Урок-подорож "Звуки [т],[т’], позначення їx літерою Тт “те”. Читання складів і слів з буквою.

Про матеріал
Урок-подорож "В пошукаx тигренятка Тіма". Ознайомити учнів з новою буквою;формувати уявлення про її назву та звукове значення; виробляти навички читання прямих і зворотних складів, слів з буквоюТ;  розвивати вміння робити звуко-буквений аналіз слів; збагачувати словниковий запас учнів; артикуляційний апарат дітей; залучати до вивчення рідної мови; розвивати мовлення і мислення дітей; виховувати бажання вчитися, самостійності, взаємодопомоги.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з навчання грамоти

1 клас

Тема. Звуки [т],[т’],  позначення їx літерою Тт “те”. Читання складів і слів з буквою.

Мета:

  • ознайомити учнів з новою буквою;формувати уявлення про її назву та звукове значення; виробляти навички читання прямих і зворотних складів, слів з буквоюТ
  •      розвивати вміння робити звуко-буквений аналіз слів; збагачувати словниковий запас учнів; артикуляційний апарат дітей; залучати до вивчення рідної мови; розвивати мовлення і мислення дітей.
  •      виховувати бажання вчитися, самостійності, взаємодопомоги.
  •      Тип уроку: урок -подорож

Обладнання:  сигнальні картки-смайлики, фішки на позначення голосних і твердих та м’яких приголосних звуків; таблиця з друкованими великою і малою буквами Тт; предметні малюнки із зображенням молотка, граблів, гриба,  мультимедійна презентація , кубик, телеграма.

Хід уроку:

 

  1.  Організація класу до уроку.(СЛАЙД 1-2)
  1. Візуальна перевірка готовності учнів до уроку
  2. Привітання

(СЛАЙД 3)

Ось  і  дзвоник  пролунав,

         Для  навчання  час  настав

         Дітки, станьте  всі  рівненько

         Ручки  покладіть  гарненько

         Бо  урок   у  нас  читання    

         Чарівний і незвичайний.

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів

Вчитель. Погляньте  на  смайлики-посмішки  у  вас  на  партах.  Посміхніться, подаруйте  посмішку  один  одному. Бажаю, щоб у вас завжди був гарний настрій.  Ці  посмішки  не  прості,  а  сигнальні.  Якщо  завдання  вам  зрозуміле – показуємо  посмішку,  якщо  ні – знак  питання. Налаштуємося на роботу.

Наш урок – це урок творчості, натхнення, добра і краси.

Потремо долоньки. Розігріємо їх гарненько. Тепер візьмемось за руки, передаючи своє тепло один одному, побажаємо успіхів.

(СЛАЙД 4)

  1. Вправа «Очікування»

Я очікую…

Я намагатимуся…

Я хочу…

(СЛАЙД 5)

  1.  Мовна  розминка.

Вчитель. Діти,  а  ви сьогодні  вранці  робили зарядку?  

(  Так).

Давайте  тепер  зробимо  зарядку  для нашого  язичка,  дихальні  вправи.

  •      Дихальні  вправи:

(СЛАЙД 6)

  •             «Нюхання квітки».

Вчитель. На вдиху нюхаємо уявну квітку, а на видиху спокійно і повільно говоримо:

  •        «Дуже добре пахне!»

(СЛАЙД 7)

  •             з долоньки дмухнути пір'їнку;

(СЛАЙД 8)

  1. Артикуляційна хвилинка

Є у мене помічник –

Справжнє диво, чарівник.

Тільки кнопку натискаю –

Загориться він, розмовляє.

(СЛАЙД 10)

- Діти, це …(телевізор)

Вчитель. Вмикаємо телевізор. Він нам показує букви. Але що це ? Зник звук. Промовляємо про себе, без голосу  звуки, які позначає буква, що на екрані.  

(СЛАЙД 11-14)           

  •      Вправа «Німе кіно»

(діти вимовляють, але без голосу )А У О І 

Вчитель. Звук я умикаю,

Голосно звуки промовляєм.

Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Повторення вивчених звуків і букв. Вправа «Кубування»

Вчитель. Сьогодні   вранці  мене  викликали  до кабінету директора   і   вручили   ось цей кубик та телеграму,  яка  прийшла   на  адресу  нашого   класу.

(СЛАЙД 15)

Телеграма

Ми  букви  алфавіту  із  королівства  Азбуки.  Дуже  поспішали  до  Вас  на  урок,  хотіли  зробити   вам  подарунок,  але  зла  чаклунка    зачаклувала  нас і  перетворила  із  живих  істот  в  неживі. Допоможіть,  врятувати  нас!

Вчитель. Ну що,  діти, згодні  допомогти зачарованим  літерам   Алфавіту.  Вони  сподіваються    на  Вашу  допомогу.

(СЛАЙД 16)

Вчитель. На кожній стороні кубика надрукована літера, вам необхідно підкинути кубик, подивитись, яка літера вам випала і назвати тваринку, назва якої починається з цієї літери.

Грані кубика:

  1. Л
  2. М
  3. С
  4. В
  5. К
  6. Т

Вчитель. Послуxайте  літери, які є на кубику.

 А які вони звуки позначають, промовте їх?

Ці звуки голосні чи приголосні?

Вчитель. Які звуки називаються голосними?

Голосні звуки – звуки, які утворюються тільки за допомогою голосу. При вимові голосних звуків повітря вільно виходить через ротову порожнину, не зустрічаючи перешкод.

Вчитель. Назвіть літери, що позначають голосні звуки

Голосних звуків у нашій мові 6. А а, Е е, И и, І і, О о, У у.

Вчитель. Які звуки називаються приголосними?

Приголосні звуки – звуки, які утворюються за допомогою голосу та шуму. При вимові приголосних звуків на шляху потоку повітря виникають перешкоди- зубки, піднебіння.

  1. Сприймання й усвідомлення навчального матеріалу.
  1. Повідомлення теми та завдань уроку

(СЛАЙД 17)

Вчитель. Сьогодні на уроці ми вивчимо ще одну букву, що позначає приголосні звуки. Ця  нова літера була на кубику у нас, хто помітив, яка ж це літера? (Т)

Сьогодні ми вивчимо букву, що позначає звуки [т], [т’]. Це буква т («те»).

На день народження завжди повинен бути смачний торт. Давайте зробимо звуковий аналіз слова (торт).        (СЛАЙД 18)

Послухайте скоромовку і скажіть, які звуки найчастіше повторюватимуться.

(СЛАЙД 19)

Тато тигр, тигриця-мама

Надсилають телеграму:

«Заблукало тигренятко Тім!

Поверніть його у дім!»

Вчитель. Який звук найчастіше повторювався?

Вчитель. Ну що ж? Допоможемо тигриній сім’ї знайти їх маля?

Вирушаємо у путь

Й карту взяти не забудь.

Будем тигрика шукати,

Види транспорту вивчати.

Спершу поїдемо в таксі –

Виконаємо завдання всі.

(СЛАЙД 20)

Мандрівка картою

 

 

 

 

 

  1. Звукова зупинка

Вчитель. Перша зупинка – Звукова. І ось завдання, яке нам потрібно виконати:

(СЛАЙД 21)

 

Тигр, тигриця, тигреня.

Який перший звук ви чуєте при вимові цих слів? ([т]).

Як звати тигреня? (Тім)

Який перший звук ви чуєте при вимові слова «Тім»? ([т’])

  1. Вимова [т], [т’]

Вчитель. Наш язичок, як молоточок, стукає до верхніх зубів.

(СЛАЙД 22-24)

  1.  Ознайомлення з літерою Т т

Вчитель. Діти, на письмі звуки [т], [т’] позначаються літерою Т т («те»).(СЛАЙД 25)

  1. Казка про літеру

  Кажуть, колись, у давні часи, літера Т зростала в лісі, як гриб. Від того в неї стовбур, наче в гриба, і капелюшок.

  А тепер, коли вона стала літерою, усе залежить від слова, до якого вона потрапить.

   Наприклад, зі словом Тигр вона вважає себе трішечки тигром.

  1. Зупинка порівнянь (Місток Завдань)

(СЛАЙД 26)

Вчитель. Ми доїхали до містка, але що це з ним?
Чи зможемо ми через нього перейти? Що нам допоможе відремонтувати наш місток? (Молоток і цвяхи)(СЛАЙД 27)

Вчитель. Молоточок, молоточок,
Поможи забить гвіздочок!
-Мною ви не заб’єте,
Я ж залізна буква «те»!
Вчитель. На що схожий молоток?

(СЛАЙД 28)

  1. Фізкультхвилинка

(СЛАЙД 29)

Зупинка порівнянь

Вчитель. Діти, а на що схожа буква Т?(СЛАЙД 30)

 (діти відповідають)

«Я веселий грибочок.

Виріс я біля пеньочка,

 

Капелюшок свій надів –

На букву «те» схожим

Бути захотів.»

(малюнок грибочка)

«Листя, сіно загрібає,

Має зубчики малі.

Це знаряддя кожен має

Й називається…(граблі)

Граблі, наче буква «те»,

Ви ними все загребете.»

(малюнок граблів)

  1. Променева таблиця «Сонечко» 

Вчитель. Сонечко, сонечко! Ти звисока світиш, все бачиш. Чи не бачило ти тигренятка Тіма?

Сонечко: - Прочитайте мене, тоді скажу!

ТА, ТО, ТИ, ТІ, ТУ, АТ, ИТ, ОТ

Сонечко: Ні.

(СЛАЙД 31)

Вчитель. Ми пливли на катері,

Читали «сонечкові» літери.

Далі сядемо в трамвай!(СЛАЙД 32)

Що ж , Букварику, зустрічай!

  1. Осмислення нових знань у процесі практичної діяльності
  1. Робота з Букварем

(СЛАЙД 33)

Вчитель. Сядем швидше у ракету,

Помчимось ми, як комети.  (СЛАЙД 34)

 

  •      Колективне (хорове) читання
  •       

Вчитель. Прочитаємо разом стовпчики слів.

 

  •      Індивідуальне читання тексту

Завдання Черепахи Тортили
Вчитель.  Невже ми не знайдемо тигрика? Давайте його погукаємо:
- Тигренятко Тім! Тигренятко Тім!
Вчитель. Мовчить. Де ж воно поділося?

(СЛАЙД 35)
(телефонує телефон)
- Алло!
- Доброго дня!

Вчитель. Діти нам телефонує черепаха Тортила! Вона знає, де тигренятко. І скаже нам, коли ми дамо відповіді на її запитання.(СЛАЙД 36)
 

(СЛАЙД 37)
- А що, скажіть, на букву Т
В саду за квіточка росте?
(троянда, тюльпан)

(СЛАЙД 38)
- А що за дерево росте
На вулиці на букву Т?
(тополя)

(СЛАЙД 39)
- А що на букву Т за звір?
Він хижий теж, але не тхір.

( Тхір — це напрочуд спритна, швидка, розумна, хитра та разом з тим обережна тварина. За необхідності тхір вміє за себе постояти: він кусається і бризкає подібно скунсові гидкою рідиною, яка навіть собак збиває зі сліду.)
(тигр)

(СЛАЙД 40)
- Імен на Т багато в світі.
Назвіть мені хоч кілька, діти!
(Тарас, Тамара, Тетяна, Тимур)

(СЛАЙД 41)

Черепаха: Тигр метеликів ловив,

Відпочити захотів,

Під кущем міцно заснув

І ваших слів не чув.

Вчитель. Давайте ще раз покличемо тигрика. Тигренятко Тім! Тигренятко Тім!

Вчитель. Ось воно маленьке,

Полосате і руденьке.

  1. Підсумок уроку
    1. Рефлексія

(СЛАЙД 42)

  •                  Вправа «Мікрофон»

Вчитель. Ось  і  закінчилася наша мандрівка.

-З якою буквою сьогодні познайомилися?

- Які звуки вона позначає?

- Як будемо вимовляти Т перед А, О, У, И?

-А перед І?

Вправа “Цеглинки LEGO”        (СЛАЙД 43)

Вчитель. Цей    урок   навчив ще  прийти     на  допомогу   друзям  у  скрутну  хвилину.  Ви допомогли сім’ї тигрів знайти тигренятка Тіма. За  це  вони  вам  дуже  вдячні.(СЛАЙД 44)

Вчитель. А тепер візьміть свої смайлики та покажіть мені свій настрій після нашого уроку.  (СЛАЙД 45)            МОЛОДЦІ!!!      (СЛАЙД 46)

docx
Додано
26 листопада
Переглядів
26
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку