Дидактична вправа "Частини мови".

Про матеріал
Мета: - формування предметних компетентностей: закріплювати і поглиблювати знання учнів про іменник як частину мови,навчати групувати за різними ознаками,удосконалювати вміння писати власні назви,виховувати інтерес до навчання; формування ключових компетентностей : - вміння вчитися: формувати здатність дотримувати певної послідовності виконання завдання, доводити роботу до кінця; - соціальної: продуктивно співпрацювати з учнями у групі ; висловлювати власні думки.
Перегляд файлу

    Дидактична вправа « Зваримо борщ»

Модуль- осмислення та закріплення вивченого

Мета:

  •          формування предметних компетентностей: закріплювати і поглиблювати знання учнів про іменник як частину мови,навчати групувати за різними ознаками,удосконалювати вміння писати власні назви,виховувати інтерес до навчання;

формування ключових  компетентностей :

  •          вміння вчитися: формувати здатність дотримувати певної послідовності виконання завдання, доводити роботу до кінця;
  •          соціальної: продуктивно співпрацювати з учнями у групі ;  висловлювати власні думки.

 

Хід гри:

Зголоднів великий палець,

Шепче: Є буряк і смалець…

Вказівний зітхнув:

-А що? Може нам утнути борщ?..

А середній:

Все не те: без картоплі борщ- пусте.

Підмізинний і собі:

Ех, туди б іще грибів!

А мізинний: Годі, братці

До роботи краще браться.

Відгукнулися  охоче

На його слова брати,

І невдовзі славний борщик

На плиті забулькотів.

                         

Кожній групі роздаються картинки овочів. За картинкою закріплене завдання. По черзі вкидання  овочів у борщ, виконують групи завдання.

  1. Картопля. Бліц- турнір.

-Бажання їсти.           (апетит)

-Те саме ,що і господар.   (газда)

-Професійний вершник, на кінних змаганнях змаганнях  .(жокей)

-Закритий з усіх боків чотириколісний візок  . (карета)

-Рід  взуття з досить довгими халявами. (чоботами)

2.   Буряк.     Назви іменники-синоніми:

Метро  ( підземка)

Гринжоли   ( сани)

Портфель (сумка)

Іній ( паморозь)

3  .Морква.  Назвати іменники-антоніми:

Герой ( боягуз)

Талант ( бездарність)

Батьківщина (чужина)

 

4.Цибуля. Знайди іменники на букву «ве» серед :

Тварин:

Дерев:

 

5,Помідор. Краєзнавча вікторина

Хто зуміє без зупину

За одну лише хвилину

П ять річок на «де» назвати

6,Капуста. Назви іменники жовтого кольору.

7,Часник. Один –багато:

Картина

Пісня

Молоко

 

8.Кріп. До борщу поставимо продукти з буквою «ем».

 

9. Гриби. Складіть питальне речення, щоб містило обов язково такі слова:

Зима відро

Мітла   собока

Снігур  дорога

 

І на кінець кидаємо перчик. Складіть римовані рядочки: перчик  борщик.

 

 

  1.      Розгадування ребусів.

 

  1.      Вправа « Кола по воді».

 

  1.      Бліц-турнір

 

 

  •          Закритий з усіх боків чотириколісний візок. (Карета)
  •          Неприродно мала на зріст людина. (Карлик)
  •          Чоловічий головний убір з козирком. (Картуз)
  •          Майстер, який куванням обробляє метал. (Коваль)
  •          Майстер, який готує їжу. (Кухар)

 

  •          Віршований твір для співу (Пісня)
  •          Верхній одяг, який одягають поверх плаття чи костюма. (Пальто)
  •          Довга коробочка, футляр для зберігання ручок, олівців. (Пенал)
  •          Господарство, де розміщені вулики з бджолами. (Пасіка)
  •          Здобний хліб у дні Великодня. (Паска)
  •          Небесне тіло. (Планета)

 

  •          Договір між окремими особами. (Угода)
  •          Смуга на краю лісу. (Узлісся)
  •          Позитивний наслідок роботи. (Успіх)
  •          Дуже сильний вітер. (Ураган)
  •          Навчальне заняття у школі з якогось предмета. (Урок)

 

  •          Володарка якої-небудь країни. (Цариця)
  •          Комаха, яка тертям крил створює тріскуні звуки. (Цвіркун)
  •          Маленький собака. (Цуценя)
  •          Знак для позначення числа. (Цифра)

 

docx
Додано
25 жовтня
Переглядів
74
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку