Тема: Іменники-синоніми, іменники-антоніми
Мета уроку: Закріплення знань учнів про іменники та їхні види. Розширення уявлень про слова, які близькі за значенням і слова, що мають протилежне значення. Ознайомлення з поняттями "синоніми" та "антоніми". Збагачення словникового запасу, розвиток уваги, зв'язного мовлення, мислення, пам'яті та спостережливості. Розвиток лексичних навичок та уміння використовувати різні слова для передачі значень. Виховування уваги до різноманітності мовленнєвих засобів, емоційно- ціннісного ставлення до книги, виховування пізнавального інтересу, культури мовлення та любові до рідної мови.
Основні дидактичні методи:
Обладнання: мультимедійна презентація, індивідуальні картки
Хід уроку
І. Організаційний момент
Дзвоник всім нам дав наказ,
До роботи швидше в клас.
Біля парти станьте чемно,
Хай мине час недаремно.
Будьте уважні і слухняні всі,
Встаньте рівненько на місця свої.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Учні розповідають про іменники, які вони знайшли вдома та поділяють їх за родами.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
Вправа «Передбачення»
IV. Основна частина
Розгадай ребус і добери синоніми до кожного зі слів ребуса.
Патруль- дозір, варта.
Група - ватага, гурт.
Хлопець - парубок, юнак.
Давайте поглянемо, які незвичні бібліотеки існують у світі.
https://www.youtube.com/watch?v=gOSMHx_9PCs
Байдики бити як кіт наплакав
ні пари з уст чорний як сажа
ляси точити в рот води набрати
білий як сніг працювати в поті чола
хоч греблю гати розпустити язика
V. Заключна частина
1 варіант
Сьогодні ми вже були у віртуальній бібліотеці та подивилися на незвичні бібліотеки. А хто може сказати, як звуть людину, що працює у бібліотеці? (Бібліотекар).
Що входить в його обов’язки?
Пропоную вам побути бібліотекарями і розставити книжки на свої полиці.(На книжках слова: блискавиця, хуга, завірюха, грімниця, бруд, метелиця, сміття, хуртовина, непотріб.)
VI. Підсумок уроку та домашнє завдання:
Рефлексія. Вправа «Наші відкриття»
- Пропоную вам подумати над тим, які відкриття кожен з вас зробив для себе на уроці. Використай для зручності наступні речення:
*на уроці відкрив(-ла) для себе…
* сьогодні мене здивувало…
* виникли несподівані думки про …
* сьогодні я зрозумів (-ла), що … стане в пригоді мені в подальшому житті.
Література:
http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator