Дидактичні ігри, які відповідають програмі Нової української школи для уроків навчання грамоти у першому класі. Вони спрямовані на розвиток мовлення, читання, письма та комунікативних навичок у дітей. Ці ігри легко адаптувати до різних тем і рівнів підготовки учнів. Вони відповідають вимогам НУШ, роблять уроки цікавішими та мотивують дітей до навчання.
Ці ігри легко адаптувати до різних тем і рівнів підготовки учнів. Вони відповідають вимогам НУШ, роблять уроки цікавішими та мотивують дітей до навчання.
1. Гра “Хто сховався?”
Мета: Розвиток фонематичного слуху та уваги.
Як грати:
• На дошці або картках зображено декілька предметів (наприклад, яблуко, машина, м’яч).
• Учитель промовляє слова, а одне “забуває”. Діти повинні сказати, хто або що “сховалося”.
• Ускладнення: дитина сама придумує новий об’єкт, який можна додати до списку.
2. Гра “Риболовля”
Мета: Формування навичок читання.
Як грати:
• У “воді” (на підлозі або в коробці) лежать “рибки” з написаними на них буквами або складами.
• Діти ловлять рибку (за допомогою магнітної вудки або руками) та складають з букв слова.
• Ускладнення: скласти речення із впійманих слів.
3. Гра “Знайди пару”
Мета: Розвиток зорової пам’яті та читання.
Як грати:
• На картках написані слова та відповідні їм картинки (наприклад, слово “собака” та малюнок собаки).
• Діти мають знайти пару, читаючи слова та співвідносячи їх із малюнками.
• Ускладнення: дати дітям кілька слів без зображень і попросити намалювати відповідний малюнок.
4. Гра “Склади речення”
Мета: Формування навичок побудови речень.
Як грати:
• Учитель роздає картки з окремими словами (наприклад, “Котик”, “грається”, “з”, “м’ячем”).
• Діти повинні скласти з цих слів речення.
• Ускладнення: придумати речення з новими словами, використовуючи задане.
5. Гра “Знайди букву”
Мета: Розпізнавання букв в тексті.
Як грати:
• Учитель читає короткий текст, а діти слухають та плескають у долоні, коли чують певну букву.
• Ускладнення: знайти та підкреслити букву в написаному тексті або позначити її кольоровим олівцем.
6. Гра “Чарівна скринька”
Мета: Розвиток словникового запасу.
Як грати:
• У скриньці лежать предмети або картинки (наприклад, яблуко, книга, машинка).
• Діти по черзі витягують предмет і називають його.
• Ускладнення: скласти речення чи історію з кількох предметів.
7. Гра “Швидкі склади”
Мета: Формування навичок читання складів.
Як грати:
• Учитель показує картки зі складами (наприклад, “ма”, “ро”, “со”), а діти якомога швидше читають їх.
• Ускладнення: складати слова з показаних складів.
8. Гра “Хто швидше?”
Мета: Розвиток швидкості читання.
Як грати:
• Учитель читає слова чи склади, а діти мають показати правильну картку з малюнком, що відповідає слову.
• Ускладнення: діти самостійно записують слово на дошці.
9. Гра “Живі букви”
Мета: Закріплення знання букв.
Як грати:
• Діти отримують картки з буквами і повинні стати в ряд так, щоб утворити слово.
• Ускладнення: скласти речення з отриманих слів.
10. Гра “Допоможи герою”
Мета: Розвиток зв’язного мовлення.
Як грати:
• Учитель розповідає історію, де герой потрапив у складну ситуацію (наприклад, загубив слово).
• Завдання дітей – допомогти герою, придумавши слово чи речення, яке його врятує.