Тема уроку. Повторення вивченого про дієслово.
Пряме і переносне значення дієслів
Мета: повторити вивчене про дієслово з попереднього класу, учити учнів влучно вживати в усному і писемному мовленні дієслова в прямому і переносному значеннях; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни
формувати предметні компетентності
формувати ключові компетентності : спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську, інформаційну, здоров’язбережувальну, природничу, математичну, уміння вчитися впродовж життя
Тип уроку : формування вмінь та знань
Обладнання: презентація, підручник,словник, відеофільм про космос, гра «Лего», роздатковий матеріал (навчальні картки,флеш-картки, сигнальні картки), таблиця «Пряме та переносне значення дієслів», космічні об’єкти.
Перебіг уроку
І. Емоційне налаштування. Коло друзів «Я люблю…»
ІІ. Оголошення теми, мети уроку.
Бесіда. Очікування від уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Вправа «Ти-мені, я-тобі»(флеш-картки)
ІУ. Навчальна діяльність
Загадки
1.Кругла, але не м’яч. Тверда, але не сталь. Чорна, але не сажа. Крутиться, але не дзига. Хто ж вона? (Земля)
2.З якого ковша не п’ють, не їдять, а тільки на нього дивляться? (Сузір’я Велика ведмедиця)
3 Через яку трубу можна побачити цілий всесвіт – зірки та планети? (Телескоп).
4. Усі його люблять, усі його чекають, а хто подивиться – кожен скривиться. (Сонце).
Робота в групах. Гра «Збери прислів’я» .
Знайти дієслова, визначити час та число.
Так місячно, хоч голки збирай.
Кому місяць світить, тому й зорі всміхаються.
Земля- трудівниця людям хліб готує.
Світить місяць та не гріє.
Робота з таблицею
Вправа «Знайди помилку»
Непрочитати, не пам’ятати, не дописати, не зтувати, неволити, не навидіти, недумати, розказати, зклеїти.
Фізкультхвилинка. Руханка «Космічні мешканці»
У. Підсумок уроку. Рефлексія
Сьогодні на уроці мені сподобалось…
Сьогодні на уроці мені було важко…
Я буду працювати над…
Сьогодні на уроці мене зацікавило…