Дидактичні ігри для уроків навчання грамоти в 1 класі

Про матеріал
Дидактичні ігри, які відповідають програмі Нової української школи для уроків навчання грамоти у першому класі. Вони спрямовані на розвиток мовлення, читання, письма та комунікативних навичок у дітей. Ці ігри легко адаптувати до різних тем і рівнів підготовки учнів. Вони відповідають вимогам НУШ, роблять уроки цікавішими та мотивують дітей до навчання. Ці ігри легко адаптувати до різних тем і рівнів підготовки учнів. Вони відповідають вимогам НУШ, роблять уроки цікавішими та мотивують дітей до навчання.
Перегляд файлу

Дидактичні ігри, які відповідають програмі Нової української школи для уроків навчання грамоти у першому класі. Вони спрямовані на розвиток мовлення, читання, письма та комунікативних навичок у дітей. Ці ігри легко адаптувати до різних тем і рівнів підготовки учнів. Вони відповідають вимогам НУШ, роблять уроки цікавішими та мотивують дітей до навчання.

Ці ігри легко адаптувати до різних тем і рівнів підготовки учнів. Вони відповідають вимогам НУШ, роблять уроки цікавішими та мотивують дітей до навчання.


1. Гра “Хто сховався?”

Мета: Розвиток фонематичного слуху та уваги.
Як грати:
• На дошці або картках зображено декілька предметів (наприклад, яблуко, машина, м’яч).
• Учитель промовляє слова, а одне “забуває”. Діти повинні сказати, хто або що “сховалося”.
• Ускладнення: дитина сама придумує новий об’єкт, який можна додати до списку.

2. Гра “Риболовля”

Мета: Формування навичок читання.
Як грати:
• У “воді” (на підлозі або в коробці) лежать “рибки” з написаними на них буквами або складами.
• Діти ловлять рибку (за допомогою магнітної вудки або руками) та складають з букв слова.
• Ускладнення: скласти речення із впійманих слів.

3. Гра “Знайди пару”

Мета: Розвиток зорової пам’яті та читання.
Як грати:
• На картках написані слова та відповідні їм картинки (наприклад, слово “собака” та малюнок собаки).
• Діти мають знайти пару, читаючи слова та співвідносячи їх із малюнками.
• Ускладнення: дати дітям кілька слів без зображень і попросити намалювати відповідний малюнок.

4. Гра “Склади речення”

Мета: Формування навичок побудови речень.
Як грати:
• Учитель роздає картки з окремими словами (наприклад, “Котик”, “грається”, “з”, “м’ячем”).
• Діти повинні скласти з цих слів речення.
• Ускладнення: придумати речення з новими словами, використовуючи задане.

5. Гра “Знайди букву”

Мета: Розпізнавання букв в тексті.
Як грати:
• Учитель читає короткий текст, а діти слухають та плескають у долоні, коли чують певну букву.
• Ускладнення: знайти та підкреслити букву в написаному тексті або позначити її кольоровим олівцем.

6. Гра “Чарівна скринька”

Мета: Розвиток словникового запасу.
Як грати:
• У скриньці лежать предмети або картинки (наприклад, яблуко, книга, машинка).
• Діти по черзі витягують предмет і називають його.
• Ускладнення: скласти речення чи історію з кількох предметів.

7. Гра “Швидкі склади”

Мета: Формування навичок читання складів.
Як грати:
• Учитель показує картки зі складами (наприклад, “ма”, “ро”, “со”), а діти якомога швидше читають їх.
• Ускладнення: складати слова з показаних складів.

8. Гра “Хто швидше?”

Мета: Розвиток швидкості читання.
Як грати:
• Учитель читає слова чи склади, а діти мають показати правильну картку з малюнком, що відповідає слову.
• Ускладнення: діти самостійно записують слово на дошці.

9. Гра “Живі букви”

Мета: Закріплення знання букв.
Як грати:
• Діти отримують картки з буквами і повинні стати в ряд так, щоб утворити слово.
• Ускладнення: скласти речення з отриманих слів.

10. Гра “Допоможи герою”

Мета: Розвиток зв’язного мовлення.
Як грати:
• Учитель розповідає історію, де герой потрапив у складну ситуацію (наприклад, загубив слово).
• Завдання дітей – допомогти герою, придумавши слово чи речення, яке його врятує.

 

docx
Додано
23 листопада
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку