Урок: Робота з дитячою книжкою. Галина Малик "Королівство Ану"

Про матеріал
Розробка уроку з літературного читання: Робота з дитячою книжкою. Галина Малик "Королівство Ану"
Перегляд файлу

 

Тема: Робота з дитячою книжкою. Галина Малик: «Королівство Ану»

Мета: продовжити формування у здобувачів освіти навичок правильного, свідомого, виразного читання; навчати визначати головну думку; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення; учити розрізняти справжніх друзів, бути добрими, чуйними, вихованими.

Обладнання: підручники, портрет письменниці, іграшкова або паперова корона, цеглинки Lego, зображення чарівного дерева, ілюстрації королівства Ввічливості.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

Доброго ранку! Bonjour! Hello!

Сьогодні у нас не урок, а захоплююче шоу.

Ми з вами поринемо в казку, у сон

Королівство цікаве побачимо там.

Тож сядьте зручніше і часу не гайте,

Урок читання ви зустрічайте.

 

II. Мовленнєва розминка

2.1 Робота з чистомовкою

Мо-мо-мо – в королівство ми йдемо.

То-то-то – там цікавинок багато.

Хо-хо-хо – в королівстві сталось лихо,

Се-се-се – треба нам дізнатись все!

Ад-ад-ад – навести там повний лад!

Сь-сь-сь – і додому повертатись,

Щоб у тій країні не зостатись!

 

 

2.2 Робота над скоромовкою

Кричав Архип, Архип охрип.

Не треба Архипу кричати до хрипу.

 

2.3 Мовна зарядка

– Як гуде джміль?

– Як нявкає котик?

– Як шумить листя?

– Спробуйте загасити уявну свічку.

– Зробимо тишу.

 

2.4 Розчитування (робота за складовою таблицею)

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

–  Послухайте уважно вірш Варвари Гринько та скажіть: які «чарівні» слова почули у вірші?

До всіх сердець, як до дверей,

є ключики малі.

Їх кожен легко підбере,

якщо йому не лінь.

Ти, також, мусиш знати їх,

Запам’ятать неважко:

маленькі ключики твої –

«спасибі» і «будь ласка»!

               Варвара Гринько

– Розкажіть, чому ці слова називають чарівними?

– Які ще ввічливі слова тобі відомі та коли їх доречно вживати?

– Отож, сьогодні ми поговоримо про дуже важливі та необхідні для людини слова, без яких не зможе обійтись жодна людина та школяр, якщо хоче бути ввічливою та вихованою людиною. І допоможе нам у цьому Галина Малик та її віршована казка «Королівство Ану».

 

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

4.1 Робота з біографією Галини Малик

Галина Миколаївна Малик народилась 12 серпня 1951 року в м. Бердянську на Запоріжжі в сім’ї службовців. Батько був ученим агрономом, мати – педагогом. На початку 1964 року разом з батьками переїхала в селище Середнє на Ужгородщину.

Закінчила школу, потім філологічний факультет УжДУ (1980). Працювала старшим методистом відділу наукової інформації з питань культури і мистецтва Закарпатської обласної наукової бібліотеки. У 1991 році стала головним редактором видавництва «Закарпаття». У 1998 році – редактор і видавець журналу для дітей «Віночок», який відродила через 50 років і презентація якого відбулася в Ужгородській гімназії.

Пише українською мовою, перекладає з болгарської. Вперше її вірші опублікувала «Закарпатська правда» у жовтні 1967 року. Друкувалася в обласних та республіканських газетах «Молодь України», «Сільські вісті», «Зірка», «Вісті України», журналах «Малятко», «Барвінок», «Перець», «Початкова школа», «Прапор», «Веселка», колективних збірниках «Дзвінке джерело», «Першоцвіт», «Веселий ярмарок».

Галина Малик – лауреат премії ім. О. Копиленка журналу «Барвінок» (1988) за повість-казку «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

Поетеса визнана також переможцем конкурсу 1987 року за твори для дітей, опубліковані на сторінці «Перченя» упродовж року.

Член Національної спілки письменників України з 1991 року. Фантастична повість письменниці «Злочинці з паралельного світу»  визнана кращим твором 1997 року після опублікування її журнальної версії у часописі «Барвінок» і нагороджена міжнародною премією Степана Феденка (США).

4.2 Робота з книжковою виставкою

4.3 Виразне читання вірша вчителем

 

Фізкультхвилинка

Сірий котик міцно спав (діти закривають обличчя долонями),
Навіть пісню не співав.
Та, нарешті, пробудився (нахиляють голову вправо-вліво, вгору-вниз)
І довкола обдивився (діти роблять рух очима по колу, а потім вліво і вправо).
Став смачненько потягатись (потягування)
І чистенько умиватись (імітують руками вмивання).
Порозчісував він вуса (імітація розчісування вусів руками)
Зуби й кігті нагострив (кілька разів міцно стискають кулачки та розслаблюють руку)
І до комірчини побрів (ходьба на місці).
Буде мишку полювати й добро оберігати (діти потирають долоні).
Ми, як котик, відпочили,
Щоб зміцніли наші сили. 

 

4.4 Мовчазне читання учнями

 

4.5 Аналіз прочитаного твору

– Про що розповідається у вірші?

– Знайдіть і зачитайте зачин та кінцівку твору.

– Які королівства між собою ворогували?

– Чому людям ставало погано?

– Чому будьласківці ловили невідомих осіб?

– Чи бачили ви таких «мешканців ану»?

 

4.6 Гра «Слідопити»

Вчитель починає читати початок речення, а діти знаходять і продовжують.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

5.1 Гра «Рахівничка»

Порахуйте:

– Скільки разів у вірші згадується слово будь-ласка, ану, казка.

– Скільки осіб постраждало від нечемності?

– Скільки днів ловили невідомих?

– Скільки невідомих учили говорити ввічливі слова?

 

5.2 Гра «Король та королева»

 – А зараз буде читати той учень/учениця, на голову якого/якої одягнуть корону.

 

5.3 Створення «Дерева ввічливості»

– Давайте разом виростимо на дереві ввічливості плоди, використавши всі ввічливі  слова, які ви знаєте чи дізналися під час уроку.

 

5.4 Творче завдання

– У вас на партах з’явилися власні королівства. Дайте їм назву, розфарбуйте та скажіть: чим ваше королівство відрізняється від інших та хто там живе?

 

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

Метод «Будівництво»

– Наостанок вам потрібно побудувати стіну, яка б захищала ваші королівства від ворогів. Для цього візьміть по цеглинці Lego і складаючи стіну розкажіть про сьогоднішній урок та що є повчального є у  вірші, з яким ви сьогодні познайомилися ?

– Погляньте, скільки прекрасних та могучих королівств утворилося та які надійні стіни ви змогли побудувати, знаючи стільки слів ввічливості. Я бажаю вам ніколи не забувати про ці чарівні слова та бути гідними королями та королевими своїх королівств!

 

 

 

1

 

doc
Додано
4 квітня 2023
Переглядів
275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку