Діагностувальна робота № 2
«Спостерігаю за значенням слова і будовою слова. Списування»
Прізвище, ім′я __________________________________________ Варіант 2
1. Спиши текст, розкриваючи дужки і вставляючи пропущені літери.
Зима
Помахала осінь оста(н/нн)ім жовтим лис(т/тт)ям і попрощалася з нами. Не видно сонця. Зрідка виходить воно погуляти. Важкі хмари табунами бродять, небо заст(и/е)ляють. Прохолодно. Затулив нору барсук і спить. І ведмедик-волохань спить. А маленька білочка-вертуха по гілках стрибає. Що їй! Є в неї і гр(и/е) бки, і горі (ш/ж) ки. Весело тарабанить дятлик на сосні. Шишки ро(з/с)довбує. Снігурі тільки що (при/пре)летіли з півночі.
Дихнув мороз зимовим подихом, пробі (г/х) на срібних ковзанах річкою. Запурхали (при/пре)красні лапаті сніжинки. (При/пре)йшла сні(ш/ж)на зимонька.
( за Г. Демченко)
(76 слів)
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
Рівень ________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________ ________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________ ________________________________________________________________
Рівень ________________________________________________________________ ________________________________________________________________
________________________________________________________________
2. Випиши з тексту три слова, які мають подану будову.
Рівень
3. Доповни ряд спільнокореневими словами з тексту. Підбери і запиши свої.
Зима, _____________________________________________________ ___________________________________________________________ Спиши речення, розкриваючи дужки. (На) подвір′ї зима (на)сипала кучугури снігу.
___________________________________________________________
4. У поданих словосполученнях зміни обидва слова на пестливі і запиши. Познач в утворених словах суфікси. мала білка - ________________________________________________ сердитий ведмідь - ___________________________________________
Склади з кожним утвореним словосполученням речення
________________________________________________________________
________________________________________________________________
5. Утвори і запиши з поданим словом два речення, щоб в одному це слово мало пряме значення, а в іншому – переносне.
________________________________________________________________ Рівень ________________________________________________________________
6. Запиши речення, замінивши виділені слова антонімами.
Весело тарабанить дятлик на сосні. Снігурі тільки що прилетіли з півночі.
____________________________________________________________
____________________________________________________________
Рівень
7. Заміни подані фразеологізми синонімами
Рівень
Оціни свою роботу:
Діагностувальна робота № 2
«Спостерігаю за значенням слова і будовою слова. Списування»
Прізвище, ім′я __________________________________________ Варіант 1
1. Спиши текст, розкриваючи дужки і вставляючи пропущені літери.
Зима
Помахала осінь оста(н/нн)ім жовтим лис(т/тт)ям і попрощалася з нами. Не видно сонця. Зрідка виходить воно погуляти. Важкі хмари табунами бродять, небо заст(и/е)ляють. Прохолодно. Затулив нору барсук і спить. І ведмедик-волохань спить. А маленька білочка-вертуха по гілках стрибає. Що їй! Є в неї і гр(и/е) бки, і горі (ш/ж) ки. Весело тарабанить дятлик на сосні. Шишки ро(з/с)довбує. Снігурі тільки що (при/пре)летіли з півночі.
Дихнув мороз зимовим подихом, пробі (г/х) на срібних ковзанах річкою. Запурхали (при/пре)красні лапаті сніжинки. (При/пре)йшла сні(ш/ж)на зимонька.
Швидкість ( за Г. Демченко) письма (76 слів)
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
Рівень ________________________________________________________________
________________________________________________________________
Грамотність________________________________________________________________ письма ________________________________________________________________ ________________________________________________________________
________________________________________________________________ ________________________________________________________________ Рівень ________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
2. Випиши з тексту три слова, які мають подану будову.
Рівень
3. Доповни ряд спільнокореневими словами з тексту. Підбери і запиши свої.
Сніг, _____________________________________________________ ___________________________________________________________
Спиши речення, розкриваючи дужки.
(За)пурхали прекрасні лапаті сніжинки (за) вікном.
___________________________________________________________
4. У поданих словосполученнях зміни обидва слова на пестливі і запиши. Познач в утворених словах суфікси. малий барсук - _____________________________________________ спритний дятел - ___________________________________________
Рівень
Склади з кожним утвореним словосполученням речення
________________________________________________________________
__________________________________________________________
5. Утвори і запиши з поданим словом два речення, щоб в одному це слово мало пряме значення, а в іншому – переносне.
____________________________ _________________________________________ Рівень
_____________________________________________________________________ 6. Запиши речення, замінивши виділені слова антонімами. Помахала осінь останнім жовтим листям і попрощалася з нами.
____________________________________________________________
____________________________________________________________ Рівень
7. Заміни подані фразеологізми синонімами
|
з′явитися як ясне сонечко • |
• швидко |
Рівень |
як сніг на голову • |
• рідко |
Оціни свою роботу:
КЛЮЧ ДО ДІАГНОСТУВАЛЬНОЇ РОБОТИ № 2.
«Спостерігаю за значенням слова і будовою слова. Списування»
Завдання |
|
Компетентність за програмою |
Показники у свідоцтві |
1 |
- - - - - - - |
самостійно контролює виконання загальних правил письма; [4 МОВ 3.3] нарощує швидкість письма, безвідривно поєднуючи елементи букв та букви між собою, зберігаючи розбірливість; [4 МОВ 3.1] спрощує окремі форми букв, їх поєднання, зберігаючи розбірливість читання написаного; [4 МОВ 3.1] пише в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; [4 МОВ 3.1] пише розбірливо; [4 МОВ 3.1] робить охайні виправлення; [4 МОВ 3.3] дотримується абзаців, полів зошита; [4 МОВ 3.1] |
УМ 5*. Пише розбірливо, дотримується граматичних і орфографічних норм, перевіряє і редагує написане |
- |
дотримується правил вимовляння/написання слів з ненаголошеними голосними [е], [и], [4 МОВ 4.1] |
|
|
|
- |
дотримується правил вимовляння/написання слів з подовженими приголосними звуками; [4 МОВ 4.1] |
|
|
- |
правильно записує слова із сумнівними приголосними, що піддаються асиміляції (просьба, боротьба, нігті, кігті); [4 МОВ 4.1] |
|
|
- |
розрізняє і правильно записує слова з префіксами пре- і при- [4 МОВ 4.1] |
УМ 7. Досліджує мовні одиниці та явища, використовує їх для вдосконалення мовлення
|
2 |
- |
визначає і пояснює роль закінчення, кореня, префікса, суфікса в слові; [3 МОВ 4.1] |
|
3 |
- - |
розрізнює спільнокореневі слова і форми того самого слова (з допомогою вчителя); [3 МОВ 4.1] розрізняє і правильно записує слова зі співзвучними префіксами і прийменниками; [4 МОВ 4.1] |
|
4 |
- |
утворює нові слова за допомогою префіксів, з найуживанішими суфіксами зменшення, здрібнілості, пестливості тощо; [4 МОВ 4.1] |
|
5 |
- |
утворює словосполучення з прямим і переносним значеннями; [4 МОВ 4.1] |
|
|
- |
використовує у власному мовленні слова в прямому і переносному значеннях, [4 МОВ 4.2] |
|
6 |
- |
добирає до поданого слова антонім, користуючись відповідними навчальними словниками; [4 МОВ 4.1] |
|
7 |
- |
добирає до фразеологізмів близькі за значенням слова; [4 МОВ 4.1] |
*УМ 5 – УМ (абревіатура «українська мова», 5 - номер показника з української мови у Свідоцтві досягнень)
БЛАНК ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ КЛАСУ
№ |
ПІБ УЧНІВ |
|
ПОКАЗНИКИ У СВІДОЦТВІ |
|
|||||
УМ 5 |
УМ 7
|
|
|||||||
|
ЗАВДАННЯ |
|
|||||||
1 |
|
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Критерії оцінювання діагностувальної роботи №2 «Спостерігаю за значенням слова і будовою слова. Списування»
Завдання |
Низький |
Середній |
Достатній |
Високий |
1. Списати текст, розкриваючи дужки і вставляючи пропущені літери.
|
Запис виконано неохайно, нерозбірливо, не чітко, не дотримуються параметри: висота, ширина, нахил і форма написання літер; поєднання літер не відповідає вимогам каліграфічного письма; при списуванні не дотримується абзаців; темп не відповідає норми (16-25 знаків за хвилину) |
Запис виконано з незначними порушеннями за параметрами: охайно, розбірливо, чітко, з дотриманням висоти, ширини, нахилу і форми написання літер; не всі поєднання літер відповідають вимогам каліграфічного письма; при списуванні дотримується абзаців; темп нижче норми ( 26-35 знаків за хвилину) |
Запис виконано охайно, розбірливо, чітко, є незначні відхилення у дотриманні висоти, ширини, нахилу і форми написання літер; поєднання літер відповідають вимогам каліграфічного письма; при списуванні дотримується абзаців; темп відповідає норми ( 36 -45 знаків за хвилину) |
Запис виконано охайно, розбірливо, чітко, з дотриманням висоти, ширини, нахилу і форми написання літер; поєднання літер відповідають вимогам каліграфічного письма; при списуванні дотримується абзаців; темп вище норми ( 36 -45 знаків за хвилину) |
Учень/учениця припустилися більше 5 помилок при списуванні тексту.
|
Учень/учениця припустилися 3-4 помилок при списуванні тексту. |
Учень/учениця припустилися 1- 2 негрубих помилок при списуванні тексту
|
Виконано усе завдання правильно. Помилки і виправлення відсутні. |
|
2. Виписати з тексту три слова, які мають подану будову.
|
Виконано менше ½ завдання або не виконали завдання. Учень/учениця припустилися більше 3 помилок. |
Виконано ¾ завдання правильно. Учень/учениця припустилися 2 помилок або виконали завдання частково |
Виконано завдання правильно. Учень/учениця припустилися 1 негрубої помилки.
|
Виконано усе завдання правильно. Учень/учениця додатково підібрали власні слова до схеми.
|
3. Доповни ряд |
Виконано менше |
Виконано ¾ |
Виконано |
Виконано усе |
спільнокореневими словами з тексту. Підбери і запиши свої.
Спиши речення, розкриваючи дужки.
|
½ завдання або не виконали завдання. Учень/учениця припустилися більше 3 помилок.
|
завдання правильно. Учень/учениця припустилися 3-4 помилок або виконали завдання частково |
завдання правильно. Учень/учениця припустилися 1- 2 негрубих помилок.
|
завдання правильно. Учень/учениця додатково підібрали власні спільнокореневі слова до поданого. |
Виконано менше ½ завдання або не виконали завдання. Учень/учениця припустилися більше 3 помилок. |
Виконано ¾ завдання правильно. Учень/учениця припустилися 1-2 помилки або виконали частково. |
Виконано усе завдання. Учень/учениця припустилися 1 помилки.
|
Виконано усе завдання правильно.
|
|
4. У поданих словосполученнях зміни обидва слова на пестливі і запиши. Познач в утворених словах суфікси. Склади з кожним утвореним словосполученням речення
|
Виконано менше ½ завдання або не виконано завдання. Учень/учениця припустилися більше 4 помилок або/і непозначили суфікси/ не склали речення |
Виконано ¾ завдання правильно. Учень/учениця припустилися 3грубих або 4 негрубих помилок під час виконання завдань. Суфікс визначений правильно. Речення складено непоширене. |
Виконано усе завдання правильно. Правильно позначено суфікс і складено поширені речення Учень/учениця припустилися 1- 2 негрубих помилок.
|
Виконано усе завдання правильно. Правильно позначено суфікс і складено поширені речення з використанням засобів художньої виразності
|
5. Утвори і запиши з поданим словом два речення, щоб в одному це слово мало пряме значення, а в іншому – переносне. |
Виконано менше ½ завдання або не виконано завдання. Учень/учениця припустилися більше 4 помилок або не склали речення |
Учень/учениця припустилися 3 грубих або 4 негрубих помилок під час виконання завдань. Речення складено непоширене. |
Виконано усе завдання правильно. Складено поширені речення Учень/учениця припустилися 1- 2 негрубих помилок. |
Виконано усе завдання правильно. Складено поширені речення з використанням засобів художньої виразності.
|
6. Запиши речення, замінивши виділені слова антонімами. |
Виконано менше ½ завдання правильно. Учень/учениця припустилися багатьох помилок або не |
Виконано¾ завдання правильно. Учень/учениця припустилися 2-3 помилок або виконали |
Виконано усе завдання правильно. Учень/учениця припустилися 1 негрубої помилки |
Виконано усе завдання правильно. Учень/учениця підібрав не один, а 2 –3 слова антоніма |
|
виконали завдання правильно. |
частково завдання. |
|
до поданого
|
7. Заміни подані фразеологізми синонімами |
Учень/учениця припустилися більше 3 помилок або не виконали завдання зовсім.
|
Учень/учениця припустилися 2 помилок або виконали частково. |
Учень/учениця припустилися 1 помилки.
|
Виконано усе завдання правильно.
|