Тест створений для перевірки та узагальнення знань дітей.
Діти мають можливість працювати самостійно з літературним твором:
прочитати текст самостійно;
дати відповіді запитання;
розуміння тексту за допомогою відкритих і закритих запитань.
Діагностувальна робота.
Робота з літературним твором «Довго кували зозулі»
1. Прочитай уривок із твору М. Гриценка «Довго кували зозулі».
БЕРЕЗОВА МІТЛА Одного дня тато мені кажуть:
-Ти бачив, Дмитре, яка в нас мітла задрипана під хлівом стоїть? Треба б нову зробити.
Накачав я камери свого велика, пилку до рами прив’язав. Поїхав у лісосмугу. Хотів пиляти, та так і став. Чи з однієї берези зразу гілля на мітлу нарізати, чи з кожної потроху? Таке діло, що й без мітли вертатися не можна, знову скажуть: «Он людські діти!.. А ти й на дерево здертися не можеш…».
Берези високі, гілля од землі далеко. Підходжу до одної. Як же в неї ще гілочки забирати, коли он рубці кругом од свердликів – сік весною хтось точив… Друга така красива та зелена, та гладенька така. Молода душа… Не буду й цієї займати. Третя, навпаки, - нещасна. Уже хтось обчухрав* її майже до самого вершечка…
Отак походив я, походив… А потім почав назбирувати по одній малесенькій гілочці з кожної берези. Воно ж не так болить, коли – по одній…
До вечора обійшов усю лісосмугу. Тато в дворі зустріли:
- Щось ти, Дмитре, малувато нарізав.
- Та, - кажу, вистачить. Воно ж мітла легкою повинна бути, замашною*. А то ви робите завжди таку, що тільки ворота нею підпирати,
- не піднімеш. Хіба ж то діло?
* Обчухрати – обдерти, оббити, обламати, обрубати (гілля, листя та ін.).
Замашна – це та, якою легко замахуватися, виконувати якусь роботу (тут: підмітати).
2. Придумай і запиши свій заголовок твору.
3. Хто автор оповідання " Довго кували зозулі? "
Автор
Тато Дмитрика
Дмитрик
4. Розділи текст на три частини за змістом.
5. Склади запитання до кожної з частин і запиши їх.
6. Як ти вважаєш, яка головна думка у цьому творі?
Запиши її одним реченням.
7. Чого, на твою думку, вчить цей твір?
Мудрості
Співчутливості
Доброти
Винахідливості
8. Оціни свою роботу!