Діагностувальна робота з української мови
“ Іменник. Прикметник”
1 варіант
1.Іменник вказує на :
А дію предмета;
Б ознаку дії;
В назву предмета.
2.Підкресли рядок, де всі записані слова є іменниками.
А осінній, смішний, теплий;
Б осінь, сміх, тепло;
В теплішати, сміється, веселка.
3. Підкресли словосполучення іменника з прикметником чоловічого роду:
А рідна душа;
Б гострий ніж;
В чисте небо.
4.Підкресли прикметник, що є синонімом до виділеного прикметника в словосполученні “жаркий літній день”.
А чудовий;
Б спекотний;
В безхмарний.
5. Подані словосполучення запиши в множині, вкажи рід кожного іменника в однині.
А смачна булка ( ) - __________________________________;
Б білій кінь ( ) - _______________________________________;
В неосяжне поле ( ) - ___________________________________.
6. Від подаих слів утвори споріднені прикметники.
Тиша - _________________________________________________;
Сум - __________________________________________________;
Читати - ________________________________________________;
Сміх - __________________________________________________;
Мова - __________________________________________________;
7. До загальних назв добери власні, запиши їх.
Місто___________________________________________________;
море____________________________________________________;
собака___________________________________________________;
поет_____________________________________________________;
гори_____________________________________________________.
8. Доповни текст прикметниками. Запиши їх у пропущені місця.
Закінчилося _____________літечко. Прийшла _____________осінь.
__________білочка готується до ___________ зими. Вона сушить і
складає ___________горішки у своєму дуплі.
Діагностувальна робота з української мови
“ Іменник. Прикметник”
2 варіант
1.Прикметник відповідає на питання :
А який? яка? яке?
Б де? коли?
В хто? що?
2.Підкресли ряд, де всі записані слова є іменниками.
А літній, джерельна, вода;
Б літо, джерело, сад;
В садити, водити, пісня.
3. Підкресли словосполучення іменника з прикметником жіночого роду:
А квітуча вишня;
Б рідний дідусь;
В синє море.
4.Підкресли прикметник, що є синонімом до виділеного прикметника в словосполученні “холодна джерельна вода”.
А прозора;
Б чиста;
В крижана.
5. Подані словосполучення іменників з прикметниками запиши в множині, вкажи рід кожного іменника в однині.
А вузенька стежка ( ) - __________________________________;
Б перевірне слово ( ) - _______________________________________;
В білий гриб ( ) - ___________________________________.
6. Від подаих слів утвори споріднені іменники.
Малювати - _________________________________________________;
Верхній- __________________________________________________;
Смачний - ________________________________________________;
Любити - __________________________________________________;
Співати - __________________________________________________;
7. До загальних назв добери власні, запиши їх.
Країна___________________________________________________;
річка____________________________________________________;
котик___________________________________________________;
поет_____________________________________________________;
вулиця_____________________________________________________;
8. Доповни текст прикметниками. Запиши їх у пропущені місця.
У лісі під ___________дубом жила _______________лисиця з лисенятами. Часто вона відпочивала біля ___________нори. А ____________лисенятка грались біля неї у __________траві.