Діагностувальна робота № 5.
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-
Прізвище та ім’я ____________________________ Дата __________________
Варіант 1
1. Познач рядок, у якому на місці пропуску слід писати букву и:
А тр..вожний, в..рболози, л..стопадовий
Б вос..ни, бл..скавка, з..мовий
В кр..ниця, п..шатися, др..жати
Г л..тять, кр..латий, бл..щить
2. Познач рядок, у якому на місці пропуску слід писати букву і:
А ч..тач, ш..піти, г..рка, щ..рий
Б ч..плятися, розх..тати, приг..нати, ч..ж
В шк..льний, щ..т, поч..н, к..дати
Г к..стка, сх..д, щ..тка, г..рка
3. Познач рядок, у якому на місці пропуску слід писати букву т:
А шіс..надцять, контрас..ний, радіс..ний
Б очис..ний, чес..ний, балас..ний
В хворос..няк, щас..ливий, компос..ний
Г шіс..десят, пес..ливий, кіс..лявий
4. Познач рядок, у якому уподібнення приголосних відбувається під час вимови кожного слова:
А зсунути, кігті, боротьба
Б просьба, вокзал, губка
В зжитися, вогкий, гриб
Г казка, зшити, молотьба
5. Познач рядок, у якому в усіх випадках слід уживати прийменник у:
А побувати (у, в) Антарктиді, лежала (у, в) лікарні, брати (у, в) борг
Б стояти (у, в) воді, приїжджайте (у, в) Львів, (у, в) двадцятому сторіччі
В зайшла (у, в) магазин, принесли (у, в) пакеті, жити (у, в) Іршаві
Г ніжитися (у, в) хвилях, (у, в) двадцятому сторіччі, пішла (у, в) садок
6. Познач рядок, у якому в усіх словах у префіксах пишеться буква с (декілька правильних варіантів):
А ..чорнілий, ..червивити, ..сутеніти, ..шитий
Б ..тверджувати, ..формувати, ..хованка, ..пізниться
В ..питати, ..фотографувати, ..качати, ..хопити
Г ро..чистити, ..рушити, ..марнувати, ..різати
7. Спиши слова, розкриваючи дужки, Поряд запиши перевірне слово (де це можливо).
Лю(д/т)ський, фу(д/т)больний, боро(д/т)ьба, бере(г/х)ти, ски(б/п)ка, ва(ж/ш)ко, ни(з/с)ько, ні(г/х)тик, бри(з/с)ки.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Утвори від сполучень іменників із прийменниками прикметники з префіксом без- за зразком:
Без язика — без’язикий. З одним прикметником склади та запиши речення.
Без совісті, без вусів, без крил, без меж, без хмар.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Запиши речення, уставляючи пропущені букви. Познач орфограми.
1. Подивись: веселим пта..твом ожили степи з лісами (Б. Грінченко). 2. Коза..ькому роду нема переводу (народна творчість). 3. Почалося нове життя запоро..ького коза..тва (А. Кащенко). 4. Жити, жити, дру..е, поспішим (П. Перебийніс).
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Перепиши, вибравши правильний варіант написання у – в, і – й. З трьома словосполученнями склади та запиши речення.
Пливи у/в бік лісу; Богдан і/й Марія; ось і/й гості; Ольга і/й Павло; ранок у/вдома; бути у/в гарній формі; і/й знову дощі; Оксана і/й не знала, взяти з/із столу, салат з/із огірками.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11. Від поданих слів утвори за допомогою префіксів з- (зі-,с-), роз- (розі-), без- нові слова.
Робота, класти, вʼянути, захист, тліти, рвати, гнати, слати.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Добери до поданих слів спільнокореневі чи утвори такі форми, у яких відбувається чергування приголосних г-з-ж, к-ч-ц, х-ш-с. Запиши їх.
Допомога, колега, луг, увага, крига, діалог, рік, техніка.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
13. Спиши слова, вставляючи пропущену букву е або и.
Ст..повий, майст..р, л..лека, приб..р..жний, зв..селити, тр..вога, в..дмідь, бр..ніти, м..лрдія, вос..ни, пш..ниця.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання. Постав позначку у відповідній клітинці.
|
Розумію і можу пояснити будь-яке завдання. |
|
Потрібно попрацювати над окремими питаннями. |
|
Поки що зазнаю утруднень під час виконання більшості завдань. |
Рівень навчальних досягнень учня / учениці
|
Коментар учителя ________________________________________________ ________________________________________________ ________________________________________________ ________________________________________________ |
Діагностувальна робота № 5.
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-
Прізвище та ім’я ____________________________ Дата __________________
Варіант 2
1. Познач рядок, у якому припущено помилки в написанні слів:
А легко, ложка, рибка
Б пораска, кладка, водолас
В ходьба, вогкий, дочці
Г вудка, боротьба, важкий
2. Познач рядок, у якому відбувається чергування приголосних в усіх словах:
А поспіх, вік, крупа
Б молоко, поріг, вухо
В жінка, берег, просо
Г пече, наука, пейзаж
3. Познач рядок, у якому відбувається уподібнення приголосних під час вимови кожного слова:
А футбол, нігті, занісши
Б радишся, вовк, дьогтю
В повсякденно, скибка, розклад
Г смієшся, важко, радість
4. Познач рядок, у якому в кожному слові одна літера передає два звуки (я, ю, є, ї, щ):
А гаї, синє, щедрий
Б щиглик, лялька, пташеня
В щука, єнот, ялинка
Г кошеня, щедро, їжак
5. Познач рядок, у якому слід уживати сполучник і між словами:
А Руслан (і, й) Людмила, пішов (і, й) зробив, портфель (і, й) сумка
Б день (і, й) ніч, розумний (і, й) наполегливий, море (і, й) океан
В роман (і, й) оповідання, жартома (і, й) всерйоз, прийшов (і, й) переміг
Г Ольга (і, й) Андрій, пам’ять (і, й) серце, на траві (і, й) квітах
6. Познач рядок, у якому в усіх словах у префіксах пишеться буква з (декілька правильних варіантів):
А ..кріпити, ..повістити, ..тіснити, ..фокусувати
Б ро..чавити, ро..пакувати, ро..базарити, ро..класти
В ..хвилювати, ..хідці, ..пекти, ..хитрити
Г чере..плічник, ро..жувати, ..цідити, ..молоти
7. Спиши слова, розкриваючи дужки, Поряд запиши перевірне слово (де це можливо).
Лю(д/т)ський, фу(д/т)больний, боро(д/т)ьба, бере(г/х)ти, ски(б/п)ка, ва(ж/ш)ко, ни(з/с)ько, ні(г/х)тик, бри(з/с)ки.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Утвори від сполучень іменників із прийменниками прикметники з префіксом без- за зразком:
Без язика — без’язикий. З одним прикметником склади та запиши речення.
Без помилок, без надії, без ціни, без зубів, без сонця.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________9. Запиши речення, уставляючи пропущені букви. Познач орфограми.
1. Іноді це був торі..ній пух з тополі (В. Іваненко). 2. У чужій пасі..і бджіл не розведеш (народна творчість). 3. І тут мені пригадалася почута в дитинстві легенда про те, як дісталася черепа..і чудо-броня (К. Наріжний). 4. Жити, жити, дру..е, поспішим (П. Перебийніс).
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________10. Перепиши, вибравши правильний варіант написання у – в, і – й. З трьома словосполученнями склади та запиши речення.
Ракета і/й супутник; ти і/й Яну покликав; енергія у/в твоєму тілі; еге ж, і/й освіта вища; скинь у/в твіттер; треба у/вчитися; елементи у/в таблиці; якось і/й їх запросимо.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11. Від поданих слів утвори за допомогою префіксів з- (зі-,с-), роз- (розі-), без- нові слова.
Робота, класти, вʼянути, захист, тліти, рвати, гнати, слати.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Добери до поданих слів спільнокореневі чи утвори такі форми, у яких відбувається чергування приголосних г-з-ж, к-ч-ц, х-ш-с. Запиши їх.
Допомога, колега, луг, увага, крига, діалог, рік, техніка.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
13. Спиши слова, вставляючи пропущену букву е або и.
Ст..повий, майст..р, л..лека, приб..р..жний, зв..селити, тр..вога, в..дмідь, бр..ніти, м..лрдія, вос..ни, пш..ниця.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання. Постав позначку у відповідній клітинці.
|
Розумію і можу пояснити будь-яке завдання. |
|
Потрібно попрацювати над окремими питаннями. |
|
Поки що зазнаю утруднень під час виконання більшості завдань. |
Рівень навчальних досягнень учня / учениці
|
Коментар учителя ________________________________________________ ________________________________________________ ________________________________________________ ________________________________________________ |