Дидактичні картки з української мови з теми "Іменник"

Про матеріал

У збірнику подано дидактичний і практичний матеріал з досвіду роботи вчителів початкових класів, який містить цікаві завдання для розвитку пізнавального інтересу, підвищення ефективності сприймання школярами навчального матеріалу, урізноманітнення їхньої навчальної діяльності, та удосконалення усіх розумових процесів, викликаючи мовленнєву активність учнів.

Перегляд файлу

Бахмутська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №4

Бахмутської міської ради Донецької області

 

 

Переклади та сочинялки, том 3. - Страница 13

 

Підготувала Куражнова Таміла Леонідівна

 

 

 

 

 

 

 

 

У збірнику подано дидактичний і практичний матеріал, який містить:

  • цікаві ігри та завдання для розвитку пізнавального інтересу;
  • картки призначені для індивідуальної роботи учнів;
  • тести та інтернет посилання як ефективна форма контролю та підвищення якості знань.

 

 

 

Іменник! Він узяв собі на плечі

Велике діло – визначати речі, -

Ім’я, найменування і наймення:

Робота. Біль. І радість. І натхнення

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу картинки дети радуга

 

Різнорівневі

картки

з теми «Іменник» 2 клас

 

 

Картинки по запросу картинки дети в школе

 

Похожее изображениеКартка 1.

  1. Випиши іменники у два стовпчики.

 

Білочка, мама, клей, зошит, вуж, чобіток, учень, жираф, пенал, вінок,  джміль, ластівка.

Хто?                                      Що?

 

Похожее изображение Картка 2.

  1. Випиши рядок, у якому всі іменники належать до істот.


А)гурт, олівець, сум, подія.
Б)Народ, сестра, комбайнер, любов.
В)Син, робітник, Сашко, джміль.
Г)Зошит, учень, день, юнак, рок.

 

2.З одним із слів придумай речення.

 

Похожее изображениеКартка 3.

  1. Продовж ряд іменників.

 

Імена: Богдан, …, …, …, …

Прізвища: Шевченко, Франко, …, …, …

Назви міст: Хмельницький, …, …, …

Назви країн: Молдова, …, …, …

Назви вулиць: Хрещатик, …, …, …

Назви річок: Дніпро, …, …, …

Назви дерев: тополя, …, …, …

Назви квітів: троянда, …, …, …

Назви птахів: голуб, …, …, …

Назви фруктів: яблуко, …, …, …

Назви овочів: огірок, …, …, …

Назви тварин: білка, …, …, …

Назви риб: карась, …, …, …

Назви комах: джміль, …

 

Похожее изображениеКартка 4.

1.Прочитай слова.

 

Річка, Антон, Дніпро, озеро, вулиця, Карпати,Ворскла, море, газета, Інна, Київ, гори.

 

2.Запиши іменники у дві колонки.

 

Власні                                             Загальні

 

Похожее изображениеКартка 5.

1.Утвори від прізвища - ім’я та по батькові та запиши.

 

 Наприклад, Петров Петро Петрович

 

Похожее изображениеКартка 6

  1. Спиши. Підкресли власні іменники.

 

На високому березі Дніпра – маленька могилка. Тут поховано дев’ятнадцятирічного солдата Петра Петренка. Він загинув у гарячому бою за переправу через Дніпро. Коли помирав, просив поховати його на високому березі, щоб видно було рідне село.

– Там живуть моя мама, – прошепотів він і помер.

Щодня із великого придніпрянського села приходила до нього на могилу мати. Але ось настала матері смертна година.  А стежка до могили Петра Петренка не заростає. У нього безсмертна мати.

 

  1.               До виділеного слова добери синоніми.

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение Картка 7

1.Допиши загальну назву до кожної групи іменників

 

Тигр, ведмідь, осел, заєць ______________

Щука, карась, окунь______________

Джміль, оса, бджола___________

Мурка, Пушок, Шарик______

Дуб, клен, береза_____

Фіалка, ромашка, тюльпан_________

 

Похожее изображениеКартка 8

Спишіть вірш.

- Підкресліть:

І в. - слова – назви предметів, що означають один предмет;

ІІ в. – слова – назви предметів, що означають багато предметів

 

 Он за соняхом рядочком

морква, дині, огірочки,

 буряки, горох, квасоля –

 все квітує серед поля.

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

Картинки по запросу картинки дети радуга

 

 

Різнорівневі

картки

з теми «Іменник» 3 клас

 

 

 

Картинки по запросу картинки дети в школе

 

 

Похожее изображениеКартка1

  1. Спиши. Підкресли  іменники в перших двох реченнях.

 

Прийшла осінь. Холодний вітер позолотив гілки. Дівчинка – верба стала золотокоса…

А зараз дівчинка золотокоса сумує. Тихо над ставком. Упав золотий листок і поплив кудись далеко – далеко. Зітхнула верба.

 

  1.               Знайди спільнокореневі слова. Виділи в них корінь.

 

Похожее изображениеКартка 2

  1. Спиши, вставляючи пропущені букви.

 

Зійшло сонце, подихнув л…генький віт…рець, і всі д…рева в лісі заспівали. Кожне співало свою пісню.

Б…реза співала ніжну пісню. Дуб співав мужню пісню. В…рба, що схилилася над ставком, співала задумливу пісню. Горобина співала тр…вожну пісню. Ось які пісні ми почули в лісі.

 

  1.               Добери синоніми до слова «подихнув».
  1.               Підкресли  іменники в перших двох реченнях.

Похожее изображениеКартка 3

  1. Спиши текст, роз’єднуючи слова.
  2.  

Марійкарадісноскрикнула,азвербизлетіличорніптахийполетілидалеко-далеко.ТовідлетілисумніМарійчинідумки.

 

  1. Підкресли  іменник.

Похожее изображениеКартка 4

  1. Спиши текст, підкресли іменники, що означають назви істот.

 

Сидить школяр за столом у зеленому саду й виконує завдання. А завдання йому таке: «Подивись навколо себе, побач кожну річ і порівняй її з іншою річчю».

Сонце! Велике, багряне… З чим порівняти?

Довго думав школяр. Ні з чим сонце порівняти. Бо воно – єдине. Бо тільки воно – сонце.

 

  1.               Визнач число прикметників.
  1.               Склади звукову модель виділеного слова.

 

Похожее изображениеКартка 5

  1. Прочитай. Випиши словосполучення іменників з прикметниками.

 

Як синичка будить мене

Щойно посвітлішає за вікном, прилітає маленька жовтогруда пташка. Шапочка у неї чорно – оксамитова, щічки біляві. На зеленкувато – синіх крильцях кожна пір’їнка ніби пензликом намальована. Синичка стукає гострим дзьобиком у шибку. Заглядає агатовим оченятком у кімнату. Розвиднюється, піднімаюся з ліжка, виношу шматочок несолоного сала. Синичка дзьобає сало й співає.

 

  1.               Виділи закінчення прикметників.
  1.               Визнач число прикметників.

 

Похожее изображениеКартка 6

  1. Спиши. Зміни слова в дужках так, щоб вийшли речення.

Чому?

 

Три тижні не був у (школа) Сергійко: хворів. Скучив за (товариші) й за (вчителька).

Радісний, збуджений, прийшов хлопчик до (школа). Ось і його парта, ось і товариші.

Думалось йому: в (очі) товаришів побачить радість, привітність. Та їхні очі були спокійні й незворушні.

-А ти виконав сьогодні завдання? – тільки й спитав сусіда по парті.

-Виконав, – тихо сказав Сергійко й заплакав.

 

  1.               Склади звукову модель слова «сьогодні».

 

 

Похожее изображениеКартка 8

  1. Прочитай. Випиши словосполучення прикметників з іменниками.

Квітка і сніг

 

Це було взимку. Віра каталася на санчатах. Коли вже поверталась додому, знайшла біля бузку зламану гілочку.

Віра взяла її, принесла додому. Налила в глечик води й поставила гілочку.

Через кілька днів порозкривалися бруньки, з’явилися зелені листочки.

Одного разу прийшла Віра зі школи, глянула на зелену гілочку й руками сплеснула: між листочками з’явилася фіолетова квітка.

Вона поставила глечик із зеленою гілочкою на вікно. Та й заніміла: їй здалося, що гілочка з острахом дивиться на сніг.

Віра глянула пильно на квітку, потім на сніговий килим і засумувала.

 

  1.               Визнач число і рід прикметників.
  1.               З двома словосполученнями на вибір склади і запиши речення. Визнач граматичну основу в цих реченнях.

 

Похожее изображениеКартка 9

1.Запиши запитання до назв предметів

 

Стіл, корова, книжка, хлопчик, сонце, кіт, будинок, метелик.

Похожее изображениеКартка 10

1.Допиши загальну назву до кожної групи іменників

Тигр, ведмідь, осел, заєць ______________

Щука, карась, окунь______________

Джміль, оса, бджола___________

Мурка, Пушок, Шарик______

Дуб, клен, береза_____ 

Фіалка, ромашка, тюльпан_________

 

Похожее изображениеКартка 10

1.Допиши загальну назву до кожної групи іменників

 

Київ, Одеса, Львів _________________

Тетяна, Василь, Петро _________

Яблука, груша, слива________

Шафа, диван, крісло____________

Смородина, малина, аґрус___________

Орел, снігур, шишкар__________

 

Похожее изображениеКартка 11

1. Спиши. Визнач число іменників

 

Місто. вересень, учні,вікна, береза, листок, яблуко, стілець, книжка,ручки

Похожее изображениеКартка 12

1. Спиши. Визнач число іменників

 

Печі, лимон, дерева, заєць, ріки, батько, море,садок, олівці, зошит.

 

Похожее изображениеКартка 13

1.Спиши. Визнач рід іменника.

 

Іграшка, слоненя,ведмідь, олівець, яблуня, день, котик, лисиця.

Похожее изображениеКартка 14

1.Спиши. Визнач рід іменника.

 

Село, зошит, радіо, метелик, малюнок, книжка,крісло,літак.

 

Похожее изображениеКартка 15

1.Постав і запиши іменник у множені.

 

Абрикос, трамвай, верблюд, море, серце, вікно, секунда,палець, заєць.

Похожее изображениеКартка 16

1.Постав і запиши іменник у множені.

 

Будинок, сніжинка, дерево,вулиця, яблуко, лялька, хлопець,олень.

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу картинки дети радуга

 

 

Cute little girl wearing school uniform. Schoolgirl pointing at white text frame . Blue striped background with place for text. Design of card, invitation, book, notepaper cover. Stock Photo - 63351928

Різнорівневі

картки

з теми «Іменник» 4 клас

http://shkolnie.ru/pars_docs/refs/84/83783/83783_html_37529762.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображениеКартка 1.

1.Вибери і запиши найбільш влучне слово із синонімічного ряду іменників.

 

Їжа, страва, харчі, корм, пожива.

Восени люди заготовляють для тварин - __________.

Комахи під корою дерев знаходять - __________.

У дорогу турист взяв із собою - _______ .

 

Похожее изображениеКартка 2

1.Заміни і запиши словосполучення найбільш влучним іменником -синонімом.

 

Восени падає листя - ________ .

Сильний дощ - _______.

Дрібний осінній дощ - _____ .

 

Похожее изображениеКартка 3

1.До поданих іменників  підбери і запиши синоніми.


Запах -

Вогонь -

Праця -

Поле -.

 

 

Похожее изображениеКартка 4

1.Прочитай прислів’я. У кожному з них знайди слова, протилежні за значенням. Запиши, будь ласка, їх парами.

Мала праця краща за безділля.

Краще добрий кінець, ніж гарний початок.

А без праці, діти, нема й відпочинку.

 

 ÐŸÐ¾Ñ…ожее изображениеКартка 5

1.Відшукай пару і запиши іменники - антоніми.

Бідність, доброта, холод, багатство, хвороба, юність, тепло,

здоров ‘я, старість, злість. Зі словом «здоров’я» склади спонукальне речення.                     

 

 

Похожее изображениеКартка 6

1.Запиши прислів’я і підкресли синоніми.

Праця робить людину розумною. Пташку впізнають у польоті, а людину - в роботі. Посій труд, а слава вродить

 

Похожее изображение Картка 7

1.Прочитай речення. Випиши тільки багатозначні іменники. Склади з багатозначними іменниками словосполучення. Запиши їх у зошит.

 

    Школярі вишикувалися на лінійку. Дівчинка взяла в школу олівець і лінійку. У небо злинув журавлиний ключ. Даний ключ не підходить до замка. Іринка навчилася писати нотний ключ.

 

2.Утворені речення запиши у зошит.

 

 

Похожее изображение Картка 8

1.Розподіли у 2 колонки багатозначні слова і слова, що мають одне значення.

 

Калина, ясен, вітер, море, льон, зелений, полотно, букет, лінія, сонце, жайворонок.

Похожее изображениеКартка 9

1.Впіймай» слова, вжиті в переносному значенні.

Золоте серце, спить вітер, срібний перстень, залізна рука, кам’яне серце, біжить дівчина, залізна каструля, срібний голос, золотий ланцюжок, біжить хвиля, спить бабуся.

2.Придумай і запиши речення з одним із словосполученням.

 

Похожее изображениеКартка 10

1.Склади і запиши речення із словом дрімає, щоб у першому реченні слово дрімає було вжите в прямому значенні, а у другому – у переносному

Похожее изображениеКартка  11

1.Склади вірш про осінь, вживаючи

слова в переносному значенні. Підкресли слова, вжиті в переносному значенні.

 ... прийшла.

... принесла.

... чудові.

... кольорові.

... рум’яненькі,

... солоденькі.

 

Похожее изображениеКартка 12

1.Склади речення із слів. Знайди і підкресли багатозначні слова.

По, іде, старенький, вулиці, дідусь.

Сьогодні, холодний, іде, дощ.

Як, іде, повільно, час, сьогодні!

 

Похожее изображениеКартка 13

1.Прочитай. До поданих іменників добери синоніми. Визнач їхній рід.

Зразок: багаття – вогнище ( с. р. ).

 

Азбука –

буква –

автомобіль –

тато –

будинок –

райдуга –

огорожа -

Похожее изображение картка 14

1.Прочитай  загадку Алли Свашенко. Спиши і підкресли в ній близькі за значенням слова.

 

Хто дід?

 

З’їжджалися дочки у гості до діда:

ось там Завірюха санчатами їде,

за нею Метелиця слідом мете,

Хурделиця Хугу з собою веде,

а тільки – но вітер у полі завіє,

як стануть на лижі Хуртеча й Завія.

нарешті удвох з Заметіллю приїхала

найменша – улюблена донечка Віхола.

 

Похожее изображение Картка 15

1.До iменникiв добери з дужок синонiми.


Шлях , учень , хата .
(школяр , дорога , будинок , путь , хмарочос) .

 

2.Спробуй дібрати синонімічний ряд до слова ліс за допомогою словника.

 

Похожее изображение Картка 16

1.Прочитай. Заміни словосполучення близьким за значенням іменником.

 

 Визнач його рід.

Велике нещастя –

Сильний дощ –

Дощ з блискавкою –

Перший день тижня -

 ÐšÐ°Ñ€Ñ‚инки по запросу шаблони рамочка для школі

 

 

 

Похожее изображение

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шпира Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 жовтня 2018
Переглядів
24740
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку