Діагностувальна робота №2. Значення і будова слова. Списування

Про матеріал
У поданій розробці подані матеріали до діагностувальної роботи № 2 за темами "Значення слова", "Будова слова", провідна діяльність - списування. Також додані ключі та критерії рівневого оцінювання. Програма НУШ - 1 (за редакцією О.Я. Савченко). Підручник: К. Пономарьова, Л. Гайова "Українська мова і читання" ( частина 1), вид-во "Оріон", 2021.
Перегляд файлу

Діагностувальна робота № 2

«Спостерігаю за значенням слова і будовою слова. Списування»

Прізвище, ім′я __________________________________________ Варіант 2

1. Спиши текст, розкриваючи дужки і вставляючи пропущені літери.

Зима

        Помахала осінь оста(н/нн)ім жовтим лис(т/тт)ям і попрощалася з нами. Не видно сонця. Зрідка виходить воно погуляти. Важкі хмари табунами бродять, небо заст(и/е)ляють. Прохолодно. Затулив нору барсук  і спить. І ведмедик-волохань спить. А маленька білочка-вертуха по гілках  стрибає. Що їй!  Є в неї і гр(и/е) бки, і горі (ш/ж) ки. Весело  тарабанить дятлик на сосні. Шишки ро(з/с)довбує. Снігурі тільки що  (при/пре)летіли з півночі.

         Дихнув мороз зимовим подихом, пробі (г/х) на срібних ковзанах річкою. Запурхали (при/пре)красні лапаті сніжинки.  (При/пре)йшла сні(ш/ж)на зимонька.

( за Г. Демченко)

 (76 слів)

________________________________________________________________

imageimage________________________________________________________________

________________________________________________________________

Рівень          ________________________________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________ ________________________________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________ ________________________________________________________________

Рівень         ________________________________________________________________ ________________________________________________________________

________________________________________________________________

 

2.     Випиши з тексту три слова, які мають подану будову.

image

Рівень

3.     Доповни ряд спільнокореневими словами з тексту. Підбери і запиши свої.

imageЗима,   _____________________________________________________ ___________________________________________________________ Спиши речення, розкриваючи дужки. (На) подвір′ї  зима (на)сипала кучугури снігу.

___________________________________________________________

 

4.     imageУ поданих словосполученнях  зміни обидва слова на пестливі і запиши. Познач в утворених словах суфікси. мала білка  -  ________________________________________________ сердитий ведмідь -  ___________________________________________

 

Склади з кожним утвореним словосполученням речення

________________________________________________________________

________________________________________________________________

 

5.     Утвори і запиши з поданим словом два речення, щоб в одному це слово мало пряме значення, а в іншому – переносне.

imageimage                                                                          запурхали

________________________________________________________________ Рівень         ________________________________________________________________

6.          Запиши речення, замінивши  виділені слова  антонімами.

image        Весело  тарабанить дятлик на сосні. Снігурі тільки що прилетіли з півночі.

____________________________________________________________

____________________________________________________________

Рівень          

7.          Заміни  подані фразеологізми  синонімами

imageяк  вітром здуло •            • недосконалість снігу взимку не дістанеш •     • уникнути покарання вийти сухим з води •       • швидко зникнути плями на сонці •           • жадібність

Рівень          

Оціни  свою роботу:      image 

Діагностувальна робота № 2

«Спостерігаю за значенням слова і будовою слова. Списування»

Прізвище, ім′я __________________________________________ Варіант 1

1. Спиши текст, розкриваючи дужки і вставляючи пропущені літери.

Зима

        Помахала осінь оста(н/нн)ім жовтим лис(т/тт)ям і попрощалася з нами. Не видно сонця. Зрідка виходить воно погуляти. Важкі хмари табунами бродять, небо заст(и/е)ляють. Прохолодно. Затулив нору барсук  і спить. І ведмедик-волохань спить. А маленька білочка-вертуха по гілках  стрибає. Що їй!  Є в неї і гр(и/е) бки, і горі (ш/ж) ки. Весело  тарабанить дятлик на сосні. Шишки ро(з/с)довбує. Снігурі тільки що  (при/пре)летіли з півночі.

         Дихнув мороз зимовим подихом, пробі (г/х) на срібних ковзанах річкою. Запурхали (при/пре)красні лапаті сніжинки.  (При/пре)йшла сні(ш/ж)на зимонька.

Швидкість          ( за Г. Демченко) письма          (76 слів)

________________________________________________________________

image________________________________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

Рівень          ________________________________________________________________

________________________________________________________________

imageГрамотність________________________________________________________________ письма ________________________________________________________________ ________________________________________________________________

________________________________________________________________ ________________________________________________________________ Рівень       ________________________________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

 

2.     Випиши з тексту три слова, які мають подану будову.

image

Рівень

3.     imageДоповни ряд спільнокореневими словами з тексту. Підбери і запиши свої.

Сніг,  _____________________________________________________ ___________________________________________________________

Спиши речення, розкриваючи дужки.

(За)пурхали прекрасні  лапаті сніжинки (за) вікном.

___________________________________________________________

 

4.     imageУ поданих словосполученнях  зміни обидва слова на пестливі і запиши. Познач в утворених словах суфікси. малий барсук  -  _____________________________________________ спритний дятел  -  ___________________________________________

 

Рівень

Склади з кожним утвореним словосполученням речення

________________________________________________________________

__________________________________________________________

 

5.     imageУтвори і запиши з поданим словом два речення, щоб в одному це слово мало пряме значення, а в іншому – переносне.

image                                                                         прийшла

____________________________          _________________________________________ Рівень

image_____________________________________________________________________ 6.   Запиши речення, замінивши  виділені слова  антонімами.         Помахала осінь останнім жовтим листям і попрощалася з нами.

____________________________________________________________

____________________________________________________________ Рівень    

7.  Заміни  подані фразеологізми  синонімами

 

з′явитися як ясне сонечко • 

• швидко

Рівень

як сніг на голову • 

• рідко

imageмчати  як  вітер •   • несподівано осінь на носі •  •  наближається час

 

Оціни  свою роботу:      image 

КЛЮЧ ДО ДІАГНОСТУВАЛЬНОЇ РОБОТИ  № 2.

«Спостерігаю за значенням слова і будовою слова. Списування»

 

Завдання

 

Компетентність за програмою

Показники у свідоцтві

1

-

-

-

-

-

-

-

самостійно контролює виконання загальних правил письма; [4 МОВ 3.3] 

нарощує швидкість письма, безвідривно поєднуючи елементи букв та букви між собою, зберігаючи розбірливість; [4 МОВ 3.1] 

спрощує окремі форми букв, їх поєднання, зберігаючи розбірливість читання написаного; [4 МОВ 3.1] 

пише в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; [4 МОВ 3.1]  пише розбірливо; [4 МОВ 3.1]  робить охайні виправлення; [4 МОВ 3.3]  дотримується абзаців, полів зошита; [4 МОВ 3.1] 

УМ 5*. Пише  розбірливо, дотримується  граматичних  і орфографічних  норм, перевіряє і редагує  написане

-

дотримується правил вимовляння/написання слів з  ненаголошеними голосними [е], [и], [4 МОВ 4.1]  

 

 

 

-

дотримується правил вимовляння/написання слів з подовженими  приголосними звуками; [4 МОВ 4.1]

 

 

-

правильно записує слова із сумнівними приголосними, що піддаються асиміляції (просьба, боротьба, нігті, кігті); [4 МОВ 4.1] 

 

 

 

-

розрізняє і правильно записує слова з префіксами пре- і при- [4 МОВ 4.1] 

 

 

 

 

УМ 7. Досліджує мовні  одиниці  та  явища,  використовує їх  для вдосконалення 

мовлення 

 

2

-

визначає і пояснює роль закінчення, кореня, префікса, суфікса в слові; [3 МОВ 4.1] 

3

-

-

розрізнює спільнокореневі слова і форми того самого слова (з допомогою вчителя); [3 МОВ 4.1] 

розрізняє і правильно записує слова зі співзвучними префіксами і прийменниками; [4 МОВ 4.1] 

4

-

утворює нові слова за допомогою префіксів, з найуживанішими суфіксами зменшення, здрібнілості, пестливості тощо; [4 МОВ 4.1] 

5

-

утворює словосполучення з прямим і переносним значеннями; [4 МОВ 4.1] 

 

-

 використовує у власному мовленні слова в прямому і переносному значеннях, [4 МОВ 4.2] 

 

6

-

добирає до поданого слова антонім, користуючись відповідними навчальними словниками; [4 МОВ 4.1] 

7

-

добирає до фразеологізмів близькі за значенням слова; [4 МОВ 4.1] 

 

*УМ 5 – УМ (абревіатура «українська мова», 5 -  номер показника з української мови у Свідоцтві досягнень)

 

БЛАНК ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ КЛАСУ

 

 

ПІБ

УЧНІВ

 

ПОКАЗНИКИ У СВІДОЦТВІ

 

УМ 5

УМ  7

 

 

 

ЗАВДАННЯ

 

1

 

2

3

4

5

6

7

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28

 

 

 

 

 

 

 

 

 

29

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання діагностувальної роботи №2 «Спостерігаю за значенням слова і будовою слова. Списування»

Завдання

Низький

Середній

Достатній

Високий

 

1. Списати текст, розкриваючи дужки і вставляючи пропущені літери.

 

Запис виконано неохайно, нерозбірливо, не

чітко,  не

дотримуються параметри: висота, ширина, нахил і форма написання літер; поєднання літер не відповідає вимогам каліграфічного письма; при списуванні не дотримується  абзаців;  темп не відповідає норми (16-25  знаків за хвилину)

Запис виконано з незначними порушеннями за параметрами: охайно, розбірливо, чітко, з

дотриманням висоти, ширини, нахилу і форми написання

літер; не всі поєднання літер відповідають вимогам каліграфічного письма; при списуванні дотримується 

абзаців;  темп нижче  норми ( 26-35

знаків за хвилину)

Запис виконано охайно, розбірливо, чітко, є незначні відхилення у   дотриманні висоти, ширини, нахилу і форми

написання літер; поєднання літер відповідають вимогам каліграфічного письма; при списуванні дотримується  абзаців;  темп відповідає норми ( 36 -45

знаків за хвилину)

Запис виконано охайно, розбірливо, чітко, з

дотриманням висоти, ширини, нахилу і форми

написання літер; поєднання літер відповідають вимогам каліграфічного письма; при списуванні дотримується  абзаців;  темп вище норми ( 36 -45

знаків за хвилину)

Учень/учениця припустилися  більше 5 помилок при списуванні тексту.

 

 

Учень/учениця припустилися  3-4 помилок  при списуванні тексту.

Учень/учениця припустилися 1- 2  негрубих помилок при  списуванні

тексту

 

Виконано усе завдання правильно. Помилки і виправлення відсутні.

2. Виписати з тексту три слова, які мають подану будову.

 

Виконано менше ½ завдання або не виконали завдання. Учень/учениця припустилися  більше 3 помилок. 

Виконано  ¾ завдання правильно. Учень/учениця припустилися  2 помилок або виконали   завдання частково

 Виконано завдання правильно. Учень/учениця припустилися 1 негрубої помилки.

 

Виконано усе завдання правильно. Учень/учениця додатково підібрали власні слова до схеми.

 

3. Доповни ряд

Виконано менше

Виконано  ¾

Виконано

Виконано усе

 

спільнокореневими словами з тексту. Підбери і запиши свої.

 

 

 

 

 

 

         Спиши речення,          розкриваючи дужки.

 

½ завдання або не виконали завдання. Учень/учениця припустилися  більше 3 помилок.

 

 

завдання правильно. Учень/учениця припустилися  3-4 помилок або виконали   завдання частково

завдання правильно. Учень/учениця припустилися 1- 2  негрубих помилок.

 

завдання правильно. Учень/учениця додатково підібрали власні спільнокореневі слова до поданого.

Виконано менше ½ завдання або не виконали завдання. Учень/учениця припустилися  більше 3 помилок.

Виконано ¾ завдання правильно. Учень/учениця припустилися 1-2 помилки або виконали частково.

Виконано усе завдання. Учень/учениця припустилися  1 помилки.

 

Виконано усе завдання правильно.

 

4. У поданих словосполученнях  зміни обидва слова на пестливі і запиши. 

Познач в утворених словах суфікси.

Склади з кожним утвореним

словосполученням речення

 

Виконано менше ½ завдання або не виконано завдання. Учень/учениця припустилися  більше 4 помилок або/і непозначили суфікси/ не склали речення

Виконано ¾ завдання правильно. Учень/учениця припустилися 3грубих або 4 негрубих помилок під час виконання завдань. Суфікс визначений правильно. Речення  складено непоширене.

Виконано усе завдання правильно. Правильно позначено суфікс і складено поширені  речення Учень/учениця припустилися  1- 2 негрубих помилок.

 

Виконано усе завдання правильно. Правильно позначено суфікс і складено поширені  речення з використанням

засобів художньої

виразності

 

5. Утвори і запиши з поданим словом два речення, щоб в одному це слово мало пряме значення, а в іншому – переносне.

Виконано менше ½ завдання або не виконано завдання. Учень/учениця припустилися  більше 4 помилок або не склали речення

Учень/учениця припустилися 3 грубих або 4 негрубих помилок під час виконання завдань. Речення  складено непоширене.

Виконано усе завдання правильно. Складено поширені  речення Учень/учениця припустилися  1- 2 негрубих помилок.

Виконано усе завдання правильно. Складено поширені  речення з використанням

засобів художньої виразності.

 

6. Запиши речення, замінивши  виділені слова  антонімами.

Виконано менше ½ завдання правильно. Учень/учениця припустилися  багатьох помилок або не

Виконано¾ завдання правильно. Учень/учениця припустилися 2-3 помилок або виконали

 Виконано усе завдання правильно. Учень/учениця припустилися 1 негрубої  помилки

Виконано усе завдання правильно. Учень/учениця підібрав не один, а 2 –3 слова антоніма

 

виконали завдання правильно.

частково завдання.

 

до поданого

 

7. Заміни  подані фразеологізми  синонімами

Учень/учениця припустилися  більше 3 помилок або не виконали завдання зовсім.

 

Учень/учениця припустилися  2 помилок  або виконали частково.

Учень/учениця припустилися  1 помилки.

 

Виконано усе завдання правильно.

 

 

 

pdf
Додано
4 листопада 2021
Переглядів
1341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку