Діагностувальна робота з української літератури для 7 класу НУШ
з теми «Ми – українці»
ГР 4 Досліджує мовлення
Усього 12 балів
Виконайте тестові завдання:
1.Неправильним є твердження
А В. Симоненко народився на Полтавщині
Б майбутній поет зростав у неповній сім’ї
В усі книжки поета було видано посмертно
Г фах журналіста В. Симоненко здобував у Києві
А казки
Б легенди
В переказу
Г колискової
А сузір’я Б калини В тополі Г верби
А «Припливайте до колиски, лебеді, як мрії,
Опустіться, тихі зорі, синові під вії».
Б «Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу, Виростуть з тобою приспані тривоги».
В «Ой біжи, біжи, досадо, не вертай до хати, Не пущу тебе колиску синову гойдати».
Г «Можна все на світі вибирати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину».
5.Напишіть один цікавий факт про автора поезії «Доньці» Павла Вишебабу.
6.У вірші Павла Вишебаби «Доньці» немає мотиву
А згадок про обстріл ракетами
Б спогадів про минуле добре життя
В обстрілу міста Києва
Г вдячності за спокій дітей
7.Вірш Павла Вишебаби «Доньці» написаний у
А катреном
Б дистихом
В терцетом
Г верлібром
8.«Як у тих далеких від нас краях Називають люди своїх котів?
Те, чого найбільше би я хотів Щоб не було … в твоїх рядках». Пропущене слово
А плачу
Б ревіння
В смутку
Г болю
9. Про що просить доньку написати йому у листі ліричний герой поезії Павла Вишебаби? Чого не хоче чути?
10.Установіть увідповідність жанру лірики з її тематикою
1.Громадянська А особисті почуття, переживання
2.Пейзажна Б любов до мови, держави, рідного краю
3.Інтимна В викриття суспільних або людських вад
4.Філософська Г зображення природи
Д сенс життя, добро і зло
11. Установіть відповідність терміну із визначенням
1. Ямб А дворядкова строфа
2. Хорей Б чотирирядкова строфа
3. Дистих В повторення груп складів
4. Катрен Г двоскладова стопа з наголошеним першим складом
Д двоскладова стопа з наголошеним другим складом
12.Який художній засіб використано у рядках:
Темряву тривожили криками півні
Танцювали лебеді в хаті на стіні
Додаткове завдання
Створіть паспорт-характеристику улюбленого вірша сучасного поета про війну
Автор, назва, мотив, ідея, художні засоби