Словникова робота, інтелектуальний тренінг, повторення вивченого, висловлення власного судження, створення сюжетного лінцюга подій, робота над визначенням художніх засобів створення персонажів твору, порівняльна характеристика героя до і після перетворення, власний малюнок за описом зовнішності героя, поповнення лексичного запасу, активна робота з текстом твору, знайомство з новою інформацією про Орден Посмішки: все це створює на уроці мотивацію роботи учня . Кожен знає оцінювальний бал за окремий вид роботи і, звісно, хоче його покращити. Дарую Вам, колеги, власний досвід. Прайювати з карткою чи з її фрагментами - одне задоволення. Одна умова: картка чи фрагмент картки потрібно роздрукувати хоча б на парту, а роботу учні із задоволенням виконують у зошиті.
РОБОЧА КАРТКА УРОКУ №3
Туве Янсон. «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору. Його персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
Словничок уроку
Бракувало – не вистачало.
Вирва – яма.
Вписався – ввійшов.
Гасали – бігали.
Канапа – диван без спинки.
Лобуряка, пройда – образливі слова.
Не зауважить – не помітити.
Порачкував – поліз задки.
Скоцюбитися – зігнутися.
Слоїк – банка.
Вибалушеними – витріщеними.
Під’юджував – дражнив, заохочував.
Понюшкував – понюхав.
Почеберяв – тихенько пішов дрібними кроками.
Розтлумачте до пуття – (фразеологізм) поясніть як слід.
Шмаркачі – лайливе слово.
Мемуари – прозовий твір – спогади про власне минуле.
Завдання 1. Інтелектуальний тренінг: про що це висловлювання? (0.5 б.)
К |
|
з |
|
и |
|
у |
|
е |
|
н |
|
о |
|
у |
|
в |
|
р |
|
ю |
|
ь |
|
а |
|
к |
|
Т |
|
в |
|
Я |
|
с |
|
н |
|
т |
|
о |
|
ю |
|
т |
|
|
с |
|
б |
|
и |
|
и |
|
с |
|
і |
|
, |
|
о |
|
н |
|
й |
о |
|
о |
|
л |
|
в |
|
й |
|
в |
|
т |
|
п |
|
в |
|
и |
|
ч |
|
р |
|
в |
|
и |
|
т |
|
а, |
|
а |
|
т |
|
з |
|
ї, |
|
а |
|
і |
|
н |
|
ц |
|
в |
|
ф |
|
н |
|
а |
|
і |
|
|
з |
|
є |
|
н |
|
ї |
|
р |
|
ж |
|
л |
|
б |
|
о |
|
т |
|
в |
|
а |
|
м |
|
о |
|
д |
|
у |
|
е |
|
ю |
|
н |
|
с |
|
і |
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 2. Повторюємо вивчене. ( 2б.)
2.1. Продовж речення : Казка – це ____________________________________________________________________________________________________________________________________.
Літературна казка - ____________________________________________________________________________________________________________________________________.
Повість – це ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Завдання 3. Поміркуй, що таке щастя ? Чи щасливі діти в казці ? Думку запиши. ( 0.5б.)
____________________________________________________________________________________________________________________________________.
Завдання 4. Створи ланцюг подій. Граємо в лото. (1 б.) (Додаток 1)
1.
|
2. |
3. |
4. |
5.
|
6. |
7. |
8. |
Портрет Мумі – троля зі слів Хропсі і Хропуся
|
Портрет Мумі – троля після того, як він покинув схованку під капелюхом
|
_____________________________________________________________________________________________ |
_____________________________________________________________________________________________ |
Завдання 5. Працюємо над теорією літератури. Заповни табличку і визнач художні засоби, які використала письменниця . (3б.)
Цей художній засіб називається __________________________________.
Пустопорожня (газета), мужній (вигляд), бурхлива (юність) – це ________________________________________________________________.
Одного тихого теплого дня, коли над Долиною Мумі – тролів сіяв літній дощик… - це________________________.
Гнати в шию, лягли покотом від сміху, не на жарт, до пуття - це __________________________________________________________________.
Це цікаво ! Історія Ордену Посмішки
Премія імені Х. К. Андерсена (англ. HansChristianAndersenAuthorAward) — міжнародна премія, яку вручають за видатний внесок у дитячу літературу найкращим письменникам і художникам-ілюстраторам дитячої книги. Заснована премія 1958 року Міжнародним комітетом з дитячої та юнацької літератури ЮНЕСКО за рекомендацією його засновника та першого президента, видатної діячки світової дитячої літератури Йєлли Лепман.
Лауреатів оголошують один раз на два роки. Премія вручається 2 квітня, в день народження видатного данського казкаря Ханса Крістіана Андерсена. Для авторів дитячої літератури премія Андерсена є найпрестижнішою міжнародною нагородою. Часто її називають Малою Нобелівською премією (англ. «LittleNobelPrize»).
Найвищою та найпочеснішою з трьох премій-нагород вважається Золота медаль з профілем казкаря. Її присуджують найвизначнішим й прогресивним майстрам у галузі дитячої книги та вручають на конгресі Міжнародної ради з дитячої книги (IBBY). Серед них — такі знані письменники, як Марія Ґріпе, Джеймс Крюс, Сельма Лагерлеф, Астрід Ліндгрен, Еріх Кестнер, Туве Янссон, Джанні Родарі, Кетрін Патерсон. 1973 року Почесний диплом Міжнародної премії імені Х. К. Андерсена за поему-казку «Барвінок і Весна» отримав український письменник Богдан Чалий, а 1979 року до «Почесного списку Андерсена» вписано ім'я Всеволода Нестайка та його книжку «Тореадори з Васюківки».
Завдання 6. Впізнай за малюнками фрагмент тексту і поділись враженнями . (3 б.)
__________________________________________________________________
3.Чому Мама і Тато Мумі – троля дуже серйозно поставилися до подій , пов’язаних з чарівним капелюхом, і вирішили позбутися його ?
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
Підіб’ємо підсумки !
Літературний диктант (2 б.)
Додаток 1. Лото
Діти вдень під час дощу грали в схованки |
Троль сховався під капелюхом |
Троля ніхто не знайшов, і він з’явився сам |
Чарівний капелюх перетворив його на потвору, але він цього не знав |
Друзі не впізнали його |
Мумі – троль не зрозумів цього, подумав , що то нова гра, став себе зневажливо характеризувати |
Друзі образилися за Мумі – троля й накинулися з кулаками на незнайомця |
Тільки Мумі – мама впізнала сина, й чари скінчилися, він став сам собою |