Додаток 1 до листа
КУ « ЦПР «Освітня
траєкторія» ДМР
від 23.06.2022 №426
Комунальний заклад освіти
«Середня загальноосвітня школа №17»
Дніпровської міської ради
Сухоносенко Ірина Вікторівна
українська мова та література
1 категорія
Дидактичний матеріал
«Вживання апострофа»
5 клас
Українська мова
Марафон червень 2022
Дніпро
Додаток 2 до листа
КУ « ЦПР «Освітня
траєкторія» ДМР
від 23.06.2022 № 426
Українська мова _Сухоносенко І.В. _17
Дидактичний матеріал з теми
« Вживання апострофа »
5 клас . Українська мова
Картка 1
Випишіть слова у дві колонки: у ліву — з апострофом, у праву — без
нього, щоб дізнатися, що зашифровано в завданні.
Хутор..янин, об..єм, б..юст, б..є, лл..ється, Ілл..я, об..єкт, р..яно, об..єднання, напам..ять, астрахан..ський, ув..язнений.
Картка 2
Випишіть слова у дві колонки: у ліву — з апострофом, у праву — без
нього, щоб дізнатися, що зашифровано в завданні.
Духм..яні снопи, ін..єкція, в..яжеться, Р..єпін, св..ятопис, п..ятсот, кров..ю, мільйони, В..єтнам, бур..як.
Підкресліть у кожному слові або словосполученні передостанню букву — прочитаєте назву одного з творів Лесі Українки.
Картка 3
Випишіть слова у дві колонки: у ліву — з апострофом, у праву — без
Нього.
Бур..як, дев..ять, р..явкати, нев..язкий, електрозва-р..ювання, ад..ютант, атель..є, голуб..ятко, духм..яний, об..їзд, вар., яг, Лук..янівка, інформб..юро, об..єкт, кань..йон, верб..я, р..явкнути, арф..яр, авант..юра, дов..янути, щупл..явий, оп..яніти, евол..юція.
Картка 4
Випишіть слова у дві колонки: у ліву — з апострофом, у праву — без
нього, щоб дізнатися, що зашифровано в завданні.
Ф..юзеляж, різьб..яр, верб..я, ад..юльтер, ад..ютант, н..юанс, к..ювет, нав..язливий, Омел..ян.
Картка 5
Запиши текст, вставляючи , де потрібно , апостроф або м’який знак .
Поясни правопис цих слів.
Стан..мо на коліна перед матір..ю і помолімос.. , як Матері Божій.
Стан..мо на коліна перед матір..ю і душею засвітімос.. праведною , як на сповіді.
Св..ята година молитви і сповіді встає з чистоти матінки – землі і пречистого світла бат..ка неба – і зоріє в тому с..яйві українс..ка душа.
Є на світі одна Україна , як тіл..ки одна в нас є мати.
Картка 6
Письмова розминка.
Запишіть слова у три колонки: 1) з м’яким знаком; 2) з апострофом; 3) без м'якого знака й апострофа.
Кон…юктура, ательє, кур…йоз, ад…ютант, конс…єрж, інтерв…ю, деб…ют, к…ювет, гал…ма, кал…ка, панел…, філ…трат, б…ювет, іл…юзія, мад…яр, бракон…єр, п…єдестал .
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Картка 7
Виписати слова, у яких апостроф ставиться на межі префікса і кореня.
Роз’яснити, з’юрмились, рум’яний, роз’їхати, з’явилася, в’ється, від’їхати, під’їзд,з’їзд, пів’яблука, дит’ясла, ін’єкція, без’язикий, від’їзд, з’їсти, об’єднати.
Картка 8
«Хмара слів»
Випишіть із хмари слів слова на правопис апострофа і запам`ятайте їх .
Картка 9
Випишіть слова, у яких допущено помилки при переносі слів.
Роз’-яснити, з’юр-мились, ру-м’яний, зі-в’янути, здоро-в’я, об’-ява, об’-їзд, під-в’язати, слов’-яни, возз’єд-нати, м’я-со, роз-м’якшити, від’-їзд, бе-з’язикий, міжгір’-я, соло-в’їний.
Картка 10
Утворіть слова за допомогою префіксів або префіксів та суфіксів, поясніть вживання апострофа.
Гора, двір, зірка, язик, їхати, єднати, вечір, ядро, жнива.
(Узгір’я, подвір’я, сузір’я, пів’язика, під’їхати, з’єднати, надвечір’я, без’ядерний, переджнив’я).
Картка 11
Записати 5 імен , які пишуться з апострофом .
( Дем’ян , Мар’ян , Лук’ян , Валер’ян , Дар’я , В’ячеслав ).
Картка 12
« Із трьох – два »
Із трьох слів зробити два
Суп із горохом -
Покрівля із соломи –
Будинок із каменю -
Сік із моркви –
Шия в жирафи -
Молоко із – під корови –
Відвар із кропиви –
Одяг для свята –
Клітка для мавпи -