В наш час перед вчителем літератури, як і інших предметів, стоїть завдання: не втратити інтерес до книги та читання, які набули учні в початкових класах. Тому вчителі, які працюють в 5 класі, повинні відійти від стандатризації, зробити уроки яскравими, насиченими, в той же час перед учителем стоять завдання вироблення в учнів ключових компетенцій. Картка розроблена з урахуванням вимог Держстандарту за Новими програмами, водночас вона активізує пізнавальну, читацьку компетентності, формує предметні компетентності. Якщо бажаєте побачити, як можуть працювати всі діти в класі і отримувати від роботи задоволення, - картка для Вас, шановні колеги
РОБОЧА КАРТКА УРОКУ № 2
Тема: Життя прекрасне і дивовижне для тих, хто хоче зробити його таким. (Туве Янсон. «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору. Його персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.)
Світ дітей - це пейзаж,
намальований яскравим фарбами,
добро і зло невіддільні одне від одного.
У цьому світі є місце
для всього і немає неможливого.
Туве Янсон
Словничок уроку
Вітальня – кімната для відпочинку.
Глиця – голки хвойних дерев.
Губна гармонія – маленький музичний інструмент.
Криси капелюха – поля, краї капелюха.
Ліпше – краще.
Незле – непогано.
Обростати маєтками - багатіти, мати будівлі.
Потічок – струмок.
Пасуватиме – йтиме, дуже до лиця.
Притьмом – швидко, у той же час.
Статечніший – солідніший.
Стетерів – застиг вражено, розгубився.
Циліндр – високий капелюх с пласким верхом.
Зупа – суп.
Завдання 1. «Чи уважний ти читач ?» Запиши у клітинки відповіді на запитання, щоб перевірити уважність і знання тексту ( відповіді записуй у називному відмінку однини) (1 б.)
1.Скільки часу проспав Мумі – троль ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Чим скористався Мумі – троль для того, щоб спуститися з вікна будинку на землю ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. З якою річчю Нюхмумрик ніколи не розлучався ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Що вирішили друзі скласти на вершині гори на знак того, що підкорили її першими ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Що викинув після сніданку Мумі – троль до нового кошика для сміття ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 2 .Віднови сюжет 1 розділу казки «Капелюх чарівника» за малюнками й склади за ними план розділу. (2б.)
Завдання 3. Мислительний тренінг. Розподіли героїв Мумі - Далена на головних і другорядних (якщо прочитав(ла) усю казку, доповни імена) (2 б).
Персонажі казки «Капелюх чарівника»
|
|
Головні |
Другорядні |
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 4. Робота в парах. Дайте відповіді на запитання «Хто це ?» √ і заповніть схему «Світ дорослих і дітей у повісті «Капелюх чарівника»
(3 б.)
Мама Мумі-троля ; Хропся
3) «Водами цієї річки вони не раз пускалися в подорож, де знаходили нових друзів і приводили їх додому.
Мумі – троль, Чмих, Хропусь; Мама Мумі – троля і Тато Мумі - троля
4) … з приходом осені покидає Мумі-долину і відправляється в мандри, живе в наметі. Гемуль ; Нюхмумрик.
5) – Не сердься, ходи до нас ! – гукнув … - Ми надумали утнути щось надзвичайне !Нюхмумрик; Чмих.
6) Він умить розправив свої зім’яті від спання вушка і зліз униз мотузяною драбиною Чмих; Хропусь.
7) - Клянуся своїм хвостом! Клянуся своїм хвостом ! – ото й усе, на що він спромігся . Мумі – Тато; Хропусь.
8) - Дім горить ? – занепокоївся … Хропусь ; Гемуль.
9) - Ні – ні,- вихопилося в … . – Ми самі все з’ясуємо, і з тими словами притягнула одну хмарку до землі й погладила її лапкою. Мама Мумі – троля ; Хропся.
10)Вона саме готувала запіканку , і їй було не до дитячих пустощів. Хропся; Мама Мумі – троля.
11) - Що це ти знову вигадав, любий Мумі – тролю? – мовила вона. – Обережно, не впади ! Хропся ; Мама Мумі – троля.
Підіб’ємо підсумки. Обери одне із завдань і виконай його.
(3 б.)
1. Чи відрізняються один від одного світ дорослих і світ дітей ? Чим ? Сформуй і запиши думку.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. – Гарний видався день ? - запитала Мама, розливаючи зупу по тарілках.
Поміркуй, чому для усієї родини день був розкішним , думку запиши. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Перечитай епіграф до уроку. Намалюй кольоровими олівцями день або фрагмент дня Мумі – тролів.