23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Дидактичний матеріал з української мови для 3 класу за темами "Речення", "Іменник"

Про матеріал

Дидактичний матеріал з української мови для 3 класу за темами "Речення", "Іменник". Тексти вправ містять в собі інформацію, яка сприяє національно-патріотичному вихованню молодших школярів.

Перегляд файлу

Дидактичний матеріал з української мови для 3 класу

за темами «Речення», «Іменник»

Тексти  до теми «Речення»

1. Прочитайте вірш. Скільки в ньому речень? Назвіть речення за метою висловлювання. Знайдіть та підкресліть звертання.

Україно! Ти для мене диво!

І нехай пливе за роком рік,

Буду, мамо, горда і вродлива,

З тебе дивуватися повік.

            ( В. Симоненко)

2. Прочитайте вірш. Спишіть. Знайдіть звертання, поясніть розділові знаки.

Усі мої мили, наснагу високу,

Й життя я віддам до останнього кроку,

Аби ти щаслива була, Україно,

Судьба моя дивна Єдина!

                 ( П. Воронько)

3. Прочитайте, запишіть спонукальні речення. Підкресліть звертання.

Соловеєчку, співай!

Колосися, жито!

Це Вітчизна – рідний край,

Любо в ньому жити.

            ( Н. Поклад)

4. Прочитайте текст. Спишіть. Поясніть вживання великої літери. В останньому реченні підкресліть головні і другорядні члени речення. Поставте кілька запитань до тексту.

 Т. Г. Шевченко дуже любив Україну, її стрункі тополі, верби над ставами.

 Вербову гілочку, як символ рідної України, повіз Тарас Шевченко із собою на заслання і посадив її у казахській пустелі. Виросло велике дерево, яке люди назвали вербою Тараса. Потім ще 200вербинок виростив поет із її гілочок.

 Вербовий гай у засланні нагадував Т. Шевченку рідну Україну.

 

5. Прочитайте текст. Доповніть текст спонукальним окличним реченням. Випишіть з останнього речення словосполучення, позначте головне слово .

 Багато символів має наша Україна. Це тополя і калина, мальви і чорнобривці, віночок та рідна хата. Справжнім витвором мистецтва є український рушник – символ єдності сім’ї, символ любові до землі, символ працелюбності українського народу. У кожній хаті на почесному місці полумяніє вишитий рушник. Українські дівчата вишивали рушник до власного весілля.

6. Прочитайте, перекажіть. Визначити головні і другорядні члени речення в першому реченні. Виписати словосполучення, вказати головне слово.

 Існував у запорожців цікавий звичай. Їхні курені були завжди відкриті. Мандрівник чи перехожий може зайти туди, погостювати і піти далі. В цей час господаря могло і не бути вдома. Але було суворе правило, з куреня нічого не виносити, а інакше – покарання.

 

Вправи до теми «Іменник»

1. Прочитайте. Запишіть речення з власними іменниками. Підкресліть їх.

Леся Українка

 Леся Українка – це літературне ім’я великої поетеси. Справжнє її імя – Лариса Петрівна Косач. Мати її – Олена Пчілка – також видатна письменниця.

 Усе життя згадувала Леся милий край свого дитинства – Волинь, Полісся. Любо їй було бавитися з дітьми в руїнах Луцького замку. Грати роль відважних героїв, що борються за волю. А як її вабило у таємничі луки, озера, ліси! Зустрітися з мавкою, русалками, лісовиком, водяником… (Буквар «Материнка»)

 

2. Прочитайте. Випишіть іменники, визначте рід іменників.

 Мамина пісня, батьківська хата, дідусева казка, бабусина вишиванка, чиста криниця, вишитий рушник, писанка – це родовідна память, наші обереги, наша історія.

 Палахкотять біля вікон рідної хати невгасним вогнем мальви і чорнобривці, любисток і м’ята, верба і калина. Це наші символи, це обереги духовної спадщини.

3. Прочитайте. Випишіть іменники по групах: іменники у множині, іменники в однині. Від іменників однини утворити форму множини. Від іменників множини утворити форму однини. До підкресленого слова підібрати синоніми.

  Моя Україна – це пісенька мами…

 Моя Україна – це пісенька мами,

 Розлогі лани колосяться хлібами,

Вишневі садочки, лелеки на хаті.

Купають ставочки хмарки волохаті.

Моя Україна – то мамина ласка,

Червона калина, бабусина казка.

Це соняхи в цвіті, горобчиків зграя…

Я кращої в світі країни не знаю.

                             Л. Савчук

4. Прочитайте. Випишіть іменники чоловічого роду. Допиши кілька власних іменників чоловічого роду. В першому реченні підкреслити головні і другорядні члени речення.

 Величаво розкинувся Київ над Дніпром. Вздовж доріг вартують каштани. На сонці сяють куполи соборів. Софійський собор – найбільша споруда давнього Києва. Це був головний храм Київської Русі. Колись тут писали книги. Ярослав Мудрий створив і зберіг тут свою бібліотеку.

5. Прочитайте. Випишіть іменники. Позначте відмінки іменників.

 Любов до рідного краю, мови починається з колиски, маминої пісні. Народні колискові пісні зачаровують ніжністю і простотою. У них материнська ласка і любов, добро і справедливість. Під лагідний материнський спів виростали поети і композитори, хлібороби і вчені.

6. Спишіть, ставлячи іменники у потрібному відмінку. Вкажіть відмінок іменників.

 Колись у сиву (давнина), ходили по (Україна) старі люди, співали пісні про тяжке життя, про людські страждання, про (козаки), про щиру та вірну козацьку (дружба), складали казки та розповідали їх (діти).

 Вони грали на старовинному музичному (інструмент), який називається кобза. Тому цих людей називали кобзарями.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку