Весняна прогулянка.
Дидактичні ігри для 1 та 2 класів
Мета: поглиблення, закріплення знань, отриманих на уроках.
1 клас. Навчання грамоти: закріплення та повторення вивчених букв, вдосконалення знань фонетичного аналізу слів,закріплення навичок читання.
Математика: повторення та закріплення навичок додавання і віднімання в межах 20.
2 клас. Математика: додавання та віднімання в межа 100, повторення та закріплення таблиці множення на 2, 3.
Українська мова: поглиблення знань про текст, збільшення словарного запасу. закріплення навичок фонетичного аналізу слів,
Розвиток зв’язного мовлення, уваги, пам’яті, уяви, творчих здібностей дітей, їх логічного мислення.
Виховання дружби, колективізму, культури спілкування, бережливого ставлення до рідної природи.
Хід заняття
Вихователь: З теплих країв до нас повернулась прекрасна чарівниця.
Прекрасна дівчина прийшла
Чудові квіти принесла
Прикрасила сади і парки.
Як звуть цю гарну господарку?
(Весна)
(з’являється дівчинка в костюмі Весни, в руках тримає квітку з великими яскравимипелюстками)
Весна: Є у мене три брати.
Брат найстарший сік з беріз
В подарунок намі приніс.
Середульший – неба синь,
Перших квітів голубінь.
А найменший – буйні трави.
Звуть цих хлопців (березень, квітень, травень)
Вихователь. Ось весна хоче запросити вас до себе в гості. А щоб ви не нудьгували, вона пропонує весняну прогулянку, після закінчення якої на вас чекає сюрприз. В кінці кожної гри ви будете отримувати чарівну пелюстку, на якій написана одна буква. З цих пелюсток ви потім складете чарівну квітку та відгадаєте слово, яке ховає вона..
Весна до нас повернулася на чарівному потязі. Придивіться до нього, що ви можете розказати про його пасажирів?
Віконечко в природу, фенологічні спостереження.
На дошці потяг, у вагончиках якого картки з зображенням живої та неживої природи. За картинками, діти описують ознаки весни.
Весна. Дякую вам, дітки! А зараз уявіть собі, що – ви на лісовій галявині. (На дошці картинка лісової галявини.)
Що ви там можете побачити навесні? ( Де-не-де ще лежить сніг, але вже з’явились перші квіти – підсніжники, пробивається молода травичка, чути несміливий пташиний спів.)
Вихователь. А чи знаєте ви, де ростуть квіти що лежать у вас на партах?
Гра «Де цвітуть ці квіти». Гра проводиться в групах.
Діти діляться на три групи: «поле», «ліс» і «квітник». На партах кожної групи лежать відповідні малюнки і картки із зображенням квітів. Діти відбирають «свої» квіти. Коли завдання виконано, учні називають свою групу квітів. За це завдання Весна дарує пелюстку.
Картки з квітами: анютині очки, лілеї, конвалії, нарциси , сояшники, волошки, проліски, айстри, барвінок, ромашки, троянди, підсніжники, тюльпани.
(Весна дарує пелюстку.)
Вихователь. Разом з весною ми продовжуємо мандрівку. Підходимо до лісового озера. Що це за красуня стоїть на його березі?
Миє коси у воді
Від весни до холодів.
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.
(Верба)
(На дошці - картинка озера, верби.)
Вихователь. Давайте привітаємося з вербою.
Що ви знаєте про вербу?
(Розпускається першою з дере. Верба – символ України.)
Вихователь. Верба дуже рада бачити вас. Може ви її порадуєте віршиками про неї. (Діти читають вірші про вербу)
А верба приготувала вам розвагу – кросворди: один - для першокласників, інший - для другокласників.
1 клас
|
|
б |
у |
р |
я |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
в |
е |
с |
е |
л |
к |
а |
|
|
|
х |
м |
а |
р |
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Д4 |
о |
щ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Т
|
у |
м |
а |
н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
п |
а |
м |
о |
р |
о |
з |
ь |
|
|
в |
і |
т |
е |
р
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
б |
л |
и |
с |
к |
а |
в |
к |
а |
|
|
|
|
|
|
г |
р |
і |
м |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
р |
о |
с |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
г |
р |
а |
д |
|
|
|
|
|
|
|
х |
у |
р |
т |
о |
в |
и |
н |
а |
|
|
|
|
|
1. Не звір, а виє. (Буря) |
2. Хтось у лузі біля річки Погубив барвисті стрічки. Дощик вгледів, підібрав, Небеса підперезав. (Веселка) |
3. З небокраю, з-за діброви Вийшли кралі чорноброві. Принесли водиці жбан, Полили великий лан. (Хмари). |
У хмарці ховався Від блискавки-грому, полинув додому. На землю спустився – на Сто крапель розбився. (Дощ) |
Молоко в цеберку ніс. Хлюпнув трішки молока, Зникли поле, ліс, ріка. (Туман) |
Вбрався в білий оксамит. А як вітер нападе – Оксамит цей пропаде. (Паморозь, іній) |
Дерев чимало поламав, Але ніхто, ніде й ніколи Його не бачив, не тримав. (Вітер) |
Люди бачили дівицю, А про брата тільки чули. Хто ці незнайомці були? (Грім і блискавка)
|
Погубила намистинки. Сонце встало – позбирало Та Галинці не віддало. (Роса). |
Із хмаринки Вниз спадають Горошинки. (Град) |
А по полю гасає. (Хуртовина) |
|
2 клас
|
|
|
|
|
|
|
к |
в |
і |
т |
к |
а |
|
|
|
|
к |
о |
н |
в |
а |
л |
і |
я |
|
|
|
|
|
|
|
ф |
і |
а |
л |
к |
а |
|
|
|
|
|
р |
я |
с |
т |
|
|
|
|
|
|
|
|
н |
а |
р |
ц |
и |
с |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
б |
а |
р |
в |
і |
н |
о |
к |
|
|
|
|
|
|
|
в |
е |
с |
н |
а |
|
|
|
|
п |
р |
о |
л |
і |
с |
о |
к |
|
|
|
|
т |
ю |
л |
ь |
п |
а |
н |
|
|
|
|
|
і |
д |
с |
н |
і |
ж |
н |
и |
к |
|
|
|
Проростає з-під землі. Має запах, має вроду, І дарує насолоду. (Квітка) |
Немов сніжинки білосніжні. В зеленім листі спочивають, П’янкий весняний запах мають. (Конвалії) |
Й фіолетову спідничку. Запах ніжний і духмяний Наповняє ліс весняний. (Фіалка) |
Кучерявий та пригожий. Постелю під голе віття Фіолетові суцвіття. ( (Ряст) |
Струнка, як кипарис. Чудовий маю запах, А звуть мене … (Нарцис) |
Сніг для нього не страшний. А коли весну стрічає, Сині очі розкриває. (Барвінок) |
Там травиця сходить, Квіти розцвітають, Солов’ї співають. (Весна) |
8. Навесні я зацвітаю Синім цвітом серед гаю. Відгадайте, що за квітка, Бо мене не стане влітку. (Пролісок)
|
Там козак стоїть між квітів. Весь червоний - гордий пан, Не козак це, а … (Тюльпан)
|
10. З-під снігу з’явився, Прокинувся од сну, Усіх запросив Стрічати весну. (Підсніжник)
|
Вихователь. Кросворди ви успішно розгадали, весна дарує вам по пелюстці. Мандруємо далі лісовими стежинами. Прислухайтесь, у вітах дерев чути гомін. Що це?
(Повертається все більше птахів).
(На дошці – зображення птахів)
Вихователь. Своїм співом вони вітають нас.Птахи пропонують вам свою гру «Прочитай прикмети весни».
Для першого класу на молодих листочках дерев вони опустили слова, з яких потрібно скласти речення про весняні народні прикмети. А для другого класу інше завдання: роз’єднати слова та прочитати прикмети весни.
1 клас |
2 клас |
знай: весна на дворі.
10.Грак прилетів - через місяць зійде сніг. |
1.Допершогогромуземлянерозмерзається. 2.Розпустивсякленбудевжетепло. 3.Довгібурульки – натривалувесну. 4.Якщоуберезніводанетане,уквітнітраванеросте. 5. Ранніластівкинащасливийрік.
|
(Діти зачитують народні прикмети і отримують від весни подарунок – пелюстку).
Вихователь. Продовжуємо нашу прогулянку весняними луками. Як ви думаєте, в які місяці тут найкрасивіше? (Квітень, травень.)
Вихователь. А як тут дихається! Чим пахнуть навесні луки? (Першою зеленню, весняними квітами, теплою землею, соковитою травою).
Вихователь. А хто це мчить серед молодої травички з соломинкою на спині? Та це ж
Їх у траві багато,
Люблять працювати.
Будівельники малі
Роблять хату із землі.
(Мурашки)
(Вивішується картинка мурашника і мурашок)
Вихователь. Так, мурашки люблять і вміють працювати, а як називають їхню хатку із землі? (Мурашник.)
Вихователь. А ви любите працювати? Покажіть це мурашкам: побудуйте «піраміду». Але не з каміння, а зі слів.
Гра « Побудуй піраміду».
«Піраміда» будується з картинок слів одно-, дво-, три-, чотирискладових. В основі – чотири квадрати, куди прикріплюються картинки – слова, потім – три квадрати, далі два квадрати і зверху один (всього 40 картинок). Гра проводиться в групах.
Предметні картки.
Вуж, рак, лев, жук, рись, тигр, м’яч, ключ.
Каша, голуб, місяць, лимон, жаба, морква, рушник, зебра, гарбуз.
Ворона, цукерка, цибуля, теплохід, горобець, чорногуз, горобина,
ромашка, помідор, сорока.
Рукавиця, смородина, паляниця, полуниця, гусениця, кукурудза, жайворонок, парасоля, черепаха, велосипед.
(Після гри Весна і мурашки дарують дітям пелюстку.)
Вихователь. Коли ви будували «піраміду», мабуть, трохи втомилися. Пора відпочити.
Фізкультхвилинка
(під музику)
Стало в ранці ясне сонечко,
зазирнуло у віконечко.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Нумо разом танцювати,
Сонечко розвеселяти.
Стали – сіли, стали – сіли.
Бачте як розвеселили.
Нумо разом, нумо всі
Танцювати по росі.
Вихователь. Весняне сонечко теж зацікавилось нашою прогулянкою. Воно посилає свої промінчики на землю, зігріваючи все живе. Сонячні промінчики теж люблять гратися. Давайте пограємося разом з ними.
Гра «Завітало сонечко - виглянь у віконечко».
Умови гри: на партах лежать картки з прикладами на додавання і віднімання для 1 класу і для 2 класу. Після знаку = замість відповідей – віконечко. Картки перевернуті відповідями вниз. Поряд – набори цифр. Вихователь піднімає зображення сонця і каже: «Завітало сонечко». Учні перевертають картинки. Вихователь продовжує: «Виглянь у віконечко». Гравці кладуть картки з цифрами-відповідями на віконечко. Сигнал до закінчення слова «Сонечко сховалось за хмарки». Хто дав більше правильних відповідей, той переможець і отримує пелюстку.
1 клас
12 + 8 = |
14 – 2 = |
8 + 4 = |
6 + 6 = |
20 – 5 = |
10 - 3 = |
13 + 2 = |
9 + 2 = |
2 клас |
|
99 – 33 = |
100 – 27 = |
2 х 4 = |
19 + 30 = |
45 – 20 = |
3 х 6 = |
2 х 3 = |
2 х 8 = |
Числа для карток: 20, 12, 15, 12, 7, 11, 66, 8, 25, 6, 73, 49, 18, 16.
Вихователь. А зараз Весна запрошує до чудового саду. Які чарівні зміни відбуваються тут? (Земля вкривається молодою соковитою травою, квітують плодові дерева, від них ідуть неймовірні пахощі. А десь у вітах дерев чується дивний спів якогось птаха. Відгадайте, якого?
На вигляд пташка звичайненька:
Маленька, сіра, чепурненька
І день і ніч «тьох» та «тьох» співа ,
На всі лади перелива.(Соловей)
(На дошці- зображення солов’я)
Вихователь . Соловейкові стало цікаво, чи сподобається вам гра «Відгадай скільки?»
1 клас.
Гляньте, білочка одна
Виглядає із дупла.
Ще одна стрибнула з гілки,
А за нею ще дві білки.
Прошу всіх вас ,діти, милі
Щоб всіх білок полічили. (6)
Ой летять до годівнички
Горобець і три синички!
Скільки пташок вже скажіть
Будуть вдячні за обід.(4)
2 клас
На болотному концерті
Жабки виступали.
38 танцювали,
60 співали.
На скільки менше танцюристів,
Ніж співучих вокалістів? (На 22)
Позліталися ворони,
Влаштували перегони.
І сороки теж зібрались,
Стрекотіли і сміялись.
49 всіх птахів було.
15 з них - ворони.
Скільки ж сорок прилетіло
На їхні перегони? (25)
Вихователь. Молодці! Ви чудово попрацювали і отримуєте від Весни по пелюстці з буквами. І тепер, коли ви маєте всі пелюстки, можете скласти зачароване слово. Розмістіть пелюстки з буквами відповідно цифрам (Наприклад: за алфавітом буква «в» третя, вставляємо у віконечко з цифрою 3)
Весна. Вийшло слово «Веснянка». Діти, а ви знаєте веснянки? Заспіваємо разом.
Ой минула вже зима,
Снігу, льоду вже нема.
Ой нема, ой нема,
Снігу, льоду вже нема. (2 р.)
Прилетіли журавлі,
І великі, і малі.
Журавлі, журавлі,
І великі, і малі. (2р.)
Ми цю пісеньку співаєм
І весноньку викликаєм.
Ой весна, ой красна,
Ти прийшла до нас, весна. (2р.)