Діагностувальна робота
ЛЕКСИКОЛОГІЯ
І варіант
Початковий і середній рівні по 1 б.
1. Виберіть рядок, у якому всі слова вжиті в прямому значенні:
А білий сніг, білий голуб, біла заздрість;
Б тепле слово, добре серце, гострий ніж;
В солодка цукерка, теплий одяг, срібна сережка;
Г срібна трава, гострий кут, холодний розум.
2. Позначте рядок, у якому всі прикметники вжиті в переносному значенні:
А солодкий сон, солодка цукерка, гіркий полин, гіркий смак;
Б білий сніг, білий голуб, біла заздрість, білі скроні;
В гострий погляд, золоте серце, тепле слово, солодкий спів;
Г теплий одяг, гострий ніж, гостре слово, тверда рука.
3. Позначте рядок, у якому вказані слова становлять синонімічний ряд:
А височина, вершина, високий, височінь;
Б мовчазний, безмовний, неговіркий, небалакучий;
В слово, словник, словотвір, словниковий;
Г мовити, говорити, кричати, слухати.
4. Позначте пару слів, що є антонімами:
А велетень, гігант;
Б мужній, сміливий;
В велетень, силач;
Г велетень, карлик.
5. Позначте рядок, у якому словосполучення є омонімами:
А крило літака — крило лелеки;
Б моторний хлопець — моторний цех;
В палаючий степ — палаюче сонце;
Г радісний погляд — сумний настрій.
6. Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними:
А абрикос, балет, голос;
Б азбука, бігти, говорити;
В голова, дружина, міст;
Г артист, кипіти, гарячий.
7. Укажіть рядок, у якому всі слова є паронімами
А ефектний – ефективний, ясний – темний
Б адрес – адреса, роздумувати – мислити
В голосний – голосовий, пам’ятка – пам’ятник
Г досвідчений – освічений, добрий – злий.
8. Слова, що вживають тільки жителі певної місцевості, — це
А професійні слова
Б запозичені слова
В неологізми
Г діалектні слова
Достатній рівень - 2 б.
9 . Запиши наведені слова парами так, щоб спочатку йшло запозичене слово, а потім — його український відповідник.
Дослід, афіша, відтінок, правопис, оплески, нюанс, аплодисменти, експеримент, оголошення, орфографія.
Високий рівень – 3 б.
10. Запишіть слова, вставляючи потрібні літери і або и.
Ант.лопа, банк..р, граф..н, г..рлянда, г..пноз, г..пербола, г..брид, д..ван, д..єта, д..зайн, еск..мос, ід.лія, ц..трус, х..мера.
Діагностувальна робота
ЛЕКСИКОЛОГІЯ
ІІ варіант
Початковий і середній рівні по 1 б.
1. Укажіть рядок, у якому слова ужиті тільки в прямому значенні:
А Усміхнене сонце, ляпає язиком, гострий погляд;
Б рожевий шовк, водити за руку, краяти серце;
В усміхнені діти, холодне повітря, дзвонити по телефону;
Г квашена капуста, паперовий літачок, м’який характер.
3. Укажіть рядок, у якому всі слова є синонімами:
А Лагідний, дивний, сумирний;
Б безмежний, безкрайній, безконечний;
В дбайливий, старанний, жагучий;
Г цікавий, привабливий, привітний.
4. Іншомовні слова — це слова, які
А прийшли з інших мов;
Б протилежні за значенням;
В давно забуті, а зараз відновлені;
Г близькі за значенням.
5. Усі слова, що є застарілими, подано в рядку
А бесіда, качка, гомін;
Б почуття, аркуш, мушля;
В свобода, осінь, сторінка;
Г урядник, ратай, волосний.
6. Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними:
А азбука, бігти, говорити;
Б абрикос, балет, голос;
В артист, кипіти, важкий;
Г голова, дружина, міст.
7. Укажіть рядок, у якому всі слова є паронімами
А голосний – голосовий, пам’ятка – пам’ятник;
Б ефектний – ефективний, ясний – темний;
В досвідчений – освічений, добрий – злий;
Г адрес – адреса, роздумувати – мислити .
8. Антоніми – це слова, що…
А вживають мешканці певного регіону;
Б протилежні за значенням;
В близькі за значенням, але різні за написанням;
Г мають однакове написання, але різне значення.
Достатній рівень - 2 б.
9. Відредагуйте і запишіть речення
До мами завітали бувші учні.
Якщо одягаєш нову річ, спочатку її погладь.
Високий рівень – 3 б.
Запишіть слова, вставте, де потрібно, пропущені літери .
Хоб..і, Кан..и, еф..ект, буд..ист, Ген..адій, віл..а , Джульєт..а, піц..а, ак..редитація , мас..а, крос..ворд, ім..ігрант , дол..ар.