Діагностувальна робота. Читання мовчки

Про матеріал
Діагностувальна робата. Читання мовчки. Цілі: створення умов для з’ясування рівня сформованості комунікативних умінь; перевірка навички читання мовчки за показниками: спосіб, темп, розуміння прочитаного; - удосконалення й розвиток якісних характеристик технічної і смислової сторін навички під час читання мовчки; - дослідження знання учнями жанрових особливостей твору; - формування уміння самостійно добирати заголовок до твору та виражати свої почуття й емоції щодо прочитаного; - застосовування мовленнєвих засобів художньої виразності; - виховання любові до читання.
Перегляд файлу

Тема. Діагностувальна робота. Читання мовчки

Цілі: створення умов для з’ясування рівня сформованості комунікативних умінь;

перевірка навички читання мовчки за показниками: спосіб, темп, розуміння прочитаного;

- удосконалення й розвиток якісних характеристик технічної і смислової сторін навички під час читання мовчки;

- дослідження знання учнями жанрових особливостей твору;

- формування уміння самостійно добирати заголовок до твору та виражати свої почуття й емоції щодо прочитаного;

- застосовування мовленнєвих засобів художньої виразності;

- виховання любові до читання.

Методика проведення.

Учні мають прочитати текст мовчки і письмово виконати завдання.

Для цього вчитель пропонує дітям узяти в руки олівці. За вказівкою вчителя, учні починають читати текст (мовчки). Учитель спостерігає  за наявністю/відсутністю артикуляції. Через три хвилини вчитель зупиняє читання і пропонує поставити олівцем крапку над словом, на якому зупинились читати. Далі учні дочитують текст і виконують запропоновані завдання.

Перевірка розуміння прочитаного мовчки тексту повторного його перечитування не передбачає.

Для цієї перевірки добиралися завдання згідно з державними вимогами до навчальних досягнень учнів у чинній навчальній програмі з літературного читання.

Оцінювання результатів діагностувальної роботи читання мовчки  здійснюють за поданими вимогами.

 

з/п

 

Види завдань

Рівень

1.

Читання мовчки

 Спосіб читання мовчки:

за наявністю артикуляції під час читання;

 

 

П

за відсутністю артикуляції під час читання

В

 Темп читання:

 вчитель враховує обсяг тексту, який учень встиг прочитати за три хвилини.

Прочитано повністю. 

 

 

 

В

Прочитано не менше 2/3.

 

Д

Прочитано не менше половини

 

С

Прочитано менше половини

П

2.

2.1.

Розуміння прочитаного

Завдання закритого типу, які передбачають вибір одного із запропонованих трьох варіантів відповідей.

 

 

 

Усі завдання виконано.

Виконано 3 тестових завдання

 

В

Д

Виконано 2 завдання

 

С

Виконано 1 завдання (жодного не виконано)

П

2.2

Завдання відкритого типу, що виконуються без опори на запропоновані варіанти відповідей

(на встановлення правильної послідовності подій у творі; добір  заголовку; висловлення власної думки тощо)

 

 

 

 

Завдання виконано повністю.

В

Завдання виконано, але допущено 1-2 помилки

 

Д

 

Завдання виконано без  завдання творчого характеру

 

С

Жодного завдання не виконано

 

 

Очікувані результати навчання

Рівні результатів навчання учнів*

 

 

Зразок орієнтовних оцінювальних суджень

 

Читає текст у відповідному темпі за наявності/відсутності артикуляції під час читання[3,с.18].

П

Дякую за старанність, більше читай мовчки, зверни увагу на наявність артикуляції під час читання!

С

Добре, але намагайся читати швидше! 

Д

Чудово, але ти можеш краще!

В

Супер, у тебе все вийшло!

Розпізнає жанр твору [3, с.20].

П

Будь уважний, не поспішай! Повтори жанрові ознаки казки!

С

Рада за тебе, але у визначенні жанру ти помилився, спробуй ще раз після повторення жанрових ознак казки!!

Д

Вітаю! Я знала, що ти зможеш розпізнати жанр твору!

В

Пречудово, так тримати!

Установлює послідовність подій у творі [3, с.19].

П

Уважніше, будь ласка, читай текст і тренуйся в запамятовуванні послідовності подій!

С

Ти робиш значні успіхи, водночас не зовсім точно дотримався послідовності подій у тексті!

 

Д

Послідовність подій ти встановив  майже правильно, спробуй знайти помилку!

В

Чудова робота!

Добирає інший заголовок до тексту [3, с,10], пояснює свій вибір [3, с,20].

П

Доклади більше старань – і все буде гаразд!

С

Треба попрацювати додатково над визначенням теми і головної думки, тоді ти зможеш вдало підібрати заголовок до тексту!

Д

Ти правильно добрав заголовок до твору, однак не  в повній мірі зумів пояснити свій вибір!

В

Ідеально виконано, я тобою пишаюся!

 

 

3 клас

Юлія Хандожинська

РОЗКІШНИЙ ХВОСТИК

(скорочено)

На невеличкій залитій сонцем галявині, посеред лісу прямісінько на самій середині стежини  лежав собі хвостик. Пишний, руденький хвостик лежав, немов маленький горбочок, і тільки зрідка похитував шерстинками туди–сюди. 

…Якось пробігав біля нього зайчик. Аж глянь — а що ж це там блищить таке? 

Підходить ближче і скрикує: 

— Ого, яка краса! Нічого собі! Оце так знахідка! Оце так хвостик ! А чий же ти?

— Я — нічий, – сумно зітхнув хвостик.

— Еге! Ще й пощастило! Не даремно я цією доріжкою біг! А давай я тебе поміряю!

І зайчик… вчепив собі розкішного золотого хвоста. 

Того ж самого дня, годиною пізніше, тікав заєць від вовчика — як то мишка від котика тікає . А тут ще й — як на зло — хвіст, немов прапор, майорить! Та не тільки зайчика видає, а ще — неначе навмисно кожен кущ чіпляє. 

Розсердився зайчик вибіг до річки, що коло лісу протікала, та й каже:

— Вибач, хвостику, але ти мені не пасуєш. Занадто вже ти розкішний, ду-у-уже вже ти увагу привертаєш! Ось, ледве втік від вовчика! 

І, відчепивши хвоста, пострибав собі зайчик у ліс.

І знову розкішний хвостик лежав сам один біля річки…

Аж раптом із річки на берег вискочила жабка.

— Ой ти, боже ж мій! Який симпатичний хвостик! Саме те, чого мені бракує! Ану-но, зараз я тебе приміряю!

Швидко жабка причепила собі хвоста.

— Ой, краса! Аж блищить! Он як! – на радощах розквакалася жабка. 

Помилувалася вона ще з хвилинку своєю обновкою і... шусть у воду!

— Ой, леле!!! Ой, рятуйте!!! Допоможіть!!! 

Намокнув хвостик, тягне жабку на дно! З того переляку кинула жабка хвостика з усієї сили, що він, бідний, аж ген під дубом опинився.

Холодний і мокрий хвостик гірко заплакав. Що ж він міг вдіяти, якщо він просто був розкішним хвостиком?

Раптом із дупла дуба спустилася білочка. Вона побачила хвостика, і їй стало його дуже шкода.

— Привіт хвостику! Який же ти красивий! А давай будемо товаришувати? Можна, ти будеш мій?

— Так, звичайно! — радісно стрепенувся хвостик!

І з того часу у білочки — найрозкішніший у лісі хвостик. (310 слів) [4]

 

Завдання до тексту

І варіант

1. Визначте жанр твору

а) Оповідання;

б) легенда;

в) казка.

2. Де лежав хвостик?

а) на дорозі;

б) на галявині;

в) на подвір’ї.

3. Хто першим вчепив собі хвостика?

а) білочка;

б) жабка;

в) зайчик.

4. Чому жабка викинула хвостика?

а) хвостик привертав увагу;

б) хвостик тягнув її на дно;

в) хвостик їй не пасував.

5. Встанови послідовність подій у творі.

__Помилувалася вона ще з хвилинку своєю обновкою і... шусть у воду!

__Раптом із дупла дуба спустилася білочка.

__І зайчик вчепив собі розкішного золотого хвоста. 

__І з того часу у білочки — найрозкішніший у лісі хвостик. 

__Холодний і мокрий хвостик гірко заплакав.

__Пишний, руденький хвостик лежав, немов маленький горбочок.

6. Добери свій заголовок до твору та обгрунтуй свій вибір (3-4 речення). ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Завдання до тексту

ІІ варіант

1. Визначте жанр твору

а) Оповідання;

б) легенда;

в) казка.

2.Пишний, руденький хвостик лежав…

а) немов маленький горбочок;

б) та співав;

в) і голосно кричав.

3. Від кого тікав зайчик?

а) від лисички;

б) від котика;

в) від вовчика.

4.  Кому належать слова: «Привіт хвостику! Який же ти красивий! А давай будемо товаришувати? Можна, ти будеш мій?»

а)зайчику;

б) білочці;

в) жабці.

5. Встанови послідовність подій у творі.

__Аж раптом із річки на берег вискочила жабка.

__Раптом із дупла дуба спустилася білочка.

__І зайчик… вчепив собі розкішного золотого хвоста. 

__На невеличкій залитій сонцем галявині, на самій середині стежини  лежав собі хвостик.

__Намокнув хвостик, тягне жабку на дно! 

__Холодний і мокрий хвостик гірко заплакав.

6. Добери свій заголовок до твору та обгрунтуй свій вибір (2-3 речення). ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Державний стандарт початкової освіти.
  2. Наказ МОН України від 13.07.2021 р. №813 Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти.
  3. Типова освітня програма для 3-4 класів НУШ (Савченко О. Я.)
  4. https://mala.storinka.org

 

docx
Додано
23 листопада
Переглядів
231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку