Контрольна робота з теми «Літературні казки» 5 клас
1 варіант І рівень ( 0,5б)
1. Чи вдавалося стрільцям впіймати Лиса?
А )Так, час від часу; Б) ні, ніколи; В) лише одного разу; Г) коли він сам здався.
2. На кого радили перекинутися Лису товариші, щоб його не роздерли пси?
А) у курку; Б) у бджолу; В) у вовка; Г) у блоху.
3. Як Хухи називають людей?
А) «Вищі створіння»; Б) «люди»; В) «господарі»; Г) «істоти»
4. Чому немає Хух – болотянок?
А) бо Хухи не люблять вогкого; Б) бо їм не подобається ця назва;
В) бо вони так далеко не селяться; Г) бо вони є лише лісові
5. З чим порівнюється голова царя Плаксія?
А )з бочкою; Б) з кавуном; В) з м'ячем; Г )з глечиком.
6. Кому належать слова із казки « Микита Кожум׳яка»
« Хто не бореться, той раб!"
А) воєводі Б) князівні В) дідусеві Г) князеві
Середній рівень (за кожне питання — 1 бал)
7. Установіть відповідність між персонажами творів та їхнім описом:
1 «...Народилася не ранньою весною, як всі її сестри та брати. Було тоді вже тепле, ясне, веселе літо. Її дуже жаліли й любили, але ж любили не тільки за те, що була вона манісінька, як кошенятко...»
2 «...Він приходив кожний вечір — Хай чи дощ іде, чи сніг — До голодної малечі І усім приносив сміх...»
3 «Скарбів, діти, я не хочу! Що б робив я з скарбом тим.....»
А) Коза Лиска («Хуха-Моховинка») Б) Хуха-Моховинка («Хуха-Моховинка»)
В) Лоскотон («Цар Плаксій та Лоскотон») Г) Микита ( « Микити Кожум׳яка»)
Достатній рівень (за питання — 0-1,5б.)
8. Охарактеризуйте персонажів казки «Цар Плаксій та Лоскотон»: Плаксій, Лоскотон.
9.Що таке літературна казка? Назвіть її особливості. Наведіть декілька прикладів літературних казок, які ви прочитали.
Високий рівень (за питання — 0-3 бали)
Напишіть твір-мініатюру на тему:
Контрольна робота з теми «Літературні казки» 5 клас
1І варіант І рівень ( 0,5б)
1. Що хотів зробити Лис, щоб похизуватись перед товаришами («Фарбований Лис»)?
А) Пофарбуватись у чудернацький колір;
Б) вкрасти курку на базарі серед білого дня;
В) заспівати на концерті краще за птахів;
Г )обдурити всіх та стати царем.
2. До якого різновиду Хух належала Моховинка («Хуха-Моховинка»)?
А) Лісові; Б) болотні; В) степові; Г) очеретні.
3. Згадайте, що зробила мавпа Фрузя, аби розвіяти переляк Вовчика-Братика («Лис Микита»).
А) відрізала кінчик його хвоста й спалила;
Б) примусила його тричі обійти довкола пенька;
В) вистригла йому три жменьки волосся й пустила на вітер;
Г) дала випити відвар із шишок;
4. Чому цар Плаксій любив, коли плачуть діти («Цар Плаксій та Лоскотон»).
А) бо поливав троянди сльозами; Б)бо наповнював ними ванну;
В) бо любив пити сльози дітей; Г) бо використовував їх як ліки;
5. Кому належать слова : а) князівні; Б) дівчині;
" Ах, в серці кров моя кипить! В) князеві; Г) джурі
Коли б князівну врятувати,
Я б не боялась самострати...»
6. Кого послухав Микита, коли до нього прийшли за допомогою?
А) парубків Б) дідів В) дітей Г) нікого
Середній рівень (за кожне питання — 1 бал)
7. Установіть відповідність між персонажами творів та їхнім описом.
1. «...Якийсь дивний і страшний звір, з препоганим запахом, покритий не то лускою, не то якимись колючими гудзами, а хвіст у нього — не хвіст, а щось таке величезне і важке, мов довбня...»
2. «...Голова його мов бочка, Очі — ніби кавуни...»
3. « Покинь всі химерні мрії і в очі правді подивись»
А) Лоскотон («Цар Плаксій та Лоскотон») Б) Княгиня (« Микита Кожум׳яка»)
В) Лис Микита («Фарбований Лис») Г)Плаксій («Цар Плаксій та Лоскотон»)
Достатній рівень (за питання — 0-1.5 бали)
8. Охарактеризуйте персонажів казки « Хуха – Моховинка» ( дід, хухи)
9. Обґрунтуйте, які наслідки має користолюбство й ошуканство (За мотивами казки «Фарбований Лис»).
Високий рівень (за питання — 0-3 бали)
Напишіть твір-мініатюру на тему:
10) «Добро вміє прощати» (За мотивами казки «Хуха-Моховинка»);