для розвитку мислення дітей з зпр
Математика : створюємо «золоті запаси»
Мета: засвоєння десяткової системи числення.
Як підготувати матеріал: знадобиться 10–20 окремих намистин (в оригіналі вони золотого кольору, але це не важливо), 10–15 стрижнів, на які нанизані та закріплені по 10 намистин (можна взяти однакові шматки дроту, нанизати кульки та загнути кінці), 1–5 квадратів з таких стрижнів (їх можна або горизонтально об’єднати дротом, або виготовити іншим чином — намистини нанизати на шнури, а потім приклеїти до картонної квадратної основи). Намистини, нанизані на стрижні, — це «десятки», а квадрати — це «сотні».
Гра 1. Зберіть класи «капітошок»
Вчитель пояснює, що «золоті капітошки» прийшли до школи, але не всі знайшли свої класи. Їх треба об’єднати: якщо намистин понад 9, їх треба замінити на один стрижень — «клас». А якщо «класів» понад 9, треба брати неподільний квадрат — «школу».
Учні по одному підходять до вчительського столу та замінюють конструкції так, щоб залишилися правильні розряди. Ще краще, якщо є кілька комплектів матеріалу (це залежить лише від терпіння педагога в його підготовці) — тоді учні діляться на кілька груп. Кожна намагається згрупувати намистини швидше за інших.
Гра 2. Знайди потрібну кількість
Вчитель демонструє картку з числом, а учень має обрати таку саму кількість намистин. На першому етапі розряди не змішуються (тобто йдеться лише про числа з нулями — 20, 50, 300, 700 тощо). Згодом педагог додає цифри на кшталт 1-2-3, а дитина має принести один квадрат, два стрижні та три намистини.
Гра 3. Відшукай фігуру
Фігури накривають хусткою, або ж дитині зав’язують очі. Учень має навпомацки знайти певну фігуру. Якщо набір один, школярі виконують завдання по черзі.