18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Дидактичні ігри "Графічні диктанти"

Про матеріал
Графічні диктанти -- це фундамент розвитку просторових уявлень школярів. Такі ігри призначені для розвитку уваги у дітей, уміння орієнтуватися, уважно слухати вчителя, самостійно виконувати завдання.
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                            Добірка

                          

           графічних   диктантів

 

 

 

 

 

  

 

             Підготувала

  Байміструк Алла Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                   

графічних   диктантів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Графічні диктанти – це фундамент розвитку просторових уявлень школярів.

Для того, щоб діти успішно навчалися в початкових

класах, для розуміння і засвоєння навчального матеріалу у школярів вже повинні бути сформовані такі поняття і уявлення:

  • уміння свідомо підпорядковувати свої дії правилу, узагальненню, що вказує спосіб дії;
  • уміння орієнтуватися;
  • уміння уважно слухати вчителя і точно виконувати завдання, що пропонуються в усній формі;
  • уміння самостійно виконувати завдання за зразком;

Досвід доводить, що в перший клас приходять діти з слаборозвиненою увагою, що призводить до неуважності на уроці, недотримання дисципліни, не вміння працювати за правилами. Тому для розвитку пізнавальних інтересів та розвитку просторової уяви я використовую методику «Графічні диктанти», яку розробив Д. Б. Ельконін. Цю методику шкільні психологи використовують для виявлення вміння учнів уважно слухати і точно виконувати найпростіші вказівки вчителя, Точно зображувати на папері напрямок ліній, самостійно діяти за завданням вчителя.

Завдання, що будуть подані у цій роботі, я проводжу на уроках математики, починаючи з другого місяця навчання у школі. Частіше всього на виконання графічного диктанту відводжу перші 3-5 хвилин уроку. Завдання проводжу від простого до складнішого із зростанням складності.

Перед уроком кожному учневі проставлено точку в зошитах (в лівому верхньому кутку). Проводжу пояснення:

«Зараз ми з вами будемо малювати орнамент. Потрібно намагатися, щоб він вийшов гарно і охайно. Для цього потрібно уважно слухати вчителя і чітко виконувати завдання – я буду говорити, на скільки клітинок і в як

сторону ви повинні провести лінію. Проводьте тільки ті лінії, які я кажу. Коли проведете, чекайте, поки я не скажу, як проводити наступну. Наступна лінія починається там, де закінчилась попередня, не відриваючи олівець від паперу.» На початкових етапах показую всі вправи на розкресленій дошці. Обов’язково нагадую дітям напрямки:

 

вправо -        вліво -

вгору -                                            вниз  -

 

 

     Після попереднього пояснення учні малюють орнамент під диктовку.

«Увага, малюємо лінію:

одна клітинка вниз; не відриваючи олівець проведіть одну клітинку вправо; одна клітинка вгору; одна клітинка вправо; одна клітинка вниз; одна клітинка вправо; одна клітинка вгору; одна клітинка вправо; одна клітинка вниз. Подивіться уважно на наш орнамент і продовжить малювати самостійно»

 

 

 

                                                                                                              

 

 

 

     

 

 

  

       Дітям пропоную пофантазувати і розповісти, що вони побачили в тому чи іншому малюнку.

 Наступним кроком у розвитку просторових уявлень, починаючи з 2 класу, є малювання замкнутих фігур під диктовку, а потім поряд самостійно намалювати таку ж. Учень диктує собі сам напрямок і клітинки.

       Це можуть бути такі фігури та орнаменти:

Орнамент 1

5 клітинок вправо; 2 клітинки вниз; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вправо; 2 клітинки вниз; 5 клітинок вліво; 2 клітинки вгору; 2 клітинки вправо; 1 клітинка вверх; 2 клітинки вліво; 2 клітинки вгору.

                         

 

 

                            Орнамент 2

    4 клітинки вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 3 клітинки вправо; 3 клітинки вниз; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вправо; 1 клітинка вниз; 3 клітинки вліво; 1 клітинка вверх; 3 клітинки вліво; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вліво; 5 клітинок вверх.

Орнамент 3

1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 5 клітинок вниз; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вверх; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вверх; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 5 клітинок вверх.

 Наступним кроком – є графічний диктант з творчим завданням - у 2 - 3 класах:

  •            намалювати фігуру в дзеркальному відображенні;
  •            завдання до графічного диктанту «Домалюй фігуру, пофантазуй»;
  •            гра «Великий – маленький» (збільшити або зменшити вже намальовану дітьми фігуру, змінивши розміри в два рази)

         На наступному етапі вчитель пропонує намалювати фігури, які є повернутими на , та від зразка. Діти під диктовку малюють фігуру, потім вчитель говорить: «Уявіть, що подув сильний вітер і ваша фігура впала набік. Намалюйте фігуру, що лежить на «правому бочку» або на «голові» або на «лівому бочку». На початковому етапі можна запропонувати повернути зошит і подивитися, як буде виглядати фігура, якщо вона:

«лежить на боку»

«стоїть на голові»,

 а потім намалювати її в зошиті. На наступних уроках бажано вже зошит не перевертати, а виконати завдання за уявою. Це складний вид вправ, але він сприяє розвитку просторових уявлень та уваги як ніякий інший. Через деякий час учні навчаться малювати фігури, перевернувши їх у потрібному напрямку.

              Коли діти навчаться досконало виконувати графічні диктанти простіших видів в 3-4-х класах можна вводити поняття:

                                правий верхній куток;

   правий нижній куток;

лівий верхній куток;

лівий нижній куток.

Вводячи ці поняття в графічний диктант ми урізноманітнюємо завдання, що сприяє розвитку просторових уявлень, фантазії учнів. Спочатку такі диктанти доцільно проводити разом з дітьми на розлінованій в клітинку дошці.

            Тренувальні вправи  

Вправа №1

Від точки в клітинці проведіть лінію в правий нижній куточок; потім в правий верхній куточок наступної клітинки; знову в правий нижній куточок і в наступний правий верхній куточок. Продовжить орнамент до кінця рядочка.

 

    Вправа №2

Від точки в клітинці, що розміщена в лівому верхньому куточку проведіть одну лінію в правий нижній куточок; 1 клітинка в правий верхній куточок; 1 клітинка в правий нижній куточок; 1 клітинка в правий верхній куточок і т. д. На останній клітинці: 1 клітинка вниз; 1 клітинка в лівий верхній куточок; 1 клітинка в лівий нижній куточок і т. д. до першої клітинки.

  • Який знак отримали в кожній клітинці?
  • Яку дію він означає?
  • Пофантазуйте, що ви ще можете уявити розглядаючи цей орнамент?

 

 

     Потім поступово переходите на самостійну роботу під диктовку вчителя. Перед кожним диктантом нагадувати дітям напрямок.

У четвертих класах графічний диктант урізноманітнить урок математики під час вивчення теми «Площа» та «Знаходження дробу від числа». На цих уроках діти шукають площу квадрата чи прямокутника. Ця одноманітна робота з уроку в урок набридає, а запропонована вправа приваблює і зацікавлює учнів.

 Методика виконання цієї роботи така:

1. Графічний диктант:накресліть фігуру під мою диктовку, починаючи з крапочки.

2. Знайдіть площу отриманої фігури.

Слід пам’ятати, що чотири клітинки становлять 1 см квадратний. Отже, потрібно добирати таке графічне зображення, щоб кількість клітинок, яку воно займає, ділилося б на 4 без остачі.

3. Заштрихуйте 2/3 отриманої фігури і знайдіть площу заштрихованої фігури.

4. Площа отриманої фігури становить 3/7 площі невідомої фігури. Знайдіть площу невідомої фігури.

 

 

           

 

         Графічний диктант «Веселий котик»

Загадка: Пухнастий клубочок

                 під столом вуркоче.  (Кіт)

 

1 клітинка вправо; 2 клітинки вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вниз; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вниз; 3 клітинки вправо; 5 клітинок вверх; 1 клітинка вправо; 6 клітинок вниз; 1 клітинка вправо; 3 клітинки вниз; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 3 клітинки вліво; 2 клітинки вниз; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вліво; 3 клітинки вверх; 2 клітинки вліво; 2 клітинки вверх.

Домалювати очі, ніс, вуса.

 

      

       

           Графічний диктант «Коза – Дереза»

Загадка:Я пасуся на лужку
                    В хутряному кожушку.
                    Гострі ріжки бе-бе-бе,

     Налякаю я тебе.     

Коза)

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\003.jpg

 

2 клітинки вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 3 клітинки вверх; 4 клітинки вправо; 3 клітинки вниз; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 2 клітинки вліво; 3 клітинки вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 3 клітинки вниз; 3 клітинки вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 4 клітинки вниз; 1 клітинка вправо; 4 клітинки вниз; 1 клітинка вліво; 3 клітинки вверх; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вверх; 3 клітинки вліво; 4 клітинки вниз; 1 клітинка вліво; 9 клітинок вверх; 1 клітинка вліво; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вліво; 4 клітинки вверх. Домалювати око, ріжки, копита.

 

Графічний диктант «Песик »

Загадка:Вушка, хвостик, мокрий ніс.

                      Хто нам кісточку приніс? (Собака)

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\000000000000003.jpg                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

2 клітинки вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вліво;

 1 клітинка вверх; 2 клітинки вправо; 2 клітинки вниз; 2 клітинки вправо; 2 клітинки вверх; 2 клітинки вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 4 клітинки вниз; 4 клітинки вправо; 2 клітинки вверх; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 2 клітинки вверх; 3 клітинки вправо; 4 клітинки вниз; 1 клітинка вправо; 3 клітинки вниз; 2 клітинка вліво; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 4 клітинки вліво; 2 клітинки вниз; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вліво; 3 клітинки вверх; 2 клітинки вліво.         

                      Гра «Дзеркало»(3 клас)

             

          

         Графічний диктант «Верблюд»

        Загадка: Крізь пустелю навпростець
                    Йдуть-бредуть неквапом
                    Схожі, ніби близнюки,
                    Дві гори налапах. (Верблюд)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 2 клітинки вправо; 4 клітинки вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вліво; 3 клітинки вниз; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вверх; 3 клітинки вліво; 3 клітинки вниз; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 3 клітинки вверх; 2 клітинки вліво; 4 клітинки вверх; 1 клітинка вліво.

 

Гра «Дзеркало» (3клас). Знайти площу (4 клас)

Графічний диктант «Гусочка»

Загадка:   Летіло як міх, упало як сніг,

                              лопатами ходить, а рогом їсть. ( Гуска).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 клітинка вверх; 3 клітинки вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 3 клітинки вниз; 3 клітинки вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 5 клітинок вниз; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 4 клітинки вверх; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вліво; 3 клітинки вверх; 3 клітинки вліво.

                  Гра «Дзеркало». (3клас)

Перетворити площинне зображення на об’ємне.(4клас)


Графічний диктант «Курчатко»

              Загадка: Наче бісер оченята,
                           Хто у курочки малята?(Курчатка)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     1 клітинка вправо; 1 клітинка в правий нижній куточок; 1 клітинка вниз; 1 клітинка в правий верхній куточок; 1 клітинка вправо; 1 клітинка в правий нижній куточок; 1 клітинка в правий верхній куточок; 1 клітинка вправо; 1 клітинка в лівий нижній куточок; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вниз; 1 клітинка в лівий нижній куточок; 1 клітинка вліво; 1 клітинка в лівий верхній куточок; 1 клітинка вверх; 1 клітинка в лівий нижній куточок; 1 клітинка вліво; 1 клітинка в лівий верхній куточок; 1 клітинка вверх; 1 клітинка в правий верхній куточок.

Домалюйте дзьобик і ніжки.

 

Гра «Дзеркало» (3 клас)

                 Графічний диктант «Зайчик»

Загадка: Швидкі лапки, куций хвіст,
            Довгі вушка, чорний ніс,
             Хліба з рук бере окрайчик
                 Сірий і пухнастий...(Зайчик)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1клітинка вправо; 3клітинки вверх; 1 клітинка вправо; 5 клітинок вниз; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вправо; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вліво; 6 клітинок вверх.

           Домалювати очі, носик.

Графічний диктант «Голуб»

Загадка: Невеличкий, сніжно-білий,

              Що його в небесний шир

            Люди радісно пускають

            Сповіщати всіх про мир

               Кожний цього птаха знає,

                    Його назву відгадає.(Голуб )

 

 

 

 

 

 

 

 

        1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 2 клітинки вправо; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 5 клітинок вправо; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вліво;

 1 клітинка вниз;      1 клітинка вліво;        1 клітинка вниз;

 2 клітинки вліво;     1 клітинка вниз;        1 клітинка вправо;

1 клітинка вниз;       1 клітинка вправо;     1 клітинка вниз;

 2 клітинки вправо;  1 клітинка вниз;     3 клітинки вліво;

 1 клітинка вверх;   1 клітинка вліво;    2 клітинки вниз;

2 клітинки вліво;   1 клітинка вверх;    1 клітинка вправо;

1 клітинка вверх;  1 клітинка вліво;     1 клітинка вверх;

1 клітинки вліво;   3 клітинки вверх;   1 клітинки вліво;

1 клітинка вверх.

                          Гра «Дзеркало» (3клас)

                    Графічний диктант «Слон»

Загадка: Здоровенний я на зріст,
               Дуже довгий в мене ніс,
                 Весь я сірий, вайлуватий,
                        І не вмію я стрибати.  (Слон)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 2 клітинки вправо; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вправо; 1 клітин 1   1ка вниз; 4 клітинки вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вліво; 3 клітинки вниз; 2 клітинки вліво; 2 клітинки вверх; 2 клітинки вліво; 2 клітинки вниз; 2 клітинки вліво; 3 клітинки вверх; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вверх; 2 клітинки вліво; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вліво; 4 клітинки вверх.

 

                 

                 Графічний диктант «Крокодил»

                   Загадка: Величезний цей хижак

                       На людей наводить жах.

                  Проживає в річці Ніл

                            Небезпечний … (Крокодил)

 

 

 

 

       1клітинка вверх; 3 клітинки вправо; 1клітинка вверх; 2 клітинки вправо; 1 клітинка вверх;

3клітинки вправо; 1клітинка вверх; 6 клітинок вправо; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вправо;

1 клітинка вниз; 2 клітинки вправо; 1 клітинка вниз; 6 клітинок вправо; 1 клітинка вниз; 7 клітинок вліво; 2 клітинки вниз; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1клітинка вверх; 8 клітинок вліво; 2 клітинки вниз; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 7 клітинок вліво.                                                            Домалювати око й зуб.

 

               Графічний диктант «Білочка»

           Загадка:У лісі живе,
                        Горішки гризе,
                        Грибочки збирає,
                        На зиму складає.( Білочка)

 

 

 

 

 

 

 

 

    1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 3 клітинки вверх; 1 клітинка вправо; 7 клітинок вниз; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вправо; 3 клітинки вверх; 1 клітинка вліво; 3 клітинки вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 4 клітинки вниз; 1 клітинка вправо; 3 клітинки вниз; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вниз; 4 клітинки вліво; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вверх; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 2 клітинки вверх; 2 клітинки вправо; 1 клітинка верх; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вверх.       Домалювати око.

Графічний диктант «Олень»

Загадка: На голові його корона з гілля,

                Копитця топчуть буйне зілля.

                      На спинці плямки білі, наче день,

                      Звірятко звати це ...(Олень)

 

 

 

 

 

 

 

 

         1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 2 клітинки вліво; 2 клітинки вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 3 клітинки вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вниз; 2 клітинки вліво; 4 клітинки вниз; 4 клітинки вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 3 клітинки вниз; 1 клітинка вправо; 3 клітинки вниз; 1 клітинка вліво; 2 клітинки вверх; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вверх; 4 клітинки вліво; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вправо; 1 клітинка вниз; 3 клітинки вліво; 6 клітинок вверх; 1 клітинка вліво.

Гра « Дзеркало»(3клас).  

 Перетворення площинного зображення на об’ємне(4 клас)

 

         Графічний диктант «Лисичка»

Загадка: На курей я вельми ласа – 
                    В них таке смачненьке м'ясо…
          Вовку-брату я сестриця,

           А зовуть мене…(Лисиця)

 

 

 

 

 

         1 клітинка вправо; 1 клітинка в правий верхній куток; 1 клітинка вниз; 3 клітинки вправо; 1 клітинка в правий верхній куток; 3 клітинки вправо; 1 клітинка в лівий нижній куток; 3 клітинки вліво; 2 клітинки вниз; 1 клітинка в лівий верхній куток; 1 клітинка вліво; 1 клітинка в лівий нижній куток; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вліво; 1 клітинка в лівий верхній куток.

        Гра «Маленький – великий»(3клас)

 

 

 

 

 

 

 

Графічний диктант «Рибка»

              Загадка: У воді я живу,

                       без води я пропаду.  (Рибка)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    3 клітинки в правий верхній куток; 1 клітинка вправо; 3 клітинки в правий верхній куток; 3 клітинки вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 2 клітинки в правий верхній куточок; 6 клітинок вниз; 2 клітинки в лівий верхній куточок; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 1 клітинка в нижній лівий куточок; 2 клітинки вниз; 2 клітинки в верхній лівий куточок; 2 клітинки вліво; 3 клітинки в верхній лівий куточок.

 


       Графічний диктант «Жабка»

Загадка: Вона живе в болоті,

   зелена, як трава.

             І цілий день нам чути

                              з болота «ква – ква – ква»(Жаба)

 

 

                                     1клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 3 клітинки вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка в правий нижній куточок; 1 клітинка в лівий нижній куточок; 1 клітинка вліво; 1 клітинка в правий нижній куточок; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка в лівий нижній куточок; 1 клітинка в лівий верхній куточок; 3 клітинки вліво; 1 клітинка в лівий нижній куточок; 1 клітинка в лівий верхній куточок; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вверх; 1 клітинка в правий верхній куточок; 1 клітинка вліво; 1 клітинка в лівий верхній куточок; 1 клітинка в правий верхній куточок; 1 клітинка вверх.

Домалюйте очі та рот.

 

Графічний диктант «Равлик»

Загадка: Що це за будинок

                    Ходить без доріжки,

                         Схожий він на колобок,

                                  А під дахом ріжки?  (Равлик)

 

 

 

 

 

  1 клітинка   в  правий     верхній     куточок;

1 клітинка в правий нижній куточок; 3 клітинки вверх; 3 клітинки   вправо;   4 клітинки    вниз;

 4 клітинки вліво; 1 клітинка в лівий верхній куточок.

           Домалювати ріжки, око, мушлю. Якими лініями ви їх зобразили?

           Гра «Маленький – великий» (3 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Графічний диктант «Сова»

Загадка:  Уночі гуляю, а вдень спочиваю. 
      Маю круглі очі, бачу серед ночі(Сова)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        1 клітинка в правий верхній куточок;

1 клітинка вверх; 1 клітинка в правий нижній куточок; 1 клітинка вправо; 1 клітинка в правий верхній куточок; 1 клітинка вниз; 1 клітинка в правий нижній куточок; 1 клітинка вниз;

 1 клітинка в лівий нижній куточок; 1 клітинка вліво; 1 клітинка в правий нижній куточок;

2 клітинки вниз; 3 клітинки вліво; 2 клітинки вверх; 1 клітинка в правий верхній куточок;

1 клітинка вліво; 1 клітинки в лівий верхній куточок; 1 клітинка вверх.

Домалювати очі, дзьоб, крила. Які геометричні фігури використали?

        Графічний диктант « Дельфін »

Загадка: У м'яч грає, веселиться

І в воді завжди пустує.

Плаває він, і пірнає,

І завжди людей рятує.(Дельфін)

 

 

 

 

 

      1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх;   1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо;         1 клітинка вверх; 2 клітинки вправо; 1 клітинка вверх;           1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 

 1 клітинка вверх;           4 клітинки вправо; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вниз;         2 клітинки вліво;

 1 клітинка вниз; 2 клітинки вправо; 1 клітинка вниз;        

2 клітинки вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо;

 1 клітинка вниз;       1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх;

1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх;    2 клітинки вправо;

1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вниз;       

 1 клітинка вліво; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо;

1 клітинка вниз;          1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз;

 2 клітинки вліво; 1 клітинка вверх;        1 клітинка вліво;

 1 клітинка вверх; 3 клітинки вліво; 1 клітинка вверх;      

 3 клітинки вліво; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо;

 1 клітинка вниз;         1 клітинка вліво; 1 клітинка вверх;

2 клітинки вліво; 1 клітинка вниз;          1 клітинка вліво;

 1клітинка вверх; 4клітинки вліво.

                     Обчисли площу (4 клас)

  В фігурі 56 клітинок  Знайти і

  заштрихувати 1/7 дельфінчика. ; 2*4=8 клітинок.

                      Графічний диктант «Страус»

Загадка: Птах, а не літає (Страус)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

        1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 4 клітинки вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 3 клітинки вниз; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вверх; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вверх; 2 клітинки вліво; 3 клітинки вверх; 1 клітинка вліво.

 

                              Домалювати око.

                Графічний диктант «Кенгуру»

                 Загадка: У Австралії, дитино,

                  чудернацька є тварина,

                          і куди б не йшла гуляти —

                     з нею в сумочці малята.

  (Кенгуру)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

     2 клітинки в правий верхній куточок;

2 клітинки вниз; 6 клітинок в правий нижній куточок; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз;

2 клітинки вправо; 1 клітинка в правий нижній куточок; 10 клітинок вліво; 2 клітинки в правий верхній куточок; 2 клітинки в лівий верхній куточок; 1 клітинка в правий верхній куточок;

 2 клітинки вліво; 1 клітинка вниз; 1 клітинка в лівий верхній куточок; 1 клітинка в правив верхній куточок; 2 клітинки вверх; 1 клітинка вліво.

 

                       Гра «Дзеркало»(3 клас)

            Графічний диктант « Жираф »

Загадка: Дуже довга в нього шия 
                  І плямиста, як у змія. 
                  Нею він через паркан 
                  Заглядає, наче кран.(Жираф)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вліво; 10 клітинок вниз; 1 клітинка вліво; 4 клітинки вверх; 2 клітинки вліво; 4 клітинки вниз; 1 клітинка вліво; 7 клітинок вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вправо; 7 клітинок вверх.

Обчисли площу (4 клас)

24клітинки;

Заштрихувати 2/3 жирафи цяточками.

      4*4=16 клітинок

            Графічний диктант «Барвінок»

Загадка: Лист зелений і міцний,

                     Сніг для нього не страшний,

                     А коли весну стрічає,

                     Сині очі розкриває. (Барвінок)

 

 

 

 

 

 

3 клітинки вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вліво; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вліво; 3 клітинки вниз; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вверх; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вверх; 1 клітинка вправо; 3 клітинки вниз; 1 клітинка вліво; 2 клітинки вниз; 2 клітинки вліво; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вверх; 2 клітинки вліво; 2 клітинки вверх; 1 клітинка вліво; 3 клітинки вверх; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вправо; 3 клітинки вверх; 1 клітинка вліво; 2 клітинки вверх; 1 клітинка вліво; 2 клітинки вверх; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вверх.

Серединку квітки замалюйте геометричною фігурою, у якої всі сторони рівні (квадратиком).

 

 

                 Графічний диктант «Яблучко»

  Загадка: В нас деревина така у дворі,

                  Фрукт цей з дитинства дають дітворі,

  Корисне, доступне та дуже смачне,

    Багате залізом та поживне. (Яблуко)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 1 клітинка в лівий верхній куточок;

3 клітинки вліво; 1 клітинка в нижній лівий куточок; 5 клітинок вниз; 2 клітинки в правий нижній куточок; 2 клітинки вправо; 1 клітинка в правий верхній куточок; 1 клітинка в правий нижній куточок; 2 клітинки вправо; 2 клітинки в правий верхній куточок; 5 клітинок вверх;

1 клітинка в лівий верхній куточок; 3 клітинки вліво; 1 клітинки в лівий нижній куточок.

 

 Домалювати гілочку і листочки.

Графічний диктант «Грушка»

Загадка: Лампочка вгорі висіла,

                    Стала смачна, пожовтіла.

                Діти лампочку зірвали,

                 З апетитом скуштували.

      (Груша)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   1 клітинка вліво; 1 клітинка в лівий нижній куточок; 1 клітинка вниз; 1 клітинка в лівий нижній куточок; 1 клітинка вниз; 2 клітинки в лівий нижній куточок; 3 клітинки вниз; 2 клітинки в правий нижній куточок; 2 клітинки вправо;

1 клітинка в правий верхній куточок; 10 клітинок вверх.

Самостійно домалювати дзеркальне зображення грушки.

Домалюйте гілочку і листочок.

Графічний диктант «Вишенька »

     Загадка: Зелені сережки

                     На гіллі висіли,

                     На сонечку підсмажились

                     І почервоніли!  (Вишня)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

2 клітинки вправо; 2 клітинки в правий нижній куточок; 2 клітинки вниз; 2 клітинки в лівий нижній куточок; 2 клітинки вліво; 2 клітинки в лівий верхній куток; 2 клітинки вверх; 2 клітинки в правий верхній куточок.

- яку геометричну фігуру отримали?

Від точки відступіть десять клітинок вправо і спробуйте дзеркально зобразити таку ж фігуру. Від вишеньок проведіть гілочки і домалюйте листочки.


       Графічний диктант «Кораблик»

    Загадка: По водичці возить нас

                     Кілька чоловік за раз.

                     Але треба веслувати,

                   Щоб маршрутом керувати. (Кораблик)

3 клітинки вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо;

1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх;

 4 клітинки вправо; 1 клітинка вниз; 3 клітинки вліво; 4 клітинки вниз; 3 клітинки вправо;

1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вниз; 7 клітинок вліво; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вверх.

Домалюй віконечка – ілюмінатори.

           

          Графічний диктант «Автомобіль»

          Загадка: Є великий, є малий,

    З вантажами, легковий.

  По дорогах поспішає,

                          У собі людей катає.

 (Автомобіль)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поставити ручку на крапку. Від крапки 2 вверх, 2 вправо, 2 вверх, 3 вправо, 2 вниз, 1 вправо, 1 вверх, 8 вправо,2 вниз, І вліво, 1 вниз, 1 вправо, 1 вниз, 2 вліво, 1 вверх, 2 вліво, 1 вниз, 6 вліво, 1 вверх, 2 вліво, 1 вниз, 2 вліво,1 вверх.

 

Самостійно домалювати колеса.

 

                 Графічний диктант «Вертоліт»

Загадка: Що за птах:

Пісень не співає, гнізда не в'є,

Людей і вантаж несе? (Вертоліт)

 

 

 

 

 

 

   1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 2 клітинки вліво; 1 клітинка вверх; 2 клітинки вправо; 2 клітинки вверх; 1 клітинка вправо; 2 клітинка вниз; 2 клітинки вправо; 1 клітинка вниз;

2 клітинки вліво; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо;

1 клітинка вниз; 1 клітинка вправа; 1клітинка вниз;

2 клітинки вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 2 клітинки вниз;

 4 клітинки вліво; 1 клітинка вниз; 3 клітинки вліво;

1 клітинка вверх; 1 клітинка вліво; 2 клітинки вверх.

                          Намалюйте віконце.

Якою геометричною фігурою його зобразили?

Гра «Дзеркало»(3 клас)

 

Графічний диктант «Вітрильник»

  Загадка: Через море – океан,

      В сильний шторм чи ураган

 Впевнено вперед прямує,

 А на ньому люд мандрує.

             (Вітрильник)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 клітинок вправо; 11 клітинок вверх; 3 клітинки вправо; 1 клітинка в лівий нижній куточок; 1 клітинка в правий нижній куточок; 3 клітинки вліво; 1 клітинка в правий нижній куточок; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вліво; 1 клітинка в лівий нижній куточок; 6 клітинок вправо; 3 клітинки в лівий нижній куточок; 6 клітинок вліво; 3 клітинки в лівий верхній куточок.

Гра «Дзеркало»(3 клас)

Графічний диктант «Літак»

Загадка: Сил багато птах цей має:

    У повітрі він літає

         Возить у собі людей:

           Татусів, матусь, дітей.

 (літак)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

     1 клітинка в правий верхній куточок; 3 клітинки вправо; 2 клітинки в правий верхній куточок; 2 клітинки вправо; 2 клітинки в лівий нижній куточок; 2 клітинки вправо; 1 клітинка в правий верхній куточок; 1 клітинка вправо; 1 клітинка в лівий нижній куточок; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вліво; 2 клітинки в правий нижній куточок; 2 клітинки вліво; 2 клітинки в лівий верхній куточок; 5 клітинок вліво.

Домалювати ілюмінатори.

                  Гра «Дзеркало»(3 клас)

                              Висновки

 

                Спостерігаючи за учнями, помітила, що діти люблять виконувати графічні диктанти. Поступово переходячи від простого до складного, учні вчаться слухати і точно виконувати завдання вчителя.

                Декілька хвилин на кожному уроці допомагають в цікавій формі розвивати дрібну моторику руки учня, формувати увагу. Діти придумують цікаві історії про героїв графічних диктантів. Загадки дають змогу активізувати  мислення, пам’ять, увагу. Завдання в загадковій формі  урізноманітнюють прийоми навчальної праці учнів,  вносить до навчального процесу елементи гри. У перших - других класах діти можуть придумувати різні цікаві історії про тварин, які вони зображують у графічному диктанті. Завдання , які подані у роботи розвивають не тільки просторові уявлення школярів, а і  дрібну моторику рук, діти  вчаться виділяти відмінні особливості  предметів, розширювати  свій словниковий запас. Завдання, що подані в цій роботі , сприяють розвитку мислення, пам’яті, просторової уяви. Але цю роботу потрібно проводити систематично на уроках математики в початкових класах. Це полегшить вивчення математики в середніх і старших класах.

                      СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

1. Веселі навчалки. Графічні диктанти. Малювання в клітинках.-

http://www.kindergenii.ru/grdiktant.htm#grdiktant

2. Гарматюк О. Графічні диктанти і кросворди на уроках математики //Початкова освіта.- 2003р.-  № 44 (236)( листопад)

3. Державний стандарт початкової загальної середньої освіти // Початкова освіта .-

2011.- №18 (травень)

4. Заховаєва О.Н. Графічні диктанти на уроках математики в 1 класі як засіб розвитку пізнавальних процесів //Початкове навчання.- 2005р.-№ 9 (49) (березень)

5. Савченко О.Я. Сучасний урок в початкових класах. – К: Магістр – S, 2007р.

 

                            

                              

 


doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Інші матеріали
Інкл
Додано
9 березня
Переглядів
125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку