Поєдную числівники з іменниками

Про матеріал
Пропоную Вашій увазі конспект уроку та презентацію до уроку з української мови у 2 класі за темою «Поєдную числівники з іменниками», використання матеріалів допоможе Вам разом з учнями розглянути вказану тему, опрацювати її, закріпити вивчений матеріал.
Перегляд файлу

Тема уроку: Поєдную числівники з іменниками

Мета:  узагальнити  знання учнів з теми «Числівник»; закріпити знання, уміння, навички  учнів з вивчених тем; розвивати спостережливість, мислення, увагу, пам’ять; виховувати працелюбність, охайність, прищеплювати  любов до  рідної мови.                                                

Обладнання: мультимедійна презентація, підручник, робочі зошити.

Тип уроку: урок – подорож (урок узагальнення)

Хід уроку

І. Організація класу.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він весняний і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей

І лагідно промовимо: «Привіт!»

 

ІІ. Ранкова зустріч.

Вправа «Хвилинка відпочинку». Діти стають у коло і за вчителем повторюють рухи, промовляючи слова:

 

Подивись, навколо!

Все навколо так красиво!

Поруч із тобою – друг,

Все всміхається навкруг!

Ми стаємо у дружнє коло,

Друзі коло нас навколо!

Дружна і міцна сім’я,

Де живеш і ти, і я!

 

 Вправа «Комплімент» (за частинами мови)

- А тепер ми самі для себе скажемо комплімент за допомогою частин мови (іменника, прикметника і дієслова).

  • Іменник – Хто я?
  • Прикметник – Який я?
  • Дієслово – Що я можу робити найкраще?

Наприклад:

  • Іменник – Лариса.
  • Прикметник – щира.
  • Дієслово – люблю дітей.

Вправа «Снігова куля»

 Клаптики паперу з різними запитаннями зім’яті в кулю. Вчитель передає кулю учням, а учні передають її між собою по колу. В цей час, вчитель грає на ручному музичному інструменті. Коли вчитель зупиняється грати, учень, в руках якого куля розгортає клаптик паперу з кулі, читає завдання і відповідає на нього.

 Перелік завдань

1)         Скільки було: баба, дві матері, дві дочки й онука? (Троє.)

2)         У мене в двох кишенях є гроші: коли з однієї перекладу в іншу один карбованець, то буде порівну, а коли з другої перекладу в першу один карбованець, то в першій буде вдвічі більше, ніж у другій. (П’ять і сім.)

3)         Летів гусак, а проти нього — зграя гусей.

        Здорові були, сто гусей! — каже гусак.

        Нас не сто,— кажуть гуси,— а нас стільки, що якби ще стільки, та ще півстільки, та чверть стільки, та ще один, отоді було б сто.

(Тридцять шість.)

4)         П’ять, п’ятнадцять,

Без двох двадцять,

Семеро, троє,

Ще й малих двоє. Скільки?

(П’ятдесят.)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 - Сьогодні у нас з вами незвичайний урок, а урок-подорож до країни Морфології, до міста під назвою Числівник. На станціях будуть нас зустрічати багато різних завдань.

Отже, відправляємося у подорож. А щоб зробити вашу подорож цікавою, я буду вашим гідом. А ви уважно слухайте, будьте активними і тоді ця подорож вам обов’язково сподобається.

Рушаймо!

 

ІІІ. Вправи на застосування узагальнюючих правил

 Завзяті моряки, наші помічники на морі, а саме: капітан корабля  Джек, боцман  Стів, матроси Морган, Фрідман, Джон та лікар Роберт швидко зайняли свої позиції.

– Увага! Наш корабель піднімає вітрила! – вигукнув капітан Джек.

Ой, що це? Порт каліграфії нашого острова пропонує нам отримати пропуск на далеке плавання. Для цього ми повинні поглянути на екран та дуже красиво та охайно записати слова у зошит.

 

Шш ші ст над дц ця шістнадцять

 

Вправа «Словниковий диктант»

П’ятдесят, шістдесят, сімдесят, мільйон, шістсот, шістнадцять, п’ятсот, дев’яносто, чотирнадцять, тисяча.

 

Молодці!

Пливемо далі. Як ви знаєте, Морфологія – повелителька в країні частин мови. А які частини мови ви знаєте?

(іменник, прикметник, дієслово)

 

Наш корабель впевнено набирає хід, але на нашому шляху перешкода – шторм. Маяк подає червоний сигнал! Потрібно зачекати допоки вирує негода. А тим часом виконаймо наступну вправу.

 

Робота з прислів’ями

  • На екрані частини прислів’їв кольорів цеглинок лего, вам потрібно на партах з’єднати цеглинки лего, щоб утворились прислів’я.  

 

Назвіть числівник, який повторюється. На яке питання він відповідає?

 

Вправа «Відгадай слово»

 

Смор1а – Смородина

7 я - Сім’я

40а – сорока

ті100  - тісто

 

Молодці! Ви чудово справились з завданнями, а тим часом на морі настала тиша. Продовжуємо нашу мандрівку далі.

Наш маршрут проходить через мілкі води. Щоб не сісти на мілину і прибути у Порт Загадковий нам потрібно пригадати, що числівники поділяються за кількісні та порядкові. Для цього зіграймо в гру.

 

Гра «Віднайди числівники»

Учні об’єднуються у 2 групи Порядкові числівники та Кількісні числівники. Учитель називає числівники, відповідна група плескає у долоні, за помилки отримає зауваження.

Сто, десять, дванадцятий, сороковий, тридцятий, тридцять, тисяча, дві тисячі, дві тисячі двадцять другий, триста, п’ятисотий.

 

 Молодці, ви чудо справились з завдання. А тим часом наш корабель пришвартувався у Порту Загадковий. Вся команда вирішила перепочити.

 Діти, давайте і ми відпочинемо.

 

 Фізкультхвилинка

 

 Повні сили та енергії моряки повернулися на корабель. Капітан Джек глянув на компас та дав наказ: Вперед!

 За декілька хвилин боцман Стів вигукнув: «Дельфіни!» Попереду корабля мчало декілька дельфінів. Давайте ближче познайомимось з ними, для цього знайдемо числівники у вірші.

Білка в лісі працювала,

п’ять грибочків назбирала.

Принесла їх білченятам,

та й давай їх рахувати.

Перший, другий, третій – спілі,

четвертий   й п’ятий геть червиві.

 

Будьте уважні, адже на нашому шляху риф Підручник! А це значить, що зараз прийшов час попрацювати з підручником.

  • Учні виконують вправи 1,2,3 ст.103,104

Успішно пропливши риф, моряки побачили Кольоровий острів. Мешканець цього острова Бобер запитав у моряків: “Куди ви подорожуєте?” Моряки  дружно відповіли: “До країни Морфології, до міста під назвою Числівник».  “Я хочу перевірити ваші знання”, – сказав Бобер. Виконайте моє завдання!

 

Звуко – буквенний аналіз слова

т р е т і й

     - - * = * =  6 звуків, 6 букв, 2 склади

“Молодці! – промовив Бобер. Вирушайте на південь, саме там розташована країна Морфологія.”

Наш корабель піднімає вітрила та мчить в південному напрямку. Сонце почало опускатись все нижче та нижче. Раптом побачивши сушу,  моряки зраділи. “То країна Морфологія”, – промовив капітан Джек. Але для того, щоб потрапити в країну, потрібно виконати наступне завдання.

 

Робота з підручником

  • Учні виконують вправу 4,5,6 ст.104
  1. Підсумок уроку.

- Ось і закінчилась наша кругосвітня мандрівка. Ми з вами прибули до країни Морфології, до міста під назвою Числівник.

Ми відмінно попрацювали і можемо пишатися нашими здобутками. Бо учні нашого класу активні, творчі, розумні, енергійні, самостійні, артистичні, веселі, талановиті.

  1. Домашнє завдання.

Виконати письмово впр. 7,8 ст.104

 

  1. Рефлексія

Висловіть свою думку про урок, я зачитуватиму фрази, а ви будете сигналізувати за допомогою цеглинок лего.

 

Якщо урок був цікавий – підійміть жовту цеглинку;

Кому було весело, все виходило – підійміть помаранчеву цеглинку;

Кому було важко – підійміть червону цеглинку;

Кому все зрозуміло про іменник – підійміть голубу цеглинку;

В кого залишились запитання – підніміть синю цеглинку;

Якщо урок був не цікавий – підніміть зелену цеглинку;

 

У мене особливе побажання-бути гідними громадянами своєї рідної Батьківщини.

Урок закінчений. Дякуємо за увагу!

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Вправа «Хвилинка відпочинку»

Номер слайду 3

Вправа «Комплімент»

Номер слайду 4

Вправа «Снігова куля»

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Порт Каліграфії

Номер слайду 7

Шш ші ст над дц ця шістнадцять

Номер слайду 8

Словниковий диктант

Номер слайду 9

Робота з прислів’ями

Номер слайду 10

Складіть прислів’я. Запишіть. Сім разів відміряй,Де сім господинь,аніж сім раз почути. Краще один раз побачити,а один раз відріж.там хата не метена. Назвіть числівник, який повторюється. На яке питання він відповідає?

Номер слайду 11

Смор1а 7 я ті100 40а Відгадай слово Смородина сорока Сім’я тісто

Номер слайду 12

Гра «Віднайди числівники»

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Знайди числівники. Білка в лісі працювала,п’ять грибочків назбирала. Принесла їх білченятам,та й давай їх рахувати. Перший, другий, третій – спілі,четвертий й п’ятий геть червиві. На які питання вони відповідають?

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

третій 6 зв., 6 б., 2 скл.

Номер слайду 18

Країна МорфологіїРобота з підручником

Номер слайду 19

Місто «Числівник»

Номер слайду 20

Урок був цікавий Було весело, все виходило Урок був не цікавий Залишились запитання. Все зрозуміло про іменник Було важко

Номер слайду 21

zip
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку