Діагностувальна робота з теми "Лексикологія", 5 клас НУШ

Про матеріал
Діагностувальна робота з теми "Лексикологія" у двох варіантах, 5 клас НУШ
Перегляд файлу

Діагностувальна робота

ЛЕКСИКОЛОГІЯ

І варіант

 

Початковий і середній рівні по 1 б.

 

1. Виберіть рядок, у якому всі слова  вжиті в прямому значенні:

 А  білий сніг, білий голуб, біла заздрість;

 Б  тепле слово, добре серце, гострий ніж;

 В  солодка цукерка, теплий одяг, срібна сережка;

 Г  срібна трава,  гострий кут,  холодний розум.

 

2. Позначте рядок, у якому всі прикметники вжиті в переносному значенні:

А солодкий сон, солодка цукерка, гіркий полин, гіркий смак;

Б білий сніг, білий голуб, біла заздрість, білі скроні;

В гострий погляд, золоте серце, тепле слово, солодкий спів;

Г теплий одяг, гострий ніж, гостре слово, тверда рука.

 

3. Позначте рядок, у якому вказані слова становлять синонімічний ряд:

А височина, вершина, високий, височінь;

Б мовчазний, безмовний, неговіркий, небалакучий;

В слово, словник, словотвір, словниковий;

Г мовити, говорити, кричати, слухати.

 

4. Позначте пару слів, що є антонімами:

А велетень, гігант;                

Б мужній, сміливий;

В велетень, силач;               

Г велетень, карлик.

 

5. Позначте рядок, у якому словосполучення є омонімами:

А крило літака — крило лелеки;

Б моторний хлопець — моторний цех;

В палаючий степ — палаюче сонце;

Г радісний погляд — сумний настрій.

 

6. Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними:

А абрикос, балет, голос;

Б азбука, бігти, говорити;

В голова, дружина, міст;

Г артист, кипіти, гарячий.

 

7. Укажіть рядок, у якому всі слова є паронімами

А ефектний – ефективний, ясний – темний 

Б адрес – адреса, роздумувати – мислити 

В голосний – голосовий, пам’ятка – пам’ятник

Г досвідчений – освічений, добрий – злий.

 

8. Слова, що вживають тільки жителі певної місцевості, — це

А професійні слова

Б запозичені слова

В неологізми

Г діалектні слова

 

Достатній рівень  - 2 б.

 

9 . Запиши наведені слова парами так, щоб спочатку йшло запозичене слово, а потім — його український відповідник.

 

Дослід, афіша, відтінок, правопис, оплески, нюанс, аплодисменти, експеримент, оголошення, орфографія.

Високий рівень –  3 б.

 

10. Запишіть слова, вставляючи потрібні літери і або и.

        Ант.лопа, банк..р, граф..н, г..рлянда, г..пноз, г..пербола, г..брид, д..ван, д..єта, д..зайн, еск..мос, ід.лія, ц..трус, х..мера.

 

 

 

 

 

 

 

Діагностувальна робота

ЛЕКСИКОЛОГІЯ

ІІ варіант

 

Початковий і середній рівні по 1 б.

 

1. Укажіть рядок, у якому слова ужиті тільки в прямому значенні:

А Усміхнене сонце, ляпає язиком, гострий погляд;

Б рожевий шовк, водити за руку, краяти серце;

В усміхнені діти, холодне повітря, дзвонити по телефону;

Г квашена капуста, паперовий літачок, м’який характер.

 

3. Укажіть рядок, у якому всі слова є синонімами:

А Лагідний, дивний, сумирний;

Б безмежний, безкрайній, безконечний;

В дбайливий, старанний, жагучий;

Г цікавий, привабливий, привітний.

 

4. Іншомовні слова — це слова, які

А прийшли з інших мов;

Б протилежні за значенням;

В давно забуті, а зараз відновлені;

Г близькі за значенням.

 

5. Усі слова, що є застарілими, подано в рядку

А бесіда, качка, гомін;

Б почуття, аркуш, мушля;

В свобода, осінь, сторінка;

Г урядник, ратай, волосний.

 

6. Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними:

А азбука, бігти, говорити;

Б абрикос, балет, голос;

В артист, кипіти, важкий;

Г голова, дружина, міст.

 

7. Укажіть рядок, у якому всі слова є паронімами

А голосний – голосовий, пам’ятка – пам’ятник;

Б ефектний – ефективний, ясний – темний;

В досвідчений – освічений, добрий – злий;

Г адрес – адреса, роздумувати – мислити .

 

8. Антоніми – це слова, що…

А вживають мешканці певного регіону;

Б протилежні за значенням;

В близькі за значенням, але різні за написанням;

Г мають однакове написання, але різне значення.

 

Достатній рівень  - 2 б.

 

9. Відредагуйте і запишіть речення                                                                                    

До мами завітали бувші учні.

Якщо одягаєш нову річ, спочатку її погладь.                             

 

Високий рівень –  3 б.

 

Запишіть слова,  вставте, де потрібно,  пропущені літери .

Хоб..і, Кан..и, еф..ект, буд..ист, Ген..адій, віл..а , Джульєт..а, піц..а, ак..редитація , мас..а, крос..ворд, ім..ігрант , дол..ар.

 

 

 

docx
Додано
5 лютого
Переглядів
1022
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку