Діагностика Керна-Йірасика

Про матеріал

Діагностика готовності дитини до школи "Тест Керна-Йірасика". Тест виявляє загальний рівень психічного розвитку, рівень розвитку мислення, вміння слухати, виконувати завдання за зразком

Перегляд файлу

Прізвище дитини____________________________________________

«Малюнок людини»

Інструкція для дитини «Намалюй, будь ласка людину, чоловіка, дядька  так як вмієш»

 

 

 

«Копіювання письмових літер»

Інструкція для дітей  «Подивись що тут щось написано. Гарненько подивись, як це написано і напиши теж сам »

«Копіювання групи крапок»

Інструкція для дітей  «Тут намальовані точки. Спробуй намалювати їх так само»


З яким “багажем” повинна йти дитина до школи?

     Що йому дійсно потрібно знати і вміти, щоб бути успішним і не зазнавати труднощів у навчанні?

     Практично на всіх мовах світу вік від 3 до 7 років вважається дошкільною. Це вік формування навичок, необхідних для систематичного навчання.

Школа – важливий етап в житті кожної дитини, шкільна успішність проектується на подальше життя, тому батькам хочеться, щоб дитина йшла до школи досить підготовленим. Що потрібно знати майбутньому першокласнику, і як повинен він себе вести?

     Чому і як ми вчимо малюків?

Існує ціла індустрія по підготовці дітей до школи. Практично з самого народження іграшки малюка починають ділитися на розважальні та розвивальні. Саме граючи, дитина оптимально розвиває якості, які допоможуть їй у школі: увага, концентрацію, пам’ять, кмітливість, посидючість, дрібну моторику і логіку. У що грати?

      Та в що завгодно! Загадувати і відгадувати загадки, рухатися до перемоги в улюблених настільних іграх-“бродилка” або напружувати свій розум, із захопленням збираючи логічні пазли.

Кожен сучасний батько знає, що малюк має бути готовий до школи, і чим раніше почнеться ця підготовка, тим успішніше дитина буде не тільки в школі, але і в житті. «Після трьох уже пізно» – девіз прихильників раннього розвитку. Вони абсолютно впевнені: чим раніше почнеться інтелектуальний розвиток, тим простіше буде дитині адаптуватися в шкільному житті. Книга – головне джерело знань, тому розвиваюча книжка – основний супутник будь-якої дитини від коляски до 1 вересня.

        Прописи, букварі, збірки вправ, тести на логіку давно перестали бути атрибутами шкільного життя і повним складом перейшли в життя сучасного дошкільника. За статистикою, 80% дитячих книжок, надрукованих в Україні, присвячені саме підготовці до школи. Попит народжує пропозицію. Займатися важливою справою підготовки дитини до школи повинен тільки фахівець. У кожному районі будь-якого міста є не менш десятка шкіл для дошкільнят. Там постійний ажіотаж.

     Маленькі діти вчаться читати і рахувати, заповнюють прописи і гризуть граніт науки молочними зубами, щоб сісти до шкільної парти готовими до всього. Починати заняття з підготовки до школи треба не пізніше 4 років. Створюється враження, що посадити дитину за парту, щоб продовжити шкільне дитинство на 2-3 роки, – головне завдання батьків. І ось, нарешті, починається школа. А з нею і шкільні проблеми, звинувачують у яких за звичкою стала вже рідною за ці 7 років підготовку – недостатність академічних знань і погану техніку читання …

А адже шкільна успішність визначається не кількістю написаних до 1 вересня палиць і не швидкістю читання книг. В основі успішного шкільного навчання лежить готовність дитини впізнавати і приймати світ, комфортно і вільно відчувати в цьому світі себе. Це так просто і так складно одночасно.

 

ПОРАДИ ПСИХОЛОГА ВЧИТЕЛЮ 

З МЕТОЮ СТВОРЕННЯ УМОВ УСПІШНОЇ АДАПТАЦІЇ

ПЕРШОКЛАСНИКІВ ДО ШКОЛИ


    Уникайте авторитарного стилю педагогічної діяльності.
    На уроці вчитель обов’язково повинен використовувати слова підтримки для забезпечення позитивної атмосфери.в те, що все вийде."
    Кожного учня оцінюйте об’єктивно, а не з власної позиції
    Оцінюйте ситуацію, вчинок, а не саму дитину.
    Порівнюйте результати роботи учня тільки з її власними досягненнями, а не з досягненнями інших дітей.
    Треба чесно і терпляче відповідати на всі запитання дитини.
    У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії. Поважайте її неповторність, індивідуальність.
    Забезпечуйте дитині широкі можливості користування кожним із 5 відчуттів: вона повинна бачити, слухати, торкати руками, коштувати на смак і відчувати різноманітні елементи навколишнього світу.
    Підтримуйте в дитині почуття власної гідності й позитивного образу «Я».
    Не використовуйте негативних оціночних суджень, негативного програмування, не навішуйте «ярликів».
    Розвивайте уміння слухати.
    Розвивайте довільні зусилля у школяра, оскільки навчальна діяльність вимагає саме довільної уваги та пам’яті.
    Будьте зразком для дитини, слідкуйте за своєю поведінкою.
    Ставте конкретні вимоги, даючи при цьому конкретні пояснення.
    Обговорюйте з учнями не лише, що не можна робити в школі, а й обов’язково, що можна. Це допоможе дитині усвідомити свої права та обов’язки.
    Створюйте сприятливі умови , для того, щоб учень зайняв певну позицію серед однолітків, а не перетворився на аутсайдера. Згуртовуйте першокласників.
    Формуйте адекватну самооцінку.
    Формуйте навички пошуку соціальної підтримки ( уміння просити про допомогу та виражати вдячність).
    Пам’ятайте: підвищення голосу, сурове покарання в адаптаційний період є негативнішим методом.
    Заохочуйте гарну поведінку найчастіше та по змозі ігноруйте провокаційні вчинки дитини.
    Під час уроків до мінімуму обмежуйте відволікальні чинники.
    Постійно використовуйте на уроці ігрові види діяльності

Поради батькам майбутніх першокласників.

1. Радійте Вашій дитині!

2. Розмовляйте з дитиною спокійним голосом. Для дитини Ви – зразок мовлення, адже вона вчиться мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи. Ваша дитина буде говорити так, як Ви. Малюк успішніше засвоює мову тоді, коли дорослі слухають його, спілкуються, розмовляють. Виявляйте готовність слухати.Якщо роль слухача Вас втомлює, якщо Ви поспішаєте, не забувайте: терпіння, виявлене в дошкільний період, суттєво полегшить ваші проблеми в майбутньому.

3. Щодня читайте дитині. Розучуйте скоромовки, чистомовки.

4. Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного спілкування поза сім’єю. Від рівня раннього мовленнєвого розвитку залежатиме подальший процес росту дитини в школі.

5. Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки та любові.

6. У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси. Поважайте її неповторність.

7. Розвивайте основні лінії дошкільного дитинства – вмінняслухати, бачити, відчувати.

8. Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м’язів руки,аби їй було легше опановувати письмо. Для цього необхідно вчи-ти малюка вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за розміром деталі, зображення. Навчіть дитину зав’язувати та розв’язувати вузлики.

9. Забезпечуйте можливості та умови для повноцінної гри. Гра – це провідна діяльність дошкільника. Л.С. Виготський відзначав: «Чим краще дитина грається, тим краще вона підготовлена до навчання у школі».

10. Допомагайте дитині осягнути склад числа. Немає необхідності¬, щоб вона механічно лічила до 100 і більше. Нехай рахує до 10-20, але особливо важливо розуміти і знати, з яких чисел складається 5 , а з яких – 7 тощо. Це є основою понятійного мислення, розуміння основ математики, а не механічного запам’ятовування.

11. Працюйте над розвитком пам’яті малюка, його уваги, мислення. Для цього пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів тощо в різних періодичних та інших виданнях.

12. Запровадьте в сім’ї єдиний режим і дотримуйтеся його ви¬конання (обов’язково всі члени родини).

13. Дитина повинна мати певне доручення і відповідати за його виконання.

14. Необхідною умовою емоційно-вольового розвитку малюка є спільність вимог до нього з боку всіх членів родини.

Рекомендації психолога для батьків першокласників

•Підтримайте в дитині його прагнення стати школярем Ваша щира зацікавленість в його шкільних справах і турботах, серйозне відношення до його перших досягнень і можливих труднощів допоможуть першокласникові підтвердити значущість його нового становища.

• Обговоріть з дитиною ті правила і норми, з якими вона зустрінеться в школі. Поясніть їх необхідність.

• Ваша дитина прийшла в школу, щоб вчитися, у неї може щось не відразу виходити, це природно. Дитина має право на помилку.

• Складіть разом з дитиною розпорядок дня, стежте за його дотриманням. Не пропускайте труднощі, можливі у неї на початковому етапі оволодіння учбовими навиками. Якщо у першокласника, наприклад, є логопедичні проблеми, намагайтеся впоратися з ними на першому році навчання.

• Підтримаєте дитину в його бажанні добитися успіху. У кожній роботі обов’язково знайдіть, за що можна його похвалити.

• Пам’ятаєте, що похвала і емоційна підтримка («Молодець!», «Ти так добре впорався!») здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення дитини.

• Якщо вас щось непокоїть в поведінці дитини, його учбових справах, не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя або шкільного психолога.

• Зі вступом до школи в житті вашої дитини з’явиться людина більш авторитетна, ніж ви. Це – вчитель. Поважайте думку дитини про свого педагога.

 

Доповідач: Практичний психолог

Мошківська Марія Іванівна

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку