ЧАСТИНА 2
Дидактичні матеріали для самостійної роботи учнів за темою:
Харків
ЧАСТИНА 2
Урок № 2. Властивості адаптацій
Епіграф до уроку:
У природи немає мети - вона сукупність можливостей.
Вітаутас Каралюс
Фронтальне опитування
Письмова перевірка домашнього завдання (2 бали)
Чи може макроеволюція відбутися без мікроеволюції?
частково-пошукового характеру
ЗАВДАННЯ А: Розглянути дидактичні матеріали про докази макроеволюції та вивчити приклади.
ЗАВДАННЯ Б: Розглянути роздатковий матеріал та малюнки про шляхи реалізації еволюції в історії розвитку життя на планеті. Зробити порівняння між цими шляхами.
ЗАВДАННЯ В: Вивчаючи матеріал учні повинні підготувати запитання по даному матеріалу, для одногрупників. Обмін запитаннями відбувається у формі конкурсу.
Розгляньте приклади ідіоадаптацій у земноводних тварин.
Вусики гороху Колючки барбарису Колючки кактуса
|
|
|
|
Початковий рівень
(0,5 бала)
Середній рівень
(2 бали)
Вивчаючи матеріал учні підготували запитання. Обмін запитаннями відбувається у формі конкурсу.
А) дивергенція, Б) паралелізм, В) конвергенція, Д) ідіоадаптація,
Е) ароморфоз Ж ) дегенерація.
(2 бали)
1. До слова написаного посередині запишіть слова та фрази, які спадають на думку з обраної теми.
2. Коли всі ідеї записані на папері, починайте встановлювати, там де це можливо, зв’язки між поняттями.
3. Пишіть стільки ідей, скільки дозволить час, або ж доки всі вони не будуть вичерпані.
(по 1 балу)
Достатній рівень
(3 бали)
Як співвідносяться такі поняття, як ароморфоз, ідіоадаптація, загальна дегенерація та біологічний прогрес? |
||||
Чому виникнення ядра вважається ароморфозом? |
||||
Наведіть приклади дегенерації у тварин як пристосування до паразитизму. |
||||
Які з названих пар органів є аналогічними, а які гомологічними і чому |
||||
Хвоя сосни |
Голки кактуса |
|
Шишки сосни |
Квіти тюльпана |
Корені плауна |
Кореневище папоротеподібних |
|
Голки барбарису |
Голки глоду |
(2 бали)
Завдання 1. Кожна з груп повинна виявити та назвати пристосування тварин.
Завдання 2. Кожна з груп повинна навести приклади із життя тварин про їхні пристосування у природі. Пояснити свої приклади
Високий рівень
(2 бали)
Завдання А: Виявіть, опишіть та порівняйте ідіоадаптації у наступних тварин
Завдання Б: Визначте та вкажіть морфологічні пристосування до умов існування у наступних тварин
(3 бали)
Рефлексія
«Мікрофон»
Повідомлення домашнього завдання
ІІ рівень
Прочитати §39 . Вміти давати відповіді на запитання після параграфа.
ІІІ рівень
Визначити вказані рослини, їх пристосування до умов існування та їх походження
Творча робота.
Скласти сенкан до теми «Макроеволюція»
Випереджувальне завдання: знайти визначення поняття «ендемічні види» та вміти навести приклади ендемічних рослин, що зустрічаються на території України
Завдання: «Закресли термін»
Правила: закреслювати можна у будь-якому напрямку, тільки не по-діагоналі
Дарвін – вид – добір – еволюція – рудимент – атавізм – дивергенція – адаптація – ароморфоз – паралелізм – аналог – орган – релікт – форма – конвергенція – Геккель
г |
а |
н |
а |
т |
д |
а |
г |
р |
а |
м |
р |
р |
о |
л |
а |
ц |
п |
а |
н |
а |
о |
м |
ф |
о |
с |
в |
і |
н |
і |
у |
р |
е |
н |
а |
з |
і |
і |
л |
р |
а |
е |
я |
д |
и |
м |
т |
т |
а |
в |
к |
т |
я |
д |
в |
о |
д |
и |
о |
м |
о |
р |
р |
г |
е |
ы |
о |
д |
л |
ю |
в |
р |
ф |
о |
а |
е |
ц |
н |
ц |
б |
і |
р |
ц |
п |
а |
р |
з |
н |
в |
і |
я |
н |
р |
е |
я |
і |
е |
л |
а |
к |
о |
ь |
л |
е |
е |
г |
в |
и |
д |
л |
і |
з |
м |
г |
е |
к |
к |