Роздатковий матеріал для 4 класу на тему “Лексика". Картки - це хороший роздатковий матеріал, який можна використовувати як під час онлайн ,так і під час дистанційного навчання. Існує багато вправ з картками, за допомогою яких урок стане цікавішим та різноманітнішим.Відповідають чинним вимогам концепції НУШ.
1. Прочитайте вірш. Випишіть слова, якими автор називає снігопад. Як
3. Прочитайте в рш. Із тексту в рша вибер ть запиш ть слова-синон ми.
Лелека
2
Красивий довгоногий птах.
Їсть ящ рок, мишей, комах.
Із людьми лелеки давн друз ,
Та й люди люблять чорногуз в.
Склад ть речення з одним з сл в (на виб р).
Лелека, чорногуз.
Випиш ть з тексту слова-синон ми до сл в Батьк вщи́на ба́тьк вщина. Батьк вщи́на – … (р дний край, країна, в тчизна, край батьк в, Україна).
Ба́тьк вщина – …(м сце народження, р дний д м, д ди́зна, батьк вський спадок).
6. В дгадайте загадку-добавлянку.
У всьому св т кожен зна:
Є Батьк вщина лиш одна.
І в нас вона одна єдина –
Це наша славна … (Україна).
До слова в дгадки добер ть якомога б льше синон м в.
Україна – Батьк вщина В тчизна, р дна країна, р дна держава, р дний край.
7. Знайд ть слова, близьк за значенням, з'єднайте їх у пари.
мугикав йде суперечка шум др ботить сп вав гам р сварка
1 Доберть синонми до слова милосердя.
(Милосердя – гуманнсть, людянсть, доброзичливсть, доброта, спвчуття)
2 До поданих слв доберть синонми.
Дброва – … (лс, перелсок, пуща, хаща, пралс, лсопарк).
Тихо – … (беззвучно, нечутно, безшелесно, потиху).
Шелестло (листя) – … (шурхотло, шумло, шепотло).
Продовжте синон м чний ряд.
Абетка, …(алфав т, азбука,…).
Іде, …(плентається, шкутильгає, шкандибає,…).
Говорить, …(баз кає, розказує, розмовляє,… ).
Думає …(метикує, розм рковує, гадає, …).
Продовжте синон м чний ряд.
Абетка, …(алфав т, азбука,…).
Іде, …(плеs://oleksijenko-tetyana.webnode.com.ua/news/vpravi-z-leksiki-/
Склад ть сенкан на тему "Україна".
Україна
Велика, багата, р дна, чудова.
Чарує, кв тне, розвивається.
Батьк вщина, держава, р дний край.
Немає кращої н де з
Прочитайте текст. Випиш ть синон м чну групу сл в.
Якщо записати вс букви (л тери) в певн й посл довност , про яку домовились люди, вийде алфав т, або азбука, чи абетка.
Слово "алфав т" утворилося в д назв двох перших л тер грецької абетки – альфа бета. "Азбука" – в д назв перших двох букв давньоруського алфав ту – аз буки.
Здогадайтеся, як утворилася українська назва "абетка”
Випишть спочатку групу спльнокореневих слв, потм групи синонмв.
Втер, втерець, втрище.
Завиває, скиглить, свище.
До слова веселка доберть спочатку близьк за значенням слова, а потм порвняння.
Веселка – … (райдуга) .
Веселка, нби … (барвисте коромисло, диво-брама, дивовижний мст, …)
В дгадайте загадку. Випиш ть близьк за значенням слова.
Хто д д?
З’їжджалися дочки в гост до д да.
Ось там Зав рюха санчатами їде,
За нею Метелиця сл дом мете,
Хурделиця Хугу з собою веде,
А т льки-но в тер у пол зав є,
Як стануть на лиж Хуртеча й Зав я, Нарешт удвох з Замет ллю приїхала
Найменша – улюблена донечка В хола.
(Д д Мороз)
Зав рюха, … (метелиця, хурделиця, хуга, хуртеча, зав я, замет ль, в хола)
Прочитайте. Випиш ть з тексту в рша спочатку сп льнокоренев слова, а пот м синон ми.
Ой яка чудова українська мова!
Де береться все це, зв дк ля як?
Є в н й л с – л сок – л сочок, пуща, гай, д брова, б р, перел сок, чорнол с. Є ще й байрак.
І така ж розк шна гнучка, як мр я.
Можна " зв дк ля" "зв дки", можна "зв дк ль".
Є у н й хурделиця, в хола, зав я, зав рюха, хуртовина, хуга, замет ль.
(О.П дсуха)
Л с, л сок, л сочок.
Л с, пуща, гай, д брова, б р, перел сок, чорнол с, байрак.
Зв дк ля, зв дки, зв дк ль.
Хурделиця, в хола, зав я, зав рюха, хуртовина, хуга, замет ль.
Прочитайте текст. Добер ть запиш ть до вид леного слова синон ми, а до слова дзвен ло – групу спор днених сл в.
Над р чкою жовт ли верби, кленове листя гор ло зорями по земл .
Стояла ос нь. На обр ї б лими баранцями застиг серпанок. Пов тря мало не дзвен ло кришталевим дзвоном. За Є.Гуцалом
Гор ло – палало, палахкот ло, золотилося, … .
Дзвен ло – дзв н, дзв нок, дзв ночок, задзвен ло, …
Вдредагуйте текст, використовуючи синонми.
Мишко любить ходити до ддуся в гост . Ддусь завжди з радстю зустрчає Мишка. Ддусь пригощає Мишка смачними яблуками, грушками, цлющим медом. Мишко з задоволенням працює у ддусевому саду. Мишко може води бджлкам-трудвницям налити, суху глочку на яблуньц зрзати.
Радє ддусь – славний помчник росте!
До поданих слв доберть слова, близьк за значенням (синонми).
Смливий – ... (хоробрий, вдважний, безстрашний …) .
Шлях – ... (дорога, путь, шосе, …).
Говорити – ...(мовити, казати, розмовляти, …) .
З одним з слв складть запишть речення.
Прочитайте текст.
Надходив вечр. Сонце готувало соб вогняну постль. А втер заснув ще ранше. Жоден листочок не ворушився.
У лс заповзали сутнки, огортали дерева, кущ , затуляли оченята птахам зврятам. За Юрєм Старостенком
Випишть з тексту вислови, як мають таке значення: заходило сонце, було тихо, смеркало.
повн весняного трепетного шуму. Василь Симоненко
Поле – лан, нива, степ.
. В дгадайте загадку. Випиш ть близьк за значенням слова-ознаки. Спробуйте продовжити цей синон м чний ряд сл в. Я червоний щовесни І багряний восени.
Ц ле ж л то я зелений,
Називають мене… (кленом).
Червоний, багряний, … вогняний, пломенистий, полум'яний, червлений, черв ньковий, кумачевий, жаркий.