Дидактичний матеріал "Дивосвіт літер"

Про матеріал

Матеріал містить цікавинки та повчальні історії про літери,інтерактивні вправи та дидактичні ігри.












Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Назви предмети, що починаються з літери А.
  2.  Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

Абрикоси – наче літо,

Золотаві, запашні,

Красним сонечком зігріті,

До смаку вони мені.

  1. Запам’ятай: абетка починається з літери А.

   А-а-а-а! – прокинулася і заплакала маленька а.

   АА-АА-АА-А! – поколихала колиску велика А,  і

   маленька а заспокоїлася.

  1. Назви слово, яке відповідає на питання хто?
  2. Слово ромашка поділи на склади. В якому складі

вивчений звук?

  1. Зі словом апельсини склади речення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Назви предмети, що починаються з літери Б.
  2. Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

Барвінковий букетик

Назбираю бабусі

І в блакитний беретик,

Мов у барвінок вберуся.

  1. Спробуй прочитати сам:

бір           добро          буйний

брід         батон          бадьорий

брат         бідон          бідовий

  1. Назвати тільки ті предмети, що відповідають на питання що?
  2. Скласти речення, щоб у кожному слові якого був звук [б].
  3. Підкресли знайомі букви: ба, ва, га, да, ма, ла, ка.
  4. Б любить будувати будинки, бити в бубон, бігати. Смакувати бубликами, бананами й борщем.          Знає чарівне слово «Будь ласка».

 

 

 

 

 

  1. Назви предмети, що починаються з літери В.
  2. Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

Вишеньки веселі

Визирають з листя.

Ввесь садок вишневий

В доброму намисті.

  1. Знайди слово-символ України.
  2. Слово виноград поділи на склади.
  3. Зі словом водопад склади речення.
  4. Опиши вежу.
  5. Літера В у віночку. Не вередлива і ввічлива. Не забуває мити вуха. Вміє вітатися. І варить вареники з вишнями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Назви предмети, що починаються з літери Г.
  2. Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

Гулі-голубята.

Гамірлива зграя.

«Гуленьки-гулята!»-

Ганночка гукає.

  1.  Слово гітара поділи на склади.
  2. Назвіть слово за його тлумаченням.

1.Великий свійський птах.

2. Модель Землі.

3.Струнний музичний інструмент.

4.Птах – символ миру.

5. Складіть речення, використавши у ньому 2 слова із

   малюнка.

  1. Назвіть звуки у слові цвях.
  2. Гарна літера Г, грамотна  і негорда, підгодовує горобців і голубів. Не грюкає дверима і не дме губенят, любить гриби і груші і не гризе нігті.

 

 

 

 

 

 

  1. Назви предмети, що починаються з літери Г.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

Ґедзь із гавою літали

І на ганку посідали.

Вийшов газда із хатини

І скінчилися гостини.

3.Слово ґудзики поділи на склади. Назви в ньому звуки.

4.Склади речення зі словом-назвою квітів.

5. Г не ловить гав, тому не набиває гулі. Сама застібає ґудзики. Її добре знають гуси. «Ге-ге», - гелгають вони.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Назви предмети, що починаються з літери Д.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

До дуба дерлася дереза:

  • Дивися, я дряпуча!

Десь на біду взялась коза

Й обскубла кущик злючий.

3.Назви цифри, зображені на малюнку.

4.Назви слово, вжите у множині.

5. У слові дятел назви голосні звуки.

6. Зі словом дим склади речення.

7. У долоньки плеще Д, як до нас у гості йде. Вона дуже добраі ніколи не дратується. Уміє дружити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Назви предмети, що починаються з літери Е.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

З етажерки до екрану,

В глек із медом у сметану…

Перестрибка буква Е

У веселочці живе.

3.У слові екскаватор назви приголосні звуки.

4.Зі словом електричний склади речення.

5. «Е-е-е, не забудьте і мене!» - екає буква Е. Вона за столом уміє користуватися серветкою, не сидить довго перед телевізором. І дуже любить екскурсії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери Є.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

           Гляньте,  Є воду п’є !

           Часом носика набє.

Є твоє і моє,

А в ґнотика своє.

3.Слово єдинорог поділи на склади.

4.У слові єхидна назви звуки.

5.Зі словом єнот склади речення.

6. Літера Є визирнула і показала язичок.

    Та навіть єнотик знає, що Є просто хоче, щоб її запам’ятали .

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери Ж.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

           Що за жук наставив ріжки

           І дзижчить до мене з книжки?

           То не жук, а буква Ж.

           Вона ж книжку стереже…

3.Назви слова, які відповідають на питання хто?

4. Зі словом жабка склади речення.

5.В слові жолуді назви мякий приголосний звук.

6. Ж схожа на жука. Дружить із журавликом і жабкою. Старанно пережовує їжу. Любить гратися  у   піжмурки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери З.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

           Зайчик в травиці зеленій

          Зубки об моркву точив.

          Зайчик гостинці для мене

          В мамину торбу носив.

3.На що схожа буква З?

4. Назви односкладові слова.

5.Назви лікарську рослину, що ти знаєш про її цілющі властивості?

6.Виконай звуко-буквенний аналіз слова змія.

7.Склади речення зі словом замок.

8. Не зла і не забіяка літера З. Знає безліч казок і загадок. За столом не заглядає у чужу тарілку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що зображені на малюнку.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

Сир, Пилипко, риби, лис…

Нам без И не обійтися.

Поміркуйте, любі діти,

Де ще можна И зустріти?

3.Назвіть двоскладове слово.

4.У слові лимони назвіть голосні звуки.

5. И слів не починає . Та без неї лис, рис, сир не утворяться.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери І.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

Іде Івась в червоних штанях

По вулиці, аж раптом – зирк!

Із двору дідуся Івана

На нього сунеться індик.

3.У слові індик назвіть приголосні дзвінкі звуки.

4.Зі словом іриси складіть речення.

5. І любить іграшки і сама їх складає. Пригощає всіх ірисками.

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери Ї.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

Їжачок, під’їмд, пір’їнка …

Сироїжка зїла Ї.

Знають Ї і українка,

І гаї , і соловї .

3.На що схожа буква Ї?

4.Виконай звуко-буквенний аналіз слова їжаки.

5.Пофантазуймо, з ким може дружити буква Ї?

6. За І притаїлася Ї. Стоїть і тільки очицями водить. Любить вона поїздки. Гарно їсть. І дружить з їжачком.

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери Й.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

Войовнича буква Й,

Після бійки лізе в йод.

А тоді: «Ой-ой !- кричить.-

Де ти, добрий Ойболить?!»

3.Назви односкладове слово.

4.У словах край, гай назви спільні звуки.

5.Й встряє у бійку лише для того, щоб її припинити. Не совається на стільці. Любить гарячий бульйон і солодкий йогурт.

 

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери К.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

Кавуни – мов колобки,

Круглі, писані боки,

Соковиті серединки,

А їх усмішки – зернинки.

3.Назви слова, що відповідають на питання хто?

4.Назви слова, що відрізняються одним звуком?

5. Виконай звуко-буквенний аналіз слова окунь.

6.Зі словом конвалія склади речення.

7. –Куд-куди котить котик такого великого клубочка?- закудикала курочка.

  - Не клубочка, а кавуна, - відказала кмітлива К.

Ця літера любить купатися і ковзатися на ковзанці.

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери Л.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

Лисенятко вчить Лисиця:

Лев – це лиш велика киця,

Але ліпше вам, малята,

В лапки їй не потрапляти.

3.Назви слова, які відповідають на питання що?

4. Виконай звуко-буквенний аналіз слова лілія.

5. Зі словом ліхтар склади речення.

6. Придумай казочку про лебедя.

7. Ласкава і лагідна Л любить ласощі і бавитися ляльками. Вміє літати і лазити. І не боїться лоскоту.

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери М.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

У макітерці сметанка.

Плямкнув Мурчик :

«Смакота-м! І чому

Мала Меланка

Не дає її котам?»

3.Назви слова, у яких є мякі звуки.

4.Знайди односкладове слово.

5.Назви назви істот і неістот.

6.Літера М завжди з м’ячем, вона із милом миє руки. Смакує медом, любить маму і не ліпить із м’якуша коників.

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери Н.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

У Настуні намисто

Червоно-вогнисте.

Мов спілі калини,

Бринять намистини.

3.Назви предмети для шиття.

4. Виконай звуко-буквенний аналіз слова пень.

5. Зі словом нарциси склади речення.

6. Знайди слова, які відрізнються одним звуком.

7.Літера Н приносить новини. Береже новий одяг. Навчає дивитися під ноги і витирати носика. Без дозволу не бере ножиць і ножа.

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери О.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

Окунь – риба, одуд – птах,

На обличчі О в очах.

О! Погляньте, впало О

Просто в озеро на дно.

3.Виконай звуко-буквенний аналіз слова одиниця.

4.Слово огірки поділи на склади, знайди наголошений склад.

5.Зі словами око, окуляри і оси склади казочку.

6. Обережна і охайна О оминає калюжі. Ніколи не обманює. Знає хороші оповідкиі кожного міцно обіймає.

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери П.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

Порося- порося перемурзалося,

У помиях п’ятачок, вуха, ніжки і бочок.

3.Назви цифру, виконай звууко-буквенний аналіз слова п’ять.

4.Слово портфель поділи на склади.

5. П зі всіма привітна. Приносить подарунки. Любить

пекти пироги. І не відкладає справ на потім.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери Р.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

Рак на гору мандрував,

Свиснуть похвалявся,

Та зірвавсь і в прірву впав –

От і до свистався.

3.З якої казки овоч?

4. З якої казки героїня?

5.Виконай звуко-буквенний аналіз слова ручка.

6. Розумна і радісна літера Р рідна всім. Навіть

равлик знає, що вона не губить рукавичок.

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери С.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

Усміхнулось сонечко

До плаксухи Сонечки.

Від усмішки сонечка

Засміялась Сонечка.

3. Назви мякий приголосний звук у слові сойка.

4. Зі словами сонце, соняшник і сонечко склади розповідь.

5. Літера С – скромна і слухняна. Сильна і смілива. Любить смішні історії і солодкі суниці. Не спізнюється на сніданок.

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери Т.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

Тетянка телятку травиці нарвала,

Телятко Тетянці «Спасибі!» - сказало.

3.У словах троянда і тюльпан знайдіть спільні звуки.

4.Зі словом тополя складіть речення.

5. На тоненькій ніжці твердо стоїть Т. Вона вміє гарно танцювати і грати на трубі. Зі всіма товаришує. Коли переходить вулицю, то тримається за татову руку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери У.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

Уранці Устиму велика біда:

Умитися треба – холодна вода.

Нащо умивальник придумали люди,

Ввечері ж знову замарзаний буду.

3.Виконай звуко-буквенний аналіз слова учень.

4.Пофантазуй: де живе буква У? Хто її сусіди? Що вона їсть на обід?

5. Уважна і усміхнена У утішає плаксунів. Уранці завжди умивається. Любить суп і юшку.

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери Ф.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

Фіолетова кофтинка, сарафанчик, фартушок…

Це фіалка чи фросинка завітала у садок?

3.Поясни значення слів феєрверк, флюгер.

4.З якої казки героїня?

5.Назви глухі приголосні звуки у слові фонтан.

6.У спортивній формі літера Ф. щоб не забруднитися одягає фартух. Уміє малювати фарбами. Не чіпає мамині парфуми.

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери Х.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

        Хмарка супить бровенята:

       -Хто не хоче йти до хати?

       Коли в дім надходить вечір –

       Час у ліжечка малечі.

3.Назвіть слова, вжиті у множині.

4. Виконай звуко-буквенний аналіз слова хвиля.

5.Зі словом хризантема складіть речення.

6. Літера Х – хороша, хоробра і не хвальковита. Не боїться холоду, любить хрумати сухарики.

 

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери Ц.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

        Цибулина, цирк, цимбали…

        Цвірінчання всі впізнали?

         І цукерка, і яйце розцяцьковані у це…

3.Назвіть циркові слова.

4.Пригадайте скоромовку із словом киця.

5. Ця літера пригощає цукерками. Не ламає олівців.

Любить цирк.

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери Ч.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

        Черевички чарівні,

        Як чудово в них мені.

        Чепурушка невеличка

         У червоних черевичках.

3.Згадайте пісню про ці квіти.

4.Повторіть скоромовку про чаплю.

5. Ч частує чаєм,чистить зуби. Чесна, чемна і не чванлива.

 

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери Ш.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

       Шило щвець в мішок поклав,

       Думав там його сховав.

       Мудрість він забув таку:

        Шила не втаїть в мішку!

3.Виконай звуко-буквенний аналіз слова шість.

4.Склади речення зі словами шимпанзе і шахи.

5. Шоколадна літера Ш не робить школи. Швидка, шубку вішає у свою шафу. Не забуває мити шию.

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери Щ.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

        Два щури сидять в норі,

        Поки вщухне шум в дворі.

        А тоді мерщій в комору,

        Щоб поцупить щось у нору.

3.Пригадайзагадку про дощ.

4. Склади розповідь про щуку і щітку.

5. Щ нікого не щипає. Вона щира і щедра. Має румяні

щічки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, зображені на малюнку, в яких  вживається Ь.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

            Хоч слів не починаю,

            Та як мене додать,

             Я слово вмить міняю,

             Із «п’ят» виходить п’ять .

3.Виконай звуко-буквенний аналіз слова кульбаба.

4.Склади розповідь про дельфіна.

5. Літера, схожа на стілець, називається Ь. Вона дуже важлива, бо без неї з бульки виходить булка.

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери Ю.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

            Я люблю букву Ю,

            Бо Юрасем звуся.

            Всюди Ю впізнаю:

             Ключ, юрба, сміюся.

3.Склади розповідь про дружбу капелюха з літерою

 Ю.

4. Виконай звуко-буквенний аналіз слова юрта.

5. Літера Ю вюнка . Не сюсюкає. Любить юшку. І ніколи не рюмсає.

 

 

 

 

 

 

 

1.Назви предмети, що починаються з літери Я.

2.Послухай віршик, впізнай і підкресли вивчену літеру.

            На ялині яблуко:

            Як це розуміти?

            Яблуню з ялиною

            Сплутала я, діти.

3.Розкажіть віршик про новорічну ялинку.

4.  Виконай звуко-буквенний аналіз слова ящірка.

5. І остання літера абетки – Я. Вона не вискочка. Просто не перекладає своїх обов’язків на когось. Любить ягідки та яблука. Без Я не буде свят.

 

 

 

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
1594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку