_____________________________________
здобувач/здобувачка освіти 4 класу
Діагностувальна робота з української мови
Тема «Прикметник»
1 варіант
1. Виконай тестові завдання
А зимовий, засніжений, срібна
Б зима, красива, заметіль
В сваритися, мести, похмура
А білосніжний, казковий, чарівний
Б білосніжні, казкова, чарівна
В білосніжні, казкові, чарівні
А з іменником
Б з прийменником
В з дієсловом
2. Прочитай текст. Підкресли прикметники разом з іменниками,
з якими вони пов'язані. Познач число прикметників.
Білокоса красуня примчала на білому коні в сади і парки. Торкнулася чарівною паличкою верхівок замріяних дерев. І заіскрилися на них срібні шапки і білосніжні сукні. У холодному небі повільно пливуть білі хмари, ніби великі кораблі.
3. Прочитай словосполучення. Встав пропущені закінчення в словах. Познач рід прикметників.
Кришталев___ іній срібляст___ мереживо
крижан___ бурулька пухнаст___ ковдра
морозн___ повітря сердит___ вітер
4. Утвори прикметники від поданих слів і запиши їх у колонку. Добери до кожного антонім і запиши в другу колонку.
Холод, сила, світло, сонце, сум. Наприклад: сніг -сніговий
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
5. Добери синоніми до поданих прикметників і запиши.
Веселий, __________________________________________
Чемний, ___________________________________________
Відважний, _________________________________________
Охайний, _____________________________________________
6. Від поданих прикметників за допомогою префіксів або суфіксів
утвори форми ступенів порівняння прикметників і запиши.
Наприклад: добрий – добріший - найдобріший
Холодний – _____________________________________________________
Сильна – _______________________________________________________
Білий – ________________________________________________________
7. Утвори назви вулиць від поданих власних назв і запиши.
Київ, Прага, Луцьк, Франція, Польща, Туреччина, Італія, Греція.
Наприклад: Карпати - Карпатська
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Спиши словосполучення, дописуючи закінчення прикметників. Вгорі надпиши рід цих прикметників.
Несподіван__ щастя, надійн___ товариш, яскрав___ квітка.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.Спиши речення. Підкресли прикметники та визнач їх відмінок.
Маленькі діти довго гуляли на свіжому повітрі. У сосновому лісі діти бачили прудку білочку. Земля вкрита пухнастою ковдрою. Он полетів ключ перелітних птахів.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Напиши текст про погоду за вікном, використовуючи якомога
більше прикметників (3 – 5 речень).
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання
Познач (Як тобі було виконувати завдання?)
Бланк оцінювання діагностувальної роботи з української мови (для вчителя)
Характеристика результатів навчання |
№ завдання |
Рівень результату |
|
1-9 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення ( має уявлення про прикметник). |
1 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення (визначає число прикметників). |
2 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення (визначає рід прикметників). |
3 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення (утворює прикметники від іменників, добирає антоніми та синоніми). |
4,5 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення (утворює форми ступенів порівняння прикметників). |
6 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення (правильно вимовляє і записує прикметники на -ський, -цький,-зький ). |
7 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення (розрізняє відмінкові закінчення прикметників, визначає відмінки). |
8 |
|
Будує зв’язні висловлювання (розповідь, опис, міркування, діалог) в усній i письмовій формах. |
9 |
|
|
_____________________________________
здобувач/здобувачка освіти 4 класу
Діагностувальна робота з української мови
Тема «Прикметник»
2 варіант
1. Виконай тестові завдання
А кришталева, холод, мерехтіти
Б кришталевий, холодний, мерехтливий
В зима, сніг, холодний
А пухнастий, снігова, сердита
Б пухнасті, снігове, сердите
В пухнасті, снігові, сердиті
А з іменником
Б з прийменником
В з дієсловом
2. Прочитай текст. Підкресли прикметники разом з іменниками,
з якими вони пов'язані. Познач число прикметників.
Над річкою спускався тихий вечір. Оксамитове сяйво срібного місяця сипалось на сонні кущі, замріяні дерева, засніжені лісові галявини. Морозна ніч накривала своїми білими шатами землю. Місячне сяйво виблискувало на зимовій ковдрі.
3. Прочитай словосполучення. Встав пропущені закінчення в
словах. Познач рід прикметників.
Вечірн__ прохолода зимов___ вечір
солов’їн___ спів зорян___ небо
свіж___ повітря дивовижн___ краса
4. Утвори прикметники від поданих слів і запиши їх у колонку Добери до кожного антонім і запиши в другу колонку.
Сніг, зима, молодість, весело, прохолода. Наприклад: сила -сильний
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Добери синоніми до поданих прикметників і запиши.
Кмітливий, __________________________________________
Спритний, ___________________________________________
Відважний, _________________________________________
Охайний, _____________________________________________
6. Від поданих прикметників за допомогою префіксів або суфіксів утвори форми ступенів порівняння прикметників і запиши.
Наприклад: добрий – добріший - найдобріший
Білий – _____________________________________________________
Рідна – _______________________________________________________
Смачний – ________________________________________________________
7. Утвори назви вулиць від поданих власних назв і запиши.
Львів, Прилуки, Рига, Угорщина, Запоріжжя, Німеччина, Тернопіль, Іспанія.
Наприклад: Карпати - Карпатська
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Спиши, дописуючи закінчення прикметників. Визнач рід цих прикметників.
Біл___ лебідь, надійн___ здоров’я , струнк___ береза.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Підкресли прикметники та визнач їх відмінок.
На сонну землю падає лапатий сніг. У вишневому садочку соловейко щебетав. Ранньою росою вмиваються квіти. Я поплив у світ дитячих мрій.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Напиши текст про погоду за вікном, використовуючи якомога
більше прикметників (3 – 5 речень).
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання
Познач (Як тобі було виконувати завдання?)
Бланк оцінювання діагностувальної роботи з української мови (для вчителя)
Характеристика результатів навчання |
№ завдання |
Рівень результату |
|
1-9 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення ( має уявлення про прикметник). |
1 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення (визначає число прикметників). |
2 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення (визначає рід прикметників). |
3 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення (утворює прикметники від іменників, добирає антоніми та синоніми). |
4,5 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення (утворює форми ступенів порівняння прикметників). |
6 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення (правильно вимовляє і записує прикметники на -ський, -цький,-зький ). |
7 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення (розрізняє відмінкові закінчення прикметників, визначає відмінки). |
8 |
|
Будує зв’язні висловлювання (розповідь, опис, міркування, діалог) в усній i письмовій формах. |
9 |
|
|