Робота з літературним твором
3 клас
ІІ семестр
Як дихає верба
Чорні пошматовані хмари налітали з півночі. Вітер зносив їх на ліс, за Десну, а вони приручалися, осипаючи береги та воду рясним дощем.
Сергійко поглядав у небо, кутався в плащ і не покидав насидженого місця. Пильно стежив за поплавками, які аж танцювали під ударами важких краплин. Це вже друга чи третя хмара. Перелетіла-і знову затишшя. Збігають у річку каламутні струмки.
Із-за хмар поблискує сонце. Та минає півгодини, а не клює.
- Нічого! Зараз посвітліє вода і почнеться!- підбадьорює Сергійка дядько Микола.
Хлопець вірить і не вірить. Дуже вже хочеться йому хоча б одну плоскирку піймати. Хоч і за комір затекло, і їсти хочеться. Довгий літній день! Та ще негода Не кожен і витримає. Але дядько Микола не йде, то й Сергійко сидить. Знову потемніло. Пройшовся вітер, шарпаючи зелене віття верб. А вслід дощова завіса знову поглинула сонце.
Хлопець визирнув з-під плаща: йому здалося, що й небо провалилося...Дядько Микола побіг під вербу. Треба й собі втікати. Притулившись грудьми до ще сухого подекуди стовбура, Сергійко завмер від несподіванки : " Верба ворушиться! Та вона дихає! Як важко дихає у дощ, стара верба бореться з вітром...". Василь Струтинський (182 слова)
І варіант
1. Підкресли назву розділу книги, у якому можна помістити цей твір.
а) " Із чистого джерела народної творчості".
б) " Сторінки з книги природи".
в) " Цікаві пригоди братів наших менших". (1 б.)
2. Визнач жанр прочитаного твору. Підкресліть відповідь.
а)вірш б)казка в)оповідання (1 б.)
3. Підкресли поняття до поданого визначення.
Короткий влучний опис предметів або явищ, які треба відгадати,- це
а) загадка б) прислів"я в) лічилка (1 б.)
4. Підкресли словосполучення, вжите в переносному значенні.
а) Сергійко поглядав
б) хмари приручалися
в) збігають струмки (1 б.)
5. З"єднай лінією текст твору та відповідний жанр.
Сів метелик на травичку
пригадав собі дурничку.* *скоромовки
Раз, два, три- *прислів"я
Ти, метелику, лети!* *лічилки
Ворона проворонила вороненя.*
6. Випиши з тексту словосполучення та речення про те, яким хлопчик бачив вітер.
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
7. Пронумеруй послідовність подій у творі.
O у Сергійка не клює
O здивування хлопчика
O чорні хмари з півночі
O схованка від негоди
8. Доведи, що Сергійко був наполегливим.
__________________________________________________________________
_______________________________________________________________
________________________________________________________________
_______________________________________________________________
_________________________________________________________________
______________________________________________________________
Робота з літературним твором
3 клас
ІІ семестр
Як дихає верба
Чорні пошматовані хмари налітали з півночі. Вітер зносив їх на ліс, за Десну, а вони приручалися, осипаючи береги та воду рясним дощем.
Сергійко поглядав у небо, кутався в плащ і не покидав насидженого місця. Пильно стежив за поплавками, які аж танцювали під ударами важких краплин. Це вже друга чи третя хмара. Перелетіла-і знову затишшя. Збігають у річку каламутні струмки.
Із-за хмар поблискує сонце. Та минає півгодини, а не клює.
- Нічого! Зараз посвітліє вода і почнеться!- підбадьорює Сергійка дядько Микола.
Хлопець вірить і не вірить. Дуже вже хочеться йому хоча б одну плоскирку піймати. Хоч і за комір затекло, і їсти хочеться. Довгий літній день! Та ще негода Не кожен і витримає. Але дядько Микола не йде, то й Сергійко сидить. Знову потемніло. Пройшовся вітер, шарпаючи зелене віття верб. А вслід дощова завіса знову поглинула сонце.
Хлопець визирнув з-під плаща: йому здалося, що й небо провалилося...Дядько Микола побіг під вербу. Треба й собі втікати. Притулившись грудьми до ще сухого подекуди стовбура, Сергійко завмер від несподіванки : " Верба ворушиться! Та вона дихає! Як важко дихає у дощ, стара верба бореться з вітром...". Василь Струтинський (182 слова)
ІІ варіант
1. Підкресли назву розділу книги, у якому можна помістити цей твір.
а) " Усна мудрість віків".
б) " Диво, створене людиною".
в) " Природа навколо нас". (1 б.)
2. Визнач жанр прочитаного твору. Підкресліть відповідь.
а) оповідання б) вірш в) казка (1 б.)
3. Підкресли поняття до поданого визначення.
Короткий влучний вислів повчального змісту - це
а) загадка б) прислів"я в) скоромовка (1 б.)
4. Підкресли словосполучення, вжите в переносному значенні.
а) поблискує сонце
б) поплавки танцюють
в) дядько побіг (1 б.)
5. З"єднай лінією текст твору та відповідний жанр.
Сидить дівчина в коморі,
а коса її надворі.*
Іди, іди, дощику, *скоромовки
Зварю тобі борщику,
Мені каша, тобі борщ,
Щоб рясніше ішов дощ. * *загадка
Водовоз віз воду з водопроводу.* * закличка
6. Випиши з тексту словосполучення та речення про те, якими хлопчик бачив хмари.
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
7. Пронумеруй послідовність подій у творі.
O герої ховаються від негоди
O чорні хмари приносять дощі
O верба ворушиться та дихає
O Сергійко сподівається зловити рибу
8. Доведи, що Сергійко був спостережливим.
__________________________________________________________________
_______________________________________________________________
________________________________________________________________
_______________________________________________________________
________________________________________________________________