Дидактичний матеріал за творами В. Сухомлинського до уроку№1."Займенник...."Любіть свій край"

Про матеріал
Навчальний характер дидактичного тематичного матеріалу на тему «Займенник» ( «Любіть свій край») передбачає застосування основних знань та умінь, інтересів учнів, перевірку і закріплення засвоєних учнями знань з української мови у 6 класі з теми «Займенник».
Перегляд файлу

                        Краснополянська ЗОШ  I – II ступенів

                           Великоновосілківської районної ради

D:\Windows Burn Temp Files\Документы\картинки\Весна.Дерева цвітуть\x_f6b348a0.jpgD:\Windows Burn Temp Files\Документы\картинки\Мокрые_Ялы\IMG_0418.JPG                                         Донецької області

 

 

Шведова Т. І. – вчитель

української мови та літератури,

вчитель I- ої  кваліфікаційної категорії

 

 

       АнотаціяD:\Windows Burn Temp Files\Документы\картинки\Смайлики\сонце 2.jpg

Навчальний характер дидактичного тематичного матеріалу на тему

 «Займенник» ( «Любіть свій край»)  передбачає застосування  основних знань та умінь, інтересів учнів, перевірку і закріплення засвоєних учнями знань  з української мови у 6 класі з теми

«Займенник».

 З допомогою дидактичного матеріалу можна проводити колективну й індивідуальну роботу з учнями під час закріплення засвоєних учнями знань, перевірки знань, повторення вивченого матеріалу з української мови у 6 класі з теми «Займенник».

 

D:\Windows Burn Temp Files\Документы\картинки\Школа\знайко.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

К - 1 – 6

 Перепиши текст, вставляючи пропущені букви.

 Визнач займенники.

 Виділене слово розбери за будовою.

Відлітають журавлі

D:\Windows Burn Temp Files\Документы\картинки\Журавлі 2\жур. стая 2.jpeg Настала осін… . Надворі стало холодніше. В повітрі пливут… павутинки. А в блакитному небі – ключ журавлів. Прол…тіли  над с…лом журавлі, потім пов…рнулися, покружляли й знову пол…тіли. А за с…лом, недалеко  від лісу, журавлі сіли на землю.  Довго сиділи, немов радилис… між собою. Чому це журавлі кружляли над с…лом, а потім сіли біля лісу? Бо вони вирушають у далеку дорогу. Л…тят… вони в теплий край, але ч…жий. Бо Бат…ківщина там, де народився, зріс і почав літати. Так і для нас – Вітчизна там, де ми народилися, де в…ростаємо. Найдорожче для людини – Бат…ківщина.

         ( По В. Сухомлинському)

 К – 2 – 6

Виразно прочитай , перепиши текст.

Підкресли граматичні основи.

Зроби  морфологічний розбір виділеного слова.

     Квітка сонця

 На високому стеблі велика квітка з золотими  пелюстками. Вона схожа

D:\Windows Burn Temp Files\Документы\картинки\с1.jpegна сонце. Тому й називають квітку соняшником. Спить уночі соняшник. Схилив золоті пелюстки. Сходить ранкова зірниця. Пелюстки тремтять. То соняшник жде сходу сонця. Ось уже сонце викотилося і пішло по небу. Соняшник повертає за ним свою золоту голівку. Зайшло сонце. Засинає золота квітка і бачить усні ранкову зірницю.

    ( По В. Сухомлинському)

К - 3 – 6

D:\Windows Burn Temp Files\Документы\картинки\Лісові дерева\березовий гай.jpegПрочитай текст. Спиши. Підкресли займенники.

Прийшла до беріз осінь. Принесла їм золоті стрічки.

Вплели берези стрічки в зелені коси. Подивилося сонце на берези і не впізнало їх. Сміється сонечко, а берези сумують.

   (По В. Сухомлинському)

К – 4 – 6

D:\Windows Burn Temp Files\Документы\картинки\Лісові дерева\клен4.jpgПрочитай текст. Придумай заголовок. Напиши його, вставляючи пропущені букви. Знайди в тексті антоніми і підкресли їх. Визнач розряди вжитих займенників.

Клен  цілу зиму спав. Кріз… сон чув завива…я хуртовини. Холодний вітер нагинав його віти. Та ось одного сонячного ранку до клена доторкнулося щось лагідне й тепле. Прокинувся клен. Він зітхнув, ро…правив плечі. Заз..леніли брун…ки. Іде красуня – весна у квітах і стрічках.                                                                          (По В. Сухомлинському)

К – 5 – 6

D:\Windows Burn Temp Files\Документы\картинки\Лісові дерева\сосни5.jpg Переклади  текст українською мовою.

Підкресли  займенники і визначити їх розряд.

   Всё в лесу поёт

 Весною мы пошли в лес. Взошло солнце. Вздохнул лёгкий ветерок. Все деревья в лесу запели. Каждое запело свою песню. Хотелось подойти к белой красавице и обнять. Дуб пел мужскую песню, верба – задумчивую,  а рябина - тревожную.                             ( По  В. Сухомлинскому)

К – 6 - 6

 Переклади  текст українською мовою. Підкресли займенники.

Семья

 Для матери и отца ты всегда будешь ребёнком. Если люди считают тебя плохим человеком, - это большое горе для твоих родителей.

 Беречь мать – значит беспокоиться о чистоте родника, из которого ты пил с первого вздоха и будешь пить до последней минуты своей жизни.

 Отец – самый родной, самый дорогой  для тебя человек. Он отвечает за каждый твой шаг и поступок.

 Умей уважать чувства матери и отца.

( По  В. Сухомлинскому)

 К – 7 – 6

 Переклади текст українською мовою

     Куст сирени

D:\Windows Burn Temp Files\Документы\картинки\Фон для презентації\Tegos_peyz_0001.jpg Возле пруда вырос куст сирени. Человек придёт к пруду, посмотрит на сиреневый куст и улыбнётся. Сиреневый цвет как кусочек голубого неба на земле.

 Но вот однажды пришёл к пруду  хмурый человек. Сломал он несколько веток сирени и унёс.

 Не стало цветущего куста возле пруда. Словно меньше стало голубое небо. Люди приходят на берег пруда, но больше не улыбаются красоте куста. И улыбок на свете стало меньше.

         ( По  В. Сухомлинскому)

К – 8 – 6

 Склади  усний зв’язний текст на тему « Якою я хочу бачити свою Батьківщину».

 Використай опорні словосполучення: рідний край, український характер, любов і повага, історичні джерела, душа народу, неповторна краса, майбутні покоління, чудові ліси, комп’ютерні книги, чарівне марево, незрівнянна країна.

К – 9 – 6

 Склади невеликий зв’язний текст на тему

 « Батьківщина – твій дім, твоя колиска», вживаючи займенники.

 Використай опорні словосполучення: родюча земля, співають солов’ї, рід український, батьківський поріг, лісові багатства, народ – богатир, найдорожчий скарб людства, святі слова.

К – 10 – 6

 Склади і запиши зв’язний текст з деформованих речень. Визнач розряд вжитих займенників.

D:\Windows Burn Temp Files\Документы\картинки\Лісові дерева\Дібровка3.jpg   Усе в лісі співає

 до, пішли, лісу, ми, весною.

D:\Windows Burn Temp Files\Документы\картинки\Лісові дерева\1258715180_ow79n0gjeb3pudw.jpeg легенький, подихнув, вітерець.

в, заспівали, всі лісі, дерева.

 кожне, свою, співало, пісню, дерева.

 співала, білокура, пісеньку, красуня, ніжну, береза, піснею.

 дуб, мужньо, вчив, своєю, бути, і, відважними, нас, сильними.

                      ( За В. Сухомлинським)

 К – 11 – 6

 Склади і запиши зв’язний текст з поданих речень. Підкресли займенники. Зроби фонетичний розбір виділеного слова.

     Для чого півневі гребінець

C:\Users\Администратор\півень 1.jpeg Через те і хвіст у нього такий пишний. У нашого півня червоний гребінець.

 А вдень ходить, розпустивши хвоста. Уночі, як тільки кури посідають на сідало, він бере свій гребінець і розчісує барвистого хвоста, півень кладе гребінець на голову.

             ( В. Сухомлинський)

 К - 12 – 6

Прочитай текст. Про що в ньому розповідається? Це опис чи розповідь?

Перепиши, визнач займенники.

Райдуга в бурульці

C:\Users\Администратор\рк.jpegВдень  почав танути сніг, капали краплі з дахів. А вночі знову підмерзло.

 Вийшов з хати Юрко і побачив велику крижану бурульку. Вона звисала з даху. Зійшло сонце, і бурулька заблищала різнобарвними вогниками – синім, рожевим, червоним, блакитним, жовтим…

D:\Windows Burn Temp Files\Документы\картинки\Лісові птахи\горобчик2.jpeg Юрко стоїть, затамувавши подих від здивування. Красива бурулька, мов райдуга.

 На даху біля бурульки сіли горобці та й цвірінькають. Вони теж милуються бурулькою – райдугою.

                                              ( В. Сухомлинський)

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шведова Тетяна
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку