Дидактичні матеріали до розділу "Життєві цінності"

Про матеріал
Матеріали дібрано з метою формувати в дітей уявлення про себе як особистість, розуміння своєї неповторності, цінності для людини життя і здоров’я, сім’ї та родини, рідної мови, народних традицій і звичаїв, позитивного ставлення до національних цінностей українського та інших народів.
Перегляд файлу

 

 

 


Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання

  • Дружна родина-опора щастя
  • Життя дорожче всіх скарбів
  • Здоров'я більше варте, як багатство

 

 

 

 

 

 

 

Дружна родина-опора щастя

  • Ранкова зустріч
  1. Привітання

Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись? 

Клас наш радо вас вітає!

Настрій кожен гарний має?

Станьмо разом в дружне коло!

Привітай нас, рідна школо!

Добрий день!

  1. Обмін інформацією

Заповнення календаря, перегляд розкладу виконання робіт, створення графіка погоди.

  • Чому сім’ю називають найбільшим скарбом людини?
  1. Вправа «Хмаринка уяви»
  • Заплющте очі, уявіть, що ви ідете вулицею, підходите до свого будинку, піднімаєтесь східцями, відмикаєте дверний замок своїм ключем. Кого ви бачите? Що ви відчуваєте?
  • Діти, хто разом з вами мешкає в одному будинку? Як вас назвати одним словом?
  1. Групове заняття «Сімейні речі»
  • Мої друзі, потрібна ваша допомога. Треба розібрати сімейні речі у валізі. Кожна група вибирає необхідний предмет.

Діти об’єднуються в групи: «Тато», «Мама», «Братик чи сестричка», «Дідусь чи бабуся».

На столах картки із зображеннями (губна помада, краватка, окуляри, молоток, газета, туалетна вода, пустушка, туфель, спідниця, сорочка, капелюх, м'яч, в'язальні спиці, клубок ниток, гребінець тощо)

  •   Літературний водограй

Легенда про матерів

  •         Послухайте легенду. Про кого мова у творі? Чого навчає легенда?

Колись дуже давно на узбережжі Чорного моря жили люди. Вони орали землю, випасали худобу, рибалили. Восени, коли закінчувались польові роботи, люди виходили на берег моря, співали, танцювали, влаштовували веселі ігри, які закінчувалися пусканням стріл щастя.

Дивитися на ці ігри виходив із морських глибин цар морів та океанів Нептун. Це був надзвичайно страшний і сердитий володар морської стихії.

— Хоч як люди нахваляються своєю силою, а мене бояться. Ніхто з них не насмілився пускати стріли у бік моїх володінь! - говорив він, сміючись.

Одного разу вийшли до вогнища юнаки і, повернувшись у бік моря, усі як один, пустили туди стріли. Як же розгнівався Нептун!

-  Я усіх вас поховаю у безодні морській! - заревів він.

Жінки, дивлячись на своїх синів, замислилися. Цар морський і справді може поховати їхніх дітей у морі. А жінки були тоді сильні, вродливі і ніколи не старіли. Думали, думали жінки і вирішили віддати всю свою силу синам. Юнаки, взявши материнську силу, підійшли до самого берега моря. Щоб не підпустити їх до води, Нептун кинув величезний вал, але юнаки вистояли. А матері після цього стали слабкими.

Коли Нептун побачив, що юнаки витримали натиск важкого валу, він люто вигукнув жінкам:

-  Хай ваші сини вистояли проти мене на березі, але в морі я їх переможу, я порву їм руки.

Жінки знову зажурилися. Раптом на поверхню води вийшли дочки морського царя. Вони, як і їхній батько, були некрасиві, а тому і сказали:

-  Жінки, віддайте нам свою красу - за це ми дістанемо з морського дна трави, зів’ємо з неї жили для ваших синів. Тоді руки будуть у них такі дужі, як у нашого батька.

Жінки погодилися і віддали дочкам морського царя свою красу.

Коли цар Нептун дізнався про вчинок дочок, страшенно розгнівався на них, викинув їх з моря і перетворив на пташок чайок.

Нарешті юнаки, відчувши міць у руках і силу в плечах, вийшли в море. Вийшли вони і зникли. Чекають-чекають матері - не повертаються сини.

З’явився знову перед жінками Нептун і голосно-голосно зареготав:

- Не діждатися вам тепер синів! Вони заблукали. Вони забули, що на морі немає доріг.

Тоді жінки вигукнули:

- Нехай буде в наших очах менше світла, але хай над нашою землею ще ясніше світять зірки, щоб сини знайшли по них дорогу до рідних берегів!

Тільки сказали це, у небі зразу ясно-ясно заблищали зірки. Юнаки побачили їх і щасливо повернулися додому. Ось чому моряки сильні й непереможні: матері віддали їм усе найкраще, що у них було.

  •    То про що наша легенда? Чи сподобалась вона вам? Чому тепер яскраво світять зорі на небі?
  •   Творча  хвилина  «Рідна ненечко моя»                                                                                                                                                              Для кожної людини її мама є найріднішою, найдобрішою, наймилішою.
  •       Намалюймо образ мами в уяві. Заплющте очі і уявіть кожен свою матусю. Найперше — уявіть очі. Які вони, на що схожі (світлі, чисті, як волошки, як озерця); мамина усмішка (лагідна, тепла, мов сонечко); мамин голос (ніби струмочок, спокійна музика, тиша); мамині руки (що ви відчуваєте, коли мамині пальці торкаються вас?).
  •       А тепер передайте почуття любові у ваших творчих роботах.
  •   Літературний куточок
  •      Робота над віршем «Яке найкраще слово в світі»
  •         Яке найкраще для вас слово в світі? Чому ви так вважаєте? Зобразіть це слово у вигляді малюнка.

Раз мудрий хтось спитав в людей.

«Здоров’я», – відповів недужий.

Ні, «молодість», – сказав старий.

Найкраще – «хліб», – жебрак говорить.

«Перемога»– відповів солдат.

Найкраще «воля», – раб промовив.

Ні – «правда»!– вигукнув мудрець.

Аж тут озвався несміливо

Сирітка, ще малий хлопчак:

Найкраще в світі слово – «мама»!

І всі сказали: «Мама?! Так!!!»

  • Робота з віршем «Дитяча молитва»
  •    Чи може молитва допомогти? Ви коли-небудь зверталися до Бога? Які результати?

Заснули всі – навколо ніч.

Хлопчина лиш під образами

Шепоче тихо зі сльозами –

Він молиться за хвору маму.

Помилуй, Боженька, її.

Прости  мене, я кращим стану.

Хай знов сміється матінка,

Я пустувати перестану.

А зранку мати піднялась,

Була здорова, ще й співала.

Ось так молитва вознеслась

Це чудо! Щоб усі ви знали.

  • Робота з віршем «Молитва за маму»

Є у мене найкраща у світі матуся,

За неї до тебе, Пречиста, молюся.

Молюся устами, молюся серденьком

До Тебе, небесна Ісусова ненько.

Благаю у Тебе дрібними словами

Опіки та ласки для любої мами .

Пошли їй не скарби,а щастя і долю,

Щоб дні їй минали без смутку, без болю.

Рятуй від недуги, матусеньку милу,

Даруй їй здоров’я, рукам подай силу,

Щоб вивела діток у світ той, у люди,

Щоб нами раділа, пишалась усюди.

За це я складаю в молитві долоні

До тебе, Царице, на сонячнім троні.

  •      Легенда «Розмова з Богом»
  •         Для чого ми приходимо на цей світ? Яка місія людини на землі? Хто завжди нам допомагає? Завжди поряд, в будь-яку хвилину?

За день до свого народження дитина запитала у Бога:

  •    Я не знаю, для чого йду у цей Світ. Що я повинна робити?

Бог відповів:

- Я подарую тобі ангела, який завжди буде поруч з тобою. Він тобі все пояснить.

  • Але, як я зрозумію його, адже я не знаю його мови?

Ангел буде навчати тебе своєї мови. Він буде охороняти тебе від усіх бід і негараздів.

  •         Коли і як я повинен повернутись до тебе?
  •    Тій ангел скаже тобі все…
  •    А як звати мого ангела?
  •    Не важливо, як його звати, у нього багато імен. Ти будеш називати його мамою.
  •   Історія для душі «Рахунок»
  •         Чого варте життя людини? Чи повинні батьки оплачувати труд дитини в родині? Як ви, діти, можете віддячити батькам за їх роботу?

Одного вечора, коли мама готувала вечерю, одинадцятирічний син прийшов до кухні з карткою в руках. З офіційним виглядом дитина подала картку мамі. Мама витерла об фартух руки і прочитала:

- прибирання у кімнаті – 2грн.

- догляд за сестричкою – 3грн.

- отримання відмінних оцінок – 5грн.

Мати зворушено подивилась синові у вічі. Потім взяла ручку і написала:

- за те, що носила тебе під серцем 9 місяців – 0грн.

- за ночі, проведені коло твого ліжечка, коли ти хворів – 0грн.

- за те, що втирала твої сльози – 0грн.

- за те, що всього тебе навчала – 0грн.

- за всі обіди, сніданки, канапки до школи – 0грн.

- за все, що даю тобі щоднини – 0грн.

     Мати віддала картку синові. Він подивився і написав «Сплачено» і зі сльозами кинувся до матері на шию.

  •   Розв’язування життєвих ситуацій
  •         Пропоную ситуації, в яких ви можете висловити свою думку щодо допомоги батькам. Як ви вчинете?
  •      Мама прийшла з роботи стомлена.
  •      Тато недобре себе почуває.
  • Тато і мама посварилися.
  •   Робота з прислів’ями
  • Послухайте прислів’я. Поясніть, як ви їх розумієте.
  • Добрі діти – батькам вінець, а лихі – кінець.
  • Небо красить сонце, а хату – мати.
  • У всякої мами її діти найкращі.
  • За науку – цілуй батька й матір у руку.
  •   Круглий стіл

     Прослуховування та обговорення легенди «Завжди розум навчить»

  •    Послухайте легенду.
  •    Чим батько допоміг синові?
  •    Що нам треба запам’ятати про ставлення до батьків?

 Колись старих людей, які вже нічого не могли робити, спускали на лубках у провалля, щоб дарма хліба не їли. А один чоловік дуже любив свого батька й, не виконавши жорстокого закону, заховав його в хліві та годував таємно. Через деякий час трапився недорід. Нічим людям сіяти. Батько побачив, що син чомусь зажурився, розпитав про все й порадив зняти зі стріхи снопи, ще раз обмолотити їх і засіяти. Так син і вчинив. Зійшов у нього хліб найкращий, найбільша нива була засіяна. Всі люди допитуються, як він до такого додумався. Чоловік спочатку мовчав, а тоді розповів, що батько так навчив. З того часу люди перестали старих на лубках вивозити, а шанували до самої смерті, бо вони мудрі, життям биті, завжди розуму навчать.

  •   Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
  •         З чим у вас асоціюється слово «мама»? Які прикметники можете дібрати до іменника?             

                   

 

 

 

 

 

 

  •   Перерва на поезію
  •         Послухайте вірш. Про кого мова у ньому? Як ви здогадалися?

Ми вічно прагнем вирости,

А вона – за нас радіти.

Ми без неї – сироти,

А для неї завжди діти.

  •   Гра «Розсипанка»
  •         Прислів’я розсипались у два стовпчики. Необхідно їх правильно з’єднати.
  •      Дитина плаче,                             щоб купити маму.
  •      Мати однією рукою б’є,                  а матері боляче.
  •      Нема того краму,                            в того й голівка гладенька.
  •      У кого є ненька,                            а другого гладить.
  •   Майстерня «Маленькі рученята»

      Витинанка «Сердечко для мами»

Похожее изображениеПропоную дітям виготовити витинанку за шаблоном (додаток 1)

 

 

 

 

  •   Написання есе

Складання міркування за таким початком:

«Я звеличую свою маму за те, що вона…»

Звеличувати – вихваляти, високо оцінювати.

  •   Інтерактивна вправа «Незакінчені речення»

Я пропоную початок речення, а діти мають закінчити його. Можна провести вправу у парній чи груповій роботі, можна фронтально.

  •      Донька моєї мами – то моя … (сестра)
  •      Найбільше в нашій хаті свято, коли приходить з роботи … (тато)
  •      Своїх онуків розуму навчає старенький … (дідусь)
  •      Найбільше пестять і голублять своїх дітей … (матері)
  •      Батькам на потіху росте здоровий, розумний … (син)
  •      Твою матусю донечкою кличе твоя … (бабуся)
  •   Вправа «Асоціативний кущ»
  •         Які почуття, спогади, враження у вас виникають, коли ви чуєте слово «родина»?

 

 

 

 

 

  •   Творче завдання «Яскраві пензлики»
  •         Намалюйте свою родину. Покажіть членів своєї сім’ї.
  •         Які кольори ви використали? (Теплі.)
  •         Чому теплі? (Бо родина – це тепло, яке передається взаємно. І ми повинні підтримувати це родинне тепло своєю любов’ю, добрими вчинками і спільною молитвою.)
  • Похожее изображениеВправа «Маленькі питайлики»

Пошук відповіді на проблемне запитання.

  •         Чому всіх людей можна назвати родиною?
  •   Гра «Найспритніший»
  •         Намалюйте своїх батьків і розкажіть, якими пестливими словами вас називають мама та тато.
  •   Вправа «Статистика»
  •         Послухайте дані про дітей  в Україні. Числа вражають? Що необхідно зробити, що зменшити числа? Які будуть ваші пропозиції?(Можна провести групову роботу
  •      Сьогодні в Україні понад 96 тисяч дітей не мають батьків
  •      86 тисяч дітей втратили батьків не через смерть – батьки відмовилися від своїх дітей
  •      В Україні 145 тисяч дітей не мають де жити, жебракують
  •      Кожна двадцята дитина в Україні змушена самостійно заробляти гроші
  •      136 тисяч хворих дітей – інвалідів не можуть своєчасно отримати медичну безкоштовну допомогу
  •   Гра «Склади прислів’я».  Робота у групах

( 4 команди отримують розрізані на папері по 4 прислів’я)

Група «Долоньки»

  •      Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.
  •      Нема у світі цвіту гарнішого над маківочку, нема ж кого ріднішого над матіночку. 
  •      Любов матері і на відстані гріє. 
  •      Материн гнів, як весняний сніг: рясно впаде, та скоро розтане. 

Група «Щічки»

  •      Мати однією рукою б'є, а другою гладить. 
  •      Без сім'ї нема щастя на землі. 
  •      На сонці тепло, а біля матері добре. 
  •      Похожее изображениеДитина плаче, а матері боляче. 

Група «Оченятка»

  • У дитини заболить пальчик, а у матері - серце. 
  • Діти - окраса дому. 
  • Яке дерево, такі й віти, які батьки, такі й діти.
  • Молодь багата мудрістю батьків. 

Група «Крихітки»

  •      Яблучко від яблуні недалеко відкотиться. 
  •      Яка гребля, такий млин; який батько, такий син. 
  •      Яка мама — така сама.    
  •      Який кущ, така й хворостина, який батько, така й дитина.
  •   Вправа «Мозковий штурм»
  •         Навіщо людині сім’я?
  •   Інсценізація вірша А. Костенка «Домашній твір»

Читання вірша в ролях. Учитель розподіляє дітей.

  •         Чого вчить нас цей твір? Які б поради ви дали головному герою?

А в т о р . Вітько-бідак страждає так,

Аж здригує ногами!

Він — за столом,

Він пише твір:

«Я допомагаю мамі».

Старанно олівець гризе

Та супить брови грізно.

Але нічого — хоч умри! —

До голови не лізе…

Та ось тихесенько зайшла

В його кімнату мама.

М а м а. Вітюнь, будь-ласка,

в магазин сходи за сірниками.

С и н. Ідея!

А в т о р. Вигукнув синок,

А мамі…

С и н. Ну й морока!

Сама іди! Я твір пишу —

Роблю важкі уроки.

А в т о р. І мама вийшла … А Вітько

Швиденько пише в зошит.

С и н (пише). «Я в магазин завжди ходжу,

Коли мене попросять…».

А в т о р. Хвилин за десять мама знов

З’являється у дверях.

М а м а. Вітюнь, картопельки начисть,

А я зварю вечерю.

С и н. Сама начисть.

А в т о р. Кричить Вітько.

Та так, що ледь не лопне.

С и н. Я твір пишу! Я — зайнятий!

Сама вари картоплю!

А в т о р. Виходить мама, а синок

Писати знов сідає.

С и н (пише). «Я мамі сам варю обід,

Вечерю та сніданок…».

А в т о р. Радіє син.

С и н. Не твір, а люкс!

Оцінка буде гарна!

А в т о р. І геть не думає про те,

Що він радіє марно…

  •   Метод «Кубування»

Робота з «Родинним словничком»

Пропоную дітям пояснити значення слів.

Картинки по запросу кубик рубикаРодовід – походження, послідовність поколінь певного роду.

Рід – ряд поколінь, що походять всі від одного предка: усі родичі, родина, сім’я.

Рід – це далека і близька родина.

Сім’я – це група людей, яка складається з чоловіка, жінки, дітей та інших близьких  родичів, що живуть разом.

Сім’ю ще називають родиною.

  •   Конкурс «Інтелектуал».  Прийом «Мікрофон»
  •         Я читатиму речення, а ви маєте закінчити його.
  •      Найбільше пестить і голубить дитину … мама.
  •      Найліпше в хаті свято, коли приходить із роботи ... тато.
  •      Своїх онуків розуму навчає ... дідусь.
  •      Смачненьким завжди пригощає, та.бабусі - моя ... (ну ...а.) презентують власне "ію.о мають відношення до слова "вою матусю донечкою кличе … бабуся.
  •      Син мого дідуся – мій … татусь.
  •      Дочка моєї бабусі – моя мама.
  •      Дочка моєї мами – то … моя сестра.
  •   Вправа «Утвори пари слів»
  •         Похожее изображениеДіти, а зараз подивіться на дошку і прочитайте стовпчики слів, а потім утворіть пари.

наш                                народ

рідна                              сім’я

велика                            дерево

родовідне                      родина

український                   рід

  •   Робота  в парах
  •         Склади частини прислів’їв. Поміркуй над їх змістом.
  • Яке коріння,                   нема переводу.
  • Є рід,                             буде й обід. 
  • Який рід,                    хоч з  мосту та в воду
  • У нашого роду          таке й насіння  
  • Без роду -                       такий і приплід.
  •   Вправа «Буря запитань»

Похожее изображение– Хто ми для своїх батьків? (Діти).

– Хто ми для бабусь та дідусів? (Онуки).

– Кого в сім'ї називають берегинею? (Маму).

– Як можна одним словом назвати всіх близьких родичів? (Родина).

Питання особистого характеру:

– Як звати батька твого батька?

– Як звати мамину неньку?

– Як звати бабусиного чоловіка?

– Як звати дитину твоєї мами, але не тебе?

– Встаньте всі, хто залюбки ходить в гості до родичів?

– Сядьте всі, хто любить свою родину.

  •   Гра «Так чи ні»

Вчитель читає обов’язки членів родини, а діти повинні визначити чи правильно це.

У дружній сім’ї члени родини повинні:

  •      Шанувати старших (так)
  •      Не прислухатися до порад членів родини (ні)
  •      Виконувати свої обов’язки (так)
  •      Допомагати одне одному (так)
  •      Сваритися (ні)
  •      Не слухати нікого (ні)
  •      Піклуватися одне про одного (так)
  •      Робити, що заманеться (ні)
  •      Похожее изображениеРазом відпочивати (так)
  •      Піклуватися про менших братиків і сестричок (так)
  •      Виконувати всі хатні справи разом (так)
  •      Цілий день бавитися і гуляти (ні)
  •      Вітати всіх зі святами, днем народження (так)
  •   Розмальовка «Ноїв ковчег»

Проводимо цю роботу у групах. Кожна команда працює над своєю частиною малюнка.

  •         Які тварини зображені на малюнку? Скільки їх? Чому саме так?

(додаток 2)

Похожее изображение

  •   Перегляд мультфільму «Ковчег Ноя»

(перейти за посиланням https://goo.gl/rswWx2 )

  •         Для чого було побудовано це судно? Хто його створив? Кого взяв Ной на борт?
  •   Руханка «Мама і дитятко»

У мами левиці є… (левенята). (діти «трясуть гривкою»)

А у ведмедиці — …(ведмежата). (ходять, як ведмідь)

У мами зайчихи є… (зайченята). (стрибають, як зайчик)

У качки – маленькі смішні… (каченята). (махають руками, як крильцями)

У мами моєї і тата є… (я). (обіймають себе)

Щаслива і дружна наша… (сім’я). (розводять широко руки)

  •   Математика для школяриків

Пропоную для роботи коротенькі задачі для миттєвого ров’язування.

Задача 1

У сім'ї кілька дітей. Одна дитина каже, що у неї є брат і сестра, а інша — що у неї немає сестри. Скільки в сім'ї братів і скільки сестер?

(2 брати та 1 сестра.)

Задача 2

Похожее изображениеМої бабуся з дідусем

По гриби ходили.

Потім ті грибочки

в банках засолили:

4 з опеньками,

2 з маслюками,

8 із справжніми грибами.

Завдання для вас, діти, -

Всі банки полічити.

Задача 3

Настав добрий ранок.

Мама на кухні готувала сніданок.

6 млинців приготувала -

Киця  Мура 1 вкрала.

Похожее изображениеПорахуйте ті млинці,

Що потраплять зранку

дітям до сніданку

Задача 4

Маленька Софійка

Гарно малювала.

Всі свої малюнки у папочки складала.

В цій 7 малюнків,

А в тій – 5.

Хто зможе всі малюнки

нам порахують?

  •   Вправа «Граматик»
  • Спишіть слова та речення

Сім’я, подвір’я, п’ять, здоров’я, в’є, солов’ї, хлоп’ята, м’яч, м’ята, п’ю.

Джмелі загули над квітами. На деревах розпускалися пуп’янки.

Хлоп’ята напилися з джерела прохолодної води.

Бабуся в’язала Дем’яну теплі рукавички.

  • У реченнях підкресли слова з апострофом
  •   Вправа «Будь уважним!»
  •         Спишіть, вставляючи  пропущені орфограми. Виконай звуко-буквений аналіз виділених слів.

В_села сімейка

Минулої в_сни у нас під дахом оселилася в_села гороб_яча сім_я. Наносили дорослі горо_ці багато пір_їнок і прутиків. Вилупилося у гніздечку п_ятеро  голуб_яток. Дз_обики у них жовті, а замість пір_ячка у пташенят тільки ріден_кий  пушок.             

  •   Вправа «Фразеологізми»
  •         З’єднай словосполучення лівого стовпчика із словами з правого стовпчика.
  •         Запиши 3 з них на власний вибір.

ходити на голові                                                             соромитися

пекти раків                                                                       дрімати

грати на нервах                                                                дратувати

клювати носом                                                                 бешкетувати

байдики бити                                                                   сміятися

тримати язик за зубами                                                   мовчати

шкірити зуби                                                                    лінуватися

  •   Похожее изображениеМатематична розфарбовка

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

(додаток 3)

Виконайте обчислення та зафарбуйте малюнки відповідними кольорами. Можна провести групову роботу.

  •   Пісенька про маму

Перейти за посиланням  https://goo.gl/uHAVuE

  •   Вправа «Круглий стіл»

Бажаючі діти по черзі висловлюють свою думку, відповідаючи на запитання:

«Я люблю свою родину за…»

 

Похожее изображение

 

 

Життя дорожче всіх скарбів

  •   Похожее изображениеРанкова зустріч
  1.     Привітання

Діти вітаються один з одним, кидаючи м’ячик.

  •         Доброго ранку, Іванку.
  •         Доброго ранку, Оксанко.
  1.     Обмін інформацією

Заповнення календаря, перегляд розкладу виконання робіт, створення графіка погоди.

  •         Що, на вашу думку, найцінніше має кожен із вас?
  1.     Гра «Чарівна скринька»

Учні по черзі дістають зі скриньки аркуші із записами різних цінностей (наприклад: будинок, сім’я, мобільний телефон, життя, дружба, комп’ютер, здоров’я тощо).  Вчитель прикріплює їх на дошку.

  •         Уважно прочитайте слова з назвами цінностей. Назвіть цінності в порядку значущості (важливості) для себе.
  1.     Групове заняття «Ніхто із вас не знає, що я…?»

Учасники передають один одному м’яч, при цьому той, у чиїх руках м’яч, повинен продовжити фразу: «Ніхто із вас не знає, що я…». Тобто повідомити групі про себе такий факт, якого ніхто не знає.

Питання для обговорення:

- Що нового ви дізнались про учасників?

- Чи легко було вам розповідати нові факти про себе?

- Які почуття викликала дана вправа?

  •   Руханка

Добре те, що сонце світить!

Похожее изображениеДобре те, що віє вітер!

Добре те, що цей ось ліс

Разом з нами ріс і ріс!

Добре те, що в нашій річці

Синя - не брудна вода!

І мене матуся рідна

Після школи зустріча!

Добре гратися надворі!

Добре вчитися у школі!

Добре плавати в ставку!

Добре те, що я живу!

  •   Рольова гра «Ніхто не має права ображати людину»
  •         Послухайте  і подивіться розіграний діалог. Придумайте продовження. Який би кінець мала така ситуація?

 Автор.            Двоє учнів на подвір’ї шкільному зустрілись.

                         Ось послухайте, шановні,

                          Що там приключилось.

                          Старшокласнику назустріч

                           Йшов молодший учень.

                           Той схопив його за ранець,

                            Давай його мучить.

Старшокласник.  Швидко свій знімай портфель,

                               Мій носити мусиш,

                               А якщо не понесеш,

                               Стусана получиш.

Автор. Той у сльози.

Молодший учень. Відпусти! Мені треба на урок.

Автор.            А не може зрушити з місця ні на крок.

Старшокласник.  А іще біжи в буфет,

                               Та біжи скоріше.

                                Купиш мені пиріжок,

                                Купиш два – ще ліпше!

Автор.             Ось така розмова між ними сталась.

                          Не підкажете мені,

                          Чим це закінчилось?

- Здавна на землі люди цінували життя – життя чесне, щире, відкрите. Тому треба утримуватися від поганих вчинків, лихих намірів. Бо, як голосить наступне право «Ніхто не повинен ображати людину».

  •   Хвилинка інформації
  •         Послухайте невелике інформаційне повідомлення.
  •         Скільки варте людське життя?
  •         В 1970р. американський хімік оцінив вартість хімічних елементів у таку суму: 98 центів (враховуючи інфляцію на теперішній час ціна більша).
  •         В людському організмі є різні речовини та елементи. Ось що із них можна видобути.

Із заліза - 7 цвяхів.

Із вапна - побілити 1 стіну в кімнаті.

Із вуглецю - 65 олівців.

Із фосфору - 1 пачку сірників, + кілька ложок солі.

  •         В 1988р. три американські комісії дала таку ціну людському життю.

1  комісія - від 1 до 2 млн. $.

2 комісія - 7 млн. $.

3 комісія - 132 млн. $.

  •         В наші дні, слідкуючи за щоденними повідомленнями людину можуть оцінити ще дешевше: за погане слово, за пляшку горілки, за дозу наркотику, за кілька копійок, а може і хтось когось не влаштовує...
  •   Задачі «Лісова школа»
  •      П'ятеро зайців організували барабанний оркестр. Усі зайці тарабанять двома лапами, а один, найспритніший, — усіма чотирма. Скільки лап тарабанять по барабанах?
  •      Сімейство їжака пішло по яблука. Батько з матір'ю взяли по п'ять яблук, а троє дітей — тільки по 4. Скільки яблук їжаки принесли додому?
  •      Дві білки наввипередки збирали гриби. Одна білка зібрала 10 грибів, що було на 2 гриби менше, ніж у другої білки. Скільки грибів зібрали білки разом?
  •   Робота з ребусами
  •         Що треба для життя всього на світі? Відгадаєте ребуси-дізнаєтеся відповідь на це запитання.  

Ребуси для дітей 7, 8, 9 років: З відповідями, в картинкахПохожее изображение

 

 

 

Ребус-слово - Ребус №142

Картинки по запросу ребуси  повітряКартинки по запросу ребус їжа

  •   Вправа «Дерево антонімів»
  •         Відчуємо себе чарівниками і спробуємо жорстокі слова перетворити на добрі. Доберіть слова з протилежним значенням (антоніми).

Похожее изображениегоре –

війна –

ворог –

ненависть –

скупість –

боягуз –

сльози –

приниження –

  •   Гра «Так чи ні?»
    • Життя має бути важким. Так чи ні?
    • На світі немає нічого більш цінного, ніж життя і здоров’я. Так чи ні?
    • Робота негативно впливає на життя людини. Так чи ні?
    • Потрібно жити так, щоб не завдавати страждань рідним і близьким. Так чи ні?
    • Найголовніша цінність — це самостійність. Так чи ні?
    • Слід піклуватися про себе, адже, коли людина здорова, вона може подолати всі труднощі життя. Так чи ні?
  •   Робота з прислів’ями

Клас розподіляється на дві команди. Дітям роздаються прислів’я, розділені на дві частини.

  •         Знайдіть закінчення даного прислів’я.

Життя дане…                                        … для добрих справ.

Життя прожити —…                               …не поле перейти.

Життя життю —…                                     …різниця.

Життя вимірюється не роками,…            …а працею.

Життя прожити —…                                …не дощову годину перестояти.

  •   Вправа «Аналітики»
  •         Послухайте вірш. Про що він? Хто що говорить про життя? З ким ви погоджуєтеся, а з ким – ні? Чому?

Відкрию абетку,

Де літера – «Ж».

Читаю слова:

«життя» та «живе».

Живе кошенятко,

І квітка живе…

Бабуся із нами

В будинку живе.

А поряд мій друг –

Похожее изображениеОн з м’ячем поспішає…

«Життя – нелегке», –

Дідусь нарікає.

Слова зрозумілі

На літеру «Ж»,

Та каже матуся:

«Життя – дороге».

Я їй заперечив:

«Життя не купують.

Життям на базарі

Ще не торгують».

Цілує рідненька

Мене у голівку:

«Життя – то найбільший

Дарунок, дитинко!»


 

  •   Математична зупинка

Робота з розмальовками. Групова робота

  •         Кому потрібне життя? Лише людям? Життя необхідне усім живим організмам. Ними є рослини, тварини.
  •         Виконавши обчислення, ви зможете розфарбувати свій малюнок.

Картинки по запросу розмальовки для дітей з математикиПохожее изображение

 

 

 

 

 

Похожее изображениеПохожее изображение

 

 

 

 

 

 

(додаток 4)

  •   Перегляд мультфільму «Про всіх на світі»
  •         Подивіться мультфільм та скажіть, про що він? Чому сталася така біда?

(перейти за посиланням https://goo.gl/BBZZ6U )

  •   Вправа «Редактор»
  •         Людині сумно жити самій. Хто є помічниками людей? У кого з вас є домашні улюбленці? Як ви про них піклуєтеся? Як вони вам віддячують?
  •         Спишіть текст, вставляючи пропущені букви. Підкресліть дієслова.

Домашні тварини живут_ з л_диною. Вона піклуєт_ся про них: годує доглядає прибирає за ними. Першим біля людини з_явився собака й охоче взявся допомагати їй на полюва_і, захищати від хижих звірів, стерегти _итло. Він став людині вірним другом.

  •   Найголовніші права дитини
  •    Вам відомі ваші права? Давайте їх нагадаємо.

Діти мають право:

  •      вільно висловлювати свої думки;
  •      вільне спілкування;
  •      на любов і піклування;
  •      на повноцінне харчування;
  •      на освіту;
  •      на відпочинок і дозвілля;
  •      на медичну допомогу;
  •      на інформацію.
  •   Картинки по запросу права дитиниОстрівець інформації «Право на життя»
    Для людини найбільшою цінністю є її життя. Без нього всі інші блага, права і свобода втрачають своє значення. Зважаючи на це, стаття 27 Конституції України проголошує: «Кожна людина має невід'ємне право на життя. Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя».
    Обов'язок держави — захищати життя людини. Кожен має право захищати своє життя і здоров'я, життя і здоров'я інших людей від протиправних посягань».
    Держава повинна вживати ефективних заходів щодо боротьби зі злочинністю, максимально сприяти розвитку медичної допомоги, забезпечувати послідовне поліпшення умов життя людей, особливо неповнолітніх, інвалідів, осіб похилого віку.
    Ніхто не приходить на Землю і не йде в майбутнє без волі Божої.
    Є тисячі доріг, мільйон вузьких стежинок. Є тисячі ланів, але один лиш мій (В. Симоненко)
  •   Гра «Так чи ні»
  •         Я буду називати ситуацію. Якщо у ній дотримані права дітей, ви говорите «Так», якщо не дотримані - «Ні».
  • Мама купила Олегу у подарунок футбольний м’яч. (Так)
  • Батьки заборонили Оленці займатися у танцювальному гуртку. (Ні)
  • Дмитрик разом з батьками відпочивав на морі. (Так)
  • Бабуся спекла онучці Світланці смачний пиріг. (Так)
  • Картинки по запросу права дитиниБатько прийшов додому п’яним і покарав сина. (Ні)
  • Андрійко разом з батьком майструють  шпаківню. (Так)
  • Вчителька провела для дітей цікаву екскурсію по місту. (Так)
  • Лікар вилікував ангіну у Сашка. (Так)
  • Міліціонер допоміг Іринці знайти мобільний телефон. (Так)
  •  Рятувальники врятували Ганнусю, яка провалилася в ополонку на річці. (Так)
  •   Гра «Словоїд» (робота в парах)
  •         Злий чарівник Словоїд з’їв окремі слова з тексту пам’ятки.

Вставте у текст пам’ятки слова, які з’їв Словоїд. Зачитайте відновлений текст пам’ятки.

Запам’ятайте!

  1. ______________є найкращими захисниками своїх дітей.
  2. _______, ________, ________, _______, _________ дбають про захист прав дітей.
  3. Твій обов’язок – поважати _______інших людей.
  •   Робота в групах

Похожее изображениеІ група (опрацювання права «Усі діти мають рівні права на ім’я і громадянство»)

Матеріал для роботи: перелік імен учнів класу; довідничок чоловічих та жіночих імен (можна виготовлений учителем).

  •         Дослідіть, які чоловічі та жіночі імена найбільш поширені у нашому класі.
  •         За довідником визначте значення цих імен.
  •         Висловіть свою думку: той, хто вигадує образливі прізвиська, порушує права дітей?

ІІ група (опрацювання права «Усі діти мають рівні права на любов і турботу»)

Похожее изображениеМатеріал для роботи: тексти скоромовок.

  •         Прочитайте вголос скоромовки про батьків та дітей. Назвіть, хто з батьків забезпечує права дітей, а хто їх порушує. Поясніть.

 

***

Ходить квочка коло кілочка,
Водить діточок коло квіток. (Забезпечує; квочка піклується про своїх діток)

***

Тигренятко з тигром-татом
Тренувалися стрибати. (Забезпечує, тигр-тато навчає своє дитя).

***

Ворона проворонила вороненя. (Ворона порушила права вороненя на любов і піклування. Вона недогледіла своє вороненя – «проворонила»).

***

Бобер на березі з бобренятами бублики пік. (Забезпечує. Разом займаються спільною справою. Бобер піклується, щоб бобренята не були голодними).

ІІІ група (опрацювання права «Усі діти мають рівні права на охорону здоров'я та здорове харчування»)

Матеріал для роботи: тексти скоромовки та забавлянки.

  •         Похожее изображениеПрочитайте скоромовку та забавлянку. З’ясуйте, які права дитини порушено.

Мавпенятко мовить: «Мамо,
Масла, моркви, маку мало.
Миска, мамочко, мілка,
Мало містить молока». (Порушені право на любов і піклування, на охорону здоров'я та здорове харчування»)

Картинки по запросу тварини-діти***

Сорока-ворона

На припічку сиділа,

Діткам кашку варила,

Ополоником мішала.

Діток годувала: —

Оцьому дам, оцьому дам,

І цьому дам,

А цьому не дам…

(Сорока-ворона порушила права дитини: на любов і піклування,  охорону здоров'я та здорове харчування; «Усі діти є рівними у своїх правах»).

ІV група (опрацювання права «Усі діти мають рівні права на освіту і повноцінний розвиток)

Матеріал для роботи: ілюстрації

  •    Похожее изображениеРозгляньте малюнок і скажіть, хто допомагає дітям здобувати освіту і розвивати свої здібності.
  •    Визначте і назвіть свій улюблений шкільний предмет.
  •    Що ви робите для свого розвитку у вільний від навчання час?

Групи презентують виконання завдань

  •   Гра «Знайди протилежне слово»

На дошці написані два стовпчики слів. Діти мають знайти про­тилежні за значенням слова та з'єднати їх  стрілочками.

Терпимість                                              Байдужість

Гордість                                                   Працелюбність

Повага                                                      Любов

Скупість                                                  Злість, жорстокість

Неохайність                                            Скромність

Чуйність                                                  Щедрість

Ненависть                                               Неповага

Лінощі                                                    Чистота

Доброта                                                  Нетерпимість

  • Як люди мають ставитися одне до одного, щоб жити в мирі та злагоді, без війн, сварок, образ і принижень?
  •   Робота з прислів'ями
  •         Прочитайте прислів’я. Чого вчать нас ці прислів'я? Які дають поради?
  •      Шануй сам себе, шануватимуть і люди тебе.
  •      Чого собі не зичиш, того й другому не жадай.
  •      Не роби комусь те, що собі не миле.
  •   Таємничо - чарівна хвилинка
  •    Похожее изображениеУ мене в руках чарівна скринька, у якій знаходиться найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити? Але поки що не розповідати, що ви там побачили.

(діти заглядають у скриньку із дзеркалом, відкривається чарівна скринька, діти посміхаються. Потім вчитель показує всім дітям)

  •         Ви бачили в чарівній скриньці себе. 

Людина – найцінніший скарб, кожен з вас особистість і саме такої людини, як ви, більше не буде на цій Землі.

  •   Робота в групах

Кожна група отримує завдання: прочитати частини казок і сказати, які були порушені права дитини. При відповідях користуйтеся Конституцією України, якщо це потрібно. Вживайте в мовленні слова: « Я так думаю…», «Я переконаний…», « На мою думку…» тощо.

  •      «Я Зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та прийшла коза рогата, і нема у мене хати. Ой, хутчіш допоможіть, мої права ви підкажіть»

1. З якої казки цей лист? («Коза-дереза»)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на родинну оселю)

  •      «Рятуйте! Матуся пішла за молоком, а нас з’їв сірий вовк !»

1. З якої казки цей лист? («Вовк і козенята»)

Похожее изображение2. Чиї та які права були порушені? (Право на життя)

  •      «Діти, я хочу на бал, а мене примушують працювати без відпочинку»

1. З якої казки цей лист? («Попелюшка»)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на відпочинок)

  • «Діти, мене відвезли від бабусі і названої сестри в льодове царство. Мені холодно, я хочу додому»

1. З якої казки цей лист? («Снігова королева»)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на вільне пересування)

  •      «Діти, допоможіть! Посадили мене в тюрму за те, що допоміг Гарбузу повернути його будиночок»

1. З якої казки цей лист? («Чиполіно»)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на волевиявлення)

  •      «Мені дуже холодно в зимовому лісі. Діти, допоможіть знайти квіти»

1. З якої казки цей лист? («Дванадцять місяців»)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на любов і піклування)

  •      Похожее изображение«Діти, допоможіть. Розлучила мене Зміючка з татом і ненькою. Хто ж тепер буде їм рибку ловити і годувати»

1. З якої казки цей лист? («Івасик-Телесик»)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на любов і піклування)

  •      «Полечу я від баби і діда, коли назбираю багато пір’ячка. Не можу так більше жити»

1. З якої казки цей лист? («Кривенька качечка»)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на особисті речі)

- Вам казкові герої дуже вдячні. Ваші поради-консультації я обов’язково передам їм.

  •   Вправа для релаксації

Гра «Незакінчене речення»

- Давайте з вами пограємо у гру. Я буду починати речення, а ви по черзі його закінчувати:

- Коли я прокинувся сьогодні, я …;

- Сьогодні світить сонце і я …;

- Я пишаюся тим, що …;

- Моя улюблена телевізійна програма – це …, тому що …;

- Я здорова, тому що я … .

- Дякую.

 

Картинки по запросу життя прекрасне

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Здоров'я більш варте, як багатство

  •   Ранкова зустріч
  1. Похожее изображениеПривітання

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

  1. Обмін інформацією

Заповнення календаря, перегляд розкладу виконання робіт, створення графіка погоди.

  •    Чого не можна купити за гроші?
  1. Вправа «Кулька здоров’я»

Кожен учень на повітряній кульці пише маркером позитивні слова, які асоціюються зі здоров’ям, побажання, малює радісне личко. Потім кульки з’єднуємо і стають вони однією великою кулею, символом здоров’я.

  •   Технологія «Мозковий штурм»
  •    Уявіть, що ви заблукали. Перед вами роздоріжжя. На великому камені можна прочитати написи.

Перша  дорога: «Направо  підеш - багатство  знайдеш, а здоров’я  втратиш»

Друга дорога: «Наліво підеш - половину багатства знайдеш, а половину здоров’я втратиш»

Третя  дорога: «Прямо  підеш - багатства  не знайдеш, проте здоров’я збережеш»

  •         Який ваш вибір? Обґрунтуйте свою думку.

Висновок.  Найкраще  піти  третьою  дорогою, оскільки здоров’я - головне багатство людини.

  •   Проблемна ситуація

- Діти, а що означає бути здоровим?  Яку людину можна назвати здоровою?

(Бути здоровим - значить бути веселим, життєрадісним, з надією зустрічати новий день, відчувати себе по-справжньому щасливим)

Записування відповідей на дошці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •   Гра «Маленькі чародії»
  • Зобразіть поведінку героя згідно картинки, яку ви витягнете із конверта.
  • Зобразіть гарну поведінку людини.
  • Зобразіть  погану поведінку людини.
  • Зобразіть людину, яку образили.
  • Зобразіть людину, з якою всі дружать.
  • Зобразіть здоров’я.
  •   Гра « Корисно чи шкідливо»

Похожее изображение- Якщо   це  корисно  -  плескаємо  у  долоні,  а  якщо    ні - сидимо  тихо.

  • Можна  переїдати.  
  • Їсти  треба  4  рази  на  день.
  • Під  час  вживання  їжі  можна  відволікатися .
  • Їжа  повинна  бути  різноманітною .
  • Їсти  треба  швидко,  не  пережовуючи  їжу .
  • Сіль  потрібна  людині  у  великій  кількості.
  •       Гра «Швидше доганяй»
  •    Я  починаю читати прислів’я,  а  ви додаєте слово.

Було  б  здоров’я,  все  інше    (наживеться).

Як  немає  сили,  то  й  світ     ( не  милий ).

Здоров’я  маємо – не  дбаємо,  а  втративши  -    ( плачемо).

Здоров’я  за гроші    ( не купиш).

Хворому  і  мед    (гіркий).

Бережи  одяг  доки  новий,  а  здоров’я  -  доки  (молодий).

Здоровому  - завжди    ( здорово).

Вартість  здоров’я  знає  той,  хто  …( його  втратив).

У  здоровому  тілі – завжди   … (здоровий  дух).

  •   Хвилинка – цікавинка «Наші предки знали, що споживали»
  •         Похожее изображениеХто такі предки? Пригадаємо, яка їжа переважала в меню українців? Улюбленими стравами були борщ, капусняк, огірки, часник, цибуля, хрін. Готували різноманітні страви з картоплі: картопля печена, жарена, варена. М’ясні страви були рідкісні. Споживали багато сала. Рідко вживали яйця, страви з птиці. Молочні страви вживали частіше: сир, сметану, затірку (тепер макарони). Багато варили каш: кукурудзяну, гречану, з проса.
  •   Гра «Відгадай страву за описом»

 - Ваше завдання: відгадати страву. Я читатиму загадку, а ви уважно слухайте.

  •      Морква, біб і цибулина,

Похожее изображениеБурячок і капустина,

Ще й картопля – шусть у горщик.

Ну й смачний зварила … (Борщ)

Чимало цікавих традицій, пов'язаних із борщем. Традиційно селяни відзначали цією стравою родинні свята, закінчення польових і городніх робіт. Подекуди борщ є обов'язковою весільною стравою. У Карпатах на весіллі його подають після капусти. На Полтавщині жодне весілля не обходиться без капусняку (різновиду борщу). На Поділлі наступний після весілля день відомий, як «розхідний борщ» — перед тим, як розійтися по домівках, гості частуються борщем.

  •      Похожее изображениеДовго з тіста їх ліпила,

У окропі поварила.

Потім дружно ласували,

Ще й сметанки додавали. (Вареники)

Вареники –це друга страва після борщу, по якому визначають українську кухню. Слово вареники походить від дієслова «варити». У давнину ця страва наділялася певними магічними властивостями. Оскільки вареник за формою нагадує Місяць, йому в народі приписували відповідні функції Місяця – сприяти добробуту і зміцненню здоров’я людини. У меню українського селянина вареники траплялися не часто, вони були окрасою недільного і святкового столу. Їх подавали також на весіллях, хрестинах, поминках, на гостинах, присвячених храмовим святам, варили на толоку й обжинки.

  • Що за хліб такий святковий на рушник вмостився новий? (Коровай)
  • І поживне, і смачне, біле, пінне, запашне. Залюбки малята п’ють, здоровенькими ростуть. (Молоко)
  • І пухкенька, і смачна, із пшениченьки вона, зі здобного тіста, проситься, щоб з’їсти. (Пампушка)
  • До дітей на кожне свято просить в гості завітати, бо солодкий і смачний. Здогадались, хто такий? (Торт)
  • Картинки по запросу кутяВідокремлений від м’яса свинячий жир, що зберігається і вживається сирим, смаженим чи вареним?(Сало)

До речі, біле сало містить багато вітамінів і корисних речовин, які зміцнюють захисні сили організму.

  • Одна з 12 обов’язкових страв на Святвечір, яку готують з пшениці, заправленої тертим маком, горіхами, медом. (Кутя)

У куті кожна складова має своє значення: мак – це зорі на небі, молодість; пшениця – це життя; мед – здоров’я; горіхи – багатство; ізюм – життя та любов, Боже провидіння. 

  •   Похожее изображениеСценка «Мікроби»
    Розігруємо разом з дітьми сценку.
  •         Яка мета цього твору? Про що він?

Що притихли, не чекали?

Чи нас просто не впізнали?

Я – великий Повелитель

Злющий вірус і мучитель.

А це мої друзі – нероби,

Шкідливі бактерії і мікроби.
Ми – мікроби – гарні і веселі

Ми прийшли до вашої оселі,

Ми – мікроби – дуже любим бруд,

Може ми оселимося тут?
Бактерія: Ми – активні, всюдисущі,

Ми не осторонь, ми в гущі,

Ми – бацили, Ми – мікроби,

Ми несемо всі хвороби
Мікроб: Не мийте ваші ручки

Не мийте ваші ніжки,

Не чистіть ваші зубки.

Картинки по запросу мікробиІ буде все гаразд
Бактерія: І довго ви хворітимете

Лежатимете в ліжечку,

До школи не ходитимете,

І буде все гаразд!
Мікроб: Послухайте бактерій

Послухайте всіх нас,

Товаришуйте з нами –

І буде все гаразд!

Ми зникнемо лише тоді, коли ви пригадаєте правила, яких ми дуже боїмося.

1. Перед їжею завжди треба мити руки.

2. Якщо їжа впала на підлогу, то її не можна їсти, бо вона забруднена.

3. Не можна споживати їжу, коли вийшов її термін, бо можна отруїтися.

4. Овочі та фрукти перед вживанням треба мити.

5. Не можна вживати незнайому їжу.

Нам тут нічого робити.

Прощавайте!

  •   Руханка «Щоб бути здоровим, робимо так…»  
  •         Повторюйте рухи разом зі мною.

Щоб ніколи не хворіти,

Треба вправи нам робити.

Похожее изображениеІз –за парт швиденько встали,

Спинки гарно розрівняли,

На носочки піднялись

І до сонця потяглись.

Руки разом опустили

І швидесенько присіли.

Потім встали, руки в боки,

Всі красиво робим кроки

Назад – вперед прогнулись добре.

Не будем мати ми хвороби…

А тепер мерщій до справ,

Кожен вченим з нас щоб став

Прошу я усіх сідати,

Будем далі працювати.

  •   Похожее изображениеГра «Рима»
  •    Чи знаєте ви, що таке рима? Де її можна зустріти? Ми зараз перетворимося на юних поетів. Будемо добирати рими у віршах.

Щоб було усе в порядку,

Вранці робимо ...(зарядку).

Свою ти силу покажи,

З водою кожен день ... (дружи ).

Потрібні організмові продукти,

Дуже корисні овочі та ... (фрукти).

  •   Вправа «Голосування ногами»

- Послухайте, будь ласка розповідь про хлопчика. Якщо ви вважаєте, що він усе робив правильно, сидіть за партою, а якщо ви з ним не погоджуєтеся – встаньте.

Картинки по запросу ласунчик дитинаОдного сонячного дня у хлопчика Андрійка був прекрасний настрій. І, прийшовши зі школи до дому, він вирішив пообідати. З’їв кашу з цукром, солодку смачненьку булочку, шматок торту, шоколадку і запив це солоденьким чаєм…

 - Дітки, поясніть свій вибір. Чому дехто з вас змінив свою думку?

- Як ви думаєте, що ж сталося з хлопчиком Андрійком? Так, звичайно він захворів. У нього боліли зубки, живіт, не було сил і зовсім погіршився настрій.

- Що б ви йому порадили?

- Хто з вас, діти, правильно харчується? Поясніть свою відповідь.

  •   Інсценування «Ми – корисні для людини»

(Виходять діти, на головах у них шапочки з назвами вітамінів А, В, С, D).

- Добрий день! Впізнали нас?

Ми – вітаміни, дуже корисні для людини.

Картинки по запросу вітамінчикиВітамін A - бета-каротин

  •      впливає на ріст, хороший зір, оберігає шкіру,
  •      броколі, морква, капуста, брюссельська капуста, кабачок, цикорій, шпинат, салат, щавель, петрушка, кульбаба, горошок, гарбуз, соя.

Вітаміни B1, B2, B3, B6

  •      Картинки по запросу вітамінчикивідповідальні за належне функціонування нервової та м’язової систем,
  •      баклажан, шпинат, квасоля, салат, сочевиця, щавель, кульбаба, горошок, картопля, соя, помідори.

Вітамін B9

  •      сприяє утворенню, росту та репродукції червоних кров’яних тілець, полегшує засвоєння білку,
  •      спаржа, броколі, капуста, шпинат, шпарагова квасоля, салат, картопля, цибуля-порей, квасоля, сочевиця.

Вітамін С

  •      чинить протидію інфекціям, бореться з втомою, сприяє поглинанню заліза,
  •      селера, броколі, брюссельська капуста, щавель, цикорій, шпинат, салат, ріпа, петрушка, кульбаба, паприка, редиска, помідори.

Вітамін D

  •      укріплює скелет,  запобігає рахіту і покращує імунітет
  •      печериці

Вітамін Е

  •      Картинки по запросу вітамінчикиоберігає клітини від вільних радикалів і добре впливає на тканини,
  •      спаржа, салат, шпинат, квасоля, соя.

Вітамін H

  •      сповільнює процес сивіння волосся і облисіння, покращує згортання крові,
  •      гриби, морква, помідори, шпинат.

Вітамін K

  •      Похожее изображениесприяє згортанню крові, протидіє остеопорозу,
  •      броколі, цвітна капуста, капуста, морква, шпарагова квасоля, салат, картопля.

Вітамін P

  •      допомагає в лікуванні кровотечі з ясен, має протиалергічну дію,
  •      глід, капуста, помідори, салат, шпинат, картопля.

Хто дружить із нами буде –

Всі незгоди геть забуде.

Виросте міцним, здоровим,

Переможе всі хвороби.

  •   Розгадування загадок
  •         Послухайте загадки. Назвіть якнайбільше страв, які можна приготувати з цих продуктів.

http://yak-prosto.com/images/2/2/yak-zberigati-garbuz-vzimku.jpgЯ – великий і бокастий,

Жовтогрудий і смугастий.

Я чудовий дар осінній,

З гарним та смачним насінням.

Хто їсть кашу цю чудову,

Буде сильним і здоровим. (Гарбуз)

Кожен знає, ця дівиця

На городі – мов цариця.

http://greenstream.com.ua/wp-content/uploads/2013/01/original-3cac8c6435d933bfd6964d64342ab916.jpgКоси довгі, кучеряві,

Та ще й платтячко яскраве.

Я смачна і вітамінна,

І не гірше апельсина.

Той, хто мене поважає,

До ста років доживає. (Морква)

Ой, розхвалилася, дивіться!

Ти не схожа на царицю!

http://vidomosti-ua.com/photo/original-1315989498.JPGЯ від тебе красивіший:

Червоніший і товстіший.

Український борщ чудовий

По усіх краях відомий.

У борщі я головний,

Борщ без мене не смачний! (Буряк)

Я – солодка, соковита,

http://effektivnoe-pohudenie.com/images/posts/Dinia.jpgПокуштуй – не схочеш пити.

А як їстимеш саму,

Всі хвороби прожену! (Диня)

Я – смачний, кругленький,

Маю щічки червоненькі.

До смаку я в кожній страві.

Роблять соки і приправи.

http://econet.ru/media/559/kindeditor/image/201305/20130513161554.jpgСоус, борщик і салат

Люди з радістю їдять. (Помідор)

А на мене нарікають,

Що до сліз я допікаю.

Вибачте, та я не винна,

Бо я лікарська рослина.

Соком з медом почастую

http://dryupina2.ru/wp-content/uploads/2014/02/onions.jpgІ здоров’я подарую. (Цибуля)

А я хлопчик білозубий.

Ви мене не бійтесь, люди.

Хоч гіркий я – та корисний.

Всім мене потрібно їсти.

Хто мій зуб з’їдає сміло –

http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/9/106/555/106555200_ogurci.jpgЗдоровим буде неодмінно. (Часник)

А зелені сини й дочки

Всі вживають залюбки.

Нас шанують недаремно:

Дух наш свіжий і приємний,

На канапці, і в салаті,

Ми і в будень, і на святі. (Огірки)

http://orgzem.zo.net.ua/wp-content/uploads/2012/06/18cb7f1c8d.jpgМене полюбляє кожна сім’я.

Щоб спокійно зимувати.

Садять всі мене багато.

Люблять вранці й на обід,

Так і кажуть: другий хліб. (Картопля)

  •   Вправа «Порадник»

Від того, чи вміє людина будувати свої стосунки з іншими, залежить її здоров’я та здоров’я оточуючих людей. Якщо стосунки ґрунтуються на повазі, довірі, щирості, взаєморозумінні, тобто є дружніми, то це позитивно впливає на здоров’я. Якщо, спілкуючись, люди ображають один одного, псують настрій, сваряться, конфліктують, то це шкодить здоров’ю.

Якщо ви з кимось посварилися, подумайте, чому так сталося. Намагайтеся не ображатися через дрібниці, умійте прощати своїм друзям. Якщо ви винні - підійдіть до товариша, попросіть вибачення.

  •   Правила спілкування в колективі:
  • не сваритися;
  • турбуватися про друга;
  • Похожее изображениенамагатися зробити для нього щось хороше;
  • підтримувати у скрутну важку хвилину;
  • радіти за свого друга;
  • поважати його думку;
  • уміти себе стримувати, щоб запобігти конфліктам.

- Завжди пам’ятайте, що поводитися треба так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами.

  •   Гра «Часу не гай – швидко відповідай»
  •    Ми щойно познайомилися з правилами спілкування. Перевіримо, чи добре ви їх зрозуміли. Доповніть вірш словами.

Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися... (дружити).

Друг нас виручити може,

Картинки по запросу дружбаУ біді він ...  (допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх —

Радість ділиться на... (всіх).

Друг нас може захистити

Може з класом ...(помирити).

І ніколи не забудь!

Й ти для друга — вірним...  (будь)!

Й ще одне запам’ятай:

Друзів ти..  (не забувай)!

Знай, моя дитино мила,

Дружба — це велика...   (сила)!

  •   Робота в парах

Завдання 1

Учитель роздає 2 парам  картки, на яких записано риси характеру. Учні повинні викреслити ті риси характеру, що не сприяють дружнім стосункам.

Похожее изображениеКартка 1. Щирість, доброта, заздрість, відповідальність, хвалькуватість, уважність, жадібність.

Картка 2. Чуйність, заздрість, чесність, байдужість, уважність, хитрість, злість.

Похожее изображениеЗавдання 2

Учитель роздає 2 парам частини прислів’їв. Вони повинні їх «зібрати» і пояснити значення. Кожне слово записано на окремій картці.

 

Дерево   корінням,       а     міцне    друзями.    людина –

(Дерево міцне корінням, а людина - друзями)

Людина     коріння.       Що  без            друзів,        без     дерево

(Людина без друзів, що дерево без коріння)

Щасливо    де      жити,   дружити.     вміють        там

(Щасливо там жити, де вміють дружити)

Нових   а    наживай,    друзів  Не       старих      забувай.

(Нових друзів наживай, а старих не забувай)

  •   Гра «Добре – погано»
  •         У чарівній скриньці дії, які вчиняють люди один до одного. Розподіліть їх за змістом добре-погано.

У нас можна                                                                 У нас не можна

вітатися                                                                           штовхатися

звертатися на ім`я                                                           лаятися

усміхатися один одному                                                ображатися

допомагати                                                                      брати чужі речі

казати лише правду                                                         обманювати

  •   Робота в парах. Гра «Магазин» (покупець і продавець)

Картинки по запросу продуктиНабір карток із малюнками кисломолочних продуктів, ковбаси, консервів, напоїв, солодощів тощо. У ході діалогу гравці вибирають свіжі й якісні продукти, знаходять і перевіряють термін придатності продуктів.

  •   Вправа «Дослідники». Робота у групах

Клас об’єднується в групи. Кожна отримує завдання.

Похожее изображениеГрупа 1 — написати перелік продуктів, які можуть нашкодити організму через надмірний вміст хімічних речовин, барвників, ароматизаторів.

Група 2 — намалювати харчові продукти, які при порушенні умов зберігання можуть викликати харчові отруєння.

Група 3 — скласти поради щодо того, як убезпечити себе від отруєння харчовими продуктами.

Презентація групами своїх робіт

  •   Подорож у місто «Нехворійко»

- Я знаю, що всі ви любите подорожувати, відпочивати у лісі, на березі річки чи просто за містом. Плануючи відпочинок, ви берете з собою продукти, солодку воду, солодощі. Навчитись убезпечити себе від неприємностей після прогулянки допоможе вам уявна подорож у місто «Нехворійко».

  •      Парк обачності. Робота з прислів’ями

- З’єднайте частинки прислів’їв. Запишіть їх.

Здоров'я —                                                                   за гроші.

Найбільше багатство —                                             всьому голова.

Здоров'я не купиш                                                      який він багатий.

Як про здоров’я дбаєш,                                              втративши — плачемо.

Здоров'я маємо — не дбаємо,                                    так і маєш.

Здоровий не знає,                                                        здоров'я.

  •      Похожее изображениеМайдан здоров’я (додаток 6)
  •    Пройшовши браму, ми потрапляємо на майдан, де стоять дві великі діжі з написами: «Корисні продукти» і «Шкідливі продукти». Опускаємо в ці діжі малюнки корисних і шкідливих продуктів(картки у дітей на столах).
  •   Вправа «Консультанти». Робота в групах

Об’єднання дітей у три групи: «Працьовиті», «Активні», «Консультанти».

Завдання для груп:

  •      Похожее изображениегрупа «Працьовиті» - написати, які корисні справи ви робите протягом дня
  •      група «Активні» -  намалювати види активного відпочинку
  •      група «Консультанти» - скласти поради для учнів щодо підвищення працездатності

Групи презентують свою роботу

  •   Вправа «Правила відпочинку». Робота в групах

Об’єднання дітей у три групи: «Туристи», «Школярі», «Дітвора».

Завдання для груп:

  •      група «Туристи» - скласти правила відпочинку на природі. (Дітям роздати квіточки. Кожен учасник пише одне правило на квіточці)
  •      група «Школярі» - скласти правила відпочинку у школі (записують на дзвіночках)
  •      група «Дітвора» - скласти правила відпочинку у дворі (записують на м’ячиках)

Групи презентують свою роботу

«Туристи» прикріплюють квіточки на плакат із зображенням лісу;

«Школярі» - дзвіночки на плакат із зображенням школи;

«Дітвора» - м’ячики на плакаті із зображенням двору.

  •   Похожее изображениеВправа «Експерти». Обговорення ситуації

Бабуся Андрія живе в селі. Вона вміє готувати дуже смачні страви, дотримуючись правил гігієни. Одного разу до неї приїхав Андрій. Одразу з дороги, не помивши руки, сів за стіл. Через декілька днів Андрій захворів дизентерією. Він ще не одужав і пішов до школи. Через деякий час його двоє друзів теж захворіли.

- Чому так сталося?

- Закінчіть речення: «Інфекційними хворобами можна заразитися …»

- Що служить причиною хвороби?

- Що таке мікроби?

  •   Інформаційне повідомлення «Шкідливі та інфекційні хвороби»

Мікроби (мікроорганізми) – дрібні, частіше одноклітинні тварини або рослинні організми. Мікроорганізми бувають шкідливі і корисні.

Картинки по запросу шкідливі мікроорганізми До корисних ми відносимо:

-  ґрунтові бактерії, які підвищують родючість ґрунту;

-  бактерії для виробництва ліків;

-  молочнокислі бактерії, які використовуються для одержання кефіру, сиру, ряжанки;

-  речовини, одержані з бактерій, які використовують для виготовлення синтетичних миючих засобів.

 Але існують і шкідливі мікроорганізми. Вони викликають захворювання. Це хвороботворні бактерії і віруси. Потрапляючи в організм, частіше через органи травлення і дихання, вони швидко розмножуються і виділяють отруту, що вбиває живі клітини. Так виникають інфекційні хвороби.

 Інфекційними називають хвороби, викликані шкідливими хвороботворними мікробами і вірусами, що їх не побачиш без мікроскопа.

Похожее изображение Коли вони потрапляють в організм, людина хворіє: у неї підвищується температура, болить голова, живіт, може початися кашель, нудота, блювота. Деякі мікроби постійно живуть у нас в організмі. Мікроби, що живуть у роті, дуже люблять солодке і не люблять зубної пасти.

  •   Вправа « Малюнок за уявою». Робота в парах

Діти, працюючи в парах, на аркушах паперу малюють корисні і шкідливі звички такими, якими вони їх уявляють.

Презентація малюнків

  •   Вправа «Кошик здоров'я». Робота в групах

Діти об’єднуються в чотири групи: «Гігієна», «Вітаміни», «Пігулки», «Гімнастика».

Кожна група на аркушах записує правила боротьби з грипом і кладе у «Кошик здоров'я»

  •   Похожее изображениеГра «Найрозумніший»

- Відгадайте загадки. Що об'єднує всі ці назви?

  • Лист різний із оксамиту, соком ягідка налита.

А для хворої дитини кращі ліки — чай з... (малини).

  • Цього фрукта по шматочку

в чай добавлю для смаку.

Запашистий та кисленький,

наче сонечко жовтенький. (Лимон)

  • Весною росте, літом цвіте,

восени осипається, зимою відсипається;

а квітки — на медок.

Картинки по запросу калинаЛікує від грипу, кашлю і хрипу. (Липа)

  • Той, хто їсть її, той знає —

всіх мікробів убиває.

Овоч цей корисний дуже,

та від нього сліз калюжа. (Цибуля)

  • За хатиною в садочку

у зеленому віночку

у червоному намисті

дівчинонька чепуриться. (Калина)

  • Кучерявий кущ на кручі

має пазурі дряпучі.

Картинки по запросу часник цибуляХто по квіти потовпиться, 

за того він ухопиться.

Як дряпоне:

- «Ані руш!».

Угадайте, що за кущ? (Шипшина)

  • Що то за голова,

що лиш зуби та борода? (Часник)

  • Росте в лісочку, має червону сорочку.

Хто йде — той поклониться. (Суниця)

  •   Руханка
  •         Повторюйте рухи разом зі мною.

Якщо хочеш бути здоровим, Роби так… (руки вгору)

Якщо хочеш бути здоровим, Роби так… (руки вниз)

Якщо хочеш бути здоровим, Посміхнись і будь бадьорим.

Якщо хочеш бути здоровим, Роби так… (повороти вправо, вліво)

Якщо хочеш бути здоровим, Дихай так… (вдихають носом, видихають ротом)

Якщо хочеш бути , Роби так… (крокують на місці)

І будь здоровим!

  •   Створення лепбука «Корисна їжа»

Нет описания фото.На данном изображении может находиться: 2 человека, люди сидят

 

 

 

 

 

  •   Вправа «Загартування». Робота в групах

Діти об’єднуються в групи «Літо», «Зима».

Завдання для груп

Група «Літо» - намалювати сюжет зимового загартування

Група «Зима» - намалювати сюжет літнього загартування

Групи презентують свої малюнки

  •   Руханка «Австралійський дощ»
    Діти стають у коло і у колі ланцюжком повторюють рухи за вчителем.

В Австралії піднявся вітер. (вчитель тре долоні)

Починає крапати дощ. (клацання пальцями)

Похожее изображениеДощ посилюється. (почергове плескання долонями)

Починається справжня злива. (плескання по стегнах)

А ось град – справжня буря. (тупіт ногами)

Але що це ? Буря стихає? (плескання по стегнах)

Дощ стихає. (плескання в долоні)

Рідкі краплі падають на землю. (клацання пальцями)

Тихий шелест вітру. (потирання долонь)

Сонце! (руки догори)

  •   Гра « Докажи словечко»
  •         Давайте разом зі мною створимо віршик про охайність. А що це? Кого ви можете назвати охайною людиною?

Квіточку роса умила, а тебе умиє … ( мило)

І дивись, не барись, в школу швидко, швидко  … ( мчись)

Але, й тут не поспішай, подивись спочатку,

Похожее изображениеЧи нічого не забув, чи в портфелі все в …( порядку)

Не носи в кишені жуйки, крейду, яблука і булки,

Кнопки, цвяхи, сірники, а носи …( носовички)

В школі, в класі не брудни, сміття бачиш …( підніми)

Будь охайним завжди сам, уникай дірок і …( плям)

Щоб тобою всі пишались,

Перехожі оглядались.

Так роби, щоб люди звикли

Ти в усьому завжди…( приклад)

  •   Гра «Який твій улюблений колір?»

Окремі учні обирають свій улюблений колір, а вчитель називає психологічну характеристику( позитивні риси характеру) цих дітей.

- Давайте подивимося, що ж розповість нам колір про ваш характер.

  •      Картинки по запросу кольоричервоний: активні, наполегливі, врівноважені, розумні діти;
  •      зелений: мудрі, творчі, винахідливі;
  •      синій: хоробрі, енергійні, активні, рухливі;
  •      жовтий: чуттєві, витончені, активні;
  •      фіолетовий: загадкові, а іноді-егоїстичні.
  •   Практикум «Людські чесноти»

Завдання  для І групи

  •         З поданих назв рис характеру утворіть антонімічні пари.

Наприклад: щедрість - скупість

Милосердя                    лінощі

Працьовитість               байдужість

Турботливість                жорстокість

Пильність                        злість

Доброта                           недбалість

Відповідальність            неуважність

Завдання для ІІ групи

  •         З поданих назв рис характеру виберіть ті, які властиві хорошому учневі.

Похожее изображениеПунктуальний, старанний, недбалий, допитливий, вихований, акуратний,  галасливий, неуважний, лінивий, пильний, товариський, сумлінний.

 Життєва задача для ІІІ групи

  •    Послухайте ситуацію. На вашу думку, зумів Василько зробити правильний вибір?
  •    Як позначилась ця ситуація на здоров'я хлопчика?
  •    Як треба було поступити Василькові?

Василько почав робити уроки. Подзвонив друг і запропонував пограти у футбол. Василько вирішив, що трішки пограє, а уроки виконає пізніше. Додому він повернувся пізно, хоча уроки виконав, але не виспався.

Завдання для ІV групи

  •         Визначити позитивні та негативні  риси характеру казкових героїв.

( Червоної Шапочки та Сірого Вовка)

  •   Перегляд мультфільму «Як Петрик П’яточкін слоників рахував?
  •    Картинки по запросу п'яточкінПодивіться мультик. Який головний герой? Чи хороші вчинки він робить? Які поради ви дали б цьому непосиді?

(перейти за посиланням https://goo.gl/LxhzWM)

 

 

  •   Робота в парах
  •         Із розсипанок словосполучень складіть прислів’я. Як ви їх розумієте?

У здоровому тілі –             то й світ не милий.

Картинки по запросу здоровый образ жизниЯк немає сили,                    здоровий дух.

Здоров’я -                           який він багатий.

Здоровий не знає,               найбільше багатство.

Де дружні                            щасливі батьки.

Здорові діти -                      там і сильні.

Ходи більше                       проживеш довше.        

Здоров’я –                           всьому голова.

  •   Релаксація. Гра «М’яч»

- Доповніть правила здорового способу життя.

Треба завжди дотримуватись правил особистої …(гігієни)

Треба мити руки перед …(уживанням їжі)

Треба постійно займатися … (спортом)

Треба проводити багато часу на свіжому … (повітрі)

Треба дотримуватись розпорядку …(дня)

Джерела

https://goo.gl/htQ1hs

https://goo.gl/vwFLQK

https://goo.gl/2Fh5hv

https://goo.gl/ygvDrH

https://goo.gl/aqajoL

https://goo.gl/2u3LHu

https://goo.gl/2taqri

https://goo.gl/VwSfWr

https://goo.gl/2dH2wV

https://goo.gl/MbR2MZ

https://goo.gl/6ZaVEK

https://goo.gl/vPc2iY

https://goo.gl/Dr2jyk

https://goo.gl/kiEGVP

https://goo.gl/Tw2ehJ

https://goo.gl/z7sRsf

https://goo.gl/LxhzWM

https://goo.gl/BBZZ6U

https://goo.gl/uHAVuE

https://goo.gl/rswWx2

 

 

 

Додатки

Похожее изображениеДодаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображениеДодаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображениеДодаток 3

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу розмальовки для дітей з математикиДодаток 4

Похожее изображение 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

Похожее изображение 

Додаток 5

Картка 1

 

Щирість, доброта, заздрість, відповідальність, хвалькуватість, уважність, жадібність.

 

Картка 2

 

Чуйність, заздрість, чесність, байдужість, уважність, хитрість, злість.

 

Похожее изображениеПохожее изображениеКартинки по запросу корисні продуктиКартинки по запросу корисні продуктиПохожее изображениеПохожее изображениеКартинки по запросу корисні продуктиПохожее изображениеДодаток 6

Картинки по запросу ягодиПохожее изображениеКартинки по запросу булочкиКартинки по запросу грибиКартинки по запросу шкідливі продукти та напоїКартинки по запросу шкідливі продукти та напоїКартинки по запросу шкідливі продукти та напоїПохожее изображение

1

 

docx
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
1420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку