Працюючи з учнями 4 класу, особливу увагу я приділяю підготовці школярів до складання Державної підсумкової атестації. Оскільки під час проведення ДПА перевіряються знання, отримані учнями за весь курс початкової школи, до їх актуалізації треба підходити дуже вдумливо і послідовно.
Запропоновані завдання допоможуть освіжити знання з опрацьованих тем, а саме: актуалізувати теоретичні знання з теми "Звуки і букви" та потренуватися у виконанні звуко-буквенного аналізу, згадати відмінності між звуком і буквою, пригадати випадки, коли одна буква позначає два звуки та дві букви позначають один звук; актуалізувати знання з теми "Слово. Будова слова", потренуватися добирати і знаходити спільнокореневі слова до поданих; добирати спільнокореневі слова, які є різними частинами мови; пригадати правила вживання ЙО та ЬО; потренуватися складати речення за поданими схемами.
Наведені завдання допоможуть учням швидко освіжити в пам'яті опрацьований протягом навчального року матеріал і впевнено відчувати себе під час скаладання ДПА.
Підготовка до ДПА
Українська мова [А]
Підсумкові тренувальні завдання
Завдання 1. Виконай звуко-буквений аналіз слів. Обери рядок, в якому у всіх словах звуків менше, ніж букв.
а) день, заєць, піч
________________________________________________________________________
б) суть, щука, мідь
________________________________________________________________________
в) тінь, джміль, сіль
________________________________________________________________________
Завдання 2. Обери рядок, у якому всі слова спільнокореневі.
а) весна, веснонька, весняний
б) вода, водій, водити
в) літати, літо, літак
Завдання 3. Обери рядок, де у всіх словах треба писати ЙО:
а) бо..вий, зна..мити, прац..витий
б) ма..нез, во..вничий, кол..ровий
в) га..к, зна..мий, ма..рики
Завдання 4. Добери і запиши прикметники до іменників:
Вишня – вишневий Весна – ___________________________
Мед – ______________________ Зима – ____________________________
Літо – ______________________ Малина – _________________________
Завдання 5. Склади і запиши речення за схемами. Підкресли підмет і присудок.
а) (Який?) … (хто?) … (що робить?) … (де?) …
_______________________________________________________________________
б) (Яка?) … (хто?) … (де?) … (що робить?) …
_______________________________________________________________________
в) (Яке?) … (що?) … (що робить?) … (як?) …
_______________________________________________________________________
Підготовка до ДПА
Українська мова [Б]
Тренувальні завдання
Завдання 1. Виконай звуко-буквений аналіз слів. Обери рядок, в якому у всіх словах звуків більше, ніж букв.
а) м’яч, щука, дзьоб
________________________________________________________________________
б) їжак, свято, лялька
________________________________________________________________________
в) країна, м’ята, кущ
________________________________________________________________________
Завдання 2. Обери рядок, у якому всі слова спільнокореневі.
а) вишня, вишивати, вишиванка
б) вода, волога, водний
в) лісовик, перелісок, лісник
Завдання 3. Обери рядок, де у всіх словах треба писати ЬО:
а) прац..витий, бад..рий, тр..х
б) кол..ровий, мал..ваний, ма..рить
в) т..хкає, га..к, л..н
Завдання 4. Добери і запиши прикметники до іменників:
Липа – липовий Хмара – ___________________________
Гриб – ______________________ Ліс – ____________________________
Море – ______________________ Калина – _________________________
Завдання 5. Склади і запиши речення за схемами. Підкресли підмет і присудок.
а) (Який?) … (хто?) … (що робить?) … (де?) …
_______________________________________________________________________
б) (Яка?) … (хто?) … (де?) … (що робить?) …
_______________________________________________________________________
в) (Яке?) … (що?) … (що робить?) … (як?) …
_______________________________________________________________________