„Цікава історія”
(дидактична гра „ЩО? ДЕ? КОЛИ?”)
Мета: виховна: виховувати в учнів почуття гордості до славного минулого нашого народу; почуття взаємоповаги, товариськості, здорової конкуренції;
пізнавальна: розширити історичні знання школярів, ознайомити з цікавими історичними фактами;
розвиваюча: поглибити вміння працювати в команді, розвивати вміння швидко здійснювати аналіз , логічно мислити.
Форма проведення: дидактична гра „ЩО? ДЕ? КОЛИ?”
Місце проведення: 8 клас
Тривалість заходу: 45 хвилин
Обладнання: секундомір, аркуші паперу, ручки, крейда, дошка, картки із завданнями.
ХІД ВИХОВНОГО ЗАХОДУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності до проведення заходу. Клас заздалегідь поділений на 2 команди, обрані капітани, підготовлені назви команд, листки обліку з прізвищами гравців, вибрано журі (2 учні, які вестимуть підрахунок балів), визначено вболівальників кожної команди.
ІІ.ВСТУПНА ЧАСТИНА (Слово вчителя)
Серед багатьох шкільних предметів історія, мабуть, є один з найцікавіших і найзначущіших. В історії є безліч фактів, подій та постатей, які необхідно пам'ятати. Допомогти закріпити вивчений матеріал, та й взагалі перевірити наскільки ви цікавитеся історією, дати змогу отримати масу позитивних вражень і нової інформації допоможе вам наше дидактична гра „ЩО? ДЕ? КОЛИ?”
ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
І етап. Розминка
Кожна команда швидко відповідає на свої запитання. Кожне питання – 1 бал.
(Завдання в конвертах.)
„Цікава історія”
(дидактична гра „ЩО? ДЕ? КОЛИ?”)
Мета: виховна: виховувати в учнів почуття гордості до славного минулого нашого народу; почуття взаємоповаги, товариськості, здорової конкуренції;
пізнавальна: розширити історичні знання школярів, ознайомити з цікавими історичними фактами;
розвиваюча: поглибити вміння працювати в команді, розвивати вміння швидко здійснювати аналіз , логічно мислити.
Форма проведення: дидактична гра „ЩО? ДЕ? КОЛИ?”
Місце проведення: 8 клас
Тривалість заходу: 45 хвилин
Обладнання: секундомір, аркуші паперу, ручки, крейда, дошка, картки із завданнями.
ХІД ВИХОВНОГО ЗАХОДУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності до проведення заходу. Клас заздалегідь поділений на 2 команди, обрані капітани, підготовлені назви команд, листки обліку з прізвищами гравців, вибрано журі (2 учні, які вестимуть підрахунок балів), визначено вболівальників кожної команди.
ІІ.ВСТУПНА ЧАСТИНА (Слово вчителя)
Серед багатьох шкільних предметів історія, мабуть, є один з найцікавіших і найзначущіших. В історії є безліч фактів, подій та постатей, які необхідно пам’ятати. Допомогти закріпити вивчений матеріал, та й взагалі перевірити наскільки ви цікавитеся історією, дати змогу отримати масу позитивних вражень і нової інформації допоможе вам наше дидактична гра „ЩО? ДЕ? КОЛИ?”
ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
І етап. Розминка
Кожна команда швидко відповідає на свої запитання. Кожне питання – 1 бал.
(Завдання в конвертах.)
Запитання для 1-а команди
Запитання для 2-а команди
ІІ етап "Дослідницький"
Кожна команда вибирає із свого складу одного учасника, який біля дошки виконує завдання. Кожне запитання – 2 бали.
1-а команди
Укажіть дати:
• битва під Жовтими Водами — ;
2-а команди
Укажіть дати:
ІІІ етап. "Впізнай діяча"
Для кожної команди зачитується про діяча національно-визвольної війни середини ХVІІ ст. Команда повинна впізнати даного діяча. Правильна відповідь – 5 балів.
1-а команди
Соратник Б.Хмельницького. Козацький черкаський полковник. Відзначився у Корсунській та Пилявецькій битвах. У червні-липні 1648 р. повстанці під його керівництвом розгромили війська Є. Вишневецького, визволили Брацлавщину і Сх. Поділля. Помер від чуми під час західного походу. Оспіваний у народних думах та історичних піснях. (Максим Кривоніс)
2-а команди
Український козацький полководець, вінницький (кальницький) полковник. Активний учасник Хмельниччини. Один із поляків дав йому таку характеристику: „… Мав удачу лиса, який показує собакам зуби або хвіст; був дужим і хитрим”. Йому була притаманна шляхетність, навіть вороги називали його "лицарською людиною". Відзначився в багатьох битвах, особливо у Берестецькій, під час якої зміг врятувати значну частину війська. (Іван Богун)
ІV етап "Кросворд"
Кожній команді даються однаковій кросворди. Кожне відгадане запитання –
1 бал. Та команда, яка розв’яже кросворд швидше – отримує додаткові
3 бали.
1. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
6 |
|
|
|
|
|||||||
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
2.
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V етап "Дуель капітанів"
Капітани команд викликаються до дошки. Розпочинає капітан тієї команди, яка на даний момент має менше балів. Перший капітан називає ім’я, термін, поняття, географічну назву, які мають відношення до теми "Богдан Хмельницький". Це слово повторює капітан іншої команди та називає своє слово чи термін. Зрештою утворюється довгий тематичний ланцюжок. Вчитель контролює правильність ланцюжків, що називаються. Якщо котрийсь із капітанів робить помилку або довгу паузу – він програв. Той з капітанів, який виграє, заробить для своєї команди 5 балів.
VІ етап ‹‹Творчий»
Кожна команда за 8 хвилин має скласти твір-есе на задану тему. Конкурс оцінюється у 10 балів.
1-а команда
Складіть твір-есе «Похід Б. Хмельницького на Львів».
2-а команда
Складіть твір-есе «В'їзд Б. Хмельницького до Києва».
ІV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ГРИ „ЩО? ДЕ? КОЛИ?”
Визначення команди-переможниці. Найактивніших учасників нагороджено балами високого рівня.
V. ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ
От і завершилося наше змагання. Сподіваюсь, що ви не лише отримали масу позитивних вражень, перевірили свої знання, але й дізналися для себе щось нове. Запам’ятайте, що історія – це величезна книга, в яку кожна мить вписує нові сторінки. Потрібно частіше гортати дану книгу. Варто тільки захотіти пізнати таємниці історичної науки, і ви дізнаєтесь масу цікавих, іноді неймовірних, але правдивих, реальних фактів.