Діагностувальна робота з теми "Слово. Частини мови. Іменник." 4 клас до підручника І.О. Большакова, М.С. Пристінська

Про матеріал
Діагностувальна робота з української мови з теми "Слово. Частини мови. Іменник.» для учнів 4 класу на перший семестр для перевірки рівня сформованості знань, умінь та навичок.
Перегляд файлу

Діагностувальна робота №4

з теми «Слово. Частини мови. Іменник.»

 

  1. Прослухайте уважно текст.

ГОВОРИТИ БЕЗ ДОЗВОЛУ НЕ МОЖНА

  Є в першому класі жвавий, рухливий, дуже балакучий хлопчик Василько. 

Часто він не може стримати свого хвилювання або цікавості й вихоплюється говорити.

  Учителька терпляче йому пояснює:

— Коли треба тобі щось сказати — підніми руку. Як дозволю — встань і говори.

  Василько добре це розуміє, та одразу ж забуває, як тільки щось його хвилює.

  Якось на уроці арифметики вчителька пояснювала приклад.  Аж тут чується схвильований голос Василька:

— Маріє Іванівно, дивіться, який метелик сів на шибку!

  Усі діти повертаються до вікна. На шибці сидить великий барвистий метелик. 

  Діти забули про приклад і розглядають метелика. Марія Іванівна тяжко зітхає, й, насупивши брови, суворо каже Василькові:

— Ти розумієш, що говорити без дозволу не можна?

  Василько добре розуміє, але не може стримати своєї думки, своїх почуттів. Вони рвуться в слово.

Наступного дня посеред уроку письма, коли всі зосереджено працювали й у класі запанувала тиша, діти аж здригнулися від тривожного Василькового шепоту:

— Маріє Іванівно, он на колодязі чийсь щоденник лежить...

— Ой, нещастя моє, — подумала вчителька, — як він побачив той щоденник аж на колодязі?” 

  А вголос вона сказала:

— Іди, Васильку, до дошки, постій трохи, тоді знатимеш, що без дозволу говорити не можна.

  Василько став біля дошки. А в його очах були й подив, і сором. Похилив голову й простояв так до дзвінка.

  Через день учителька пояснювала на дошці, як складати із букв нове слово.

Закінчивши пояснення, Марія Іванівна глянула на клас.

  Василько сидить, піднявши руку, й благаючими очима дивиться на вчительку.

— Чому ти плачеш, Васильку?

— Бо говорити ж не дозволяється.

— Кажи мерщій, у чому річ, — стурбувалася вчителька.

Василько повертає голову до вікна й схвильовано каже:

— Кошеня ж... Кошенятко он яке маленьке посеред двору. Наїжачилося, страшно бідному, а собака стоїть перед ним, ось-ось кинеться на кошенятко.

— Біжи, прожени собаку... — каже вчителька.

За хвилину Василько повертається до класу з кошеням.

                                                                        (294 сл.) В.Сухомлинський

ІІ. Виконайте завдання.

  1. Де відбуваються події?

а) на подвір’ї;    б) у класі:     в) вдома.

    2. Який Василько?

а) жвавий, рухливий, дуже балакучий;

б) жвавий, сором’язливий, мовчазний:

в) рухливий, дисциплінований, непосидючий.

   3. Куди сів метелик?

а) на парту;  б) на шибку;  в) на підвіконня.

  4. Що лежало на колодязі?

а) щоденник;   б) зошит;     в) кошеня.

  5. Визнач головну думку твору.

а) Не кажи не вмію, а кажи навчусь.

б) Завжди говори те, що думаєш.

в) Вмій сказати, вмій і змовчати.

6. Запишіть останнє речення з тексту, підкресліть іменники і визнач їх 

     відмінок.

________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Списати словосполучення, поставивши питання до іменників. Познач відмінок іменників.

        Зразок: їли (з чим?) з хлібом (О.в.)

Гуляв з другом, сяє на небі, багато листя, побачив білку, дав дівчинці.

  1. Постав іменники в дужках у потрібному відмінку. Запиши утворені речення. Визнач відмінок іменників, які було змінено.

Діти побігли до (річка). Андрійко змайстрував (годівничка). Учні готувалися до (екскурсія). Діти слухали розповідь про (кінь).

  1. Встановити відповідність подій у творі В Сухомлинського «Говорити без дозволу не можна»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тимосевич Валентина Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 грудня 2023
Переглядів
2334
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку