Дидактична гра «Будиночок для равликів»
Мета. Закріпити вміння дітей рахувати в межах 10, посилити знання про склад числа 3, 4, 5, 6 з двох менших чисел на різних етапах засвоєння; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, пізнавальний інтерес; виховувати допитливість, старанність.
Обладнання: силуетне зображення будиночка з віконечками в вигляді гриба для написання цифр.
Ігрові дії
Вихователька. Відгадайте загадку.
Не козлик, а рогатий,
Повільний, вайлуватий.
На собі він носить дім
І ховається у нім. (Равлик.)
Вихователька. Чи знаєте ви діти, що існує багато видів різних равликів, які відрізняються один від одного будовою, розмірами, раковиною, місцем існування. Так, є водні равлики, які живуть у водоймах, а є наземні, що мешкають у вологих місцях. Серед равликів є зовсім малюки, величиною 2-3 міліметра, а є і гіганти розміром 20 см. Живуть равлики маленькими групами та дуже люблять вологу. У суху спекотну погоду равлик ховається під камінням, в тіні рослин, в сирому моху. А активним стає тільки вночі або після дощу. Восени равлики закопуються в грунт на зимівлю і залишають свій притулок навесні. З моменту коли сніг зійшов з землі і починає пригрівати сонечко, починають з’являтися перші грибочки. І вони стають їжею для равликів, а де-які їх не тільки їдять, а й поселяються в грибі.
Вихователька звертає увагу на зображення гриба і пояснює. Що це будиночок, в якому живе багато равликів. Пропонує з’ясувати, скільки равликів живе в кожній кімнаті, якщо відомо, що на кожному поверсі живе по певній кількості равликів.
1 варіант
Діти заповнюють будиночки, розкладаючи дане число на два менших.
2 варіант
Діти заповнюють будиночки, в яких вже одне віконечко заповнене, добираючи потрібне число.
3 варіант
(на початкових етапах засвоєння складу чисел)
Педагог звертає увагу дітей на другий грибочок. Пропонує порахувати загальну кількість равликів на кожному поверсі. Далі пропонує визначити кількість равликів в кожному віконці на даному поверсі, позначити їх кількість цифрами. Педагог звертає увагу дітей на те, що два менших числа, наприклад 2 та 3 утворили число 5. Так діти заповнюють будиночки на першому грибочку, розкладаючи дане число на два менших.