Дидактичний матеріал для підготовки до ДПА з української мови. Підсумкові тренувальні завдання

Про матеріал

Працюючи з учнями 4 класу, особливу увагу я приділяю підготовці школярів до складання Державної підсумкової атестації. Оскільки під час проведення ДПА перевіряються знання, отримані учнями за весь курс початкової школи, до їх актуалізації треба підходити дуже вдумливо і послідовно.

Запропоновані завдання допоможуть освіжити знання з опрацьованих тем, а саме: актуалізувати теоретичні знання з теми "Звуки і букви" та потренуватися у виконанні звуко-буквенного аналізу, згадати відмінності між звуком і буквою, пригадати випадки, коли одна буква позначає два звуки та дві букви позначають один звук; актуалізувати знання з теми "Слово. Будова слова", потренуватися добирати і знаходити спільнокореневі слова до поданих; добирати спільнокореневі слова, які є різними частинами мови; пригадати правила вживання ЙО та ЬО; потренуватися складати речення за поданими схемами.

Наведені завдання допоможуть учням швидко освіжити в пам'яті опрацьований протягом навчального року матеріал і впевнено відчувати себе під час скаладання ДПА.

Перегляд файлу

Підготовка до ДПА

Українська мова [А]

Підсумкові тренувальні завдання

Завдання 1. Виконай звуко-буквений аналіз слів. Обери рядок, в якому у всіх словах звуків менше, ніж букв.

а) день, заєць, піч

________________________________________________________________________

б) суть, щука, мідь

________________________________________________________________________

в) тінь, джміль, сіль

________________________________________________________________________

 

Завдання 2. Обери рядок, у якому всі слова спільнокореневі.

а) весна, веснонька, весняний

б) вода, водій, водити

в) літати, літо, літак

 

Завдання 3. Обери рядок, де у всіх словах треба писати ЙО:

а) бо..вий, зна..мити, прац..витий

б) ма..нез, во..вничий, кол..ровий

в) га..к, зна..мий, ма..рики

 

Завдання 4. Добери і запиши прикметники до іменників:

Вишня – вишневий                                  Весна – ___________________________

Мед – ______________________            Зима – ____________________________

Літо – ______________________            Малина – _________________________

 

Завдання 5. Склади і запиши речення за схемами. Підкресли підмет і присудок.

а) (Який?) … (хто?) … (що робить?) … (де?) …

_______________________________________________________________________

б) (Яка?) … (хто?) … (де?) … (що робить?) …

_______________________________________________________________________

в) (Яке?) … (що?) … (що робить?) … (як?) …

_______________________________________________________________________

Підготовка до ДПА

Українська мова [Б]

Тренувальні завдання

Завдання 1. Виконай звуко-буквений аналіз слів. Обери рядок, в якому у всіх словах звуків більше, ніж букв.

а) м’яч, щука, дзьоб

________________________________________________________________________

б) їжак, свято, лялька

________________________________________________________________________

в) країна, м’ята, кущ

________________________________________________________________________

 

Завдання 2. Обери рядок, у якому всі слова спільнокореневі.

а) вишня, вишивати, вишиванка

б) вода, волога, водний

в) лісовик, перелісок, лісник

 

Завдання 3. Обери рядок, де у всіх словах треба писати ЬО:

а) прац..витий, бад..рий, тр..х

б) кол..ровий, мал..ваний, ма..рить

в) т..хкає, га..к, л..н

 

Завдання 4. Добери і запиши прикметники до іменників:

Липа – липовий                                          Хмара – ___________________________

Гриб – ______________________             Ліс – ____________________________

Море – ______________________             Калина – _________________________

 

Завдання 5. Склади і запиши речення за схемами. Підкресли підмет і присудок.

а) (Який?) … (хто?) … (що робить?) … (де?) …

_______________________________________________________________________

б) (Яка?) … (хто?) … (де?) … (що робить?) …

_______________________________________________________________________

в) (Яке?) … (що?) … (що робить?) … (як?) …

_______________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Цюпа Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1189
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку