Конспект уроку з української мови для 3 класу за темою "Речення за метою висловлювання"

Про матеріал

Конспект уроку з української мови для 3 класу за темою "Речення за метою висловлювання". На уроці діти не тільки ознайомлюються з видами речень за метою висловлювання, а й поповнюють знання про книги, повторюють правила користування книгою.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Конспект уроку з української мови

для 3 класу за темою

«Речення за метою висловлювання»

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Речення за метою висловлювання.

Мета. Ознайомити учнів з видами речень за метою висловлювання. Формувати вміння правильно інтонувати розповідні, питальні та спонукальні речення. Розвивати інтерес до читання книг, культуру мовлення. Виховувати бережне ставлення до книги.

Обладнання: конверти з завданнями, мультимедійна система

Хід уроку

І. Організаційний момент

Учитель.

Рада вас зустріти знову

На уроці рідної мови.

Тож не будемо зволікати,

Поспішаймо знання здобувати.

ІІ. Актуалізація знань учнів.

 Скласти висловлювання. Добавити потрібне слово (слайд 1)

думки        висловлюємо     ми       Свої       …. . (реченнями)

     думку        закінчену        містить. (Речення)

  • Що ще ви знаєте про речення?
  • Як поділяються речення відповідно до мети висловлювання?

 

 

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Зачитайте, які речення ви знайшли і записали. Яке з цих речень висловлює повідомлення? Яке містить в собі питання? У якому реченні спонукають до дії?

VІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 Сьогодні ми будемо поглиблювати знання про види речень за метою висловлювання, вчитися їх правильно інтонувати.

V. Підготовка до засвоєння нового матеріалу

1. Поступове складання схеми.

 

Речення

 

розповідні                                     питальні                         спонукальні

повідомлення,                            запитання                    спонукання до дії

розповідь                                         ?                                        .

     .

  • Прочитайте речення. (Слайд 2. Речення з’являються поступово). Про що в ньому розповідається чи

повідомляється? Що стоїть в кінці речення? Як називаються такі речення? Запишіть.

 У минулі часи книги розташовували на полиці корінцями до стіни.

  • Прочитайте друге речення.

Чому книгу називають мудрою?

  • З якою інтонацією ви його читали? Що стоїть в кінці речення? Як називаються такі речення? Запишіть.
  • Прочитайте речення, в якому спонукають до дії.

Бери книгу тільки чистими руками.

  • Який знак стоїть у кінці речення? Як називаються такі речення? Запишіть.

2. Узагальнення знань за схемою. Порівняння отриманих знань з правилами у підручнику.

VІ. Усвідомлення нових знань.

  • Що обєднує ці речення? ( В них говориться про книгу.)

(Входить дівчина  костюмі Книги.)

Книга. Ви мене гукали? Я рада бути присутньою на вашому уроці. Бачу тут багато знайомих дітей, з якими зустрічалися у шкільній бібліотеці. Прийшла я до вас не з пустими руками. Принесла вам конверти із завданнями. Сподіваюсь, що ви з ними впораєтесь. Ще щось новеньке взнаєте.

Конверт №1. Хвилинка каліграфії.

Бб     аб    бі   бо    абонемент

Книга повідомляє дітям значення слова абонемент (слайд3).  Абонемент – бібліотечна карта читача бібліотеки, відділ у бібліотеці.  Діти складають і записують речення з цим словом.

Тренувальні вправи.

Конверт №2. Розподілити речення на 2 групи:

Ів. записує розповідні речення; ІІ в. – питальні речення.

      Книга веде у захоплюючу подорож по країні Знань. Де знаходиться найбільша книга у світі?У чистенької, охайної книжки добрий господар. Хто допоможе вибрати книгу у бібліотеці?

  • Прочитаємо ще раз питальні речення і складемо відповіді на них.
  1. Найбільша книга у світі знаходиться (допомагає Книга) у Державній бібліотеці в Німеччині, у Берліні. (слайд №4)
  2. Бібліотекар допоможе вибрати книгу у бібліотеці.
  • Які речення ми утворили? Що поставили в кінці цих речень? Запишіть відповіді.

Фізхвилинка.

Вчитель. Діти, які правила поводження з книгою ви знаєте?

Книга. Я хочу, щоб ви ще деякі поради дізналися.

Конверт №3. Вправа 54, ст. 30.

  • Які нові поради ви отримали? Прочитайте спонукальні речення.
  • Складіть власні спонукальні речення і запишіть.

VІІ. Підсумок уроку.

  • Які речення бувають за метою висловлювання?
  • Які речення називають розповідними?
  • Які речення є питальними?
  • Які називаються спонукальними?

Книга. Що нового про мене ви дізналися на уроці?

  • Дякую вам за роботу і сподіваюсь, що ми ще багато разів зустрінемося з вами у бібліотеці. Ми будемо подорожувати разом різними світами, країнами. Я подарую вам багато знань з різних галузей нашого життя. Я розповім вам про життя і справи ваших однолітків з різних країн. Ми потрапимо у казку, зануримося у світ поезії. Я чекаю вас. До побачення.

VІІІ. Домашнє завдання.

Вправа 55, ст. 30.

 

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
1464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку