Дидактичні інтерактивні ігри на уроках літературного читання

Про матеріал

У цьому посібнику вміщено інтерактивні дидактичні ігри, які можна використовувати на уроках читання у 4 класі. Посібник створено за підручником Віри Науменко «Літературне читання». Завдання, вміщені у посібнику, допоможуть повторити і закріпити вивчений матеріал.

Перегляд файлу

Центральна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Снігурівської районної ради

Миколаївської області

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\5775-raskraska-Devochka-s-tsvetami.gif

 

 

                                                  Підготувала:

                                                  вчитель початкових класів

                                                  спеціаліст І категорії

                                                  Прокопенко Людмила Василівна

 

 

 

 

 

 

 

2016 рік

                                              

 

     Ґрунтовне засвоєння в школі програмового матеріалу з читання є одним із важливих етапів формування особистості. Важливою передумовою успішного навчання є зацікавленість. Відомо, основні шляхи підвищення ефективності навчання і виховання – взаємодія процесів розвитку мислення дитини та формування у неї знань та навичок. Основним методом, на мою думку, є практичний метод. Він дає змогу дітям глибше усвідомити навчальний матеріал. Завдання вчителя початкових класів не лише навчати, а й пробудити у дітей емоційне задоволення, радість від отримання знань і від самого процесу їхнього засвоєння. В реалізації цього завдання особливої уваги заслуговує ігрова діяльність.

Використання інтерактивних дидактичних ігор на уроках сприяє позитивному ставленню до навчання, потребує від дітей кмітливості, уваги, вчить витримки, виробляє вміння швидко орієнтуватись і знаходити правильні рішення. Колективні ігри згуртовують дітей, сприяють формуванню дружніх стосунків між ними. У цих іграх школярам потрібно узгоджувати свої дії з діями інших учасників, гри, дотримуватись правил, бути справедливим до товаришів.

У цьому посібнику вміщено інтерактивні дидактичні ігри, які можна використовувати на уроках читання у 4 класі. Посібник створено за підручником Віри Науменко «Літературне читання». Завдання, вміщені у посібнику, допоможуть повторити і закріпити вивчений матеріал.

 

 

Інтерактивна гра «Лото»

     Клас розподіляється на 4 команди. Кожна команда отримує однакові картки. Перша група карток містить прізвища авторів, друга група карток містить назви творів, третя – фрагменти з творів.             

    Завдання для гравців: вибрати з загальної кількості карток ті, що стосуються одного автора. Перемагає команда, яка швидше і правильніше виконає завдання.

C:\Users\User\Downloads\96675305_large_0_4934c_42af82f2_XXXL.png

Приклади карток для проведення гри на тему:                                          « Підсумковий урок з розділу «Міфи»»

1 група карток                                                                                                                   Єгипетський міф                                                                                                                   Міф Давньої Греції                                                                                                 Слов’янський міф                                                                                                                  Сергій Плачинда

2 група карток                                                                                                                                  «Бог сонця Ра»                                                                                                                «Пандора»                                                                                                                        «Створення людини»                                                                                                   «Білобог і Чорнобог»

3 група карток

«Від дитини й справді йшло таке сліпуче сяйво, що Всесвіт, який досі перебував у пітьмі, ураз освітився й ожив.»

 «Відтоді вони скрізь і завжди переслідують людство. Невидні, нечутні, німі, вони затьмарюють людям сонячне сяйво, заповзають у їхні домівки, сріблять скроні смертних, виорюють на їхніх обличчях глибокі страдницькі зморшки, укорочують людям і так недовгий вік.»

«Але сумним був світ без людського гомону. І тоді бог зробив з глини першочоловічка. Однак – глина мертва»

«І поринув у глибину Сокіл-Род. І довго-довго думав. І зніс від два яйця: біле і чорне. Упали вони в озеро Живої води, і вродилися на них Білий лебідь і Чорний лебідь. Попливли вони назустріч один одному і стали люто битися.»

 

Приклади карток для проведення гри  на тему:                                «Підсумковий урок з розділу «Від міфу до казки»»

1 група карток                                                                                                                                             Народна легенда                                                                                                                 Богдан Чалий                                                                                                              Леонардо да Вінчі                                                                                                      Українська народна казка                                                                                           Киргизька народна казка

2 група карток                                                                                                                     «Тополя»                                                                                                                          «Дума про Кия та його славний рід»                                                                           «Лебідь»                                                                                                                        «Золотий черевичок»                                                                                                                              «Злагода»

3 група карток

«Налетіли на село турки, старих порубали, молодих у полон забрали. Іде в невільничому гурті дівчина, і кожен крок її дедалі важче дається, бо веде він далі від рідного дому.»

«Тільки візьме він срібла шматок,

радість іскрою блисне у зорі.

Аж співає його молоток

Та мережить полянські узори.»

«І тепер він був готовий спокійно й гідно закінчити свої дні.»

«От верба і відчинилася, і ті панни виносять їй полотно тонке, таке біле – хоч зараз сорочки ший. Узяла дівчина те полотно, пригнала бичка додому, віддає полотно бабі. А та аж зубами заскрекотіла, як побачила, та нічого сказати.»

«Погодилося щастя. Вітром полетів, птахом полинув додому дідусь, розповів усе та й просить поради.

 

    Приклади карток для проведення гри  на тему:                                « Підсумковий урок з розділу «Пейзаж у прозових творах»»

1 група карток                                                                                                                   Іван Сенченко                                                                                                                       Василь Чухліб                                                                                                                      Марко Вовчок                                                                                                              Михайло Коцюбинський                                                                                                  Олесь Гончар                                                                                                            Василь Сухомлинський

2 група карток                                                                                                 «Чимчикують наші хлопці…»                                                                                       «Чомга і весна»                                                                                                                «Другого дня…»                                                                                                                    «На небі сонце…»                                                                                                       «Солов’їна сторожа»                                                                                                        «Ми їздили в Канів»

 

3 група карток

«Хлопці брели між квітами. Женька скинув кепку, підставив під сонце спітнілий лоб. Левко – теж; а вітерець повіває, плутає на голові волосся, дмуха в обличчя, наче шепоче : «Еге, хлопці, та я бачу, що в щоденниках у вас не без п’ятірок.»

«Тепер цілий табунець хлюпався в озері, каченята доганяли матір і всідалися їй на спину, а то забиралися їй під крила, і вона пірнала разом з ними.»

«Округи мене то жито половіє, а в житі купка льону голубого цвіте; то ячмінь колоситься…»

«Стежки зміяться глибоко в житі, їх око не бачить, сама ловить нога. Волошки дивляться в небо. Вони хотіли бути як небо і стали як небо.»

«Доки стоїмо, дівча, шукаючи стручків, весело плутається в горосі, заросилося по самі вуха, але горох виявляється, ще без зернят, він поки що тільки цвіте.»

«Коли піднялися на високу гору, де спить вічним сном наш великий поет, мене пройняло якесь щемливе хвилювання.»

 

  Приклади карток для проведення гри  на тему:                                « Підсумковий урок з розділу «У країні дитинства»»

1 група карток                                                                                                                    Борис Грінченко                                                                                                             Всеволод Нестайко                                                                                                       Михайло Слабошпицький                                                                                                   Василь Чухліб                                                                                                                      Олесь Донченко                                                                                                      Олександр Довженко                                                                                              Олександр Дерманський

2 група карток                                                                                                                          «Ксеня»                                                                                                                                «Троє за парканом»                                                                                                             «Славко і жако»                                                                                                      «Гойдарики»                                                                                                        «Лісничиха»                                                                                                         «Зачарована Десна»                                                                                                        «Чудове чудовисько»

3 група карток                                                                                                                        «Ми пішли ще далі в ліс. Бігали, гралися, забавка наздоганяла забавку, і хоч нам здавалося, що ми трошки походили, але ми незчулися, як почало вечоріти. Тоді тільки побачили, що вже блукаємо у незнайомому місці.»

«Та тільки дівчинка повернулася спиною до паркана й ступила кілька кроків, як у повітрі знову просвистіла сніжинка і знову за комір їй посипалися пекучі іскри-сніжинки.»

«Він дізнався, що зеброві мангусти вміють наслідувати пташині голоси, а тому їм вдається перехитряти птахів. Приманюючи їх до себе.»

«Усе-таки впали. Але боляче не було. Тільки Рудько нявчав, бо йому хвостика придушило.»

«Дівчинка сіла над струмком, поклала біля себе книжки й почала задумливо бовтатись у воді руками.»

«Я лежу на возі. Навколо, спинами до мене, дід і батько з косарями. Мене везуть царством трав, річок і таємничих озер.»

«Зажурена дівчина підійшла до вікна й відхилила штору. У дворі ніхто з дітей не грався: там починалася справжня завірюха. Страшний вітер гудів у свою холодну трембіту, нагрівав повні жмені снігу й зопалу  жбурляв бозна-куди…»

 

  Приклади карток для проведення гри  на тему:                                « Підсумковий урок з розділу «У країні гумору»»

1 група карток                                                                                                                   Грицько Бойко                                                                                                                Ірина Жиленко                                                                                                                   Іван Світличний                                                                                                               Остап Вишня                                                                                                                       Григір Тютюнник

2 група карток                                                                                                          «Відпочити ніколи»                                                                                                          «Павучок – рудий бичок»                                                                                              «Стонога»                                                                                                                            «Бекас»                                                                                                                                     «Біла мара»

3 група карток

«Тепер лежу у ліжку                                                                                                                  і знов читаю книжку.»

«Восьма крику наробила,                                                                                                         що на неї наступила                                                                                                                ще не вимита нога.»                                                                                                        

«Перша – та най ледачіша:                                                                                                     опинилась позад інших.»

«Що таке собака – ви самі знаєте: голова, чотири ноги, хвіст і гавкає.»

«А надворі світає й світає. На луках туманець при самій траві стелиться, лелеки вздовж  болота походжають – як матроси: у чорних штанях та білих-пребілих сорочках.»

 

      Приклади карток для проведення гри  на тему:                                « Підсумковий урок з розділу «У країні знань»»

1 група карток                                                                                                               Анатолій Давидов                                                                                                             Паола Утевська

Антін Лотоцький                                                                                                                 Віктор Близнець

2 група карток                                                                                                                «Свідки минулих епох»                                                                                                        «Гості з далеких берегів»                                                                                               «Ольга Перевізникова»                                                                                                              «Земля світлячків»

3 група карток

«На конкурсі фільм Петька і Славка зайняв призове місце, і це підбадьорило хлопців – вони всерйоз зайнялися кіно справою.»

«Але ж кам’яного листа чи навіть найріднішого скрабеля не покладеш у конверт і не відправиш поштою. Правда, ні конвертів, ні пошти тоді не було.»

«Дівчата збирають зілля. Уже кожна має повний оберемок. Тоді стали плести віночки. Треба ж буде ввечері на воду пускати, своєї долі питати.»

«Звільнений розбійник з динею в зубах так припустив з баштану, що здається, біг не по землі, а просто летів у повітрі.»

 

   Приклади карток для проведення гри  на тему:                                « Підсумковий урок з розділу «У країні світової літератури»»

1 група карток                                                                                                                Микола Носов                                                                                                                                            Льюїс Керролл

2 група карток                                                                                                             «Мишкова каша»                                                                                                                            «Аліса в Країні Чудес»

3 група карток

«Уранці мама залишила нам хліба на два дні, варення,щоб ми чай пили, показала, де які лежать продукти, пояснила, як варити юшку й кашу, скільки крупів покласти, скільки чого.»

«Вона спробувала уявити, на що схоже полум’я свічки після того, як свічка погасла, але нічого не уявилося, бо такого вона ніколи не бачила.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтерактивна гра                                                     « Чарівна лотерея»

   Для проведення гри клас ділиться на 4 команди. Кожна команда отримує однакові картки, на яких записані ключові слова з певного твору.

   Завдання : швидко прочитати слова, визначити назву твору та автора цього твору. Перемагає команда, яка швидше і правильніше виконає завдання.

C:\Users\User\Downloads\96675305_large_0_4934c_42af82f2_XXXL.png

Приклади карток для проведення гри «Чарівна лотерея» під час підсумкового уроку читання з розділу  «Міфи»

 

1 група карток                                                                                                              Океан, Всесвіт, немовля, сяйво.                                                                                                                                   (Єгипетський міф «Бог сонця Ра»)

2 група карток                                                                                                                Вогонь, Олімп, амфора, людство.                                                                                    (Міф Давньої Греції «Пандора»)

3 група карток                                                                                                                 Море, першочоловічок, глина, сокіл.                                                                 (Словянський міф «Створення людини»)

4 група карток                                                                                                                          Добро, Зло, світло, пітьма.                                                                                                          (Сергій Плачинда «Білобог і Чорнобог»)

 

Приклади карток для проведення гри «Чарівна лотерея» під час підсумкового уроку читання по темі «Від міфу до казки»

1 група карток

Турки, бранці, дівчина, погоня.                                                                                                 (Народна легенда «Тополя»)

 

2 група карток

Причал, брати, валуни, Візантія. ( Богдан Чалий «Дума про Кия та його славний рід»)

 

3 група карток

Вода, чистота, спека, пісня. (Леонардо да Вінчі «Лебідь»)

 

4 група карток

Верба, панна, черевичок, князенко. (Українська народна казка «Золотий черевичок»)

 

5 група карток

Дідусь, юрта, родина, щастя.                                                                                                  ( Киргизька народна казка «Злагода»)

 

 

Приклади карток для проведення гри «Чарівна лотерея» під час підсумкового уроку читання по темі «Пейзаж у прозових творах»

1 група карток

Стежка, хлопці, квіти, перепел.                                                                                      (Іван Сенченко «Чимчикують наші хлопці)

 

2 група карток                                                                                                               Валун, весна, кульки, табунець.                                                                               (Василь Чухліб «Чомга та Весна»

 

3 група карток

Жито, льон, день, шлях.                                                                                              (Марко Вовчок «Другого дня…»)

 

4 група карток

Сонце, льон, стежки, волошки.

(Михайло Коцюбинський «На небі сонце…»)

 

5 група карток

Канів, дівчинка, пташка, волошка.                                                                                     (Олесь Гончар «Солов’їна сторожа»)

 

6 група карток

Канів, могила, гора, поет.                                                                                         (Василь Сухомлинський «Ми їздили в Канів»)

 

Приклади карток для проведення гри «Чарівна лотерея» під час підсумкового уроку читання з розділу  «У країні дитинства»

1 група карток                                                                                                                Вовки, дубок, стежка, ягоди.                                                                                              (Борис Грінченко «Ксеня»)

2 група карток                                                                                                            Карнавал, хлопчаки, паркан, гірка.                                                                            (Всеволод Нестайко «Троє за парканом»)

3 група карток                                                                                                                  Африка, книги, табір, хвороба.                                                                                            (Михайло Слабошпицький «Славко та жако»)

4 група карток                                                                                                                 Тетянка, качка, кульбабки, яєчка.                                                                                              Василь Чухліб «Дикі каченята»)

5 група карток                                                                                                                Берізка, струмок, Улянка, вовк.                                                                                  (Олесь Донченко «Лісничиха»)

6 група карток                                                                                                                Косовиця, віз, Десна, коні.                                                                                       (Олександр Довженко «Зачарована Десна»)

7 група карток                                                                                                              Баранець,Соня, завірюха, вікно.                                                                       (Олександр Дерманський  «Чудове чудовисько»)

 

 

Приклади карток для проведення гри «Чарівна лотерея» під час підсумкового уроку читання з розділу  «У країні гумору»

1 група карток                                                                                                                Став, дорога, ящірка, язик.                                                                                      (Грицько Бойко «Хвастунець»)

 

2 група карток                                                                                                              Ніжки, ліжко, лоскот, загар.                                                                                                 ( Ірина Жиленко «Павучок – рудий бочок»)                                                                                          

 

3група карток                                                                                                     Синок, дитсадок, сорочка, штани.                                                                              (Іван Світличний  «Я їм про Хому, а вони про Ярему»)

4 група карток                                                                                            Мисливець, птиця, делікатес, потрухи.                                                                     (Остап Вишня «Бекас»)

5 група карток                                                                                                    Ранок, торба, лелека, рибалка.                                                                            (Григір Тютюнник «Біла мара»)

 

Приклади карток для проведення гри «Чарівна лотерея» під час підсумкового уроку читання з розділу  «У країні знань»

1 група карток                                                                                                 «Жигулі», кінозйомка, конкурс, верболоз.                                                             (Анатолій Давидов «Свідки минулих епох»)

2 група карток                                                                                                         Ліс, малюнок, Африка, Ніл.                                                                                             (Паола Утевська «Гості з далеких берегів»)                                                                                                     

 

 

Приклади карток для проведення гри «Чарівна лотерея» під час підсумкового уроку читання з розділу  «У країні  світової літератури»

1 група карток                                                                                                     Каша, лампа, пічкурики, вудки.                                                                     (Микола Носов «Мишкова каша») 

2 група карток                                                                                                                    Кролик, колодязь, дверцята, пиріжок.                                                                          (Льюїс Керролл «Аліса в Країні Чудес»)                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтерактивна гра «Шифрувальники»

 

    Для проведення гри клас ділимо на 4 команди. Кожна команда отримує картку з однаковим завданням.

   Завдання: у кожному рядку знайти «зайву» літеру. Скласти всі «зайві» літери з кожного рядка і прочитати назву твору. Вказати автора твору. Перемагає та команда, яка швидше і правильніше виконає завдання.

 

C:\Users\User\Downloads\96675305_large_0_4934c_42af82f2_XXXL.png

Приклад карток до гри під час проведення підсумкового уроку читання з розділу «Міфи»

 

1 група карток

ННННННПНННННН

ЛЛЛАЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛ

ППППППНПППППП

ВВВВВВВВВДВВВВ

СССОСССССССССС

ББББББРББББББББББ

УУУУУУУАУУУУУУ

(Міф Давньої Греції Пандора»)

 

Приклад карток до гри під час проведення підсумкового уроку читання з розділу «Від міфу до казки»

 

1 група карток

ААААААААЛААААА

ВВВВЕВВВВВВВВВВ

ЛЛЛЛЛЛБЛЛЛЛЛЛЛЛ

ЙЙЙЙЙІЙЙЙЙЙЙЙЙ

ББББББББББББББДБББ

ЧЧЧЧЬЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ

 

 

Приклад карток до гри під час проведення підсумкового уроку читання  з розділу «Пейзаж у прозових творах»

 

1 група карток  

ААААААААДААААА

ВВВВВРВВВВВВВВВ

ФФФУФФФФФФФФФ

ШШШШШГШШШШШ

ЗЗЗЗЗОЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗ

ТТТТТТТГТТТТТТТТТ

ППППЩПППППППП

ЖЖДЖЖЖЖЖЖЖЖЖ

ББББББНББББББББББ

ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЯЧЧЧЧ

(Марко Вовчок «Другого дня»)

 

Приклад карток до гри під час проведення підсумкового уроку читання  з розділу «У країні дитинства»

 

1група карток

 

ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧКЧЧЧЧ

ВВВСВВВВВВВВВВ

РРРРРРРЕРРРРРРРРР

УУУУУУУУУУУНУУ

ББББЯББББББББББББ

(Борис Грінченко «Ксеня»)

 

 

 Приклад карток до гри під час проведення підсумкового уроку читання  з розділу «У країні гумору»

 

1 група карток

 

РРРРРРРБРРРРРРРРР

ЖЖЖЖЖЖЖЕЖЖЖ

ФФКФФФФФФФФФ

ШШШШШАШШШШ

ЯЯСЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯ

( Остап Вишня «Бекас»)

 

 

Приклад карток до гри під час проведення підсумкового уроку читання  з розділу «У країні знань»

1 група карток

ТТТТТТТЗТТТТТТТТТ

ХХХЕХХХХХХХХХХ

ВВВВВВМВВВВВВВВ

ААААААААААЛААА

МММММЯММММММ

 

ЧЧЧЧСЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ

ОООООООВОООООО

ЙЙЙІЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙ

ГГГГГГГГТГГГГГГГГГ

ЄЄЄЄЄЛЄЄЄЄЄЄЄЄЄ

ДДДЯДДДДДДДДДДД

ССЧСССССССССССС

РРРРРРРРРКРРРРРРРР

ХХХХХХХХІХХХХХ

МММВММММММММ

((Віктор Близнець «Земля світлячків»)

 

 

 

Приклад карток до гри під час проведення підсумкового уроку читання  з розділу «У країні світової літератури»

1 група карток

ФФМФФФФФФФФФ

ЙЙЙЙЙЙИЙЙЙЙЙЙ

ЩЩЩШЩЩЩЩЩЩ

ДДДКДДДДДДДДДД

СССССССОСССССС

ЧЧЧВЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ

НННННННННННАН

 

ИИИИИИКИИИИИИ

ЬЬАЬЬЬЬЬЬЬЬЬЬЬЬЬЬ

ЇЇЇЇЇЇЇЇЇШЇЇЇЇЇЇЇЇЇЇЇЇЇЇЇ

ЖЖЖЖЖЖЖАЖЖЖ

(Микола Носов «Мишкова каша»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дидактична гра «Розумники»

   Для проведення гри клас ділимо на 4 команди. Кожна команда отримує картки з однаковим завданням.

   Завдання: розділити слова, прочитати уривок твору, вказати назву твору та автора. Перемагає команда, яка швидше і правильніше виконає завдання.

 

 

 

C:\Users\User\Downloads\96675305_large_0_4934c_42af82f2_XXXL.png

Приклад карток до гри, яка проводиться на підсумковому уроці читання з розділу «Міфи»

1група карток

1)«БитвабуладовгоюіжорстокоюзмійтакийдужийівеликийщоРаніякнемігйогоскоротититабоговізамаловбитиАпопаспочаткутредапримуситийогоповернутипідземніводи.»

2)«ЯкЗевстогойпрагнувПандорасталадружиноюЕпіметеяіпраматірювсіхсмертнихжінокісамевонасталапричиноювеликихнещастьназемлі.»

3)«Щобоживитилюдинубогсхиливсядонеїйпростовуставдихнувжиття.»

4)«Вийшлилебедізводийодразуперетворилисяналюдиноподібнихвелетнівтількиводногошкірабулабілаволоссярусявеочіблакитніавдругоговсечорнеішкіраіволоссяіочі.»

Відповіді:

  1. Єгипетський міф «Бог сонця Ра»
  2. Міф Давньої Греції «Пандора»
  3. Словянський міф Створення людини»
  4. Сергій Плачинда «Білобог і Чорнобог»

 

Приклад карток до гри, яка проводиться на підсумковому уроці читання з розділу «Від міфу до казки»

 

1 група карток                   

1)«Тількидівчинанеспалатихозвільнившисьвідпктутеклаанасвітанкуколизовсіммалозалишилосядоселадемогласховатисяодворогапобачилакіннупогоню.»

2)«ТількивізьмевінсріблашматокрадістьіскроюблиснеузоріАжспіваємолотоктамережитьполянськіузори.»

3) «Спустивсявечіріспокійніводиозеравідзаходусонцясталибагряними.»

4)«Отвербайвідчиниласяїтіпаннивиносятьїйполотнотонкетакебілехочзаразсорочкиший.»

5)«Погодилосящастявітромполетівптахомполинувдодомудідусьрозповівусетайпроситьпоради.»

Відповіді:

  1. Народна легенда «Тополя»
  2. Богдан Чалий «Дума про Кия та його славний рід»
  3. Леонардо да Вінчі «Лебідь»
  4. Українська народна казка «Золотий черевичок»
  5. Киргизька народна казка «Злагода»

 

Приклад карток до гри, яка проводиться на підсумковому уроці читання з розділу «Пейзаж у прозових творах»

 

1 група карток    

1)«Апоручнихволошкисперечаютьсяцвітомзпетровимбатогомтойсинійавонисиніші.»

2)«Теперцілийтабунецьхлюпавсявозерікаченятадоганялиматірівсідалисяїйнаспинуатозаьиралисяїйпідкрилаівонапірналаразомзними.»

3) «Другогодняпритомиласьядужетайсіласпочитивхолодкупідвербою.»

 4) «Тихопливеблакитнимирічкамильон.»

5)«Длянашоїсупутниціцедивинавідкриттядівчавзахватітайдлядорослихцетакожрадість.»

6)«Колипіднялисянависокугорудеспитьвічнимсномнашвеликийпоетменепройнялоякесьщемоивехвилювання.»

 

Відповіді:

  1. Іван Сенченко «Чимчикують наші хлопці…»
  2. Василь Чухліб «Чомга і весна»
  3. Марко Вовчок «Другого дня»
  4. Михайло Коцюбинський «Спокій»
  5. Олесь Гончар «Солов’їна сторожа»
  6. Василь Сухомлинський «Ми їздили в Канів»

 

Приклад карток до гри, яка проводиться на підсумковому уроці читання з розділу «У країні дитинства»

 

1 група карток

1)«НуотнаприкладідемомизнеюповулиціаназустрічбіжитьЖулькасобаканашогосусіди.»

2)«МипобігликущамивітибилинаспообличчяхшкрябалибосіногипідколювалисянезабаромКсеняпочалавставати.»

3)«Вонастоялайдивиласяяквіннеозираючисьлізенезграбномовсліпекошенятроєзапарканомсміялись.»

4)«ВиявляєтьсящовАфрицієдикийкітсервалякийполюєназайцівіягнят.»

5)«ІвсетакивпалиалеболяченебулотількиРудькозанявчавбойомухвостикапридушило.»

6)«Минулокількаднівізновупливїхнійчовенміжвербамиколипідпливалидостароївербипочуликахканнядикоїкачки.»

7)«Дівчинкасіланадструмкомпоклалабілясебекнижкийпочалазадумливобовтатисьуводіруками.»

8)«Іосьвідчиняютьсяворотаматихреститьсяіщосьприказуєконірушаютьмиїдемо.

9)«Сонясіланамякийкилимізновувзяласязасвогопластиліновогобаранця.»

 

Відповіді:

  1. Іван Сенченко «Скажіть, будь ласка»
  2. Борис Грінченко «Ксеня»
  3. Всеволод Нестайко «Троє за парканом»
  4. Михайло Слабошпицький «Славко та жако»
  5. Василь Чухліб «Гойдарики»
  6. Василь Чухліб «Дикі каченята»
  7. Олесь Донченко «Лісничиха»
  8. Олександр Довженко «Зачарована Десна»
  9. Олександ Дерманський «Чудове чудовисько»

 

Приклад карток до гри, яка проводиться на підсумковому уроці читання з розділу «У країні гумору»

 

1 група карток

1)«Зперелякуутривозінашхвалькомерщійнавтік.»

2)«Восьмакрикунароболащонанеїнаступисащеневимитанога.»

3)«Воловодьсяцілийранокодягайсяроздягайсятавзувайсятанегайся.»

4)«Ізновужтакибекасбезсобакиінеделікатесінесимфоніябобезсобакинемабекаса.

5)«ТількиодногоразуневийшовБушлядорічкиусірибалкищовудиливтойранокстрахякздивувалися.»

 

Відповіді:

  1. Грицько Бойко «Хвастунець»
  2. Ірина Жиленко «Павучок – рудий бочок»
  3. Іван Світличний «Я їм про Хому, а вони про Ярему
  4. Остап Вишня «Бекас»
  5. Григір Тютюнник «Біла хмара»

 

Приклад карток до гри, яка проводиться на підсумковому уроці читання з розділу «У країні знань»

 

1 група карток

1)«НаконкурсіфільмпетькатаСлавказайнявпризовемісцеіцепідбадьорилохлопцівврнивсерйоззайнялисякіносправою.»

2)«Нуаколиваривоготоведоньогододаютьклейщобпапірбувцупкийтащобчорнилонаньомунерозплилося.»

3)«Іпустилисядівчатазкупальськимзіллямнапередалицарізаними.»

4)«ТеперВарсавакрізьтрипариокулярівдививсянанихзостороваавонизбереганаВарсавунайогоспокійненезгасаючевогнищепідгоріхом.»

 

Відповіді:

  1. Анатолій Давидов «Свідки минулих епох»
  2. Паола Утевська «Повісті з далеких берегів»
  3. Антін Лотоцький «Ольга Перевізникова»
  4. Віктор Близнець «Земля світлячків»

 

Приклад карток до гри, яка проводиться на підсумковому уроці читання з розділу «У країні світової літератури»

 

  1. група карток

1)«ВідійшовявідплитиаМишковаритьтобтоневаритьатількитейробитьщозайвікрупивтарілкувідбирає.»

2)«Алісавідчиниладверцятавонивелидовузенькогокоридоратрошкиширшогозапацючунору.»

 

Відповіді:

  1. Микола Носов «Мишкова каша»
  2. Льюїс Керролл «Аліса в країні чудес»

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтерактивна гра «Незвичайна математика»

   Ця гра може проводитись як фронтально, так і в групах.

   Завдання: виконати дії і прочитати назву твору, вказати автора та головних героїв твору.

 

 

 

 

C:\Users\User\Downloads\96675305_large_0_4934c_42af82f2_XXXL.png

 

 

Приклад карток до гри, яка проводиться на підсумковому уроці читання з розділу «Міфи»

 

ПАР – Р + НЕБО – ЕБО + ДОРОГА – ОГА + А

( Міф Давньої Греції «Пандора»)

 

 

 

Приклад карток до гри, яка проводиться на підсумковому уроці читання з розділу «Від міфу до казки»

 

ЗЛО – О + АСТРА – ЙСТРА + ГОРА – РА + ДА

( Киргизька народна казка «Злагода»)

 

 

 

Приклад карток до гри, яка проводиться на підсумковому уроці читання з розділу «Пейзаж у прозових творах»

 

ДРУГ + ОГОРОЖА – РОЖА

ДИНЯ  - ИНЯ + НЯНЯ – НЯ

(Марко Вовчок «Другого дня…»)

 

 

 

Приклад карток до гри, яка проводиться на підсумковому уроці читання з розділу «У країні дитинства»

 

КОРА – ОРА + СЕЛО – ЛО + НЯ

(Борис Грінченко «Ксеня»)

 

 

 

Приклад карток до гри, яка проводиться на підсумковому уроці читання з розділу «У країні гумору»

 

ХВІСТ – ІСТ + АСТРА – РА + У + НЕБО – БО + ЕЦЬ

(Грицько Бойко «Хвастунець»)

 

 

Приклад карток до гри, яка проводиться на підсумковому уроці читання з розділу «У країні знань»

 

ЗЕЛЕНЬ – ЛЕНЬ + М + ЛЯЛЬКА – ЛЬКА

СВІТЛО – О + ЯЧМІНЬ – МІНЬ + КІВІ – І

(Віктор Близнець «Земля світлячків»)

 

 

Приклад карток до гри, яка проводиться на підсумковому уроці читання з розділу «У країні світової літератури»

 

МИША – А + КОВАЛЬ – ЛЬ

КАРАТ – РАТ + ШАНА - НА

(Михайло Носов «Мишкова каша»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 березня 2018
Переглядів
3165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку