Дидактична гра на тему: "Цікава історія"

Про матеріал

„Цікава історія”

(дидактична гра „ЩО? ДЕ? КОЛИ?”)

Мета: виховна: виховувати в учнів почуття гордості до славного минулого нашого народу; почуття взаємоповаги, товариськості, здорової конкуренції;

пізнавальна: розширити історичні знання школярів, ознайомити з цікавими історичними фактами;

розвиваюча: поглибити вміння працювати в команді, розвивати вміння швидко здійснювати аналіз , логічно мислити.

Форма проведення: дидактична гра „ЩО? ДЕ? КОЛИ?”

Місце проведення: 8 клас

Тривалість заходу: 45 хвилин

Обладнання: секундомір, аркуші паперу, ручки, крейда, дошка, картки із завданнями.

ХІД ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності до проведення заходу. Клас заздалегідь поділений на 2 ко­манди, обрані капітани, підготовлені назви команд, листки обліку з прізвищами гравців, вибрано журі (2 учні, які вестимуть підрахунок балів), визначено вболівальників кожної команди.

ІІ.ВСТУПНА ЧАСТИНА (Слово вчителя)

Серед багатьох шкільних предметів історія, мабуть, є один з найцікавіших і найзначущіших. В історії є безліч фактів, подій та постатей, які необхідно пам'ятати. Допомогти закріпити вивчений матеріал, та й взагалі перевірити наскільки ви цікавитеся історією, дати змогу отримати масу позитивних вражень і нової інформації допоможе вам наше дидактична гра „ЩО? ДЕ? КОЛИ?”

ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

І етап. Розминка

Кожна команда швидко відповідає на свої запитання. Кожне питання – 1 бал.

(Завдання в конвертах.)

Перегляд файлу

 

„Цікава історія”

(дидактична гра „ЩО? ДЕ? КОЛИ?”)

Мета: виховна: виховувати в учнів почуття гордості до славного минулого нашого народу; почуття  взаємоповаги, товариськості, здорової конкуренції;

пізнавальна: розширити історичні знання школярів, ознайомити з цікавими історичними фактами;

розвиваюча: поглибити вміння працювати в команді, розвивати вміння швидко здійснювати аналіз , логічно мислити.

Форма проведення: дидактична гра „ЩО? ДЕ? КОЛИ?”

Місце проведення: 8 клас

Тривалість заходу: 45 хвилин

Обладнання: секундомір, аркуші паперу, ручки, крейда, дошка, картки із завданнями.

ХІД ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності до проведення заходу. Клас заздалегідь поділений на 2 ко­манди, обрані капітани, підготовлені назви команд, листки обліку з прізвищами гравців, вибрано журі (2 учні, які вестимуть підрахунок балів), визначено вболівальників кожної команди.

ІІ.ВСТУПНА ЧАСТИНА (Слово вчителя)

            Серед багатьох шкільних предметів історія, мабуть, є один з найцікавіших і найзначущіших. В історії є безліч фактів, подій та постатей, які необхідно пам’ятати. Допомогти закріпити вивчений матеріал, та й взагалі перевірити наскільки ви цікавитеся історією, дати змогу отримати масу позитивних вражень і нової інформації допоможе вам наше дидактична гра „ЩО? ДЕ? КОЛИ?”

ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

І етап. Розминка

Кожна команда швидко відповідає на свої запитання. Кожне питання – 1 бал.

(Завдання в конвертах.)

Запитання для 1-а команди

  1. Хто був гетьманом України в 1648-1657 рр.?
  2. Назвіть найбільш вірогідну дату народження Б. Хмельницького.
  3. Кого ви знаєте із сподвижників Б. Хмельницького?
  4. Найбільша поразка армії Б.Хмельницького.
  5. Виберіть правильну відповідь: ‹‹Союзниками козаків у війні в 1648 р. були:›› (мадяри, татари, болгари, росіяни).

Запитання для 2-а команди

  1. Якого року Б. Хмельницького обрано гетьманом на Запорозь­кій Січі?
  2. Назвіть прізвище польського магната, який пограбував хутір Суботів за відсутності Б. Хмель­ницького.
  3. Якими були причини Націо­нально-визвольної війни 1648— 1657 рр.?
  4. Де перебувала столиця Ук­раїнської козацької держави часів Б. Хмельницького?
  5. Оберіть правильну відповідь: «Кого на Січі називали джу­рою?» (Слугу, вартового, воїна, майбутнього козака)

 

ІІ етап "Дослідницький"

Кожна команда вибирає із свого складу одного учасника, який біля дошки виконує завдання. Кожне запитання – 2 бали.

1-а команди

Укажіть дати:

 битва під Жовтими Водами — ;

  •    битва під Батогом — ;
  •    Переяславська угода —;
  •    Смерть Б. Хмельницького  - ;
  •    битва під Пилявцями –;
  •    2-й молдавський похід — ;  
  •    битва під Охматовим – ;

2-а команди

Укажіть дати:

  •    битва під Корсунем —;
  •    битва під Жванцем —;
  •    Берестецька битва —;
  •    битва під Збаражем —;
  •    підписання «Березневих ста­тей» —;
  •    похід на Львів —;
  •    підписання Білоцерківської уго­ди –;

 

ІІІ етап. "Впізнай діяча"

Для кожної команди зачитується про діяча національно-визвольної війни середини ХVІІ ст. Команда повинна впізнати даного діяча. Правильна відповідь – 5 балів. 

1-а команди

Соратник Б.Хмельницького. Козацький черкаський полковник. Відзначився у Корсунській та Пилявецькій битвах. У червні-липні 1648 р. повстанці під його керівництвом розгромили війська Є. Вишневецького, визволили Брацлавщину і Сх. Поділля. Помер від чуми під час західного походу. Оспіваний у народних думах та історичних піснях. (Максим Кривоніс)

2-а команди

Український козацький полководець, вінницький (кальницький) полковник. Активний учасник Хмельниччини. Один із поляків дав йому таку характеристику: „… Мав удачу лиса, який показує собакам зуби або хвіст; був дужим і хитрим”. Йому була притаманна шляхетність, навіть вороги називали його "лицарською людиною". Відзначився в багатьох битвах, особливо у Берестецькій, під час якої зміг врятувати значну частину війська. (Іван Богун)

 

ІV етап "Кросворд"

Кожній команді даються однаковій кросворди. Кожне відгадане запитання –

1 бал. Та команда, яка розв’яже кросворд швидше – отримує додаткові

3 бали.

1.

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Одна з перших перемог козацького війська в ході Визвольної війни у 1648 р. під м.___              . (Корсунь)
  2. Союзники Б. Хмельницького у війні з Польщею. (Татари)
  3. Місто — столиця козацької України за Б. Хмельни­цького. (Чигирин)
  4. Місто, де підписано угоду з Польщею у 1649 р. (Зборів)
  5. Ім'я дочки молдавського господаря, невістки Б. Хмельницького. (Розанда)
  6. Брацлавський полковник, соратник Б. Хмель­ницького, захисник українських селян від поляків. (Нечай)
  7. Ім'я сина Б. Хмельницького. (Тиміш)
  8.  Місто, в якому було укладено угоду про військову допомогу між Україною та Росією. (Переяслав)

        2.  

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Черкаський полковник, учасник походу на Галичи­ну, права рука Б. Хмельницького. (Кривоніс)
  2. Автор літопису козацтва. (Величко)
  3. У Великому Литовському князівства та Королівстві Польському особа, яка очолила воєводство. (Воєвода)
  4. Українська невольниця, султанша. (Роксолана)
  5. Бойовий порядок українського козацького війська, застосовуючи який військові сили оточували себе рядами возів. (Табір)
  6. Юнак, що готується стати козаком. (Джура)

 

V етап "Дуель капітанів"

Капітани команд викликаються до дошки. Розпочинає капітан тієї команди, яка на даний момент має менше балів. Перший капітан називає ім’я, термін, поняття, географічну назву, які мають відношення до теми "Богдан Хмельницький". Це слово повторює капітан іншої команди та називає своє слово чи термін. Зрештою утворюється довгий тематичний ланцюжок.  Вчитель контролює правильність ланцюжків, що називаються. Якщо котрийсь із капітанів робить помилку або довгу паузу – він програв. Той з капітанів, який виграє, заробить для своєї команди 5 балів.

 

VІ етап ‹‹Творчий»

Кожна команда за 8 хвилин має скласти твір-есе на задану тему. Конкурс оцінюється у 10 балів.

1-а команда

Складіть твір-есе «Похід Б. Хмель­ницького на Львів».

2-а команда

Складіть твір-есе «В'їзд Б. Хмель­ницького до Києва».

 

ІV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ГРИ „ЩО? ДЕ? КОЛИ?”

Визначення команди-переможниці. Найактивніших учасників нагороджено балами високого рівня.

 

V. ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

От і завершилося наше змагання. Сподіваюсь, що ви не лише отримали масу позитивних вражень, перевірили свої знання, але й дізналися для себе щось нове. Запам’ятайте, що історія – це величезна книга, в яку кожна мить вписує нові сторінки. Потрібно частіше гортати дану книгу. Варто тільки захотіти пізнати таємниці історичної науки, і ви дізнаєтесь масу цікавих, іноді неймовірних, але правдивих, реальних фактів.

docx
Додано
15 липня 2018
Переглядів
353
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку