Діагностувальна робота №5.Книжка вчить , як на світі жить.Тест. НУШ

Про матеріал
Діагностувальна робота №5.Книжка вчить , як на світі жить.Тест. НУШ. За змістом творів “Повість минулих літ”, О.Олеся «Княжа Україна», І.Нечуя-Левицького “Запорожці”,Є.Гуцала “Лось”,В.Винниченка “Федько-халамидник”, Г. Тютюнника “Дивак”
Перегляд файлу

Діагностувальна робота №5

Книжка вчить, як на світі жить

Варіант 1

1.Автором «Повісті минулих літ» є:

  1. Святослав
  2. Ярослав
  3. Нестор Літописець
  4. Кий

2 .Неправильним є твердження

  1. У книжці О.Олеся «Княжа Україна» є описи природи.
  2. Твір «Княжа Україна» О.Олеся має віршовану форму.
  3. У книжці О.Олеся «Княжа Україна» всі дійові особи вигадані.
  4. За тематикою твір О.Олеся  «Княжа Україна» –  історичний

3.Твір В.Винниченка «Федько-халамидник» за жанром

  1. Оповідання 
  2. Новела 
  3. Повість
  4. Роман

4.Яку проблему піднімає Є. Гуцало в оповіданні «Лось»? 

  1. Миру та достатку в родині
  2. Незнищенності і нездоланності поетичного слова
  3. Місце митця у суспільстві
  4. Ставлення людини до природи, засудження браконьєрства, жити по совісті, любити тварин

5.Автор та назва твору, в якому є такі герої:

Олесь, дід Прокіп, Федько Тойкало 

  1. Є. Гуцало «Лось» 
  2. В. Винниченко «Федько-халамидник»
  3. Г. Тютюнник «Дивак»
  4. О. Олесь «Княжа Україна»

6.Який художній засіб виділено в реченні: « Очі в нього чорні, глибокі, як вода в затінку»?

  1. Епітет
  2. Порівняння 
  3. Метафора
  4. Гіпербола

7. Де у творі знаходилася Запорозька Січ (І.Нечуй-Левицький «Запорожці»)?

  1. На небі
  2. На дні річки 
  3. Під землею
  4. У космосі

8.  «Поляна ця, подзьобана струхлявілими пеньками, викружилася край осичняка, трохи на згірку (Є.Гуцало «Лось»). У реченні використано:

  1. Метафору й порівняння;
  2. Метафору й епітет;
  3. Епітет; порівняння;
  4. Епітет ,метафору й порівняння;

9.Зясуйте, з яких творів наведені епізоди (одна назва зайва)

Епізод

Назва твору

  1. Школяр малює дятла замість горщика  і без дозволу виходить з класу
  1. Г. Тютюнник  «Дивак»
  1. Хлопець переходить річку, перестрибуючи з однієї крижини на іншу
  1. І.Нечуй-Левицький «Запорожці»
  1. Дядько спостерігає, як племінник  прорубує сокирою хід до берега, щоб врятувати дику тварину
  1. В. Винниченко «Федько-халамидник»

 

  1.  Кущ калини співає дзвінким голосом , а потім перетворюється на дівчину красуню
  1. О. Олесь «Княжа Україна»

 

  1. Є. Гуцало «Лось» 

 

 

10.Визначте послідовність розгортання подій у творі  В. Винниченка «Федько-халамидник»

  1. Федько забирає змія в Стьопки та Спірки.
  2. Толя побіг гратися з чижиком.
  3. Федько із Толею побилися об заклад, що Федько перейде по крижинах на той бік річки.
  4. Федько знімає Толю із криги.
  5. Толя разом із хлопцями бігає під дощем. 

1 бал

11. Запишіть 2-3 риси характеру, вдачі Федька та Олеся

 

Порівняльна характеристика

 

Федько

В. Винниченко «Федько-халамидник»

Олесь

Г. Тютюнник  «Дивак»

 

 

 

 

 2 бали

12 Напишіть невелике висловлення (5-6 речень), у якому дайте відповідь на одне з поданих запитань.

  1. Що мене найбільше вразило  у творі  Є. Гуцала «Лось»? 
  2. Як би я закінчив (-ла) оповідання Г. Тютюнника  «Дивак»?
  3. Яким персонажем  ви вважаєте Федька-халамидника– позитивним чи негативним?
  4. Що казкового є творі І.Нечуя-Левицького «Запорожці»?

2 бали

 

Діагностувальна робота №5

Книжка вчить, як на світі жить

Варіант 2

1.У «Повісті минулих літ» розповідається, що Софійський собор у Києві збудував князь


  1. Кий
  2. Святослав 
  3. Володимир 
  4. Ярослав

2.В уривку «Любив …  книги, читав їх часто і вдень і вночі. І зібрав  він літописців багато, і перекладали вони з  грецького на слов’янське письмо» говориться  про

  1. Ярослава Мудрого
  2. Володимира Великого
  3. Князя Олега
  4. Князя Святослава

3. За жанром твір Г. Тютюнника «Дивак»


  1. Повість
  2. Літопис
  3. Оповідання
  4. Казка

4.У творі  В.Винниченка «Федько-халамидник» автор засуджує

  1. Схильність до нерозважливих вчинків
  2. Жорстоке ставлення до тварин
  3. Боягузтво, лінь та неробство
  4. Ставлення людини до природи

5. Автор та назва твору, в якому є такі герої:

дядько Шпичак, брати –підберезники

  1. Є. Гуцало «Лось» 
  2. В. Винниченко «Федько-халамидник»
  3. Г. Тютюнник «Дивак»
  4. О. Олесь «Княжа Україна»

6. Цитата із твору Г. Тютюнника « Дивак»:  «Він ще малий, головою ледь дістав до уламки. Очі в нього чорні, глибокі, як вода в заліку, дивляться широко, немов одразу хочуть збагнути увесь світ»-це: 

  1. Художній опис 
  2. Портрет
  3. Пейзаж 
  4. Художня деталь

7. Чому на Січі творилися такі дива(І.Нечуй-Левицький «Запорожці»)?

  1. Це був сон Карпа
  2. ЇЇ зачарували характерники 
  3. Це була Січ у майбутньому
  4. Маруся всіх причарувала

8. «Сонце впало у степу, останній червоний промінь зачепився за хмаринку» (І.Нечуй-Левицький «Запорожці»). У реченні використано:

  1. Метафору й порівняння;
  2. Метафору й епітет;
  3. Епітет; порівняння;
  4. Епітет ,метафору й порівняння;

 

9.Зясуйте, з яких творів наведені епізоди (одна назва зайва)- 2 бали

Епізод

Назва твору

  1. Батьки сварять сина і наказують не водитися з панськими дітьми
  1. Г. Тютюнник  «Дивак»
  1. Хлопець крізь лід розглядає, що діється в річці
  1. Є. Гуцало «Лось» 

 

  1. Два брати рятують  дику тварину з крижаного полону річки
  1. В. Винниченко «Федько-халамидник»

 

  1. Молодий парубок на порогах Дніпра розбиває човен і тоне
  1. О. Олесь «Княжа Україна»

 

  1. І.Нечуй-Левицький «Запорожці».

 

10 .Визначте послідовність розгортання подій у творі Г. Тютюнника  «Дивак»

  1. Федько пригощає Олеся пирогом з м’ясом
  2. Олесь побачив  дятла  у лісі, нагріб снігу на корінь сосни, щоб вона не впала.
  3. Хлопчик їде разом з дідом по сіно, йому доводиться слухати дідові повчання.
  4. Олесь не хоче малювати горщик і виходить без дозволу з класу.
  5. Олесю сниться сон про Івасика-Телесика

1 бал

 

11. Запишіть 2-3 риси характеру, вдачі Федька та Олеся

 

Порівняльна характеристика

 

Федько

В. Винниченко «Федько-халамидник»

Олесь

Г. Тютюнник  «Дивак»

 

 

 

 

 2 бали

 

12 Напишіть невелике висловлення (5-6 речень), у якому дайте відповідь на одне з поданих запитань.

  1. Що мене найбільше вразило  у творі  Є. Гуцала «Лось»? 
  2. Як би я закінчив (-ла) оповідання Г. Тютюнника  «Дивак»?
  3. Яким персонажем  ви вважаєте Федька-халамидника– позитивним чи негативним?
  4. Що казкового є творі І.Нечуя-Левицького «Запорожці»?

2бали

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Іванюк Людмила
    Дякую за чудову роботу!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 квітня 2023
Переглядів
5637
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку