Цей матеріал створений для самостійної індивідуальної роботи учнів по засвоєнню таблиці множення, розвитку і систематизації вмінь застосовувати табличні випадки в різних математичних завданнях. Розвиває увагу, пам'ять, образне мислення.
Різнорівневі картки Цей матеріал створений для самостійної індивідуальної роботи учнів по засвоєнню таблиці множення, розвитку і систематизації вмінь застосовувати табличні випадки в різних математичних завданнях.1 частина. Дидактичний матеріал з математики. Різнорівневі картки для засвоєння таблиці множення ( 2 – 3 клас)(Власна розробка)
Номер слайду 2
Таблиця множення на 2 Таблиця множення на 2 Картка 1 Картка 2 1. Користуючись прикладом на додавання, склади приклад на множення. 2 + 2 + 2 + 2 + 2 +22. Знайди результат другого прикладу, користуючись першим. 2 х 9 =18 2 х 6 =12 2 х 3 = 618 : 2= … 12 : 2 = … 6 : 2 = …3. Перший доданок 49, другий доданок виражений добутком чисел 2 і 4. Знайди суму.4. Обчисли ланцюжки. 8 - 8 2 х 7 36 - 28 х 2 + 12 х 2 + 1 - 6 - 16 : 2 : 2 + 75. Розв’яжи задачу. Учні посадили 2 ряди дерев по 9 у кожному ряді. Скільки дерев посадили учні?6. Заповни пропуски так, щоб рівності і нерівності стали істинними. 2 х 9 = … х 2 7 х … = 7 х 21. Користуючись прикладом на додавання, склади приклад на множення, а потім 2 приклади на ділення. 2 + 2 + 2 + 2 + 22. Розв’яжи приклади на множення. Склади до них по одному прикладу на ділення на 2. 2 х 7 2 х 4 2 х 8 3. Добуток чисел 2 і 2 збільшити на 37.4. Розв’яжи кругові приклади 12 + 8 10 – 1 62 – 50 9 х 2 18 + 44 20 : 25. Розв’яжи задачу. Учні посадили 2 ряди лип по 9 у кожному ряду і 6 дубів. Скільки дерев посадили учні? 6. Склади подібну задачу, змінивши кількість лип у кожному ряду.
Номер слайду 3
Таблиця множення на 2 Таблиця множення на 3 Картка 3 Картка 11. Заміни , де можна, додавання множенням.2 + 2 + 2 2 + 2 + 2 + 32 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 10 + 102. Розв’яжи приклади, використовуючи переставну властивість множення.6 х 2 9 х 2 5 х 23. Знайти різницю двох добутків.2 і 10 2 і 34. Розв’яжи рівняння.2 х Z = 16 Z х 2 = 45. Розв’яжи задачу. Учні посадили 2 ряди лип по 9 у кожному ряду, а дубів на 6 менше. Скільки дерев посадили учні? 6. Склади вираз до попередньої задачі.1. Користуючись прикладом на додавання, склади приклад на множення.3 + 3 + 32. Знайди результат другого прикладу, користуючись першим.3 х 6 = 18 3 х 4 = 12 3 х 9 = 27 18 : 3 = … 12 : 3 = … 27 : 3 = …3. Зменшуване 44, від’ємник виражений добутком чисел 3 і 8. Знайди різницю.4. Обчисли ланцюжки.15 – 8 3 х 5 43 – 40 х 3 + 12 х 3 - 20 : 3 + 21+ 99 + 17 : 35. Розв’яжи задачу. У 8 конвертів поклали по 3 листівки. Скільки листівок у всіх конвертах?6. Порівняй.3 х 7 = … х 3 5 х 4 = … х 5 … х 3 = 3 х 2
Номер слайду 4
Таблиця множення на 3 Таблиця множення на 3 Картка 2 Картка 31. Користуючись прикладом на додавання, склади приклад на множення, а потім 2 приклади на ділення.3 + 3 + 3 + 3 2. Розв’яжи приклади на множення. Склади до них по два приклади на ділення на 3.3 х 7 3 х 5 3 х 43. Добуток чисел 3 і 6 збільшити на 49.4. Розв’яжи кругові приклади.30 : 3 5 х 3 18 + 9 8 + 1015 – 7 10 : 2 27 : 3 9 + 21 5. Розв’яжи задачу.Із мішка, в якому було 47 кг картоплі, господарка взяла 3 відра картоплі по 10 кг у кожному. Скільки кілограмів картоплі залишилось у мішку?6. Склади подібну задачу, змінивши числові дані.1. Заміни, де можна, додавання множенням.3 + 3 + 4 6 + 3 + 3 + 3 3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 32. Розв’яжи приклади, використовуючи переставну властивість множення.8 х 3 6 х 3 9 х 33. Знайди суму двох добутків.3 і 5 3 і 74. Розв’яжи рівняння.3 х Z = 27 3 х Z = 305. Розв’яжи задачу. У гуртку праці 6 хлопчиків. Їх у 3 рази менше, ніж дівчаток. Скільки у гуртку праці дівчаток?6. Зміни запитання попередньої задачі так, щоб вона розв’язувалася на 2 дії.
Номер слайду 5
Таблиця множення на 4 Таблиця множення на 4 Картка 1 Картка 21. Користуючись прикладом на додавання, склади приклад на множення.4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 42. Знайди результат другого прикладу, користуючись першим.4 х 9 = 36 4 х 5 = 20 4 х 7 = 2836 : 4 = … 20 : 4 = … 28 : 4 = …3. Зменшуване 71, від’ємник виражений добутком чисел 4 і 8. Знайди різницю.4. Обчисли ланцюжки.40 : 4 4 х 2 56 – 28 + 6 + 69 : 4 : 4 - 41 + 57 + 19 : 4 - 195. Розв’яжи задачу. Пошили 4 дитячі костюми, витрачаючи на кожний по 2 м тканини. Скільки метрів тканини витратили?6. Порівняй і постав знак >, < або =.4 х 2 і 4 х 3 4 + 4 + 4 + 4 + 4 і 4 х 57 х 4 і 4 х 7 4 + 4 + 4 + 4 і 4 х 61. Користуючись прикладом на додавання, склади приклад на множення, а потім два приклади на ділення.4 + 4 + 4 2. Розв’яжи приклад на множення. Склади до них по одному прикладу ділення на 4.4 х 6 4 х 9 4 х 73. Добуток чисел 4 і 4 збільшити на 78.4. Розв’яжи кругові приклади. 28 : 4 9 х 4 21 + 9 30 – 11 72 – 44 19 + 8 36 + 36 7 х 3 27 : 35. Розв’яжи задачу. У хлопчика було 20 марок. 5 марок він подарував товаришеві, а решту наклеїв на 4 сторінки альбому, порівну на кожній. Скільки марок наклеїв хлопчик на кожну сторінку?6. Склади обернену задачу, в якій треба знайти кількість сторінок, на яких наклеєні марки.
Номер слайду 6
Таблиця множення на 4 Таблиця множення на 5 Картка 3 Картка 11. Заміни, де можна, додавання множенням.4 + 4 + 4 + 4 + 4 16 + 16 + 16 + 164 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 52. Розв’яжи приклади, використовуючи переставну властивість множення.8 х 4 6 х 4 9 х 43. Ділене є сумою чисел 21 і 15, а дільник 4. Знайди частку.4. Розв’яжи рівняння. Z – 14 = 7 28 : Z = 9 – 25. Розв’яжи задачу. На три костюми витратили 12 м тканини. Скільки таких костюмів можна пошити із 24 м тканини.?6. Склади вираз до попередньої задачі.1. Користуючись прикладом на додавання, склади приклад на множення. 5 + 5 + 5 + 5 + 52. Знайди результат другого прикладу, користуючись першим. 5 х 3 15 5 х 4 = 20 5 х 7 = 35 15 : 5 = … 20 : 5 = … 35 : 5 = …3. Число 27 збільшити на суму чисел 35 і 7.4. Обчисли ланцюжки.5 х 8 36 : 4 52 – 7 : 10 х 5 : 5 х 9 - 27 х 2 + 8 : 2 + 20 5. Розв’яжи задачу.15 кг ягід розклали у кошики по 5 кг у кожний. Скільки використали кошиків?6. Порівняй.4 + 4 + 4 + 4 + 4 і 4 х 4 5 + 2 і 5 + 5 + 55 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 і 5 х 9
Номер слайду 7
Таблиця множення на 5 Таблиця множення на 5 Картка 2 Картка 31. Користуючись прикладом на додавання, склади приклад на множення, а потім два приклади на ділення. 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 52. Розв’яжи приклади на множення, а потім по одному прикладу на ділення на 5. 5 х 4 5 х 6 5 х 23. Зменшуване 42, а від’ємник є часткою чисел 25 і 5. Знайди різницю.4. Обчисли вирази. 4 х 5 35 : 5 23 – 9 – 14 24 + 6 х 5 9 х 3 28 : 4 ( 3 + 27) : 3 18 : 3 х 25. Розв’яжи задачу. У мішку була картопля. З нього взяли 5 відер картоплі по 7 кг у кожне відро. У мішку ще залишилося 15 кг картоплі. На скільки більше кілограмів картоплі взяли, ніж залишилося?6. Розв’яжи попередню задачу, змінивши запитання. Скільки кілограмів картоплі було в мішку спочатку?1. Заміни, де можна додавання множенням.5 + 5 + 5 + 5 10 + 10 + 75 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 62. Розв’яжи приклади, використавши переставну властивість множення.9 х 5 7 х 5 8 х 53. Число 80 зменшити на суму чисел 72 і 2.4. Розв’яжи рівняння. Z - 23 = 40 5 х Z = 505. Розв’яжи задачу. У чотирьох вазах стояло по 5 гвоздик. Принесли ще одну вазу, в якій було 9 ромашок. Скільки квіток було в усіх вазах?6. Склади вираз до попередньої задачі.