Дидактичний матеріал з української мови, 2 клас тема "Речення"

Про матеріал
Завдання з української мови, спрямовані на формування в учнів поняття речення як одиниці мовлення; розвиток зв'язного мовлення, вміння аналізувати і порівнювати
Перегляд файлу

            Дидактичний матеріал з української мови 2клас, тема "Речення"      

Мета: формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, розвивати зв'язне мовлення, вміння аналізувати, порівнювати, виховувати любов до мови.

1. Прочитай. Чи в кожному рядку записано речення? Спиши лише речення. Постав необхідні розділові знаки в кінці речення.

Дівчатка відвідали хвору подругу

Навесні ведмідь

Уночі з неба

Не галасуй у весняному лісі

Про що, пташко, нам

2. Прочитай. Познач крапками межі речень. Підкресли слова, які потрібно написати з великої букви.

Угорі сяяло сонечко враз почався дрібненький дощик сонячні промінчики в небі віталися з крапельками дощик затарабанив по шибках і сміявся радісні крапельки стрибали в різні боки незабаром від краю до краю розкинулася веселка

3. Роз'єднай слова. Запиши скоромовку.

Людейпитай,асвійрозуммай

Новихдрузівмай,старихнезабувай

Воронапроворонилавороненя

ЇлаМаринамалину

4. Гра "Збери речення"

У, чарівні, природі, відбуваються, зміни.

Повертаються, довгоочікувані, додому, птахи.

Розквітають, весняні, квіти, перші.

Незабаром, травичка, зелененька, з'явиться.

5. Поділіть текст на речення. Визначте кількість речень.

Бабуня сиділа біля вікна і шила Вітя з Людою вилізли на канапу й гортали нову цікаву книжку у бабуні випала катушка і застрибала по підлозі під стіл довго сперечались діти, кому котушку підняти а бабуня тим часом нагнулася і підняла котушку

6. Випиши лише питальні речення.

                                                             Я І ТИ

- Хто до столу хоче сісти?

- Я!

- Хто варення хоче з'їсти?

- Я!

- А хто посуд мити буде?

- Ну вже ти підказуй, Людо,

А то все я та й я!

7. Підкресли питальні речення.

Де це ти порвав штани?

Лазив знов по кавуни?

- Кавуни не винні:

Лазив я по дині!

8. Досліди, яким за метою висловлювання є кожне речення. Розстав розділові знаки.

Про що шумить ліс Ліс шумить про прихід чарівниці-весни Вона розбудить і заквітчає цілий ліс Повернеться сонячне тепло та солов'їні трелі Прислухайся, про що шумить ліс

9. Постав відповідний знак.

Взимку їжачок спить у лісі під хмизом(.)

Дивний у вересні ліс(!)

Чому листопад приходить до нас сумний(?)

З неба на землю летіла сніжинка(.)

Весна прийшла(!)

Де виникли перші школи(?)

10. Гра "Так чи ні?"

- Речення - це кілька слів (Ні)

- Прозора крига вкрила річку. Це розповідне речення? (Так)

- В кінці питального речення ставимо крапку? (Ні)

- Речення - це назви предметів. (Ні)

- За метою висловлювання речення бувають: питальні, розповідні, спонукальні. (Так)

- В кінці питального речення ставимо знак питання. (Так)

- Речення - це слово або група слів, що виражають закінчену думку. (Так)

- Сніжок запорошив річку, вкриту тонкою... Це речення? (Ні)

- Я прийшов до... Це речення? (Ні)

- В кінці розповідного речення ставимо крапку. (Так)

- Наша країна - Україна. Це розповідне речення? (Так)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дворецька Лариса Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Матеріали до уроків
НУШ
Інкл
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
6749
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку