Конспект уроку з української мови для 3 класу за темою "Речення за метою висловлювання". На уроці діти не тільки ознайомлюються з видами речень за метою висловлювання, а й поповнюють знання про книги, повторюють правила користування книгою.
Конспект уроку з української мови
для 3 класу за темою
«Речення за метою висловлювання»
Тема. Речення за метою висловлювання.
Мета. Ознайомити учнів з видами речень за метою висловлювання. Формувати вміння правильно інтонувати розповідні, питальні та спонукальні речення. Розвивати інтерес до читання книг, культуру мовлення. Виховувати бережне ставлення до книги.
Обладнання: конверти з завданнями, мультимедійна система
Хід уроку
І. Організаційний момент
Учитель.
Рада вас зустріти знову
На уроці рідної мови.
Тож не будемо зволікати,
Поспішаймо знання здобувати.
ІІ. Актуалізація знань учнів.
Скласти висловлювання. Добавити потрібне слово (слайд 1)
думки висловлюємо ми Свої …. . (реченнями)
… думку закінчену містить. (Речення)
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
Зачитайте, які речення ви знайшли і записали. Яке з цих речень висловлює повідомлення? Яке містить в собі питання? У якому реченні спонукають до дії?
VІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми будемо поглиблювати знання про види речень за метою висловлювання, вчитися їх правильно інтонувати.
V. Підготовка до засвоєння нового матеріалу
1. Поступове складання схеми.
Речення
розповідні питальні спонукальні
повідомлення, запитання спонукання до дії
розповідь ? .
.
повідомляється? Що стоїть в кінці речення? Як називаються такі речення? Запишіть.
У минулі часи книги розташовували на полиці корінцями до стіни.
Чому книгу називають мудрою?
Бери книгу тільки чистими руками.
2. Узагальнення знань за схемою. Порівняння отриманих знань з правилами у підручнику.
VІ. Усвідомлення нових знань.
(Входить дівчина костюмі Книги.)
Книга. Ви мене гукали? Я рада бути присутньою на вашому уроці. Бачу тут багато знайомих дітей, з якими зустрічалися у шкільній бібліотеці. Прийшла я до вас не з пустими руками. Принесла вам конверти із завданнями. Сподіваюсь, що ви з ними впораєтесь. Ще щось новеньке взнаєте.
Конверт №1. Хвилинка каліграфії.
Бб аб бі бо абонемент
Книга повідомляє дітям значення слова абонемент (слайд3). Абонемент – бібліотечна карта читача бібліотеки, відділ у бібліотеці. Діти складають і записують речення з цим словом.
Тренувальні вправи.
Конверт №2. Розподілити речення на 2 групи:
Ів. записує розповідні речення; ІІ в. – питальні речення.
Книга веде у захоплюючу подорож по країні Знань. Де знаходиться найбільша книга у світі?У чистенької, охайної книжки добрий господар. Хто допоможе вибрати книгу у бібліотеці?
Фізхвилинка.
Вчитель. Діти, які правила поводження з книгою ви знаєте?
Книга. Я хочу, щоб ви ще деякі поради дізналися.
Конверт №3. Вправа 54, ст. 30.
VІІ. Підсумок уроку.
Книга. Що нового про мене ви дізналися на уроці?
VІІІ. Домашнє завдання.
Вправа 55, ст. 30.