Дидактичний супровід уроку "Туве Янсон. "Капелюх чарівника". Чарівність художнього світу твору. Його персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей." Урок 3

Про матеріал

Словникова робота, інтелектуальний тренінг, повторення вивченого, висловлення власного судження, створення сюжетного лінцюга подій, робота над визначенням художніх засобів створення персонажів твору, порівняльна характеристика героя до і після перетворення, власний малюнок за описом зовнішності героя, поповнення лексичного запасу, активна робота з текстом твору, знайомство з новою інформацією про Орден Посмішки: все це створює на уроці мотивацію роботи учня . Кожен знає оцінювальний бал за окремий вид роботи і, звісно, хоче його покращити. Дарую Вам, колеги, власний досвід. Прайювати з карткою чи з її фрагментами - одне задоволення. Одна умова: картка чи фрагмент картки потрібно роздрукувати хоча б на парту, а роботу учні із задоволенням виконують у зошиті.

Перегляд файлу

РОБОЧА КАРТКА УРОКУ №3

 Туве  Янсон. «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору. Його персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

 

 

 

Словничок уроку

Бракувало – не вистачало.

Вирва – яма.

Вписався – ввійшов.

Гасали – бігали.

Канапа – диван без спинки.

Лобуряка, пройда – образливі слова.

Не зауважить – не помітити.

Порачкував – поліз задки.

Скоцюбитися – зігнутися.

Слоїк – банка.

Вибалушеними – витріщеними.

Під’юджував – дражнив, заохочував.

Понюшкував – понюхав.

Почеберяв – тихенько пішов дрібними кроками.

Розтлумачте до пуття – (фразеологізм) поясніть як слід.

Шмаркачі – лайливе слово.

Мемуари – прозовий твір – спогади про власне минуле.

 

Завдання 1. Інтелектуальний тренінг: про що це висловлювання? (0.5 б.)

К

 

з

 

и

 

у

 

е

 

н

 

о

 

у

 

в

 

р

 

ю

 

ь

 

а

 

к

 

Т

 

в

 

Я

 

с

 

н

 

т

 

о

 

ю

 

т

 

 

 

с

 

б

 

и

 

и

 

с

 

і

 

,

 

о

 

н

 

й

о

 

о

 

л

 

в

 

й

 

в

 

т

 

п

 

в

 

и

 

 

ч

 

р

 

в

 

и

 

т

 

а,

 

а

 

т

 

з

 

ї,

 

а

 

і

 

н

 

ц

 

в

 

ф

 

н

 

а

 

і

 

 

 

з

 

є

 

н

 

ї

 

р

 

ж

 

л

 

б

 

о

 

т

 

в

 

а

 

м

 

о

 

д

 

у

 

е

 

ю

 

н

 

с

 

і

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 2. Повторюємо вивчене. ( 2б.)

2.1. Продовж речення : Казка – це ____________________________________________________________________________________________________________________________________.

Літературна казка - ____________________________________________________________________________________________________________________________________.

Повість – це ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

  1.        Доведи, що твір «Капелюх чарівника» - повість – казка.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

Завдання 3. Поміркуй, що таке щастя ? Чи щасливі діти в казці ? Думку запиши. ( 0.5б.)

____________________________________________________________________________________________________________________________________.

Завдання 4. Створи ланцюг подій. Граємо в лото. (1 б.) (Додаток 1)

1.

 

 

2.

3.

4.

5.

 

 

6.

7.

8.

Портрет Мумі – троля зі                                           Муми-тролль.слів Хропсі і Хропуся

 

 

Портрет Мумі – троля після того, як він покинув схованку під капелюхом

 

_____________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

Завдання 5. Працюємо над теорією літератури. Заповни табличку і визнач художні засоби, які  використала письменниця . (3б.)

 

Цей художній засіб називається __________________________________.

Пустопорожня (газета), мужній (вигляд), бурхлива (юність) – це ________________________________________________________________.

Одного тихого теплого дня, коли над Долиною Мумі – тролів сіяв літній дощик… - це________________________.

Гнати в шию, лягли покотом від сміху, не на жарт, до пуття  - це __________________________________________________________________.

Це цікаво ! Історія Ордену Посмішки

  •                 01012.jpg1968 року польський журнал KurierPolski заснував оОрден Посмішки, яким нагороджували ллюдей, що приносили дітям РАДІСТЬ. сОсобливістю цього ордену є те, що лицарів оОрдену  обирали діти. На початку 1978 року за бажанням польських дітей письменницю Туве Янсон було нагороджено Орденом Посмішки.
  •                 1979 року, коли проводився Рік дитини, Генеральний секретар ООН Курт Вальдхайм  надав цьому Ордену  статус міжнародного. З моменту заснування Ордену його лицарями стали 903 чоловіка з 45 країн світу. В 1996 році у польському місті  Рабка-Здруй був заснований  Музей, присвячений історії Ордена Посмішки..

Файл:Anderson (gold medal).jpgПремія імені  Х. К. Андерсена     (англ. HansChristianAndersenAuthorAward) — міжнародна премія, яку вручають за видатний внесок у дитячу літературу найкращим письменникам і художникам-ілюстраторам дитячої книги. Заснована премія   1958 року Міжнародним комітетом з дитячої та юнацької літератури  ЮНЕСКО за рекомендацією його засновника та першого президента, видатної діячки світової дитячої літератури Йєлли Лепман.

Лауреатів оголошують один раз на два роки. Премія вручається 2 квітня, в день народження видатного данського казкаря Ханса Крістіана Андерсена. Для авторів дитячої літератури премія Андерсена є найпрестижнішою міжнародною нагородою. Часто її називають Малою Нобелівською премією  (англ. «LittleNobelPrize»).

Найвищою та найпочеснішою з трьох премій-нагород вважається Золота медаль з профілем казкаря. Її присуджують найвизначнішим й прогресивним майстрам у галузі дитячої книги та вручають на конгресі Міжнародної ради з дитячої книги (IBBY). Серед них — такі знані письменники, як Марія Ґріпе, Джеймс Крюс, Сельма Лагерлеф, Астрід Ліндгрен, Еріх Кестнер, Туве Янссон, Джанні Родарі, Кетрін Патерсон. 1973 року Почесний диплом Міжнародної премії імені Х. К. Андерсена за поему-казку «Барвінок і Весна» отримав український письменник Богдан Чалий, а 1979 року до «Почесного списку Андерсена» вписано ім'я  Всеволода Нестайка  та його книжку «Тореадори з Васюківки».

 

Завдання 6. Впізнай за малюнками  фрагмент тексту  і поділись враженнями . (3 б.)

 

  1.               Які почуття викликав в тебе фрагмент , коли діти заманювали до слоїка небезпечного Мурашиного Лева, адже він навіть Мамі Мумі – троля загрожував ? ______________________________________________________ __________________________________________________________________
  2.               Чому Мурашиний Лев перетворився на маленького , безпечного їжачка ?___________________________________________________________

__________________________________________________________________

3.Чому Мама і Тато  Мумі – троля  дуже серйозно поставилися до подій , пов’язаних з чарівним капелюхом, і вирішили позбутися його ?

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

34.jpg   Підіб’ємо   підсумки !

Літературний диктант (2 б.)

  1. Мумі – Тато читав уранці _______ й був дуже _____________ її змістом.
  2. Мумі – троль та його друзі знайшли капелюх і принесли його для _____
  3. Тато весь час займався тим, що писав ________
  4. Хто зумів упізнати Мумі – троля після перетворення його на страховисько ? __________
  5. Вода у річці  , куди викинули капелюх, перетворилася на ________
  6. Нюхмумрик і Мумі – троль заховали капелюх у _____________

 

Додаток 1. Лото

Діти вдень під час дощу грали в схованки

Троль сховався під капелюхом

Троля ніхто не знайшов, і він з’явився сам

Чарівний капелюх перетворив його на потвору, але він цього не знав

Друзі не впізнали його

Мумі – троль не зрозумів цього, подумав , що то нова гра, став себе зневажливо характеризувати

Друзі образилися за Мумі – троля й накинулися з кулаками на незнайомця

Тільки Мумі – мама  впізнала сина, й чари скінчилися, він став сам собою

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Катруха Світлана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Катруха Світлана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ярошевська Ольга Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Якушевська Єва Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
9642
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку