Дидактичний супровід уроку "Т.Янсон "Капелюх чарівника". Персонажі твору, утілення в них ідеї доброти, щирості, сімейних цінностей"

Про матеріал

В наш час перед вчителем літератури, як і інших предметів, стоїть завдання: не втратити інтерес до книги та читання, які набули учні в початкових класах. Тому вчителі, які працюють в 5 класі, повинні відійти від стандатризації, зробити уроки яскравими, насиченими, в той же час перед учителем стоять завдання вироблення в учнів ключових компетенцій. Картка розроблена з урахуванням вимог Держстандарту за Новими програмами, водночас вона активізує пізнавальну, читацьку компетентності, формує предметні компетентності. Якщо бажаєте побачити, як можуть працювати всі діти в класі і отримувати від роботи задоволення, - картка для Вас, шановні колеги

Перегляд файлу

РОБОЧА КАРТКА УРОКУ № 2

Файл:Kapeluh.jpghttp://norse.ru/img/pub/146-picture_big.jpg    Тема: Життя прекрасне і дивовижне для тих, хто хоче зробити його таким.  (Туве  Янсон. «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору. Його персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.)

 Світ дітей - це пейзаж,

намальований яскравим фарбами,

 добро і зло невіддільні одне від одного.

У цьому світі є місце

для всього і немає неможливого.

Туве Янсон 

Словничок уроку

Вітальня – кімната для відпочинку.

Глиця – голки хвойних дерев.

Губна гармонія – маленький музичний інструмент.

Криси капелюха – поля, краї капелюха.

Ліпше – краще.

Незле – непогано.

Обростати маєтками -  багатіти, мати будівлі.

Потічок – струмок.

Пасуватиме – йтиме, дуже до лиця.

Притьмом – швидко, у той же час.

Статечніший – солідніший.

Стетерів – застиг вражено, розгубився.

Циліндр – високий капелюх с пласким  верхом.

Зупа – суп.

 

Завдання 1. «Чи уважний ти читач ?» Запиши у клітинки відповіді на запитання, щоб перевірити уважність і знання тексту ( відповіді записуй у називному відмінку однини) (1 б.)

1.Скільки часу  проспав Мумі – троль ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Чим скористався Мумі – троль для того, щоб спуститися з вікна будинку на землю ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. З якою річчю Нюхмумрик ніколи не розлучався ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Що вирішили друзі скласти на вершині гори на знак того, що підкорили її першими ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 5. Що викинув  після сніданку Мумі – троль до нового кошика для сміття ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2 .Віднови сюжет  1 розділу казки  «Капелюх чарівника» за малюнками  й  склади за ними план розділу. (2б.)

 

 

 

Завдання  3. Мислительний тренінг. Розподіли героїв Мумі - Далена на головних і другорядних (якщо прочитав(ла) усю казку, доповни імена) (2 б).

Персонажі казки «Капелюх чарівника»

 

Головні

Другорядні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання  4.  Робота в парах. Дайте відповіді на запитання «Хто це ?» і заповніть  схему «Світ дорослих і дітей у повісті «Капелюх чарівника»

(3 б.)

  1.              Вона піклується про безпеку, заспокоює і застерігає всіх, терпляча, не свариться, годує і гріє всіх і врешті решт про все подбає.

 Мама Мумі-троля ; Хропся

  1.              «Він понуро брів і бубонів: «Я знав, що ви мене не зрозумієте». Гемуль; Нюхмумрик

3) «Водами цієї річки вони не раз пускалися в подорож, де знаходили нових друзів і приводили їх додому.

 Мумі – троль, Чмих, Хропусь;  Мама Мумі – троля і Тато Мумі - троля

4) … з приходом осені покидає Мумі-долину і відправляється в мандри, живе в наметі. Гемуль ; Нюхмумрик.

5) – Не сердься, ходи до нас ! – гукнув … - Ми надумали утнути щось надзвичайне !Нюхмумрик; Чмих.

6) Він умить розправив свої зім’яті від спання вушка і зліз униз мотузяною драбиною  Чмих;  Хропусь.

7) - Клянуся своїм хвостом! Клянуся своїм хвостом ! – ото й усе, на що він спромігся . Мумі – Тато;   Хропусь.

8) - Дім горить ? – занепокоївся …   Хропусь ; Гемуль.

9) - Ні – ні,-  вихопилося в … . – Ми самі все з’ясуємо, і з тими словами притягнула одну хмарку до землі й погладила її лапкою. Мама Мумі – троля ; Хропся.

10)Вона саме готувала запіканку , і їй було не до дитячих пустощів. Хропся;  Мама Мумі – троля.

11) - Що це ти знову вигадав, любий Мумі – тролю? – мовила вона. – Обережно, не впади !  Хропся ; Мама Мумі – троля.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

34.jpgПідіб’ємо підсумки. Обери одне із завдань і виконай його.

(3 б.)

 1. Чи відрізняються  один від одного світ дорослих і світ дітей ? Чим ? Сформуй і запиши думку.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.  – Гарний видався день ? - запитала Мама, розливаючи зупу по тарілках.

  •                   Розкішний ! – дружно відповіла вся родина.

Поміркуй, чому для усієї родини день був розкішним , думку запиши. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Перечитай епіграф до уроку. Намалюй кольоровими олівцями день  або фрагмент дня Мумі – тролів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Гурова Лариса Дмитрівна
    Дуже яскравий і цікавий матеріал. Учні з задоволенням працюють з такими картками. І головне - всі отримують ті оцінки, які заробили.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ярошевська Ольга Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Якушевська Єва Борисівна
    Нас, учителів, вчили використовувати дидактичні картки на уроках. Діти працюють із задоволенням, спілкуються під час роботи, атмосфера уроку невимушена, демократична. Всі види робіт проговарюються учнями, які встигають раніше. Учителя не намагаються підтягнути "середнячків", вони надають змогу учневі заробити свій бал за урок
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
5396
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку