Розвиток мовлення. Складання розповіді із вживанням спільнокореневих слів Підготувала Сівуха О. С.
Номер слайду 2
Мороз. Дощ. Холод. Сніг. Пух. Весна. Підберіть до поданих слів спільнокореневі слова та запишіть їх
Номер слайду 3
«Казка про Сніговичка»У сніговому королівстві жив Сніговик. У нього була снігова хатка. А поруч жила чарівна Снігуронька. Сніговик і Снігуронька полюбляли дивитися, як з неба падає легкий, пухнастий сніжок.. А от підсніжників вони ніколи не бачили, бо у їхньому королівстві ніколи не було весни. Записати в зошитах спільнокореневі слова, які ви почули в тексті казки до слова «СНІГ».
Номер слайду 4
- Прочитати пари слів. - Подумайте, які з них є спорідненими. Син - синок, вода – водичка, літати – літак, вечір - вечірній, гора – горіти, водяний-водій- Чому пара слів «гора – горіти» , «водій-водяний» не є спорідненими?- Складіть речення зі словами однієї з пар. Запишіть. Гра «Зайва пара»
Номер слайду 5
Біля села росте березовий ліс. Там красуються старі й молоді берези, а під ними - гриби підберезники. Лісник обійшов лісові стежки й присів на пеньку послухати спів пташок. Він ретельно стереже березняк.- Знайти спільнокореневі слова. Запишіть ці слова у дві колонки так, щоб у кожній були споріднені слова. Робота з текстом «Березовий ліс»
Номер слайду 6
Довідка: лис, лисиця, лисеня;Ліс, лісочок, лісовий;Осінь, осінній;Дощ, дощовий;День, деньок. Склади і запиши розповідь про тварин використовуючи слова з довідки та доповнюючи своїми словами.