Дидактичні матеріали для самостійної роботи учнів

Про матеріал
Дидактичні матеріали для самостійної роботи учнів з теми "Адаптація" урок з теми "Владстивості адаптацій"
Перегляд файлу

 

ЧАСТИНА 2

 

 

 

Дидактичні матеріали для самостійної роботи учнів за темою:

біопрогрес 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харків

  • Опорні конспекти
  • Картки з диференційованими завданнями для самоконтролю та самостійних робіт
  • Тестові різнорівневі завдання, які дають можливість проводити підготовку до контрольної роботи.
  •  Картки з завданням для контрольної роботи з використанням диференціації за 12-ти бальної системою оцінювання

эволюция.jpg 


ЧАСТИНА 2

Урок № 2. Властивості адаптацій

  • Перевірка домашнього завдання
    • Фронтальне опитування
    • Письмова перевірка Д/З
  • Проблемне питання
  • Матеріал для самостійної  роботи учня частково - пошукового  характеру
  • http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/79/Geological_time_spiral.png/300px-Geological_time_spiral.pngВправа «Що означають терміни?»
  • Конкурс запитань
  • Вправа «Гронування»
  • Ілюстроване завдання «Знайдіть співвідношення понять і малюнків»
  • Відкриті запитання
  • Робота в динамічних групах
  • Вправа «Уважний біолог»
  • Творче завдання
  • Рефлексія «Мікрофон»
  • Повідомлення домашнього завдання


Новый точечный рисунок.bmp

 

Епіграф до уроку:

У природи немає мети - вона сукупність можливостей.

Вітаутас Каралюс

 

F:\знак вопроса с чел.jpegФронтальне опитування

  • Що таке «вид»? (1 бал)
  • Результатом якого видоутворення, географічного чи екологічного, є:
    • А) бурий ведмідь і ведмідь грізлі ___________(по 1 балу)

F:\buriy_medved.jpg   F:\Медведь_гризли.jpg

 

 

  • Б) горобець міський і горобець лісовий _______ (по 1 балу)

  C:\Users\Оксана\Desktop\горобець лісовий.jpg

  • Як відбуваються процеси видоутворення? (1 бал)
  •  Які фактори еволюції ви знаєте? (1 бал)
  •  Сформулюйте біогенетичний закон (1 бал)
  •  Від чого залежить різноманітність пристосувань до умов існування? (1 бал)
  • В чому розходяться погляди Ч. Дарвіна і Ж.Б. Ламарка в питанні адаптації організмів до умов життя? (1 бал)
  • Наведіть приклади із життя тварин про їх пристосування в природі (1 бал)

 

Письмова перевірка домашнього завдання (2 бали)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\книги.jpgЧи може макроеволюція відбутися без мікроеволюції?

частково-пошукового характеру

  • Макроеволюція це перетворення внаслідок мікроеволюційних змін упродовж певного історичного періоду, що ведуть до виникнення надвидових груп: родів, родин…. Це надвидова еволюція.

ЗАВДАННЯ А: Розглянути дидактичні матеріали про докази макроеволюції та вивчити приклади.

ЗАВДАННЯ Б: Розглянути роздатковий матеріал та малюнки про шляхи реалізації еволюції в історії розвитку життя на планеті. Зробити порівняння між цими шляхами.

ЗАВДАННЯ В: Вивчаючи матеріал учні повинні підготувати запитання по даному матеріалу, для одногрупників. Обмін запитаннями відбувається у формі конкурсу.

 

 

 

 

 

 

D:\Біологія\для уроків\на конкурс\фото евол 2\форми квітів.jpg


 

 

 

 

D:\Біологія\для уроків\на конкурс\фото еволюц\ідіоадапт харка 3 — копия.jpg

 Розгляньте приклади ідіоадаптацій у земноводних тварин.

       

D:\Біологія\для уроків\на конкурс\фото евол 2\вірус иио.jpg

Вусики гороху          Колючки барбарису      Колючки кактуса

               D:\Біологія\для уроків\на конкурс\вусики гороху.jpg                               D:\Біологія\для уроків\на конкурс\барбарис.jpg      D:\Біологія\для уроків\на конкурс\кактус.jpg

  1. D:\Біологія\для уроків\на конкурс\фото еволюц\крила.jpgМетелик
  2. Птах

 

  1. Акула
  2. Іхтіозавр
  3. ДельфінD:\Біологія\для уроків\на конкурс\фото еволюц\паралел.jpg

 

Початковий рівень

(0,5 бала)

Середній рівень

 (2 бали)

Вивчаючи матеріал учні підготували запитання. Обмін запитаннями відбувається у формі конкурсу.

А) дивергенція, Б) паралелізм, В) конвергенція, Д) ідіоадаптація,

Е) ароморфоз Ж ) дегенерація.


(2 бали)

1. До слова написаного посередині запишіть слова та фрази, які спадають на думку з обраної теми.

2. Коли всі ідеї записані на папері, починайте встановлювати, там де це можливо, зв’язки між поняттями.

3. Пишіть стільки ідей, скільки дозволить час, або ж доки всі вони не будуть вичерпані.

 

 

 

 

 

(по 1 балу)

D:\Біологія\для уроків\на конкурс\фото еволюц\завдання еволюц — копия.jpg


Достатній рівень

(3 бали)

Як співвідносяться такі поняття, як ароморфоз, ідіоадаптація, загальна дегенерація та біологічний прогрес?

Чому виникнення ядра вважається ароморфозом?

Наведіть приклади дегенерації у тварин як пристосування до паразитизму.

Які з названих пар органів є аналогічними, а які гомологічними і чому

Хвоя сосни

Голки кактуса

 

C:\Users\Оксана\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\шишка сосни.jpg Шишки сосни

C:\Users\Оксана\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\квіти тюльпана.jpg Квіти тюльпана

корені плауна оар

Корені плауна

F:\кореневище папоротеподібні.jpg Кореневище папоротеподібних

 

C:\Users\Оксана\Desktop\барбарис презент.jpg

Голки барбарису

F:\глід.jpeg Голки глоду

 

 

 (2 бали)

Завдання 1. Кожна з груп повинна виявити та назвати пристосування тварин.

Завдання 2. Кожна з груп повинна навести приклади із життя тварин про їхні пристосування у природі. Пояснити свої приклади

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Високий рівень

(2 бали)

Завдання А: Виявіть, опишіть та порівняйте ідіоадаптації у наступних тварин

C:\Users\Оксана\Desktop\завдання з.jpg

 

Завдання Б: Визначте та вкажіть морфологічні пристосування до умов існування у наступних тварин

C:\Users\Оксана\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\морфолог адапт.jpg

 

(3 бали)

 

 

 

 

 

 


Рефлексія

«Мікрофон»

  • Якою була тема уроку?
  • Яка мета стояла перед нами на уроці?
  • Які нові терміни і правила засвоїв кожен з вас на уроці?
  • Які думки, відчуття викликав у вас цей урок?

Повідомлення домашнього завдання

ІІ рівень

Прочитати §39 . Вміти давати відповіді на запитання після параграфа.

ІІІ рівень

Визначити вказані рослини, їх пристосування до умов існування та їх походження

F:\завдання 6.jpgF:\корені.jpeg         

Творча робота.

Скласти сенкан до теми «Макроеволюція»

Випереджувальне завдання:  знайти визначення поняття «ендемічні види» та вміти навести приклади ендемічних рослин, що зустрічаються на території України

Завдання: «Закресли термін»

Правила: закреслювати можна у будь-якому напрямку, тільки не по-діагоналі

Дарвін – вид – добір – еволюція – рудимент – атавізм – дивергенція – адаптація – ароморфоз – паралелізм – аналог – орган – релікт – форма – конвергенція – Геккель

г

а

н

а

т

д

а

г

р

а

м

р

р

о

л

а

ц

п

а

н

а

о

м

ф

о

с

в

і

н

і

у

р

е

н

а

з

і

і

л

р

а

е

я

д

и

м

т

т

а

в

к

т

я

д

в

о

д

и

о

м

о

р

р

г

е

ы

о

д

л

ю

в

р

ф

о

а

е

ц

н

ц

б

і

р

ц

п

а

р

з

н

в

і

я

н

р

е

я

і

е

л

а

к

о

ь

л

е

е

г

в

и

д

л

і

з

м

г

е

к

к

 

docx
Додано
12 листопада 2020
Переглядів
796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку