Пропоную до збірки «Трибуна вчительської майстерності» на сторінки часопису «Розкажіть онуку» матеріали, які допоможуть учням 3 класу навчитися легко оперувати табличкою множення та ділення. Хочу поділитися досвідом, як організувати роботу з табличками множення та ділення, щоб учні не зазубрювали, а з цікавістю оперували табличками. Хоч і починає табличка вивчатись у 2 класі, але усвідомлення її починається тільки у 3 класі. Різні види завдань можна використовувати для самоперевірки, взаємоперевірки один одного, ігор.
Картки-тренажери для перевірки таблички множення
Таблиця множення числа 6 М6 Зафарбуй пари однаковим кольором
|
|||
42 |
69 |
36 |
68 |
24 |
18 |
64 |
30 |
48 |
65 |
67 |
12 |
62 |
66 |
54 |
63 |
Таблиця множення числа 7 М7 Зафарбуй пари однаковим кольором
|
|||
79 |
21 |
35 |
77 |
42 |
73 |
72 |
56 |
78 |
14 |
28 |
76 |
49 |
75 |
74 |
63 |
Таблиця множення числа 8 М8 Зафарбуй пари однаковим кольором
|
|||
32 |
84 |
56 |
85 |
89 |
24 |
88 |
48 |
16 |
82 |
40 |
83 |
87 |
72 |
86 |
64 |
Таблиця множення числа 9 М9 Зафарбуй пари однаковим кольором
|
|||
72 |
99 |
27 |
63 |
36 |
96 |
45 |
81 |
94 |
54 |
98 |
93 |
18 |
97 |
95 |
92 |
Картки- тренажери для перевірки таблички ділення
Таблиця ділення на 5 Д5 Зафарбуй пари однаковим кольором
|
|||
4 |
30:5 |
25:5 |
15:5 |
8 |
7 |
45:5 |
2 |
5 |
9 |
20:5 |
40:5 |
10:5 |
6 |
35:5 |
3 |
Таблиця ділення на 6 Д6 Зафарбуй пари однаковим кольором
|
|||
54:6 |
7 |
2 |
30:6 |
6 |
48:6 |
24:6 |
3 |
5 |
18:6 |
42:6 |
8 |
12:6 |
4 |
9 |
36:6 |
Таблиця ділення на 7 Д 7 Зафарбуй пари однаковим кольором
|
|||
8 |
21:7 |
35:7 |
7 |
42:7 |
5 |
2 |
56:7 |
9 |
14:7 |
28:7 |
6 |
49:7 |
3 |
4 |
63:7 |
Таблиця ділення на 8 Д8 Зафарбуй пари однаковим кольором
|
|||
32:8 |
7 |
56:8 |
2 |
9 |
24:8 |
8 |
48:8 |
16:8 |
5 |
40:8 |
3 |
4 |
72:8 |
6 |
64:8 |
Таблиця ділення на 9 Д9 Зафарбуй пари однаковим кольором
|
|||
54:9 |
4 |
8 |
18:9 |
27:9 |
9 |
5 |
7 |
63:9 |
3 |
2 |
6 |
36:9 |
72:9 |
45:9 |
81:9 |
Універсальна таблиця множення (використовується для корекції знань)
9х2=18 8х2=16 7х2=14 6х2=12 5х2=10 4х2=8 3х2=6 2х2=4
9х3=27 8х3=24 7х3=21 6х3=18 5х3 =15 4х3=12 3х3=9
9х4=36 8х4=32 7х 4=28 6х4=24 5х4=20 4х 4=16
9х5=45 8х5=40 7х 5=35 6х5=30 5х5=25
9х6=54 8х6=48 7х6=42 6х6=36
9х7=63 8х7=56 7 х7=49
9х8=72 8х8=64
9х9=81
Сходинки таблички множення
9 |
9 81 |
|||||||
8 |
8 9 64 72 |
|||||||
7 |
7 8 9 49 56 63 |
|||||||
6 |
6 7 8 9 36 42 48 54 |
|||||||
5 |
5 6 7 8 9 25 30 35 40 45 |
|||||||
4 |
4 5 6 7 8 9 16 20 24 28 32 36 |
|||||||
3 |
3 4 5 6 7 8 9 9 12 15 18 21 24 27 |
|||||||
2 |
2 3 4 5 6 7 8 9 4 6 8 10 12 14 16 18 |
|||||||
Математичне лото (35 карток з номером на звороті)
Картки розрізаються і складаються за номерами на звороті.На правій частині картки приклад на множення, а відповідь на наступній картці.Учень називає відповідь, а потім дивиться на наступну картку чи правильну відповідь він сказав.
20 |
92 |
18 |
84 |
32 |
76 |
42 |
62 |
12 |
55 |
25 |
44 |
16 |
97 |
63 |
88 |
64 |
73 |
21 |
65 |
30 |
94 |
36 |
86 |
48 |
74 |
28 |
63 |
18 |
43 |
12 |
96 |
54 |
85 |
40 |
75 |
35 |
66 |
36 |
52 |
10 |
99 |
81 |
87 |
56 |
77 |
49 |
64 |
24 |
98 |
72 |
83 |
24 |
72 |
14 |
42 |
8 |
82 |
16 |
93 |
27 |
32 |
6 |
53 |
15 |
95 |
45 |
33 |
9 |
54 |
Картки експрес опитування(для контролю знань таблички)
9х9 6х3 5х5 8х4 8х8 4х3 6х5 9х8 5х4 8х5 3х3 7х4 8х2 9х7 7х3 4х4 5х2 9х3
|
4 6 8 9 10 12 14 15 16т 18 20 21 24 25 27 28 30 32 35 36 40 42 45 48 49 54 56 63 64 72 81 |
9х5 8х6 6х2 6х4 6х6 3х2 9х6 7х5 8х7 8х3 4х2 7х2 2х2 7х6 9х4 5х3 9х2 7х7
|
8:4 20:5 42:6 18:6 48:8 30:6 56:7 28:4 81:9 10:2 63:9 35:7 24:6 14:7 72:8 25:5 16:8
|
9 7 5 2 8 3 6 4 |
15:5 49:7 27:9 16:4 45:9 64:8 4:2 54:6 12:6 32:8 6:3 21:7 36:9 4:2 24:8 40:8 18:9
|
Контрольна перевірка таблиці множення з наступним аналізом помилок
3 6 9 1 8 2 0 4 7 5 10 (9)
3 7 1 4 8 2 5 9 10 6 0 (6)
10 6 4 1 8 2 9 5 3 7 0 (7)
5 10 6 7 2 1 4 8 0 3 9 (5)
8 5 10 9 6 4 1 3 7 2 0 (8)
7 2 6 10 5 4 0 3 9 8 1 (4)
2 6 9 0 4 8 1 3 10 7 5 (3)
6 0 3 8 5 9 1 4 2 7 10 (2)
Контрольна перевірка таблиці множення з наступним аналізом помилок
9 27 54 81 72 18 36 45 63 90 0 (:9) 60 18 42 24 48 0 12 30 54 36 6 (:6) 70 42 28 35 56 14 63 21 7 49 0 (:7) 25 50 30 35 10 20 40 15 0 45 5 (:5) 40 80 64 72 48 32 24 56 16 8 0 (:8) 20 24 40 8 28 16 12 0 36 32 4 (:4) 18 15 21 30 6 27 9 3 24 0 12 (:3) 14 10 16 18 12 6 0 4 8 2 20 (:2) |
Вивчаємо табличку множення в грі «Підкинь кубики»
Умова гри: Грають 2 учасники. Підкинути 2 гральні кубики,порахувати суму і це число помножити на 4(3,5,6,7,8,9) Кожен з учасників замальовує своїм кольором будь-яку клітинку, що містить отриманий результат. Виграє той,кому вдалося скласти лінію з чотирьох замальованих клітинок одного кольору по вертикалі, горизонталі,діагоналі.
8 |
36 |
40 |
24 |
28 |
36 |
24 |
20 |
12 |
40 |
16 |
44 |
16 |
44 |
36 |
28 |
32 |
12 |
40 |
24 |
8 |
24 |
48 |
36 |
48 |
20 |
32 |
16 |
20 |
16 |
12 |
36 |
40 |
28 |
44 |
48 |
44 |
20 |
32 |
8 |
24 |
20 |
8 |
28 |
24 |
32 |
36 |
44 |
56 |
48 |
32 |
12 |
48 |
12 |
27 |
8 |
16 |
40 |
28 |
36 |
Граємо з табличкою множення та ділення у «хрестики та нолики»
Учасники по черзі розв’язують приклади, та за умови правильної відповіді,замальовують клітку з відповідним прикладом у свій колір. Перемагає той, хто першим склав лінію з трьох кліток одного кольору по вертикалі, горизонталі.
Ці ігри розвивають уважність. Кмітливість. Навички усного рахунку.
6*6 |
2*6 |
9*8 |
5*9 |
7*5 |
2*8 |
2*6 |
7*4 |
3*6 |
72:8 |
64:8 |
42:7 |
45:5 |
81:9 |
54:6 |
63:7 |
36:6 |
56:8 |
Вправи для закріплення таблиці множення
1.а) Знайти суму трьох доданків, кожне з яких дорівнює числу 9.
б) Знайти суму п’яти доданків, кожне з яких дорівнює числу 7.
в)Знайти суму семи доданків, кожне з яких дорівнює числу 2.
г)Знайти суму чотирьох доданків, кожне з яких дорівнює числу 8.
д)Знайти суму шести доданків, кожне з яких дорівнює числу 5.
е)Знайти суму восьми доданків, кожне з яких дорівнює числу 3.
є)Знайти суму девяти доданків, кожне з яких дорівнює числу 10.
ж)Знайти суму десяти доданків, кожне з яких дорівнює числу 6.
2.а)Додайте до числа 2 по 2, доки не отримаєте 18.
б)Додайте до числа 3 по 3, доки не отримаєте 30.
в) Додайте до числа 4 по 4, доки не отримаєте 36.
г) Додайте до числа 5 по 5, доки не отримаєте 50.
д)Додайте до числа 6 по 6, доки не отримаєте 54.
е) Додайте до числа 7 по 7, доки не отримаєте 70.
є) Додайте до числа 8 по 8, доки не отримаєте 72.
ж)Додайте до числа 9 по 9, доки не отримаєте 81.
з)Додайте до числа 10 по 10, доки не отримаєте 100.
3. а) Відняти від числа 20 по 2, доки не отримаєте число 4.
б) Відняти від числа 27 по 3, доки не отримаєте число 6.
в) Відняти від числа 40 по 4, доки не отримаєте число 12.
г ) Відняти від числа 45 по 5, доки не отримаєте число 10.
д) Відняти від числа 60 по 6, доки не отримаєте число 18.
е) Відняти від числа 63 по 7, доки не отримаєте число 14.
є) Відняти від числа 80 по 8, доки не отримаєте число 24.
ж) Відняти від числа 81 по 8, доки не отримаєте число 16.
з) Відняти від числа 90 по 10, доки не отримаєте число 30.
4. Які числа пропущені? Яке число зайве і чому?
а)14, …., 28, 35, …, …, 56, 60, …., 70;
б) …, 18, 27, …,45, …,63, 72, 75, 81;
в) 4, 8, …, …, 20, 24, 26, …, 32, 36, … .
5. Порахувати від 21 до 54 через один. Порахувати від 45 до 86 через два.
6.а)Порахувати від 1 до 20, не називаючи числа, що діляться на 2;
б)Порахувати від 4 до 40, не називаючи числа,що діляться на 3
в)Порахувати від 5 до 37, не називаючи числа, що діляться на 4;
г)Порахувати від 6 до 50, не називаючи числа,що діляться на 5;
д)Порахувати від 7до 55, не називаючи числа, що діляться на 6;
е)Порахувати від 9 до 69, не називаючи числа, що діляться на 7;
є)Порахувати від 10 до 85, не називаючи числа, що діляться на 8;
ж)Порахувати від 11до 89, не називаючи числа, що діляться на 9;
з)Порахувати від 15 до 99, не називаючи числа, що діляться на 10.
7. а) Називаємо числа у зворотньому порядку від 21 до 2, не називаючи числа, що діляться на 2;
б) Називаємо числа у зворотньому порядку від 29 до 4, не називаючи чисел, що діляться на 3
в) Називаємо числа у зворотньому порядку від 38 до 5, не називаючи числа, що діляться на 4;
г) Називаємо числа у зворотньому порядку від 50 до 7, не називаючи числа, що діляться на 5;
д) Називаємо числа у зворотньому порядку від 59 до 9, не називаючи числа, що діляться на 6;
е) Називаємо числа у зворотньому порядку від 71 до 10, не називаючи числа, що діляться на 7;
є) Називаємо числа у зворотньому порядку від 78 до 7, не називаючи числа, що діляться на 8;
ж) Називаємо числа у зворотньому порядку від 92 до 12, не називаючи числа, що діляться на 9;
з) Називаємо числа у зворотньому порядку від 98 до 18, не називаючи числа, що діляться на 10;