Види затримки психічного розвитку. Виконала Рябчич Л. М.
Номер слайду 2
ЩО ТАКЕ “ЗПР” ?
Номер слайду 3
Під терміном «затримка розвитку» розуміють синдромитимчасового відставання розвитку психіки в цілому та окремих її функцій(моторних,сенсорних,мовленнєвих,емоційно-вольових)
Номер слайду 4
Визначення «затримка психічного розвитку» також використовуєтся для характеристики відхилень в пізнавальній сфері у дитини з педагогічною занедбаністю, обумовленою соціальною депривацією
Номер слайду 5
ЗПР- це складне поліморфне порушення , при якому у різних дітей недорозвинені різні компоненти їх психічної та психофізіологічної діяльності.
Номер слайду 6
За даними різних авторів, в дитячій популяції виявляється від 6 до 11% дітей із ЗПР різного генезу.
Номер слайду 7
В цілому для даного стану є характерними гетерохронність (різночасність) проявів відхилень і суттєві відмінності як в мірі їх прояву, так і в прогнозі наслідків.
Номер слайду 8
Діагностування ЗПР на ранніх стадіях розвитку є доситьпроблематичним. Методи діагностики ЗПР засновані в першу чергу на порівняльному аналізі розвитку дитини з відповідними її віку нормами.
Номер слайду 9
Своєчасні методи диференціальної діагностики дозволяють: виявити порушення в дошкільному віці і своєчасно забезпечити дитині корекційно-педагогічну допомогу, спрямовану на подолання наявних недоліків в розвитку, на запобігання і профілактику вторинних
Номер слайду 10
Класифікація ЗРПсоматогенного походження. Конституційного походження. Церебрально-органічного генезупсихогенного походження. Педагогічна занедбаність
Номер слайду 11
Конституційного походження«дитячість» міміки,моторики Переважають емоційні реакції в поведінціІнфантильність психіки та статури. Хочуть постійно гратися, займатися не люблять і не хочуть
Номер слайду 12
Психогенного походження. Негативізм , агресивність, істерики або боязливість , страхи, мутизм. Не вміє гальмувати свої емоціїПереважають імпульсивні реакції, не вміє гальмувати
Номер слайду 13
боязливістьбезініціативність. Невпевненість. Соматогенного походженнякапризність. Стійка фізична та психічна астенія
Номер слайду 14
Неврозоподібні розлади. Низький рівень оволодіння всіма видами довільної діяльності : предметної, ігрової, навчальної, мовленнєвої. Найбільш важка форма ЗПР, межує із розумовою відсталістю. Церебрально-органічного генезу
Номер слайду 15
Динаміка розвитку в умовах інтенсивної педагогічної корекції буде досить суттєвою. У знайомих ситуаціях така дитина орієнтується досить добре. Недостатній рівень розвитку навичок, знань, умінь внаслідок дефіциту повноцінних емоційних контактів з дорослими. Педагогічна занедбаність
Номер слайду 16
ПРИЧИНИ ВИНИКНЕННЯ ЗПРСпадкові фактори. Не благоприємне протікання вагітностіПатологія пологів. Соціальні фактори
Номер слайду 17
Загальні особливості дітей із ЗПРЗниження працездатності Низький рівень пізнавальної активностіНизький рівень пізнавальної активностіПам’ять обмежена в об'ємі Порушення мовленнєвих функцій. Порушення швидкості переключення. Нестійкість уваги. Незрілість емоційної сфери і мотивації Не сформованість довільної поведінки. Відставання у фізичному розвитку
Номер слайду 18
Затримка психічного розвитку, якого б походження вона не була, великою мірою піддається корекції : чим молодша дитина, тим більших успіхів можна досягти.