«Гостинці для гостей»
Мета: розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності під час виготовлення кондитерських виробів; вчити правильно запрошувати і приймати гостей, сервірувати стіл, закріплювати правила гостьового етикету виховувати чемність, ввічливість.
Матеріал: тістечка, цукерки, палички об'ємної форми.
Завдання: бесіди з дітьми про те, як солодощі потрапили до столу, де можна придбати їх, і в якій кількості вживати.
«Веселі шнурочки»
Мета: розвивати дрібну моторику рук, орієнтування в просторі. Формувати вміння нанизувати предмети, відповідно до завдання. Закріплювати кольори, та рахунок в межах п’яти. Виховувати терпіння.
Хід гри:
В кишеньці знаходяться предмети-квіти для нанизування. Діти вибирають квіти і нанизують на шнурки.
Завдання:
1. Дістати із кишеньки квіти.
2. Нанизати квіти відповідно до кольору шнурка.
3. Нанизати на одну сторону шнурка великі квіти, а на другу сторону – маленькі.
4. Нанизати почергово великі і малі квіти.
5. Нанизати квіти на заданий дорослим колір шнурка, протилежний кольору квітки.
6. Нанизати квітки за певною кількістю, вказаною дорослим.
Дидактична гра «Хто сховався у пісочку»
Мета: сприяти розвитку дрібної моторики та активізувати цікавість.
Матеріал: іграшкова ємність з розсипчастим піском, дрібні яскраві іграшки.
Хід гри:
Ця гра проводиться в групі, або на вулиці в пісочниці. Вихователь пропонує відшукати та впізнати на дотик предмети заховані у піску. Потім створити ігрову ситуацію, погратися знайденими іграшками.
Дидактична гра «ґудзикова мозаїка»
Мета: розвивати дрібну моторику рук, уяву. Вдосконалювати знання дітей про кольори, величину, форму.
Хід гри:
Розглянути різноманітні ґудзики. Назвати кольори, величину, форму.
Завдання:
Дидактична гра «Висуши одяг»
Мета: формувати вміння маніпулювати предметами. Закріпити основні кольори та розміри предметів одягу.
Матеріал: стінка з мотузки, прищіпки, одяг різної величини і кольору.
Хід гри.
В гості до дітей прийшла лялька і просить допомогти їй розвісити одяг .
Завдання:
«Тактильний мішечок»
Мета: розвивати дрібну моторику рук, концентрацію, увагу. Вдосконалювати знання дітей про геометричні фігури. Закріпити кольори та спонукати дітей знаходити фігури відповідно до вказівки вихователя.
Матеріал: прозорі мішечки із вмістом сипучого і кольоровими фігурками (геометричні форми).
Хід гри.
Дитина може просто теребити мішечок в руках, тренуючи пальчики. Але можна давати відповідні завдання.
Завдання:
«Впізнай на дотик»
Мета: розвивати м’язове відчуття, дрібні м’язи пальців, збагачувати словниковий запас дітей назвами твердих і м’яких матеріалів (камінці, пластикові кульки, вата і т.д.).
Матеріал: мішечки із вмістом твердих і м’яких матеріалів.
«Про що розкаже камінець»
Мета: розвивати зв’язне мовлення, дрібні м’язи пальців рук, створювати композиції із викладених форм.
Матеріал: камінці-галька різної величини.
Завдання:
«Дістань кульки»
Мета: розвивати координацію рухів та вміння користуватися ситечком. Формувати вміння розрізняти форму кулі. Ознайомити з властивостями кульки (кругла, котиться, голубого кольору). Спонукати дітей викладати кульки з води у відповідну ємкість.
Хід гри.
Створити ігрову ситуацію: кульки – це крапельки води. Вони знаходяться у воді з різними предметами.
Вихователь пропонує дітям відловити кульку за допомогою ситечка, попередньо розглянувши їх форму, назвати колір. Потім кульки викласти у ємкість.
«Кольорові доріжки»
Мета: розвивати уяву, мислення. Закріплювати вміння групувати однорідні предмети і співвідносити різнорідні предмети за кольором.
Матеріал: панно з кольоровими доріжками, предметні картинки.
Хід гри:
Викласти картинки певного кольору на доріжку такого самого кольору.
«Повітряні кульки»
Мета: розвивати дрібну моторику рук, вміння розрізняти кольори.
Матеріал: кульки і шнурки різних кольорів.
Хід гри:
розглянути кульки, якого вони кольору. Підібрати шнурок відповідного кольору і зав’язати вузол на повітряній кульці.
«Посади грибочок»
Мета: вчити вкладати предмет в отвір, виконувати завдання орієнтуючись на словесну вказівку; вправляти у складанні речень («Гриби ростуть у лісі». «У траві виросло багато грибів».) Закріпити поняття «один», «багато».
Матеріал: набір силуетних форм грибів, трава з прорізами.
Дидактична гра «Кольорові картинки»
Завдання: закріплювати знання кольорів; вміння співвідносити предмет і колір; удосконалювати граматичний лад мовлення; розвивати дрібну моторику пальців рук, увагу.
Матеріал: кольорова поліетиленова доріжка, смужки з контурами предметів.
Хід гри: вихователь пропонує дитині розглянути контур предмета, назвати його. Потім, за допомогою кольорової доріжки підібрати відповідний колір предмета, назвати колір і позначити словами ознаку предмета.
«Побудуй будинок»
Мета: вчити дітей створювати цілісний образ, складати картинки за зразком, закріпити знання про геометричні фігури: квадрат, трикутник; розвивати мовлення дітей, уяву, інтерес до навколишніх предметів. Закріпити назви кольорів.
Матеріал: карточки-будиночки різних кольорів з віконцями.
Хід гри:
на столі розкладені карточки-будиночки з віконцями без дахів. Потрібно вибрати колір будинку і підібрати для нього дах. Назвати з яких геометричних фігур складається будинок.
«Потяг»
Мета: розвивати мислення, вчити розрізняти і називати кольори. Звуконаслідування руху потягу.
Матеріал: силуетні картинки потягів і вагонів різних кольорів
Хід гри:
запропонувати дітям подорожувати на потязі. Вибрати потяг і підібрати вагон відповідного кольору. Скласти розповідь про свою подорож.
«Чарівна квітка»
Мета: закріпити знання про основні кольори; розвивати увагу, мислення.
Матеріал: картинки-елементи квітки.
Завдання:
«Зайчики»
Мета: розвивати дрібну моторику рук, увагу, пам'ять, мислення та зорове сприйняття. Формувати вміння групувати предмети по заданим ознакам. Закріпити вміння співвідносити по величині різнорідні предмети.
Матеріал: силуетні картинки зайчиків і кошиків різної величини.
Завдання:
«Хто знайде квіточку для метелика?»
Мета: вчити дітей групувати предмети за кольором, використовуючи прийом накладання, використовувати пояснення «такий», «не такий», «різні», «однакові» (за кольором); формувати поняття «один», «багато»; розвивати увагу, окомір.
Матеріал: різнокольорові силуети метеликів, квіти різних кольорів.
Завдання:
«Що де росте?»
Мета: вчити дітей розрізняти дари полів і садів за певними ознаками, групувати їх. Вчити орієнтуватися в поняттях «на», «під», «вгорі», «внизу», «біля». Закріпити узагальнюючі слова «овочі», «фрукти».
Матеріал: дерево, поле, силуетні картинки овочів і фруктів.
Завдання:
«Якого кольору шубка?»
Мета: закріпити назви кольорів, розвивати мовлення, пам'ять.
Матеріал: силуетні зображення ляльок у верхньому зимовому одязі.
Завдання:
«Хто сховався?»
Мета: вчити дітей співвідносити предмети за кольором, використовуючи прийом накладання , впізнавати комаху за частиною зображення. Розвивати мислення, уяву.
Матеріал: силуетні картинки осіннього листя і жуків-сонечка різних кольорів.
Завдання:
«Сонечко»
Мета: вчити добирати прямокутники до круга, закріпити жовтий колір та поняття «довгий», «короткий». Вчити почергово викладати промінці, супроводжувати дії словами.
Матеріал: картка у формі круга (сонечко) та прямокутники (промінці).
«У селі»
Мета: вправляти в умінні орієнтуватись на аркуші паперу, називати житло людей і все що оточує їх навколо, розвивати уважність, зосередженість, окомір.
Матеріал: картинка із сюжетом села, предметні картинки із зображенням людей, тварин, рослин, явищ природи.
Завдання:
«Який номер будинку?»
Мета: закріпити вміння знаходити «сусідів» чисел у межах 10; правильно встановлювати та називати попереднє та наступне число.
Матеріал: будинки з карманами для їх нумерації, набір цифр.
Завдання:
«Місток через річку»
Мета: вправляти в порядковій і зворотній лічбі, закріпити знання про числа-сусіди.
Матеріал: картки у вигляді місточка, пронумеровані кладки для містка.
Завдання:
- встанови пропущені кладки для містка у порядку зростання;
- назви «числа-сусіди»;
- порахуй у порядковому і зворотньому напрямку.
«Хто в лісі живе?»
Мета: закріпити знання про диких тварин, їх місце проживання. Вчити викладати тварин від найменшого до найбільшого у порядку зростання. Закріплювати з дітьми порядкову і кількісну лічбу. Орієнтуватися в поняттях «в», «перед», «за», «біля», «праворуч», «ліворуч».
Матеріал: картки із зображенням лісу і тварин.
Завдання:
«Математична квітка»
Мета: закріплювати кількісну та порядкову лічбу, вчити викладати пелюстки квітки у тій кількості, яка зазначена у серединці квітки.
Матеріал: картки із завданням, пронумеровані пелюстки квіток.
Завдання:
«Стежка до підніжжя гори»
Мета: закріплювати вміння складати числовий ряд.
Матеріал: картки у формі камінців з крапками від 1 до 5.
Завдання:
«Знайди вихід»
Мета: продовжувати знайомити з підземними мешканцями, їх житлом, пересуванням, формувати знання про те , що кожен живе за своїми законами і сам влаштовує своє життя.
Матеріал: картки із зображенням підземних мешканців
Завдання:
«Годинник»
Мета: вчити визначати час за допомогою годинникової стрілки.
Матеріал : циферблат годинника, стрілки.
Завдання:
«Склади з частин»
Мета: вчити дітей бачити цілісний образ, складати картинку з чотирьох частин за зразком , формувати вміння визначати яка з частин відсутня на картинці, розвивати інтерес, мислення, виховувати волю, цілеспрямованість, позитивне ставлення до героїв знайомого мультфільма.
Матеріал: картки розрізані на чотири частини.
Завдання:
«Хто де живе?»
Мета: закріплювати уявлення дітей про те, де живуть тварини, птахи, комахи. Вчити відбирати і розміщувати живі істоти відповідно до місця їх проживання; складати речення з іменниками, що позначають назви живих істот.
Матеріал: картки із зображенням домівок, силуети живих істот.
«Пори року»
Мета: вчити бачити ознаки сезонних змін у погоді, рослинах, поведінці тварин, житті та праці людей; встановлювати логічні зв’язки, відбирати явища природи відповідно до пори року.
Матеріал: картонний диск розділений на чотири сектори різних кольорів відповідно до пори року, предметні картинки.
Завдання: розмістити картинки за їх секторами.
«Від зернятка до квітки »
Мета: вчити встановлювати послідовність росту рослин
Матеріал: набір із трьох картинок рослини.
Завдання:
«Лялька йде на прогулянку»
Мета: сприяти формуванню уявлень дітей про пори року та предмети одягу відповідно до сезонних змін, про послідовність процесу вдягання; розвивати пам'ять, виховувати спостережливість турботливе ставлення до ляльки.
Матеріал: силует ляльки, одяг відповідно до сезонних змін.
Завдання:
«Чарівна торбинка»
Мета: вчити дітей на дотик впізнавати предмети за характерними ознаками; розвивати мовлення, тактильні відчуття, уважність.
Матеріал: «чарівна» торбинка, предмети й іграшки різної фактури.
«Визволи птахів із клітки»
Мета: вчити дітей впізнавати і називати птахів; супроводжувати свої дії фразами, реченнями. Виховувати любов і бережне ставлення до птахів, бажання їм допомогти.
Матеріал: клітка з птахами, силует дерева.
Завдання:
«Смачного»
Мета: активізувати та збагатити словник дітей іменниками та прикметниками; вчити правильно узгоджувати новоутворені прикметники з іменниками в роді, числі та відмінку, складати з цими словосполученнями причинні складнопідрядні речення. Розвивати монологічне та діалогічне мовлення, увагу, пам'ять, мислення.
Матеріал: ігрове поле зі схематичним зображенням предметів посуду зі стравами та напоями. Комплект карток-фішок із зображенням різних продуктів, напоїв і т.д.
Завдання:
«Продукти безпечні для зубів».
Мета: вчити узагальнювати, групувати предмети за певними ознаками, розвивати зв’язне мовлення, пам'ять.
Матеріал: силуетні зображення продуктів харчування.
Завдання:
«Що в кошику?»
Мета: закріпити назви овочів, їх колір, форму і смакові якості.
Матеріал: кошик, силуети овочів.
Завдання:
«Збери картинку»
Мета: вчити дітей класифікувати диких і свійських тварин, називати групи тварин узагальнюючими словами.
Матеріал: картинки із зображенням тварин розрізані на дві частини.
Завдання:
«Вулиця»
Мета: ознайомити дітей з вулицею, навчати правилам вуличного руху; дати уявлення про дорожні знаки; вчити дотримуватись правил дорожнього руху. Виховувати вміння бути ввічливим, уважним, зосередженим.
Матеріал: макети будинків і дороги; дорожні знаки, транспорт.
Завдання:
«Небезпечні предмети»
Мета: вправляти в умінні розрізняти безпечні та небезпечні предмети, що зустрічаються в повсякденному житті; розвивати обачність, уважність; виховувати бережливе ставлення до свого життя та здоров’я.
Матеріал: картки із зображенням контурів безпечних та небезпечних предметів.
Завдання:
«Склади розповідь за зразком»
Мета: вчити складати описову розповідь за зразком; розвивати зв’язне мовленн
Матеріал: картинки із зображенням пори року, матеріал, колір, застосування людьми.
«Чарівні планшети»
Мета: розвивати м’язи рук, чутливість кінчиків пальців, надання їм злагодженості, уяву, вміння орієнтуватися на площині, розвивати окомір, удосконалювати координацію, просторові уявлення (ліворуч, праворуч, вниз, вгору), виховувати впевненість, самостійність; закріпити знання про кути, геометричні фігури, вміти розрізняти їх за розміром, ділити квадрат на трикутники; удосконалювати знання дітей про цифри, вправляти у рахуванні; закріпити вміння розрізняти та називати основні кольори; вдосконалювати мову дітей.
Матеріал: дерев’яний планшет, набір різнокольорових резинок.
Завдання:
- назви геометричну фігуру;
- обведи фігуру пальчиком;
- діли квадрат на трикутники;
Гра багато варіативна.