Діагностувальна робота з української мови для 4 класу із завданнями відкритого та закритого типу. Робота з мовними одиницями.
Діагностувальна робота з української мови «Досліджуємо іменник»
1. На які питання відповідає іменник?
А) Хто? Що? Б) Який? Яка? Яке? В) Що робить?
2. Визнач рядок, у якому всі слова іменники.
А) читач, читання, читає; Б) сміх, смішний, сміятися;
В) ріка, річка, річечка.
3. Познач прислів’я з іменниками – антонімами.
А) З великої хмари - малий дощ.
Б) Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
В) Багато слухай, мало говори.
4. Визнач рядок, у якому всі іменники середнього роду.
А) ліс, степ, місяць; Б) море, вікно, поле; В) груша, медаль, гривня.
5. Визнач, у якому відмінку вжиті іменники вужем, полем, кутом.
А) в родовому відмінку;
Б) в називному відмінку;
В) в орудному відмінку.
6. Познач рядок, у якому іменники вживаються лише в однині.
А) річка, море, океан; Б) молоко, золото, сіль;
В) поїзд, автобус, літак.
7. Визнач рід іменників.
Трава (…), дощ (….), садівник (…), джерело (…), олівець (…).
8. Провідміняй іменник калина.
9. Запиши іменники, подані в дужках, у потрібній формі. Визнач їх відмінок. Надпиши відмінок над іменником.
Подарувати (друг), срібною (роса), тримає в (рука), вода з (криниця).
10. Запиши речення, поставивши іменники у множині.
По дорозі мчить автобус. Сивий туман укрив поле.
11. Спиши текст, розкриваючи дужки.
Айстра схожа на яскраву (зірочка). Цвіте вона в (серпень). Існує легенда, що айстра – це зірка, що задивилась з (небо) на (земля) і полетіла до (люди).
Діагностувальна робота з української мови «Досліджуємо іменник»
1. Що виражає іменник?
А) ознаку предмета; Б) назву предмета; В) дію предмета
2. Визнач рядок, у якому всі слова іменники.
А) радість, радісний, радіти; Б) сніг, зима, сніжинка;
В) сміх, смішний, сміється.
3. Познач прислів’я з іменниками – антонімами.
А) З великої хмари - малий дощ.
Б) Багато слухай, мало говори.
В) Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
4. Визнач рядок, у якому всі іменники чоловічого роду.
А) ліс, степ, місяць. Б) море, вікно, поле. В) груша, медаль, гривня.
5. Визнач, у якому відмінку вжиті іменники книгою, кашею, радістю.
А) в родовому відмінку;
Б) в орудному відмінку;
В) в називному відмінку.
6. Познач рядок, у якому іменники вживаються лише в множині.
А) річки, моря, океани; Б) двері, штани, окуляри;
В) поїзди, автобуси, літаки.
7. Визнач рід іменників.
Поле (…), вулиця (…), голуб (…), слива (…), кінь (…).
8. Провідміняй іменник мова.
9. Запиши іменники, подані в дужках, у потрібній формі. Визнач їх відмінок. Надпиши відмінок над іменником.
Зустріч з (друг), у новій (шуба), милувався (природа), дорога до (ліс).
10. Запиши речення, поставивши іменники у множині.
По дорозі мчить автомобіль. У нашому лісі живе білка.
11. Спиши текст, розкриваючи дужки.
Стоїть лелека на одній (нога) і думає, як далі жити. Радіє він, що село будується, але бачить, що люди (краса) забувають. Нищать (природа), забруднюють (вода).