дидактичні ігри для дітей з ООП

Про матеріал
Дана розробка допоможе педагогу який працює з дітьми ООП .Важливе значення гри полягає в тому, що діти в невимушеній формі, відтворюючи світ дорослих, засвоюють моральні норми, отримують уявлення про професійні та сімейні ролі. Гра забезпечує розвиток у дітей рухових, розумових та мовленнєвих навичок. Діти, відображаючи в грі різні сторони життя та особливості діяльності дорослих, поповнюють і уточнюють свої знання про навколишній світ, вчаться співпереживати і відрізняти вимисел від реальності.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Гостинці для гостей»

Мета: розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності під час виготовлення кондитерських виробів; вчити правильно запрошувати і приймати гостей, сервірувати стіл, закріплювати правила гостьового етикету виховувати чемність, ввічливість.

Матеріал: тістечка, цукерки, палички об'ємної форми.

Завдання: бесіди з дітьми про те, як солодощі потрапили до столу, де можна придбати їх, і в якій кількості вживати.

 

«Веселі шнурочки»

 

Мета: розвивати дрібну моторику рук, орієнтування в просторі. Формувати вміння нанизувати предмети, відповідно до завдання. Закріплювати кольори, та рахунок в межах п’яти. Виховувати терпіння.

Хід гри:

В кишеньці знаходяться предмети-квіти для нанизування. Діти вибирають квіти і нанизують на шнурки.

Завдання:

1. Дістати із кишеньки квіти.

2. Нанизати квіти відповідно до кольору шнурка.

3. Нанизати на одну сторону шнурка великі квіти, а на другу сторону – маленькі.

4. Нанизати почергово великі і малі квіти.

5. Нанизати квіти на заданий дорослим колір шнурка, протилежний кольору квітки.

6. Нанизати квітки за певною кількістю, вказаною дорослим.

 

   

 

 

 

 

Дидактична гра  «Хто сховався у пісочку»

 

Мета: сприяти розвитку дрібної моторики  та активізувати цікавість.

Матеріал: іграшкова ємність з розсипчастим піском, дрібні яскраві іграшки.

Хід гри:

Ця гра проводиться в групі, або на вулиці в пісочниці. Вихователь пропонує відшукати та впізнати на дотик предмети заховані у піску.  Потім створити ігрову ситуацію, погратися знайденими іграшками.

 

 

 

Дидактична гра  «ґудзикова мозаїка»

 

Мета: розвивати дрібну моторику рук, уяву. Вдосконалювати знання дітей про кольори, величину, форму.

Хід гри:

Розглянути різноманітні ґудзики. Назвати кольори, величину, форму.

Завдання:

  • викласти ґудзики заданого кольору;
  • викласти ґудзики почергово за кольором;
  • викласти ґудзики почергово за величиною;
  • викласти ґудзики почергово за формою;
  • викласти ґудзики за зразком.

 

 

 

 

Дидактична гра  «Висуши одяг»

 

Мета: формувати вміння маніпулювати предметами. Закріпити основні кольори та розміри предметів одягу.

Матеріал: стінка з мотузки, прищіпки, одяг різної величини і кольору.

Хід гри.

 В гості до дітей прийшла лялька і просить допомогти їй розвісити одяг .

Завдання:

  • розвісити від найменшого до найбільшого;
  • розвісити відповідно до пори року;
  • підібрати прищіпку до кольору одягу.

 

«Тактильний мішечок»

 

Мета: розвивати дрібну моторику рук, концентрацію, увагу. Вдосконалювати знання дітей про геометричні фігури. Закріпити кольори та спонукати дітей знаходити фігури відповідно до вказівки вихователя.

Матеріал: прозорі мішечки із вмістом сипучого і кольоровими фігурками (геометричні форми).

Хід гри.

Дитина  може просто теребити мішечок в руках, тренуючи пальчики. Але можна давати відповідні завдання.

Завдання:

  • візьми червоний мішечок і відшукай круги;
  • візьми зелений мішечок і відшукай квадрати;
  • візьми жовтий мішечок і відшукай трикутники;
  • візьми синій мішечок і відшукай прямокутники.
  • візьми білий мішечок і відшукай різні геометричні фігури.

 

 

 

«Впізнай на дотик»

 

Мета: розвивати  м’язове відчуття, дрібні м’язи пальців, збагачувати словниковий запас дітей назвами твердих і м’яких матеріалів (камінці, пластикові кульки, вата і т.д.).

Матеріал: мішечки із вмістом твердих і м’яких матеріалів.

 

 

 

«Про що розкаже камінець»

 

Мета: розвивати зв’язне мовлення, дрібні м’язи пальців рук, створювати композиції із викладених форм.

Матеріал: камінці-галька різної величини.

Завдання:

  • викладіть явища природи;
  • викладіть те, що росте на городі;
  • викладіть те, що росте в саду;
  • транспорт;
  • посуд і т.д.

 

 

 

«Дістань кульки»

 

Мета: розвивати координацію рухів та вміння користуватися ситечком. Формувати вміння розрізняти форму кулі. Ознайомити з властивостями кульки (кругла, котиться, голубого  кольору). Спонукати дітей викладати кульки з води у відповідну ємкість.

Хід гри.

Створити ігрову ситуацію: кульки – це крапельки води. Вони знаходяться у воді з різними предметами. 

Вихователь пропонує дітям відловити кульку за допомогою ситечка, попередньо розглянувши їх форму, назвати колір. Потім кульки викласти у ємкість.

 

 

 

 

«Кольорові доріжки»

 

Мета: розвивати уяву, мислення. Закріплювати вміння групувати однорідні предмети і співвідносити різнорідні предмети за кольором.

Матеріал: панно з кольоровими доріжками, предметні картинки.

Хід гри:

Викласти  картинки певного кольору на доріжку такого самого кольору.

 

 

«Повітряні кульки»

 

Мета: розвивати дрібну моторику рук, вміння розрізняти кольори.

Матеріал: кульки і шнурки  різних кольорів.

Хід гри:

розглянути кульки, якого вони кольору. Підібрати шнурок відповідного кольору і зав’язати вузол на повітряній кульці.

 

«Посади грибочок»

Мета: вчити вкладати предмет в отвір, виконувати завдання орієнтуючись на словесну вказівку; вправляти у складанні речень («Гриби ростуть у лісі».  «У траві виросло багато грибів».) Закріпити поняття «один», «багато».

Матеріал: набір силуетних форм грибів, трава з прорізами.

 

 

Дидактична гра «Кольорові картинки»

Завдання: закріплювати знання кольорів; вміння співвідносити предмет і колір; удосконалювати граматичний лад мовлення; розвивати дрібну моторику пальців рук, увагу.

Матеріал: кольорова поліетиленова доріжка, смужки з контурами предметів.
Хід гри: вихователь пропонує дитині розглянути контур предмета, назвати його. Потім, за допомогою кольорової доріжки підібрати  відповідний колір предмета, назвати колір і позначити словами ознаку предмета.

 

 

 

«Побудуй  будинок»

Мета: вчити дітей створювати цілісний образ, складати картинки за зразком, закріпити знання про геометричні фігури: квадрат, трикутник; розвивати мовлення дітей, уяву, інтерес до навколишніх предметів. Закріпити назви кольорів.

Матеріал: карточки-будиночки різних кольорів з віконцями.

Хід гри:

на столі розкладені карточки-будиночки з віконцями  без дахів. Потрібно вибрати колір будинку і підібрати для нього дах. Назвати з  яких геометричних фігур складається будинок.

 

 

 

«Потяг»

 

Мета: розвивати мислення, вчити розрізняти і називати кольори. Звуконаслідування руху потягу.

Матеріал: силуетні картинки потягів і вагонів різних кольорів

Хід гри:

запропонувати дітям подорожувати на потязі. Вибрати потяг і підібрати вагон відповідного кольору. Скласти розповідь про свою подорож.

 

 

 

«Чарівна квітка»

 

Мета: закріпити знання про основні кольори; розвивати увагу, мислення.

Матеріал: картинки-елементи квітки.

Завдання:

  • підбери пелюстки відповідного кольору;
  • будова квітки;
  • склади розповідь про свою квітку.

 

 

«Зайчики»

 

Мета: розвивати дрібну моторику рук, увагу, пам'ять, мислення та зорове сприйняття. Формувати вміння групувати предмети по заданим ознакам. Закріпити вміння співвідносити по величині різнорідні предмети.

Матеріал: силуетні картинки зайчиків і кошиків різної величини.

Завдання:

  • викласти зайчиків різної величини;
  • підібрати кошики для них.

 

«Хто знайде квіточку для метелика?»

 

Мета: вчити дітей групувати предмети за кольором, використовуючи прийом накладання, використовувати пояснення «такий», «не такий», «різні», «однакові» (за кольором); формувати поняття «один», «багато»; розвивати увагу, окомір.

Матеріал: різнокольорові силуети метеликів, квіти різних кольорів.

Завдання:

  • знайти для метелика квіточку відповідного кольору.

 

 

 

«Що де росте?»

 

Мета: вчити дітей розрізняти дари полів і садів за певними ознаками, групувати їх. Вчити орієнтуватися в поняттях «на», «під», «вгорі», «внизу», «біля». Закріпити узагальнюючі слова «овочі», «фрукти».

Матеріал: дерево, поле,  силуетні картинки овочів і фруктів.

Завдання:

  • розклади врожай за місцем їх вирощування;
  • охарактеризуй даний предмет врожаю (колір, форма, смакові якості);
  • назви одним словом;
  • місце знаходження відповідно до інших предметів врожаю.

 

 

 

«Якого кольору шубка?»

 

Мета: закріпити назви кольорів, розвивати мовлення, пам'ять.

Матеріал: силуетні зображення ляльок у верхньому зимовому одязі.

Завдання:

  • назви предмети зимового одягу.
  • відшукай ляльку у одязі  заданого кольору;

 

«Хто сховався?»

 

Мета: вчити дітей співвідносити предмети за кольором, використовуючи прийом накладання , впізнавати комаху за частиною зображення. Розвивати мислення, уяву.

Матеріал: силуетні картинки осіннього листя і жуків-сонечка різних кольорів.

Завдання:

  • відшукай сонечко;
  • поясни, чому воно заховалось під  листком відповідного кольору?
  • назви кольори.

 

 

 

«Сонечко»

 

Мета: вчити добирати прямокутники  до круга,  закріпити жовтий колір та поняття «довгий», «короткий». Вчити почергово викладати промінці, супроводжувати дії словами.

Матеріал: картка у формі круга (сонечко) та прямокутники (промінці).

 

«У селі»

 

Мета: вправляти в умінні орієнтуватись на аркуші паперу, називати житло людей і все що оточує їх навколо, розвивати уважність, зосередженість, окомір.

Матеріал: картинка із сюжетом села, предметні картинки із зображенням людей, тварин, рослин, явищ природи.

Завдання:

  • розмісти картинки відповідно до їх місцезнаходження;
  • склади розповідь за створеним сюжетом.

 

 

    

 

«Який номер будинку?»

 

Мета: закріпити вміння знаходити «сусідів» чисел у межах 10; правильно встановлювати та називати попереднє та наступне число.

Матеріал: будинки з карманами для їх нумерації, набір цифр.

Завдання:

  • відшукай попереднє число;
  • відшукай наступне число;
  • назви числа-сусіди.

 

«Місток через річку»

 

Мета: вправляти в порядковій  і зворотній лічбі, закріпити знання про числа-сусіди.

Матеріал: картки у вигляді місточка, пронумеровані кладки для містка.

Завдання:

- встанови пропущені кладки для містка у порядку зростання;

- назви «числа-сусіди»;

- порахуй у порядковому і зворотньому напрямку.

 

«Хто в лісі живе?»

 

Мета: закріпити знання про диких тварин, їх місце проживання. Вчити викладати тварин від найменшого до найбільшого у порядку зростання. Закріплювати з дітьми порядкову і кількісну лічбу. Орієнтуватися в поняттях «в», «перед», «за», «біля», «праворуч», «ліворуч».

Матеріал: картки із зображенням лісу і тварин.

Завдання:

  • назви звірів і їх місце проживання;
  • виклади тварин у порядку зростання;
  • порахуй тварин;
  • назви місце знаходження тварини відповідно до інших тварин.

 

 

«Математична квітка»

 

Мета: закріплювати кількісну та порядкову лічбу, вчити викладати пелюстки квітки у тій кількості, яка зазначена у серединці квітки.

Матеріал: картки із завданням, пронумеровані пелюстки квіток.

Завдання:

  • виклади за порядком;
  • з якою цифрою пелюстки не вистачає?
  • назви сусідів;
  • покажи пелюстку під номером

 

 

«Стежка до підніжжя гори»

 

Мета: закріплювати вміння складати числовий ряд.

Матеріал: картки у формі камінців з крапками від 1 до 5.

Завдання:

  • розклади картки в зростаючому порядку від кількості крапок.

 

 

«Знайди вихід»

 

Мета: продовжувати знайомити з підземними мешканцями, їх житлом, пересуванням, формувати знання про те , що кожен живе за своїми законами і сам влаштовує своє життя.

Матеріал: картки із зображенням підземних мешканців

Завдання:

  • знайди вихід з нірки;
  • зафарбуй вихід крота одним кольором, а вихід черв’яка іншим;
  • порівняй за товщиною і довжиною виходи;
  • склади розповідь про цих мешканців.

 

 

 

 

«Годинник»

 

Мета: вчити визначати час за допомогою годинникової стрілки.

Матеріал : циферблат годинника, стрілки.

Завдання:

  • які годинники ви знаєте?
  • назви цифри на циферблаті у порядку їх зростання;
  • рахуй у зворотньому напрямку;
  • вистав час за вказівкою вихователя;
  • режим дня і годинник – взаємозв’язок.

 

«Склади з частин»

 

Мета: вчити дітей бачити цілісний образ, складати картинку з чотирьох частин за зразком , формувати вміння визначати яка з частин відсутня на картинці, розвивати інтерес, мислення, виховувати волю, цілеспрямованість, позитивне ставлення до героїв знайомого мультфільма.

Матеріал: картки розрізані на чотири частини.

Завдання:

  • склади ціле з частин;
  • впізнай і назви мультиплікаційного героя.

 

 

«Хто де живе?»

 

Мета:  закріплювати уявлення дітей про те, де живуть тварини,  птахи, комахи.  Вчити відбирати  і розміщувати живі істоти відповідно до місця їх проживання; складати речення з іменниками, що позначають назви  живих істот.

Матеріал: картки із зображенням домівок, силуети живих істот.

 

 

«Пори року»

 

Мета: вчити бачити ознаки сезонних змін у погоді, рослинах, поведінці тварин, житті та праці людей;  встановлювати логічні зв’язки, відбирати явища природи відповідно до пори року.

Матеріал: картонний диск розділений на чотири сектори різних кольорів відповідно до пори року, предметні картинки.

Завдання: розмістити картинки за їх секторами.

 

 

 

 

 

«Від зернятка до квітки »

 

Мета: вчити встановлювати послідовність росту рослин

Матеріал: набір із трьох картинок рослини.

Завдання:

  • виклади картинки у порядку зростання рослини.

 

 

«Лялька йде на прогулянку»

 

Мета: сприяти формуванню уявлень дітей про пори року та предмети одягу відповідно до сезонних змін, про послідовність процесу вдягання; розвивати пам'ять, виховувати спостережливість турботливе ставлення до ляльки.

Матеріал: силует ляльки, одяг відповідно до сезонних змін.

Завдання:

  •  одягни ляльку  відповідно до пори року;
  • назви предмети сезонного одягу;
  • що зайве, поясни чому.

 

 

 

«Чарівна торбинка»

 

Мета: вчити дітей на дотик впізнавати предмети за характерними ознаками; розвивати мовлення, тактильні відчуття, уважність.

Матеріал: «чарівна» торбинка, предмети й іграшки різної фактури.

 

 

«Визволи птахів із клітки»

 

Мета: вчити дітей впізнавати і називати птахів; супроводжувати свої дії фразами, реченнями. Виховувати любов і бережне ставлення до птахів, бажання їм допомогти.

Матеріал: клітка з птахами, силует дерева.

 

 

Завдання:

  • відкрий клітку, визволи птахів;
  • опиши птаха, якого визволив;
  • склади розповідь про птаха;
  • чому потрібно допомагати птахам?

 

«Смачного»

 Мета: активізувати та збагатити словник дітей іменниками та прикметниками; вчити правильно узгоджувати новоутворені прикметники з іменниками в роді, числі та відмінку, складати з цими словосполученнями причинні складнопідрядні  речення. Розвивати монологічне та діалогічне мовлення, увагу, пам'ять, мислення.

Матеріал: ігрове поле зі схематичним зображенням предметів посуду зі стравами та напоями. Комплект карток-фішок із зображенням різних продуктів, напоїв і т.д.

Завдання:

  • обрати картинку і прикласти на відповідне зображення страви;
  • розповідь дітей про улюблену страву і які продукти до неї входять;
  • замінити продукти іншими.  Діти помічають помилку і виправляють її.

 

«Продукти безпечні для зубів».

 

Мета: вчити узагальнювати, групувати предмети за певними ознаками, розвивати зв’язне мовлення, пам'ять.

Матеріал: силуетні зображення продуктів харчування.

Завдання:

  • відібрати продукти корисні для зубів;
  • які вітаміни містять ці продукти;

 

 

«Що в кошику?»

 

Мета: закріпити назви овочів, їх колір, форму і смакові якості.

Матеріал: кошик, силуети овочів.

Завдання:

  • намалюй посмішку для овочів;
  • склади кошик;
  • поясни чим корисні ці овочі.

 

«Збери картинку»

 

Мета: вчити дітей класифікувати диких і свійських тварин, називати групи тварин узагальнюючими словами.

Матеріал: картинки із зображенням тварин розрізані на дві частини.

Завдання: 

  • склади ціле з частин;
  • назви одним словом;
  • виправ помилку.
     

 

 

 

 

 

«Вулиця»

 

 Мета: ознайомити дітей з вулицею, навчати  правилам вуличного руху; дати уявлення про дорожні знаки; вчити дотримуватись правил дорожнього руху. Виховувати вміння бути ввічливим, уважним, зосередженим.

Матеріал: макети будинків і дороги; дорожні знаки, транспорт.

 Завдання: 

  • основні складові вулиці;
  • створення різних дорожніх ситуацій .
     

«Небезпечні предмети»

 

Мета: вправляти в умінні розрізняти безпечні та небезпечні предмети, що зустрічаються в повсякденному житті; розвивати обачність, уважність; виховувати бережливе ставлення до свого життя та здоров’я.

Матеріал: картки із зображенням контурів безпечних та небезпечних предметів.

Завдання:

  • відбери небезпечні предмети;
  • поясни їх приналежність;
  • назви яка користь і яка небезпека цих предметів.

 

 

 

«Склади розповідь за зразком»

 

Мета: вчити складати описову розповідь за зразком; розвивати зв’язне мовленн

Матеріал: картинки із зображенням пори року, матеріал, колір, застосування людьми.

 

 

«Чарівні планшети»

 

Мета: розвивати м’язи рук, чутливість кінчиків пальців, надання їм злагодженості, уяву, вміння орієнтуватися на площині, розвивати окомір, удосконалювати координацію, просторові уявлення (ліворуч, праворуч, вниз, вгору), виховувати впевненість, самостійність; закріпити знання про кути, геометричні фігури, вміти розрізняти їх за розміром, ділити квадрат на трикутники; удосконалювати знання дітей про цифри, вправляти у рахуванні; закріпити вміння розрізняти та називати основні кольори; вдосконалювати мову дітей.

Матеріал: дерев’яний планшет, набір різнокольорових резинок.

Завдання:

- назви геометричну фігуру;

- обведи фігуру пальчиком;

- діли квадрат на трикутники;

 

Гра багато варіативна.

docx
Додав(-ла)
Череп Ніна
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Інші матеріали
Інкл
Додано
31 березня 2023
Переглядів
5157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку