Дидактичні матеріали для підготовки до ДПА з української мови

Про матеріал

Під час навчання у 4 класі кожен учень думаєж про те, що чекає його попереду, а саме - про складання Державної підсумкової атеситації. Іще більше це турбує вчителів табатьків. Оскільки під час проведення ДПА перевіряються знання, отримані за весь курс початкової школи, краще завчасно розпочати їх актуалізацію. Особливо важливо це для учнів, що навчаються мовами національних меншин, а предмет "Українська мова" вивчають двічі на тиждень.

Запропоновані завдання допоможуть освіжити знання та потренуватисявиконувати звуко-буквений аналіз слів, згадати відмінності між звуком і буквою (особливо важливо приділити увагу випадкам, коли одна буква позначає два звуки і дві букви позначають один звук), вживанні ЙО, ЬО та апострофа. Ці завдання части викликають труднощі в учнів, які розмовляють українською мовою тільки в школі на уроках, а вдома спілкуються іншою.

Також запропоновані завдання для актуалізації знань про іменники і прикметник як частини мови, визначення їх роду, числа і відмінку, змінюванні їх за відмінками, добору прикметників до іменників.

Перегляд файлу

Підготовка до ДПА

Українська мова [А]

Актуалізація знань з теми «Звуки і букви»

Вправа 1

C:\Users\Оля\Desktop\raskraska_aist4.jpgВиконайте звуко-буквений аналіз слів: груша, яблуня, бабуся, кукурудза, джміль, кущ, дзьоб, м’ята, лялька, країна, льон, тьохкає.

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Випишіть слова, у яких звуків більше, ніж букв: _____________________________

Випишіть слова, у яких звуків менше, ніж букв: _____________________________

________________________________________________________________________

Вправа 2

Виконайте звуко-буквений аналіз слів: лелека, їжак, паляниця, дзьобати, м’яч, щука, бадьорий, барвінок, єнот, трьох.

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Випишіть слова, у яких звуків більше, ніж букв: _____________________________

Підготовка до ДПА

Українська мова [Б]

Актуалізація знань з теми «Вживання ЙО, ЬО та апострофа»

Вправа 1

Запиши слова, на місці пропусків встав ЙО, ЬО або апостроф. Обведи слова з апострофом олівцем зеленого кольору.

 

Га..к, л..н, м..яч, т..хкає, с..годні, м..ята, кра..вий, мал..ваний, ма..р, с..мий, подвір..я, ма..рики, в..ється, пол..вий, солов..ї, кол..ри, зна..мий, син..го, во..вничий, дз..бати.

C:\Users\Оля\Desktop\19324.jpg________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

Інші випадки: ___________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

Вправа 2

Запиши слова, на місці пропусків встав ЙО, ЬО або апостроф. Обведи слова з апострофом олівцем зеленого кольору.

 

Л..тчик, бо..вий, кол..ровий, ім..я, опен..к, пір..я, л..довик, повір..я, ма..нез, обідн..го, бад..рий, прац..витий, п..ять, с..мий, зна..мити, тр..х, л..н, бо..вого, дев..ять, десят..х.

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

C:\Users\Оля\Desktop\загружено.pngПідготовка до ДПА

Українська мова [Ґ]

Актуалізація знань з теми «Іменник»

Вправа 1

Спиши текст. Підкресли однією лінією іменники. Визнач і надпиши їх число, рід і відмінок.

У лісі розквітли проліски. Дятли із сойками літали між деревами і сповіщали про прихід весни. Руда білочка у дуплі прокинулась і взяла грибок.

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Вправа 2

Провідміняй іменники брат, калина, вікно

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Провідміняй іменники теля, лоша, зайченя

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Вправа 3

Добери синоніми до поданих іменників:

Поле – __________________________________________________________________

Заметіль – _______________________________________________________________

Помешкання – ___________________________________________________________

Добери антоніми до поданих іменників:

Друг – _________________________          День – ___________________________

Молодість – ____________________          Зима – ___________________________

Тепло – ________________________          Світло – _________________________

 

Підготовка до ДПА

Українська мова [Варіант Д]

Прикметник

C:\Users\Оля\Desktop\загружено.pngЗавдання 1. Обведи олівцем прикметники.

Веселий, день, зелена, книга, працювати, яскраве, весна, маленьке, готувати, співати, сонячний, зима, жовте, світанок, дитячий, літо, молодий, осінь, сонячна, блакитна, заєць.

 

Завдання 2. Склади і запиши словосполучення.

Співати, веселий, пісня;   розповідати, цікавий, казка;   поливати, молодий, дерево;   пливе, синій, хмара;   летить, космічний, ракета.

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

Завдання 3. Провідміняй прикметники та іменники. Виділи закінчення.

Н. в. (що?) весна (яка?) зелена, рання

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

Н. в. (що?) чашка (яка?) красива, синя

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

 

 

Підготовка до ДПА

Українська мова [Варіант Е]

C:\Users\Оля\Desktop\belka-raskraski-7.jpgПрикметник

Завдання 1. Обведи олівцем прикметники.

Красивий, співати, хліб, гарна, світле, метелик, білий, річка, пухнаста, літати, цікавий, морозний, їхати, тепле, лелека, сільський, колосок, пшеничний.

 

Завдання 2. Склади і запиши словосполучення.

Поливати, високий, вишня;   фарбувати, дерев’яний, двері;   стрибати, пухнастий, білка;   виросла, красивий, квітка;   вивчати, український, мова.

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

Завдання 3. Провідміняй прикметники та іменники. Виділи закінчення.

Н. в. (що?) казка (яка?) цікава, давня

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

Н. в. (що?) паляниця (яка?) кругла, смачна, житня

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1862
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку