Діагностувальна робота з української мови 4 клас
1. Обери речення, яке складається тільки з іменників.
А) Вік живи, вік учись.
Б) Знання – сонце, книга – віконце.
В) Лінивому все ніколи.
Г) Йому тільки байдики бити.
2. Як змінюються іменники?
А) за числами, відмінками;
Б) за родами, числами;
В) за родами, відмінками;
Г) за родами, числами і відмінками.
3. Обери рядок із правильним закінченням речення.
За числами, відмінками, родами (в однині) змінюються…
А) іменники;
Б) прикметники;
В) дієслова.
Г) займенники.
4. Вибери словосполучення, у якому прикметник вжито у переносному значенні.
А) срібний годинник;
Б) срібний ланцюжок;
В) срібний кулон;
Г) срібний іній.
5. Склади і запиши словосполучення, розкриваючи дужки. Визнач рід та число іменника і зв'язаного з ним прикметника.
Рідний (край, земля, село. люди).
6. Записати подані словосполучення у формі Орудного відмінка.
Тиха ніч, весела молодість, велика любов.
7. Списати, розкриваючи дужки. Визначити відмінок прикметників.
Іду і милуюся (казкова) красою (зимовий) лісу. На (сонна) землю падає легкий сніжок. На галявину вискочив зайчик у (біла) шубці. Святково погойдує (розкішне) гіллям ялина.
8. Від іменників, що в дужках, утворити прикметники із суфіксами - ськ-, -зьк-, -цьк-. З двома утвореними словосполученнями скласти речення.
(Львів) кава, (Кавказ) гори, (козак) слава, (Запоріжжя) Січ, (море) берег, (чумак) пісня.