Дидактичні матеріали "Початок лібералізації суспільно-політичного життя (1953-1964 рр.")

Про матеріал
Цікаві дидактичні завдання різних видів до уроку історії в 11 класі. Тема "Початок лібералізації суспільно-політичного життя (1953-1964 рр.) Учнів зацікавлять завдання на визначення послідовності подій, "Вчимося творчо мислити", аналізувати історичні факти тощо. ,
Перегляд файлу

      

Дидактичні матеріали до теми

«Початок лібералізації суспільно-політичного життя

(1953-1964 рр.)

 11 клас

Завдання 1. Формуємо вміння порівнювати економічні процеси

Найбільші результати принесли реформи М.С.Хрущова в галузі:

а) промисловості; б) сільського господарства; в) соціальної політики.

Позначте на діаграмі.

Завдання 2. Вдосконалюємо вміння встановлювати послідовність подій.

Назвіть події з історії України, які відбувалися після подій всесвітньої історії, визначених у першій колонці, але раніше, ніж події, визначені у третій колонці.

 

Події

всесвітньої історії

 

Події

 історії України

Події

всесвітньої історії

 

nazitech_c841d000 Смерть Сталіна

 

XX з’їзд КПРС

8aa9bf7647

Політ Гагаріна в космос

 

00046wq5

Вбивство Д.Кеннеді

Поштовий блок України, присвячений 50-річчю запуску першого штучного супутника Землі, 100-річчю від дня народження конструктора космічних ракет Сергія Корольова і 100-річчю від дня народження конструктора ракетних двигунів Валентина Глушка, 2007 р. З коле

запуск I штучного супутника Землі

 

731-kukuruza2-

Початок вирощування кукурудзи без урахування природно-кліматичних та інших умов

Завдання 3. Розкриваємо вплив десталінізації на розвиток культури

Правління Хрущова М.С. – це кінець «коренізації», українізації. Чи згодні ви з таким твердженням? Обґрунтуйте свою думку.

 

Завдання 4.

Вчимось аналізувати, виховуємо критичне мислення учнів.

Належність до шістдесятників не дає підстав називати діяча дисидентом. Чи згодні ви з цим твердженням?

vigranov.jpg (10558 bytes)Лук'яненко Левко ГригоровичКандиба Іван ОлексійовичВизначте, хто з названих діячів дисидент, а хто шістдесятник:

                                                                     kvp61kostenko

 

 Вінграновський     І. Кандиба                    Л.Лукяненко               Л.Костенко

 

 

stys         685-Dovzh02-            867190_a87bf78a      579bc20953                   

      В.Стус                       О. Довженко                              В.Чорновіл                    І.Світличний

 

 

Запишіть в таблицю визначення термінів та прізвища діячів:

 

 

Шістдесятники -

Дисиденти -

 

 

 

 

 

Завдання 5. Тренуємо пам'ять.

Записати події в хронологічній послідовності:

 

а) перший суд над дисидентами        ;

б) XX з’їзд КПРС;

в) ліквідація МТС;

г) призначення М. Підгорного I секретарем ЦК КПУ ;

д) початок освоєння цілинних земель                    .

 

Завдання 6.

Формуємо вміння аналізувати історичні явища.

Чому в 1963 році СРСР був змушений закупити зерно за кордоном, маючи житницю – Україну? Використайте терміни: інтенсивний, екстенсивний розвиток.

 

Завдання 7.

Формуємо навички користуватися науковою термінологією.

Дати визначення термінів: реабілітація, лібералізація, вертикальна й горизонтальна система управління, «відлига», десталінізація.

 

Завдання 8. Розвиваємо логічне  та історичне мислення.

 

Ви знайшли щоденник Л. Лукяненка -  . kniga_pam

Які думки щодо майбутнього України  він міг записати в ньому?

Завдання 9.

Вчимося філософськи мислити.

«11 років, що минули по смерті наступника Леніна, були часом боротьби за «сталінський мундир» (М. Геллер, А. Некрич). Як ви це розумієте?

 

Завдання 10.

 Формуємо критичне мислення учнів.

Уявіть, що ви – автор слів: «Народ мій є! Народ мій завжди буде!

                                                 Ніхто не перекреслить мій народ!»

За «слово» ви потрапили до табору на 15 років. Якби ви мали можливість, щоб виголосили системі?

Завдання 11.

 Вчимося творчо мислити.

О.Лаціс і О.Ліберман започаткували економічну дискусію в країні. Пофантазуйте, якою б могла стати Україна, якби Хрущов прислухався до економістів?

В промисловості:                        В с/г:               Суспільно – політичне життя:

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 12. Формуємо вміння аналізувати історичні події. Розвиваємо історичну свідомість учнів.

На могилі М.С.Хрущова встановлено пам’ятник, який складається з двох частин – білої та чорної. Між ними  - тріщина. Що це може означати??? Відповідь обґрунтуйте.

36-1

 

docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
573
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку