До розіграшу
залишилось:
19 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Читання мовчки 1 семестр 3 клас

Про матеріал

Читання мовчки 3 зклас 1 семестр

Перегляд файлу

Варіант -1

ЧУЖА СЛАВА

        У сусідстві з лисячою норою в чагарях звив гніздо соловейко. І так витьохкував, так виспівував, що лисицю стали завидки брати.
— Ти диви! Дрібне, сидить десь там у чагарях, що й не видно його, — і отак гарно виводить! Може, хоче слави на весь ліс зажити? А нащо ж йому та слава? Як кому її бракує, то це мені. Бо ж про мене, сердешну, тільки лихе й говорять. Я їм і скупа, й підступна, й хитра… Яка тільки неправдонька в світі є, всю її на мене й горнуть. З чагарів однак не видно, хто співає. То піду по лісі й казатиму, що то я. Хай мене хоч за це шанують.
           Сказано — зроблено. Іде лисиця лісом і кожного стрічного питає, чи не чув він ніжного співу з тернини.
— Як же не чути, — одказують і зараз спів той усіляко хвалять.
— То це ж я ! Я, — каже лисиця, — так співала.
Звірі дивом дивують: де ж це чувано, щоб лисиця та й так співала!
— А це в нас родинне, — манірно промовляє руда. — Хіба не пам'ятаєте моєї мами? Вона була співачкою…— як би то сказати? — на всю губу. А бабуня? Бабуня виводила так, що з лісу пішли геть усі птахи.               У такій родині, погодьтесь, мені було в кого вдатися.
         Звірі не дуже вірили в лисячі побрехеньки, але перечити не насмілювались. Кожен остерігався якоїсь пакості від рудої. А вона, марної слави шукаючи, хвалилася без упину й неправду в лісі множила. Тривало це так довго, що лисиця зрештою й сама у власну брехню повірила. А відтак вирішила, що окрім слави ще й добру вигоду може взяти.
        Спостерігши кілька разів, як трепетно й ніжно творить свою пісню маленький соловейко, лисиця подалася до села. Вона була певна, що коли заспіває під повіткою, то звідти, зачаровані її голосом, враз вийдуть усі кури, качки й гуси. А як пощастить, то ще й індики. Себто сніданок, обід, полуденок і, може, навіть вечеря. 
      Доступившись до повітки, лисиця пригадала собі солов'я. Тоді склала граційно лапки, виструнчила хвоста, заплющила очі й, тягнучи догори морду, пронизливо заскавчала.
      Зачувши це, з хати вийшов господар і хапнув руду. Отак-то нажилась лисиця з чужої слави.

 

 

 

 

 

 

Варіант-2

ЛІТАЧОК

       У День Святого Валентина Максим прийшов до школи з паперовим літачком. На крилі його виразними друкованими літерами було виведено: «Найкраще у світі ім'я – Улянка». Підпису, звичайно ж, не було. «Хай вона ніколи не здогадається, що це написав я , – твердо казав собі Максим. – І начебто вже не він, а хтось інший, зітхаючи, додавав: «Ех, а краще б здогадалась…». 
      Максим сів за свою останню парту й став чекати, коли Ніна Іванівна загадає всім розв'язувати задачу. А як усі схилились над зошитами, він тихенько дістав літачка, ще раз прочитав свій напис, ще раз глянув на Улянку, зітхнув і – так тому й бути – швидко метнув літачка їй на парту. Летіти було три секунди: Улянчина парта в сусідньому ряду навскіс. Але літачок зробив якусь химерну петлю, пішов у піке і впав простісінько перед носом у Дениса. Денис одразу покинув задачу і став зацікавлено його розглядати. 
      Максимові з тої несподіванки аж гаряче зробилося. Він опустив голову й спідлоба стежив за Денисом. Денис тим часом діловито оглянув клас, тоді дістав з пенала червону ручку, перекреслив у слові Улянка літеру «У» й замість неї написав велике кругле «О». 
Проте Олянка, що сиділа на другій парті, літачка з сердечком на крилі не отримала. Літачок знов виписав у повітрі чудернацький пірует і цього разу впав на парту до Віті. 
    Вітя був хлопець тихий і сором'язливий. Він ніколи б не відважився написати дівчинці таку записку. А тут на тобі, записка сама впала з неба. Хвиля сміливості накрила Вітю з голови до п'ят. Він упевнено перекреслив у слові «Олянка» літеру «я» і надписав угорі літеру «е». «Тепер усе чистісінька правда, – сказав собі Вітя. – Оленка – найкраще у світі ім'я». І він послав літачка убік через ряд. Саме там сиділа Оленка. 
      Червоне сердечко на білім крилі знов здійнялося в повітря. Та до першого ряду парт не долетіло. Цього разу літачок викрутасів не робив. Він плавно сів у другому ряду на Улянчиній парті. 
     Максим, який стежив за всіма цими перельотами й безсоромним мазюканням по його напису, ледь не кинувся, щоб вихопити літачка з Улянчиних рук. Та стримався-таки. А Улянка перекинула з-за плеча свою русяву кіску, перетягнуту блакитною квітчастою зав'зкою, і стала уважно розглядати напис на крилі. Він хоч і був двічі поправлений, проте читався добре. Сердечко на крилі їй, видно, сподобалось. Бо інакше чого вона озирнулася й так тепло Максимові усміхнулась.

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище,ім'я         ­­­­­­­­­________________________________             Дата___________                                                                  

Контрольна робота № 2  Навичка читання мовчки

Варіант -1                                

ЧУЖА СЛАВА

 

Обери і познач правильну відповідь.

1)До якого жанру належить прочитаний твір?

А)казка

Б)оповідання

В)вірш

2)Де звив своє гніздо соловейко?

А) у сусідстві з ведмежим лігвом

Б) біля повітки

В) у сусідстві з лисячою норою в чагарях

3)Що вирішила зробити лисиця?

А) навчитися співати

Б) привласнити спів солов'я

В) упіймати солов'я

4) Чим закінчився лисиччин концерт?

А) усі втекли від її співу

Б) усі були зачаровані її голосом

В)З хати вийшов господар і хапнув руду

5)Запиши,які риси характеру притаманні лисиці.

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

6)Запиши головну думку твору.

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

 

 

 

 

Прізвище,ім'я         ­­­­­­­­­________________________________             Дата___________                                                                  

Контрольна робота № 2  Навичка читання мовчки

Варіант -2                                

ЛІТАЧОК

 

Обери і познач правильну відповідь.

1)До якого жанру належить прочитаний твір?

А)казка

Б)оповідання

В)вірш

2)Коли відбувалися події,описані у творі?

А) у День Святого Валентина

Б) на Різдво

В) у День Святого Миколая

3)На якому уроці відбувалася подія,описана у творі?

А) на уроці математики

Б) на уроці літературного читання

В) на уроці української мови

4)Яке ім'я написав Максим на літачку?

А)Оленка

Б)Олянка

В)Улянка

5)Поміркуй і запиши,чи здогадалася Улянка,хто прислав їй літачка.

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

6)Добери й запиши свій заголовок до прочитаного твору. Обгрунтуй відповідь.

 

_________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­­­­­­­_____________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.5
Оригінальність викладу
3.5
Відповідність темі
4.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Радул Ольга
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Богайчук Оксана Андріївна
    Загальна:
    3.0
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    3.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
20 грудня 2017
Переглядів
5351
Оцінка розробки
3.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку