Урок з української мови ( 3 клас) " Іменники-синоніми, іменники-антоніми"

Про матеріал
Закріплення знань учнів про іменники та їхні види. Розширення уявлень про слова, які близькі за значенням і слова, що мають протилежне значення. Ознайомлення з поняттями "синоніми" та "антоніми". Збагачення словникового запасу, розвиток уваги, зв'язного мовлення, мислення, пам'яті та спостережливості. Розвиток лексичних навичок та уміння використовувати різні слова для передачі значень. Виховування уваги до різноманітності мовленнєвих засобів, емоційно- ціннісного ставлення до книги, виховування пізнавального інтересу, культури мовлення та любові до рідної мови.
Перегляд файлу

Тема: Іменники-синоніми, іменники-антоніми

Мета уроку: Закріплення знань учнів про іменники та їхні види. Розширення уявлень про слова, які близькі за значенням і слова, що мають протилежне значення. Ознайомлення з поняттями "синоніми" та "антоніми".  Збагачення словникового запасу, розвиток уваги, зв'язного мовлення, мислення, пам'яті та спостережливості. Розвиток лексичних навичок та уміння використовувати різні слова для передачі значень. Виховування уваги до різноманітності мовленнєвих засобів,  емоційно-  ціннісного ставлення до книги, виховування пізнавального інтересу, культури мовлення та любові  до  рідної мови.

Основні дидактичні методи:

  •        продуктивно - практичний
  •        частково – пошуковий
  •        пояснювально-ілюстративний
  •        принципи самоорганізації пізнавальної  роботи учнів

Обладнання: мультимедійна презентація, індивідуальні картки

Початок форми 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Дзвоник всім нам дав наказ,

До роботи швидше в клас.

Біля парти станьте чемно,

Хай мине час недаремно.

Будьте уважні і слухняні всі,

Встаньте рівненько на місця свої.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Учні розповідають про іменники, які вони знайшли вдома та поділяють їх за родами.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

Вправа «Передбачення»

  •          Прочитайте першу групу слів. (Радість, задоволення, втіха, приємність.) Що ви можете про них сказати?
  •          А тепер прочитайте другу групу слів (Ніч-день, радість-сум, добро-зло). За якою ознакою вони об’єднані?
  •          Чи здогадається хтось, яка ж буде тема нашого уроку?
  •          Сьогодні ми продовжимо роботу над вивченням іменників-синонімів та іменників-антонімів.

IV. Основна частина

  1. Вправа «Я знаю, що…»
    • Розкажи про іменники-синоніми та антоніми використовуючи речення «Я знаю, що…».
    • Отже, Іменники, що мають однакові або близькі значення, але різні за звучанням і написанням, є синонімами.
    • Іменники, що мають протилежні значення, є антонімами.
  2. Вправа "Добери синоніми"(письмово)

Розгадай ребус і добери синоніми до кожного зі слів ребуса.

Патруль- дозір, варта.

Група - ватага, гурт.

Хлопець - парубок, юнак.

  1. Інтерактивна вправа «У бібліотеці».(усно)
  •          Поміркуй, навіщо в мовленні потрібні синоніми і антоніми.
  •          Здавна народ використовує велику кількість  синонімів та антонімів для складання приказок та прислів’їв, казок та інших творів. Це потрібно для того, щоб мовлення було яскравіше, виразніше та багатше.
  •          Де зазвичай зберігають записи  з казками чи прислів’ями?
  •          Пропоную вам відвідати бібліотеку та відновити прислів’я.
  •          Відскануйте QR-код та виконайте завдання.

  1. Хвилинка-цікавинка «Незвичайні бібліотеки світу»

Давайте поглянемо, які незвичні бібліотеки існують у світі.

https://www.youtube.com/watch?v=gOSMHx_9PCs

 

  1. Добери антоніми-фразеологізми. Поясни їх значення.(письмово)

Байдики бити                      як кіт наплакав

ні пари з уст                        чорний як сажа

ляси точити                         в рот води набрати

білий як сніг                        працювати в поті чола

хоч греблю гати                  розпустити язика

V. Заключна частина

  1. Робота на індивідуальних картках.

1 варіант

  1.       варіант

  1. Вправа «Бібліотекар».(письмово)

Сьогодні ми вже були у віртуальній бібліотеці та подивилися на незвичні бібліотеки. А хто може сказати, як звуть людину, що працює у бібліотеці? (Бібліотекар).

Що входить в його обов’язки?

Пропоную вам побути бібліотекарями і розставити  книжки на свої полиці.(На книжках слова: блискавиця, хуга, завірюха, грімниця, бруд, метелиця, сміття, хуртовина, непотріб.­­)

 

 

VI. Підсумок уроку та домашнє завдання:

  • Учні отримують завдання на доповнення речень із використанням синонімів та антонімів.

Початок формиРефлексія. Вправа «Наші відкриття»

- Пропоную вам подумати над тим, які відкриття кожен з вас зробив для себе на уроці. Використай для зручності наступні речення:

*на уроці відкрив(-ла) для себе…

* сьогодні мене здивувало…

* виникли несподівані думки про …

* сьогодні я зрозумів (-ла), що … стане в пригоді  мені в подальшому житті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

  1. Типова освітня програма для 3-4 кл.
  2. Сайт зі створення QR-кодів

http://surl.li/pgijy

  1. Генератор ребусів онлайн

http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator

  1. YouTube
  2. Сайт зі створення навчальних ресурсів

https://wordwall.net/uk

  1. Український освітній портал

https://www.educ.com.ua/

  1. Всеосвіта - Національна освітня платформа

https://vseosvita.ua/

 

docx
Додав(-ла)
Глушко Ірина
Додано
21 листопада
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку