Ралівський опорний заклад ЗСО
ім. І. Франка
Діагностувальна робота
з української мови в 4 класі
з тем : «Текст. Речення.»
Вчитель початкових класів
Дика Марія Степанівна
2023 р.
Дата _____________ Клас _____________
Прізвище , ім’я учня ( учениці) _________________________
Варіант 1.
1.Прочитай текст. Визнач його тип.
Лелека
Лелека – символ вірності, щастя, добробуту, живий символ України. Це птах з довгою шиєю і довгими міцними ногами. Шия гнучка, очі круглі, чорні, немов смородинки. Дзьоб міцний, червоний, гострий.
Політ його плавний, величний.
А розповідь;
Б опис;
В міркування.
2. Визнач стиль тексту, який можна скласти з даними словосполученнями.
Синичка
Пташка проворна; чорно- оксамитова шапочка; біляві щічки; дзьобик гострий; блискучі пір’їнки; темні оченята.
А науковий;
Б художній.
3. Що є граматичною основою речення?
А іменник з прикметником;
Б підмет і присудок;
В другорядні члени.
4. Вибери речення, в якому правильно розставлені розділові знаки.
А У нашому саду дозріли яблука, груші, сливи.
Б Птахи живуть у лісах на болотах, біля водойм.
В У гаях, садах, і парках літають зграйки синиць.
5.Віднови вірш і напиши його. Добери заголовок.
Шлють останнє « прощавай»,
Журавлі летять, курличуть,
Забирають в теплий край.
Літечко з собою кличуть,
______________________
_________________________________________
_________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
6. Перебудуй розповідне речення в спонукальне і напиши його.
Діти шанують батька й неньку.
_______________________________________________
7. Прочитай речення, підкресли в ньому головні та другорядні члени . Встанови зв’язок слів у реченні.
Ласкавий промінь сонця падає на землю.
________________ що робить? _______________;
_________________ який? ________________;
_________________ чого? _________________;
_________________ на що? (куди?) __________________.
8. Прочитай текст. Напиши його, підкресли однорідні члени речення. Допиши останнє речення.
Книжки хворіють. Вони бліднуть, сохнуть, гублять листочки. Школярі можуть стати лікарями книжок – підклеїти обкладинку і кожен розірваний листочок.
Діти знають , що … .
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самоаналіз: Мені було Мені була потрібна Мені було
дуже легко допомога вчителя дуже важко
чи однокласників
___________ _______________ ____________
Вчитель: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ралівський опорний заклад ЗСО
ім. І. Франка
Діагностувальна робота
з української мови в 4 класі
з тем : «Текст. Речення.»
Вчитель початкових класів
Дика Марія Степанівна
2023 р.
Дата _____________ Клас _____________
Прізвище , ім’я учня ( учениці) _________________________
Варіант 2.
1.Прочитай текст. Визнач його стиль.
Дельфіни
Дельфіни бувають різні. Є дельфіни завбільшки як велика щука. А є десятиметрові. Кольором вони також неоднакові. Одні з них білої або чорної масті, інші – барвисті. Є дельфіни в цяточку, є у смужку. В одних імена милозвучні й загадкові – гринда, афаліна, стенелла. Інших називають морськими свинями…
А художній;
Б науковий.
2. Визнач тип тексту, який можна скласти з даними словосполученнями.
Улюблене дерево
Гіллясте дерево; білими квітками; бджоли і джмелі; співучі пташки; знаходили своє дерево; щебетали весело.
А опис;
Б розповідь;
В міркування.
3. Яке словосполучення є граматичною основою даного речення?
На лісовій галявині ростуть запашні конвалії.
А ростуть на галявині;
Б ростуть конвалії;
В запашні конвалії.
4. Вибери речення з однорідними членами.
А Діти посадили в саду молоді деревця.
Б Вже відлетіли у вирій ластівки, лелеки , журавлі .
В У лісовій гущавині протікає невеликий струмок .
5.Віднови вірш і напиши його. Добери заголовок.
Ходить осінь лісами,
Золотими листками.
І притрушує землю
Ходить осінь полями.
______________________
_________________________________________
_________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
6. Перебудуй розповідне речення в спонукальне і напиши його.
Діти оберігають рідну природу.
_______________________________________________
7. Прочитай речення, підкресли в ньому головні та другорядні члени . Встанови зв’язок слів у реченні.
Працьовиті руки зерно в ріллю посіяли.
______________ що зробили? _________________;
________________ які? _______________;
_________________ що? ________________;
_________________ в що? (куди?) _________________.
8. Прочитай текст. Напиши його, підкресли однорідні члени речення. Допиши останнє речення.
Восени Петрик приніс до школи зайченя. Спочатку воно дуже боялося. Згодом звірятко звикло до дітей. Учні годували його капустою, морквою та бурячком.
Навесні школярі … .
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самоаналіз: Мені було Мені була потрібна Мені було
дуже легко допомога вчителя дуже важко
чи однокласників
___________ _______________ ____________
Вчитель: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________